ErvaringenSite

    Ervaringen Mega

    Nog op zoek naar een energieleverancier of een leverancier voor je aardgas en heb je graag dat dit 100% Belgisch is? Dan ben je bij Mega aan het juiste adres! Wat klanten vinden van mega lees je op deze pagina!

    Over Mega

    Mega is een energieleverancier die in 2013 werd opgericht door Belgische ondernemers die bezorgd zijn om het milieu. Vandaag de dag is mega een goedkoper alternatief op de multinationals van de energiesector. De oprichters van mega vinden dat elektriciteit en aardgas grondstoffen zijn, net zoals water en dat de leverancier zich moet focussen op zijn hoofdmissie, namelijk elektriciteit en aardgas leveren aan de laagste prijs op een correcte en eenvoudige manier. Optimale functioneringskosten, bescheiden marges, wilskracht en dynamisme van hun team zorgen voor duurzaam goedkopere energie die gepaard gaat met een kwalitatieve dienstverlening. Mega is actief in België en biedt concurrentiële prijzen aan, zowel voor particulieren als professionals.


    De geschiedenis van elektriciteit!

    Diensten van Mega

    Bij Mega kan je terecht voor elektriciteit en aardgas. Mega is 100% Belgisch, dit werd opzettelijk gedaan omdat het bedrijf er niet mee eens is dat 80% van de Belgische consumenten een buitenlandse leverancier hebben of een leverancier die grotendeels beheerd wordt door buitenlandse aandeelhouders. Mega is ook duurzaam en goedkoper doordat ze gebruik maken van nieuwe technologieën, zo kan ze op een transparante manier lage competitieve tarieven aanbieden. Hun energie is steeds groene energie. Je kan er ook kiezen om de prijs voor je elektriciteit of aardgas vast te zetten voor 1, 3 of 5 jaar. Zo weet je steeds hoeveel je moet betalen.

    Vragen of klachten voor Mega

    Heb je vragen of een klacht over Mega? Neem dan zeker contact op met de klantendienst, ze zullen je vast en zeker verder helpen! Op de website vind je alle informatie die je nodig hebt om ze te bereiken. Je kan ze bereiken via e-mail, de telefoon op werkdagen van 9 uur tot 17 uur, een online contactformulier of je kan je telefoonnummer achterlaten en dan neemt een medewerker binnen de 3 werkdagen contact met je op. Mega heeft ook een FAQ waar alle vaak gestelde vragen vermeld worden, misschien vind je hier wel het antwoord dat je zoekt!

    Schrijf je eigen review!

    Wil je anderen laten weten hoe jouw ervaring is met Mega? Verloopt de service vlot en heb je geen problemen? Laat het weten in de reviews! Potentiële klanten zullen geïnteresseerd zijn in wat ze mogen verwachten van de kwaliteit en de service van Mega. Zo help je anderen bij het maken van een beslissing!

    Ben je van plan om je aan te sluiten bij Mega? Lees dan zeker enkele van de reviews op ErvaringenSite! Je vindt er honderden betrouwbare reviews van echte klanten over hun ervaring met honderden bedrijven. Ben je van plan om in zee te gaan met een bedrijf dat je niet zo goed kent? Ben je niet zeker of je een bepaalde aankoop wel of niet zou doen bij een bepaald bedrijf? Zoek het dan eerst even op, op ErvaringenSite.

    Mega
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (36)

    3.6
    25% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    3.8
    Service
    rating
    2.8
    Prijs
    rating
    4.2
    Leveren
    rating
    3.8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    electriciteit

