ErvaringenSite

    Ervaringen Mega

    Nog op zoek naar een energieleverancier of een leverancier voor je aardgas en heb je graag dat dit 100% Belgisch is? Dan ben je bij Mega aan het juiste adres! Wat klanten vinden van mega lees je op deze pagina!

    Over Mega

    Mega is een energieleverancier die in 2013 werd opgericht door Belgische ondernemers die bezorgd zijn om het milieu. Vandaag de dag is mega een goedkoper alternatief op de multinationals van de energiesector. De oprichters van mega vinden dat elektriciteit en aardgas grondstoffen zijn, net zoals water en dat de leverancier zich moet focussen op zijn hoofdmissie, namelijk elektriciteit en aardgas leveren aan de laagste prijs op een correcte en eenvoudige manier. Optimale functioneringskosten, bescheiden marges, wilskracht en dynamisme van hun team zorgen voor duurzaam goedkopere energie die gepaard gaat met een kwalitatieve dienstverlening. Mega is actief in België en biedt concurrentiële prijzen aan, zowel voor particulieren als professionals.


    De geschiedenis van elektriciteit!

    Diensten van Mega

    Bij Mega kan je terecht voor elektriciteit en aardgas. Mega is 100% Belgisch, dit werd opzettelijk gedaan omdat het bedrijf er niet mee eens is dat 80% van de Belgische consumenten een buitenlandse leverancier hebben of een leverancier die grotendeels beheerd wordt door buitenlandse aandeelhouders. Mega is ook duurzaam en goedkoper doordat ze gebruik maken van nieuwe technologieën, zo kan ze op een transparante manier lage competitieve tarieven aanbieden. Hun energie is steeds groene energie. Je kan er ook kiezen om de prijs voor je elektriciteit of aardgas vast te zetten voor 1, 3 of 5 jaar. Zo weet je steeds hoeveel je moet betalen.

    Vragen of klachten voor Mega

    Heb je vragen of een klacht over Mega? Neem dan zeker contact op met de klantendienst, ze zullen je vast en zeker verder helpen! Op de website vind je alle informatie die je nodig hebt om ze te bereiken. Je kan ze bereiken via e-mail, de telefoon op werkdagen van 9 uur tot 17 uur, een online contactformulier of je kan je telefoonnummer achterlaten en dan neemt een medewerker binnen de 3 werkdagen contact met je op. Mega heeft ook een FAQ waar alle vaak gestelde vragen vermeld worden, misschien vind je hier wel het antwoord dat je zoekt!

    Schrijf je eigen review!

    Wil je anderen laten weten hoe jouw ervaring is met Mega? Verloopt de service vlot en heb je geen problemen? Laat het weten in de reviews! Potentiële klanten zullen geïnteresseerd zijn in wat ze mogen verwachten van de kwaliteit en de service van Mega. Zo help je anderen bij het maken van een beslissing!

    Ben je van plan om je aan te sluiten bij Mega? Lees dan zeker enkele van de reviews op ErvaringenSite! Je vindt er honderden betrouwbare reviews van echte klanten over hun ervaring met honderden bedrijven. Ben je van plan om in zee te gaan met een bedrijf dat je niet zo goed kent? Ben je niet zeker of je een bepaalde aankoop wel of niet zou doen bij een bepaald bedrijf? Zoek het dan eerst even op, op ErvaringenSite.

    Mega
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (28)

    3.8
    29% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.2
    Service
    rating
    3
    Prijs
    rating
    4
    Leveren
    rating
    4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Openstaande rekening

    Ik was een rekening vergeten betalen. Normaal krijg je dan een herinneringsmail. Deze kreeg ik niet en ik kreeg direct een brief van een gerechtsdeurwaarder! Doordat ik zelf de kleine lettertjes begon te lezen wist ik dat dit niet mocht. Voor hetzelfde geld had ik deze factuur dus wel veel te duur betaald met een ONTERECHTE boete erbovenop! Schandalig. Dit is een ondermaatse klantenservice. Ander en beter!!

    Door: Ruben16-09-2020
    Anja16-09-2020

    Brief ontvangen met wanbetaling. 4 facturen niet vereffend. Mijn domiciliëring stond blijkbaar geblokkeerd. Ik heb nochtans geen enkele aanmaning ontvangen ivm vorige facturen (wel veel mailtjes met reclame), behalve een onduidelijk smsje waar ik uiteraand niet op in ben gegaan .... en nu extra kosten te betalen doordat ik te laat betaalde. PFFFF

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    aardgas en elektriciteit

    Overgestapt naar Mega via groepsaankoop. Op zich geen problemen gehad bij overstap want alles gebeurde automatisch. Tijdens het contract hebben ze een paar keer verkeerde facturen gestuurd, maar een mens maakt nu eenmaal fouten.. Maar als je je facturen niet nakijkt ben je wel afgezet.. Echte miserie begon toen ik het contract wou opzeggen owv verhuis naar buitenland, zowel mijn afrekening als het nieuw contract van mijn huurders werd niet correct opgesteld. Zelfs eenvoudige administratieve taken kunnen ze niet correct uitvoeren. Klantenservice klinkt vriendelijk, maar ze zijn niet bekwaam om problemen op te lossen. Mijn probleem was dat Mega eenzijdig de tarieven en de voorwaarden van mijn contract heeft veranderd onder de vermomming van 'verlenging van het contract'. Na veel telefoons en mails heb ik uiteindelijk de ombudsdienst ingeschakeld, maar Mega negeert zijn aanbevelingen en houdt vast aan zijn standpunt.

