Nodig uw klanten uit om een beoordeling achter te laten!

Krijgt uw bedrijfsprofiel niet genoeg beoordelingen? Dit kan twee oorzaken hebben: uw bedrijf is nog niet voldoende bekend, of het profiel is pas aangemaakt en moet nog even tijd krijgen om zichtbaar te worden. Over het algemeen heeft een recent aangemaakt bedrijfsprofiel één tot drie maanden nodig om goed zichtbaar te worden op Google en reacties van bezoekers te ontvangen.

Gelukkig is er een manier om beide problemen op te lossen en meer authentieke klantbeoordelingen te verzamelen zonder lang te moeten wachten. Zoals de titel van dit artikel suggereert, kan de bedrijfseigenaar zelf klanten uitnodigen om een beoordeling achter te laten op het bedrijfsprofiel.

Waarom zijn beoordelingen belangrijk voor een bedrijfsprofiel?

Ja, beslist. Een bedrijfsprofiel zonder beoordelingen biedt geen informatie aan potentiële klanten die uw profiel willen bekijken om te bepalen of het een betrouwbare plek is, bijvoorbeeld om verzekeringen aan te schaffen. Het is daarom essentieel om op de volgende punten te focussen:

Aantal beoordelingen

In deze sector geeft een groter aantal beoordelingen een betere indruk aan potentiële klanten die twijfelen over de betrouwbaarheid van uw online winkel. Hoe meer beoordelingen beschikbaar zijn, des te beter kunnen klanten inschatten wat ze kunnen verwachten bij een bezoek aan uw website en een mogelijke aankoop.

Echtheid van beoordelingen

Een veelvoorkomend probleem is dat bedrijfseigenaren nepbeoordelingen creëren om de mening van gebruikers kunstmatig te beïnvloeden. We waarschuwen dat dit kan leiden tot schorsing van uw profiel en het deactiveren van uw account.

Bij ErvaringenSite streven we naar echte, door mensen geschreven en geverifieerde meningen voor de gemoedsrust van onze gemeenschap. Als bezoekers vermoeden dat beoordelingen gemanipuleerd zijn, kunnen ze dit melden. Met geavanceerde software kunnen we onderscheid maken tussen echte en nepbeoordelingen.

Dit betekent ook dat we bedrijfsprofielen beschermen tegen aanvallen van concurrenten in de vorm van negatieve nepbeoordelingen.

Totale score

Sommige potentiële klanten zijn minder geïnteresseerd in het aantal of de betrouwbaarheid van beoordelingen; zij willen vooral de totale score zien om snel een idee te krijgen van wat ze kunnen verwachten bij een aankoop.

Eigenaren moeten streven naar hoge scores van hun klanten en bij negatieve beoordelingen direct contact opnemen met de klant om het probleem op te lossen en de negatieve score te veranderen.

Kwaliteit van beschrijvingen

Als een gebruiker meer wil weten over een specifieke dienst van het bedrijf, zoals de klantenservice, vindt hij deze informatie vaak in de beschrijvingen van mensen die een beoordeling hebben achtergelaten.

Hoe gedetailleerder de beoordelingen van uw klanten zijn, hoe waardevoller uw bedrijfsprofiel zal zijn voor zowel Google als organische zoekopdrachten.

Herhalingsaankopen

Bij ErvaringenSite stellen we altijd de vraag: "Zou u opnieuw bij deze website kopen?" met een JA/NEE-optie. Dit is een van de meest definitieve en belangrijke vragen voor gebruikers. Als de verhouding negatief is, raden we aan contact op te nemen met uw voormalige klanten om de problemen op te lossen en hen te vragen hun beoordelingen aan te passen.

Bij ErvaringenSite keuren we intimidatie of dwang om een beoordeling te wijzigen ten zeerste af. Klachten van gebruikers over dergelijke praktijken kunnen leiden tot ernstige sancties.

Hoe beoordelingen verzamelen op uw bedrijfsprofiel?

Ongeacht of uw profiel recent is aangemaakt of u het wilt verbeteren, hier zijn enkele maatregelen die u kunt nemen om meer beoordelingen van voormalige klanten op uw ErvaringenSite-profiel te verzamelen:

  1. Vraag klanten naar hun ervaring: De eerste en meest voor de hand liggende optie is om klanten om feedback te vragen nadat de transactie is voltooid en het product of de dienst is ontvangen. Dit geeft u de kans om te horen wat ze echt denken over uw merk.

Veel bedrijfseigenaren merken op dat de kans klein is dat klanten een beoordeling achterlaten. Om dit op te lossen, kiezen veel bedrijven ervoor om incentives zoals kortingscodes aan te bieden aan klanten die een beoordeling plaatsen.

  1. Automatiseer het proces: Om het eenvoudiger en natuurlijker te maken, raden we aan het proces van het vragen om beoordelingen te automatiseren.

De meest gebruikelijke manier is het versturen van automatische e-mailuitnodigingen nadat een klant een aankoop heeft gedaan. Dit zorgt ervoor dat klanten hun tevredenheid kunnen beoordelen. U kunt de uitnodiging direct na de aankoop verzenden of na een wachttijd van 30-60 dagen.

Beide opties zijn geschikt om informatie te verzamelen over wat uw klanten echt denken over de kwaliteit, service en prijs van uw e-commerce.

  1. Reageer op beoordelingen: Niet veel mensen weten dat klanten meer geneigd zijn een beoordeling te schrijven als ze zien dat de eigenaar vaak reageert op zowel positieve als negatieve beoordelingen.

We raden aan om op alle beoordelingen te reageren en, bij negatieve beoordelingen, te proberen het probleem op te lossen zonder druk uit te oefenen op de klant om de beoordeling te wijzigen.

  1. Implementeer onze widget op uw website: Tot slot, als u de kans wilt vergroten dat een klant een beoordeling achterlaat, bieden wij de mogelijkheid om onze aangepaste widget te implementeren zodat uw klanten direct de betrouwbaarheid van de site kunnen controleren en een beoordeling kunnen achterlaten.

Deze dienst is gratis beschikbaar zodat u nauwer contact kunt hebben met ons personeel en de bedrijven die hun vertrouwen in ErvaringenSite stellen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u geïnteresseerd bent in deze optie.