    Pluspunten ? Simpel : nul komma nul!!!! sterren? nog simpeler!!! diep onder nul!!! Een schandalige ervaring die ons zeer veel problemen heeft bezorgd. Klant geworden in Augustus 2020 en kort daarna meteen 2 facturen betaald. ( wij gingen ervan uit voor Augustus en September) Half Oktober krijgen we van Mega én van Fluvius een brief dat zij het contract zullen verbreken wegens wanbetaling en dat we dringend op zoek moeten naar een andere leverancier om stopzetting energie door Fluvius tegen te gaan. Wij schrikken en nemen onmiddellijk contact op met Mega waar we te horen krijgen dat we de factuur voor Augustus 2020 niet zouden betaald hebben en dat we hierover al talloze aanmaningen kregen(????) Een vreemd verhaal vonden wij want wij hadden op dat moment reeds 3x betaald voor een even lange periode aansluiting bij Mega. We konden verbreking contract tegengaan als we onmiddellijk!!! die 64 euro zouden betalen. Wij dachten dat het om een fout bij ons ging en betaalden dezelfde dag nog 64 euro en dachten dat hiermee alles opgelost was. een week later krijgen we opnieuw dezelfde brieven van Mega én van Fluvius. We nemen opnieuw onmiddellijk contact op met Mega waar ze nu alweer met een openstaand bedrag van 87 euro afkomen (20 euro meer dan de normale voorschotfactuur) Een kromme uitleg van hun kant dat dat komt omdat we zogezegd maar klant zouden gebleven zijn tot en met 25 November en dat zij dan een pro forma factuur sturen "voor het geval het contract toch zou doorlopen" (????) Opnieuw moeten ONMIDDELLIJK die 87 euro betalen en dan zou het contract toch doorlopen. Ik weiger deze uitleg te aanvaarden en neem contact op met mijn oude leverancier om terug bij hen aan te sluiten. Die krijgen van Mega te horen dat zij wegens wanbetaling het contract vervroegd hebben moeten verbreken (en dat op een moment dat we dus nog steeds klant zijn bij hen!!! ) Lampiris kan ons ook niet overnemen omdat, en nu komt het : Mega heeft onze EAN nummer doorgegeven bij Fluvius als professionele verbruiker en niet als particulier. Hierdoor zet ook Fluvius een procedure in gang om toevoer van electriciteit stop te zetten op mijn adres omdat ze ervan uitgaan dat het om een handelspand zou gaan en ik dus geen particuliere aansluiting zou kunnen aanvragen op een handelsvestiging. Na een heel heen en weer gestuur moeten wij dus na alles een bewijs van woonst voorleggen om aan te tonen dat wij al heel lang op dit adres wonen. Momenteel zijn we al 2 weken aan het proberen om terug een contract te krijgen bij onze leverancier maar zolang Fluvius ons document attest van woonst niet verwerkt (en volgens hun uitleg zitten ze met een vertraging van 2 weken op hun mailverkeer) krijgen wij geen aansluiting en zitten wij overstrest omdat we niet weten wat Fluvius zal doen met de toevoer van energie. Een regelrechte schande dat wij voor 64 euro (die nadien toch wel betaald bleek te zijn ...) als wanbetaler omschreven worden en zoveel problemen hebben om weg te geraken bij de slechtste leverancier ooit!!! Goedkoop??? in hun geval duurkoop!!! want ze rekenen maar door, spookaanmaningen, facturen dubbel sturen én de mensen onder druk zetten om te betalen!!! We zouden met zijn allen een klacht moeten indienen bij ombudsdienst voor energie! ik heb dit in ieder geval gedaan.

    Door: Sandra 03-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Energie

    Jammer dat ik geen 0 sterren kan geven...

    In juni hebben wij een factuur over het hoofd gezien, dit terwijl we anders altijd op tijd betalen. Zonder herinnering kregen we deze maand de melding dat er al een dossier bij de deurwaarder werd opgestart + ons contract zou worden stopgezet van mega uit. Heel schaamtelijk is dat de brief van de deurwaarder naar ons vorig adres met nieuwe huurder werd opgestuurd terwijl ik reeds het nieuwe adres had doorgegeven.

    Na een mail richting klantendienst bleek ons dossier te vroeg naar de deurwaarder doorgestuurd te zijn en was alles reeds geannuleerd.

    Diezelfde week kregen wij ook een brief van de netwerkbeheerder in de bus dat er na onze verhuis nog geen contract voor elektriciteit op het adres werd voorzien terwijl ik de dag voor onze verhuis al een mail had gestuurd met ons nieuw adres + enkele dagen later de overnamedocumenten had voorzien.