    Kortom, als je miserie wil vermijden en niet stiekem afgezet wil worden moet je geen contract afsluiten bij Mega.

    Door: Songul Sagir05-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Gas en Elektriciteit

    Tot gisteren, zijn wij een vrij tevreden klant geweest van Mega. Als bedrijf, hebben we vaak de tijd niet om constant de prijzen te vergelijken of de telefoontjes te beantwoorden van de talrijke energiebedrijven die claimen de beste prijs te hebben, waar het ons om te doen is, is service en klantvriendelijkheid, old school mentaliteit. De voorbije jaren, werden onze facturen netjes betaald via domiciliëring, m.a.w, factuur komt binnen en medewerkster stuurt deze meteen naar de digitale map voor de boekhouding. Men krijgt daar zelfs korting voor van de provider. Blijkbaar zou er echter een factuur van mei, in volle corona crisis, thuiswerk, chaos enz... niet zijn betaald geweest, perfect mogelijk aangezien wij alle bestendige opdrachten even on hold hadden gezet, wat eerder een paniekreactie was, maar we wilden toch zelf onze betalingen dirigeren. Dit was ook de periode dat energieleveranciers, banken enz.. het bijna als een reclame stunt aanschouwden om hun mildheid naar de klant toe ten berde te brengen. Toen is het blijkbaar gebeurd, door een onoplettendheid en ongepermitteerde nonchalance van een collega is waarschijnlijk een digitale reminder mee naar de verkeerde map gesleept, want Mega is betaald, vooral gezien de rekening altijd solvabel is gebleven. De facturen nadien worden allemaal netjes betaald en deze van de jaren voordien ook. Dus voor mij is er echt geen vuiltje aan de lucht, tot ik maandag van vakantie kom en een ongeopende brief van fluvius (dacht dat het reclame was) op mijn bureau ligt, met de melding dat Mega ons geen energie meer wil leveren en wij dringend tegen 4 september op zoek moeten naar een nieuwe leverancier of dat vanaf 23 september alles wordt afgesloten, dit voor een bedrag van 250€. ??? Ik bel meteen naar Mega en krijg ene Pieter Jan aan de lijn, vraag hem wat er fout is gegaan, over welke factuur het gaat, hoe we dit kunnen oplossen, vrij geïrriteerd wel maar nog opbouwend... P.J. ging mij de factuur op mijn persoonlijk mailadres opsturen, als ik meteen een betalingsbewijs doorstuurde zou de uitzettingsprocedure gestopt worden. Oh ja nog even melden dat er ook een reminder (volgens P.J) werd verstuurd via de post. Wel naar het verkeerde adres in Leuven , waar het leveringsadres is van de elektriciteit, de administratie zit echter in Aarschot. Zeker de voorbij maanden (corona) komt in Leuven bijna niemand, is een event en opname ruimte ...??? Dus hoeft geen verdere uitleg, maar PJ vond alsnog dat de brievenbus moest gelicht geweest zijn. Soms mist een mens de periode van het aangetekend schrijven, tenminste een sterke reminder, nu flikkeren ze je er meteen uit. Enfin PJ stuurde gisteren niets meer. Via mijn vennoot, ontdekte ik dan op MY MEGA, dat er inderdaad een factuur de mazen van ons net was ontglipt en voor de volle 250€ open stond. Heb deze meteen betaald, netjes een kopie van betaling verstuurd en voor mij was toen alles buiten een frustratie rijker, terug in orde. Edoch, Pieter Jan was mij toch niet vergeten, opnieuw via het verkeerde mailadres ( blijkbaar zijn administratieve fouten enkel toegestaan bij Mega), kwam ik nu ook te weten, dat we ook al bij de deurwaarder zitten en dat wij contact met hen dienden op te nemen, pas op in een tel.gesprek de dag voordien niets van gezegd hé, hij ging alles oplossen. Hopelijk nemen ze gesprekken op met een reden en kunnen ze zich hier zelf van vergewissen. Maar dan stond er iets bij wat ikzelf dermate degoutant vond, om ons bedrijf snel opnieuw te activeren, moesten wij ons terug volledig opnieuw klant maken m.a.w. dan hadden ze ons terug een jaartje in de pocket ...zonder dat we kunnen gaan lopen. Dit was voor mij de spreekwoordelijke druppel, dit was er MEGA over, heb meteen (zonder zelfs prijzen te vergelijken) naar een andere leverancier gebeld die me natuurlijk, met alle begrip heeft verder geholpen. Mega ontgoocheld, ben ik in dit bedrijf, was me echt van geen probleem bewust, had enkele dagen voordien voor onze privé nog een nieuwe -klanten aanvraag gedaan, daar hebben ze echter NOOIT op gereageerd, Moest ik morgen op deze manier met mijn klanten omgaan en hen de deur wijzen voor een factuur van 60 dagen te laat (vooral als duidelijk is dat dit geen slechte wil is), dan ben ik binnen enkele maanden failliet. Helaas kunnen sommige sectoren zichzelf dit wel permitteren. Een simpel , klantvriendelijk telefoontje, met de mededeling ...beste wij hebben gemerkt dat alle facturen netjes betaald werden, toch is er ons inziens blijkbaar ééntje aan uw aandacht ontsnapt ...had wonderen kunnen doen, maar helaas.