    Uiteindelijk kreeg ik meerdere herinneringen van de netwerkbeheerder omdat we geen contract voor elektriciteit hadden, terwijl ik mega hierrond reeds meerdere keren had gecontacteerd.

    Na deze barslechte service hebben wij besloten over te stappen naar een andere leverancier,

    Na een overstap volgt een slotfactuur en wij zouden op respectievelijk 07/11 en 17/11 net geen 600 euro teruggestort krijgen.

    Na een telefoontje vandaag bleek dit nog niet in orde te zijn, al zijn ze in het bezit van het correcte rekeningnummer. De heer van de klantendienst zou alles nu in orde hebben gemaakt, wordt vervolgt.... Ik heb er eerlijk gezegd geen goede hoop op en vrees dat ik nog enige telefoontjes zal mogen plegen.

    Heel jammer dat zelfs het afsluiten van een contract niet goed kan verlopen...

    Door: Julie 23-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Elektriciteit en gas

    Goedkoop, maar zoals anderen zeggen, foutieve facturen. Reeds meer dan een maand verhuisd en nog niet verwerkt. Kan echt niet

    Door: Michiel Vlaeminck01-11-2020
    ludo bielen11-11-2020

    Bedriegers eerste klas !! Als je overstapt naar een ander wordt je toch nog "beloont " met facturen zelfs als je een mail van hen hebt waarin ze je bevestigen dat je geen verbintenissen meer met hen hebt ! GA NOOIT MET HEN IN ZEE

    Dries01-12-2020

    Herkenbaar. Hier ook al meer dan maand verhuisd. Zogenaamd had men alles in orde gebracht. Bleek dat ze ons contract stop hadden gezet (!!!) in plaats van verhuis te regelen. Ondertussen al meermaals mails ontvangen van de distributienetbeheerder dat men onze gas en elektriciteit zou stopzetten. Ik hoop dat het nooit zo ver komt en dat men dit in orde brengt anders vrees ik dat ze een zeer kwade klant bij zullen hebben die de nodige stappen zet :).

    Kris Geusens04-12-2020

    Exact dezelfde situatie gehad. Bij verhuis is er het nodige misgelopen. Van Fluvius brief gekregen dat ze de elektriciteit gingen afsluiten. Met Mega contact gehad, na een hoop gezoek hadden ze ons overnamedocument gevonden. Men ging het in orde maken. Anderhalve (!) week later naar Fluvius gebeld ter opvolging, dit was nog steeds niet bij hen terecht gekomen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Gas en elektriciteit

    Administratie een ramp .
    Goedkoop in alle vergelijkingen. Als het factuur komt: veel te duur

    Door: Dirk Otto23-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Nieuwe aansluiting/klant

    Ik vraag me af of dit bedrijf nog actief is. Ik krijg van alle kanten geen respons. Toch niet mijn definitie van goed service verlenend bedrijf. Prijs mag wel de beste koop zijn, maar service is dan ook naven hand aldus slechtste koop, Teleurstellend.

    Door: Yinnie Yu22-10-2020
    Dirk Otto23-10-2020

    Het coronavirus zit ook bij Mega. Administratief een drama. Aanpassen van voorschotfactuur na het plaatsen van zonnepanelen lukt niet echt ??? (Door de mensen van Mega zelf)

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Gas en elektriciteit

    Ik zie geen enkel voordeel om bij Mega klant te worden. Ze maken ontzettend veel fouten facturen en hebben een klantendienst die je vakkundig wandelen stuurt. Gevolg zijn dan aanmaning en extra kosten en géén oplossingen voor de gemaakte fouten. Het draait dan uiteindelijk even duur uit als een andere leverancier, want het teveel betaalde bedrag zie je nooit terug.

    Door: Sarah VAN BROECKHOVEN01-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Mega contract voor gas en elektriciteit

    Ben serieus ontgoocheld in Mega . Ze gingen mij 132 euro aanrekenen per maand als voorschotfactuur . Gezien ik duidelijk mijn verbruiksgegeven van de laatste afrekening had doorgestuurd konden zij de voorschotfactuur gemakkelijk berekenen . Een paar weken later kreeg ik een voorstel van het voorschot te betalen van 165 euro . Na een schriftelijke vraag via hun klantenkanaal bleven ze bij hun standpunt dat ze dit gingen rechtzetten in de volgende maand ( dus augustus 2020 ) . Slecht een paar dagen later kreeg ik een aanmaning om nog eens 152 euro te betalen en een creditnota van 165 euro . Die ik nooit ontvangen hebt ondanks mijn tweede mail . In september 2020 kreeg ik weer een voorschotberekening van wederom 165 euro . Dus ik ging driemaal betalen voor 2 maand klanten te zijn . Ik ben onmiddellijk opgestapt conform hun eigen voorwaarden . Ik ben weer klant bij mijn vorige energieleverancier . Dus pas op met hun mooie voorstellen want de éne verkoper weet niets af van de andere . Mvg.

    Door: jean claude capiau30-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Ongelooflijk

    In mijn hele leven heb ik nog nooit de tijd genomen om een review te schrijven, maar in dit geval kan het echt niet anders. Sinds ik een contract heb bij mega ben ik nooit in mijn studio geweest, alles qua elektriciteit staat uit en de meter blijft stilstaan. Toch is het te betalen voorschot verhoogd van 100 naar 121 euro. Nu, een dikke maand geleden besloot ik om mijn studio niet meer te huren, toen ik met de nieuwe huurders een energieovernamedocument opstelde en deze vervolgens verzond naar Mega werd mij verteld dat alles in orde is. Echter moest ik in September, 'hoewel dit contra-productief leek', toch nog eens het voorschot betalen die ik zogezegd terug ging krijgen. Na het betalen hiervan hoopte ik dat het hele Mega gebeuren gedaan ging zijn, tot mij vandaag WEER eens gevraagd werd om een voorschot te betalen voor de maand Oktober.

    Door: Anoniem23-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Openstaande rekening

    Ik was een rekening vergeten betalen. Normaal krijg je dan een herinneringsmail. Deze kreeg ik niet en ik kreeg direct een brief van een gerechtsdeurwaarder! Doordat ik zelf de kleine lettertjes begon te lezen wist ik dat dit niet mocht. Voor hetzelfde geld had ik deze factuur dus wel veel te duur betaald met een ONTERECHTE boete erbovenop! Schandalig. Dit is een ondermaatse klantenservice. Ander en beter!!

    Door: Ruben16-09-2020
    Anja16-09-2020

    Brief ontvangen met wanbetaling. 4 facturen niet vereffend. Mijn domiciliëring stond blijkbaar geblokkeerd. Ik heb nochtans geen enkele aanmaning ontvangen ivm vorige facturen (wel veel mailtjes met reclame), behalve een onduidelijk smsje waar ik uiteraand niet op in ben gegaan .... en nu extra kosten te betalen doordat ik te laat betaalde. PFFFF

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    aardgas en elektriciteit

    Overgestapt naar Mega via groepsaankoop. Op zich geen problemen gehad bij overstap want alles gebeurde automatisch. Tijdens het contract hebben ze een paar keer verkeerde facturen gestuurd, maar een mens maakt nu eenmaal fouten.. Maar als je je facturen niet nakijkt ben je wel afgezet.. Echte miserie begon toen ik het contract wou opzeggen owv verhuis naar buitenland, zowel mijn afrekening als het nieuw contract van mijn huurders werd niet correct opgesteld. Zelfs eenvoudige administratieve taken kunnen ze niet correct uitvoeren. Klantenservice klinkt vriendelijk, maar ze zijn niet bekwaam om problemen op te lossen. Mijn probleem was dat Mega eenzijdig de tarieven en de voorwaarden van mijn contract heeft veranderd onder de vermomming van 'verlenging van het contract'. Na veel telefoons en mails heb ik uiteindelijk de ombudsdienst ingeschakeld, maar Mega negeert zijn aanbevelingen en houdt vast aan zijn standpunt.

    Kortom, als je miserie wil vermijden en niet stiekem afgezet wil worden moet je geen contract afsluiten bij Mega.

    Door: Songul Sagir05-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Gas en Elektriciteit

    Tot gisteren, zijn wij een vrij tevreden klant geweest van Mega. Als bedrijf, hebben we vaak de tijd niet om constant de prijzen te vergelijken of de telefoontjes te beantwoorden van de talrijke energiebedrijven die claimen de beste prijs te hebben, waar het ons om te doen is, is service en klantvriendelijkheid, old school mentaliteit. De voorbije jaren, werden onze facturen netjes betaald via domiciliëring, m.a.w, factuur komt binnen en medewerkster stuurt deze meteen naar de digitale map voor de boekhouding. Men krijgt daar zelfs korting voor van de provider. Blijkbaar zou er echter een factuur van mei, in volle corona crisis, thuiswerk, chaos enz... niet zijn betaald geweest, perfect mogelijk aangezien wij alle bestendige opdrachten even on hold hadden gezet, wat eerder een paniekreactie was, maar we wilden toch zelf onze betalingen dirigeren. Dit was ook de periode dat energieleveranciers, banken enz.. het bijna als een reclame stunt aanschouwden om hun mildheid naar de klant toe ten berde te brengen. Toen is het blijkbaar gebeurd, door een onoplettendheid en ongepermitteerde nonchalance van een collega is waarschijnlijk een digitale reminder mee naar de verkeerde map gesleept, want Mega is betaald, vooral gezien de rekening altijd solvabel is gebleven. De facturen nadien worden allemaal netjes betaald en deze van de jaren voordien ook. Dus voor mij is er echt geen vuiltje aan de lucht, tot ik maandag van vakantie kom en een ongeopende brief van fluvius (dacht dat het reclame was) op mijn bureau ligt, met de melding dat Mega ons geen energie meer wil leveren en wij dringend tegen 4 september op zoek moeten naar een nieuwe leverancier of dat vanaf 23 september alles wordt afgesloten, dit voor een bedrag van 250€. ??? Ik bel meteen naar Mega en krijg ene Pieter Jan aan de lijn, vraag hem wat er fout is gegaan, over welke factuur het gaat, hoe we dit kunnen oplossen, vrij geïrriteerd wel maar nog opbouwend... P.J. ging mij de factuur op mijn persoonlijk mailadres opsturen, als ik meteen een betalingsbewijs doorstuurde zou de uitzettingsprocedure gestopt worden. Oh ja nog even melden dat er ook een reminder (volgens P.J) werd verstuurd via de post. Wel naar het verkeerde adres in Leuven , waar het leveringsadres is van de elektriciteit, de administratie zit echter in Aarschot. Zeker de voorbij maanden (corona) komt in Leuven bijna niemand, is een event en opname ruimte ...??? Dus hoeft geen verdere uitleg, maar PJ vond alsnog dat de brievenbus moest gelicht geweest zijn. Soms mist een mens de periode van het aangetekend schrijven, tenminste een sterke reminder, nu flikkeren ze je er meteen uit. Enfin PJ stuurde gisteren niets meer. Via mijn vennoot, ontdekte ik dan op MY MEGA, dat er inderdaad een factuur de mazen van ons net was ontglipt en voor de volle 250€ open stond. Heb deze meteen betaald, netjes een kopie van betaling verstuurd en voor mij was toen alles buiten een frustratie rijker, terug in orde. Edoch, Pieter Jan was mij toch niet vergeten, opnieuw via het verkeerde mailadres ( blijkbaar zijn administratieve fouten enkel toegestaan bij Mega), kwam ik nu ook te weten, dat we ook al bij de deurwaarder zitten en dat wij contact met hen dienden op te nemen, pas op in een tel.gesprek de dag voordien niets van gezegd hé, hij ging alles oplossen. Hopelijk nemen ze gesprekken op met een reden en kunnen ze zich hier zelf van vergewissen. Maar dan stond er iets bij wat ikzelf dermate degoutant vond, om ons bedrijf snel opnieuw te activeren, moesten wij ons terug volledig opnieuw klant maken m.a.w. dan hadden ze ons terug een jaartje in de pocket ...zonder dat we kunnen gaan lopen. Dit was voor mij de spreekwoordelijke druppel, dit was er MEGA over, heb meteen (zonder zelfs prijzen te vergelijken) naar een andere leverancier gebeld die me natuurlijk, met alle begrip heeft verder geholpen. Mega ontgoocheld, ben ik in dit bedrijf, was me echt van geen probleem bewust, had enkele dagen voordien voor onze privé nog een nieuwe -klanten aanvraag gedaan, daar hebben ze echter NOOIT op gereageerd, Moest ik morgen op deze manier met mijn klanten omgaan en hen de deur wijzen voor een factuur van 60 dagen te laat (vooral als duidelijk is dat dit geen slechte wil is), dan ben ik binnen enkele maanden failliet. Helaas kunnen sommige sectoren zichzelf dit wel permitteren. Een simpel , klantvriendelijk telefoontje, met de mededeling ...beste wij hebben gemerkt dat alle facturen netjes betaald werden, toch is er ons inziens blijkbaar ééntje aan uw aandacht ontsnapt ...had wonderen kunnen doen, maar helaas.

    Door: Gil Dauw02-09-2020
    sandra caenepeel03-12-2020

    Wij hebben IDENTIEK hetzelfde verhaal meegemaakt voor facturen van een klein kantoor voor een openstaand bedrag van amper 60 euro! Het ergste is dat we niet weggeraken bij hen omdat we bij Fluvius nu als "wanbetaler" werden doorgegeven en dit regelrecht naar elke nieuwe potentiële leverancier gaat! Wij komen dus elke keer voor een gesloten deur te staan omdat "in coronatijden" het aannemen van een niet-solvabele klant/onderneming een risico is. Bij Mega krijgen wij net dezelfde zever te horen, jawel hoor, ze hebben ons al TALLOZE KEREN een aanmaning gezonden?? Maar op alle facturen van nadien staat NERGENS kosten voor aanmaning vermeld....

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Gas en Elektra

    Als ik nul sterren had kunnen geven dan had ik dat gedaan
    Mensen ga met deze oplichters nooit in zee
    Factureren 2 keer per maand die elke keer verhoogd word heb in mijn hele leven nog nooit zoveel betaald aan gas en elektra
    Met gierende banden weer terug naar mijn oude leverancier
    Wat een blamage!

    Door: Ingrid10-07-2020
    tanita schevenels06-08-2020

    Ik heb hier toch geen problemen ivm facturen ofzo... mss even naar je advisor hiervoor gaan

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    opzeg na groepsaankoop

    Na overstap naar een andere leverancier krijgen we plots een factuur voor 4 dagen en een vaste vergoeding aangerekend voor een nieuw jaar van 62 euro. Natuurlijk via klantendienst geen antwoord. Let op : Hier keren we nooit meer terug. EEN SCHANDE.

    Door: geert Smet25-06-2020
    Ballekes26-06-2020

    Soortgelijk verhaal hier! Wij hebben wel een antwoord ontvangen van de klantendienst. De vaste vergoeding wordt bij jaarcontracten altijd aangerekend per begonnen contractjaar en niet pro rata. We wensen je nog een prettige dag verder. Inderdaad een schande. Wegblijven zou ik zeggen!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Direct terug buiten

    Ge krijgt bij inschrijving een prijs voor je voorschotfactuur maar ne keer je ze krijgt ligt die pak hoger en ook gaan ze maken dat je als nieuwe kllant 2 voorschotfacturen pp termijn van 1 maand hebt. Ze lkonden direct terug vertrekken bij mij.

    Door: Jurgen Van Cauwenberg11-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    mega

    zeer ontevreden over mega, herken mij volledig in de klachten van de anderen.
    gezien hun amateuristisch gedrag stel ik mij de vraag of hun energie wel zo goen is

    Door: Sylvie van enys24-05-2020
    Sylvie van enys27-05-2020

    zeer lompe medewerkers die constant liegen, moet nu iedere dag hen bellen omdat ze constant fouten maken. als ik hen erop wijs, leggen ze de telefoon neer. nooit een constant met hen afsluiten, je word vanaf dag 1 belogen en ze proberen voortdurend je voorschotten te verhogen

    Sarah VAN BROECKHOVEN01-10-2020

    Heel herkenbaar allemaal!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Elektriciteit en gas

    We waren over gestapt omdat ze de goedkoopste zouden zijn. Echter hebben we in ons leven zoveel nog niet moeten betalen.
    Een verbruik van 0 kwh door zonnepanelen kost bij mega nog €200,-
    Zijn de grootste oplichters op de markt en aanpassen van je voorschot vragen ze attesten die niemand kan voorleggen. Hopelijk gaat deze organisatie rap failliet zodat er niet meer mensen worden opgelicht.

    Door: Anoniem22-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    groepsaankoop oost-vlaanderen

    in juni 2019 overgestapt via groepsaankoop oost-vlaanderen naar mega,deze beloofde een besparing rond de 200€. eerste voorschot was inderdaad een pak lager dan vorige leverancier. tweede voorschot was plots bijna 20€ meer dan de maand voor heen.Ik heb deze voorschotten nooit aan gepast om minder te moeten betalen per maand en nogal een geluk ook,want ik heb nu een afrekening gekregen 299,09 dat ik extra moet betalen terwijl ik niet echt meer verbruikt heb dan vorig jaar. Dus die besparing van 200€ is er aan voor de moeite,denk dat ze eerder bedoelde dat ze 200€ duurder waren dan de andere leverancier. afzetters eerste klas,ben blij dat ik hier weg ben

    Door: Yvan Stalmans17-05-2020
    tanita schevenels06-08-2020

    Mss variabel genomen dan veranderen de prijzen indd elke maand met de marktprijs mee

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Mega-slechte klantenservice

    Ik ben overgeschakeld van Eneco naar Mega met spijt tot gevolg. Ik heb nog nooit zo een onvriendelijk & onprofessionele klantendienst meegemaakt!

    Door: Natasha07-04-2020
    Stijn02-05-2020

    Ik heb een mail gestuurd op 23 april 2020 met vraag tot overschakelen van formule tot vandaag nog steeds geen antwoord op gekregen. Klantenservice is zeer slecht! Ik vind het ook niet kunnen dat ik geen antwoord krijg. De klantendienst gebeld en die zeiden dat om om te schakelen ik een mail moest sturen. Ondertussen blijf ik wel vast aan een veel te hoog tarief!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    Mega Power

    Vertegenwoordiger aan de deur gekregen met mooie praatjes! Echtgenoot overstag gegaan want zó’n mooi aanbod werd gegeven. Zou wel pas in mei 2020 van start gaan owv huidig contract bij andere leverancier. Sinds februari al 3!!! Domicilieringsopdrachten van meer dan 300€ in totaal van onze rekening gegaan terwijl het pas in mei zou starten. Opdracht stopgezet. Vandaag opnieuw , gelukkig reeds stopgezette opdracht , van 140,24€ op onze rekening. Al contact genomen, meermaals. ‘Hoe zou dat komen?? We zullen het oplossen!’ Niet dus!!! MEGA ONTEVREDEN !!! Niet aan te raden!! Wat een slechte service!! Nog nooit meegemaakt!!!
    Trouwens hierboven zou ik telkens ‘’geen’’ sterretje willen aanvinken maar het minimum is blijkbaar 2?? Hoe raar is dat???

    Door: Desair Edith06-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    overstap van Engie

    Goedkoper aangeboden : ja
    Volgens toezegging zou ruim van tevoren gelegenheid worden geboden om meterstanden op overgangsdatum door te geven.
    Alleen voor de meterstand van de gasmeter een mail ontvangen, voor de electra niet.
    2 mails en 2 weken verder, geen reactie van Mega, hooguit : we hebben uw reactie ontvangen en zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.....


    Door: R. van Veen14-01-2020
    tanita schevenels06-08-2020

    Meterstanden doorgeven is fluvius en zit mega voor niks tussen

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Schrijf zelf een review over Mega

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Mega een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 36 ervaringen geplaatst over Mega. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.6 gekregen, waarbij 25% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Mega actief?

    Mega is vooral actief in de categorie Energie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Groene energie, Goedkope energie

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Mega gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.