    Door: Gil Dauw02-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Gas en Elektra

    Als ik nul sterren had kunnen geven dan had ik dat gedaan
    Mensen ga met deze oplichters nooit in zee
    Factureren 2 keer per maand die elke keer verhoogd word heb in mijn hele leven nog nooit zoveel betaald aan gas en elektra
    Met gierende banden weer terug naar mijn oude leverancier
    Wat een blamage!

    Door: Ingrid10-07-2020
    tanita schevenels06-08-2020

    Ik heb hier toch geen problemen ivm facturen ofzo... mss even naar je advisor hiervoor gaan

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    opzeg na groepsaankoop

    Na overstap naar een andere leverancier krijgen we plots een factuur voor 4 dagen en een vaste vergoeding aangerekend voor een nieuw jaar van 62 euro. Natuurlijk via klantendienst geen antwoord. Let op : Hier keren we nooit meer terug. EEN SCHANDE.

    Door: geert Smet25-06-2020
    Ballekes26-06-2020

    Soortgelijk verhaal hier! Wij hebben wel een antwoord ontvangen van de klantendienst. De vaste vergoeding wordt bij jaarcontracten altijd aangerekend per begonnen contractjaar en niet pro rata. We wensen je nog een prettige dag verder. Inderdaad een schande. Wegblijven zou ik zeggen!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Direct terug buiten

    Ge krijgt bij inschrijving een prijs voor je voorschotfactuur maar ne keer je ze krijgt ligt die pak hoger en ook gaan ze maken dat je als nieuwe kllant 2 voorschotfacturen pp termijn van 1 maand hebt. Ze lkonden direct terug vertrekken bij mij.

    Door: Jurgen Van Cauwenberg11-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    mega

    zeer ontevreden over mega, herken mij volledig in de klachten van de anderen.
    gezien hun amateuristisch gedrag stel ik mij de vraag of hun energie wel zo goen is

    Door: Sylvie van enys24-05-2020
    Sylvie van enys27-05-2020

    zeer lompe medewerkers die constant liegen, moet nu iedere dag hen bellen omdat ze constant fouten maken. als ik hen erop wijs, leggen ze de telefoon neer. nooit een constant met hen afsluiten, je word vanaf dag 1 belogen en ze proberen voortdurend je voorschotten te verhogen

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Elektriciteit en gas

    We waren over gestapt omdat ze de goedkoopste zouden zijn. Echter hebben we in ons leven zoveel nog niet moeten betalen.
    Een verbruik van 0 kwh door zonnepanelen kost bij mega nog €200,-
    Zijn de grootste oplichters op de markt en aanpassen van je voorschot vragen ze attesten die niemand kan voorleggen. Hopelijk gaat deze organisatie rap failliet zodat er niet meer mensen worden opgelicht.

    Door: Anoniem22-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    groepsaankoop oost-vlaanderen

    in juni 2019 overgestapt via groepsaankoop oost-vlaanderen naar mega,deze beloofde een besparing rond de 200€. eerste voorschot was inderdaad een pak lager dan vorige leverancier. tweede voorschot was plots bijna 20€ meer dan de maand voor heen.Ik heb deze voorschotten nooit aan gepast om minder te moeten betalen per maand en nogal een geluk ook,want ik heb nu een afrekening gekregen 299,09 dat ik extra moet betalen terwijl ik niet echt meer verbruikt heb dan vorig jaar. Dus die besparing van 200€ is er aan voor de moeite,denk dat ze eerder bedoelde dat ze 200€ duurder waren dan de andere leverancier. afzetters eerste klas,ben blij dat ik hier weg ben

    Door: Yvan Stalmans17-05-2020
    tanita schevenels06-08-2020

    Mss variabel genomen dan veranderen de prijzen indd elke maand met de marktprijs mee

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Mega-slechte klantenservice

    Ik ben overgeschakeld van Eneco naar Mega met spijt tot gevolg. Ik heb nog nooit zo een onvriendelijk & onprofessionele klantendienst meegemaakt!

    Door: Natasha07-04-2020
    Stijn02-05-2020

    Ik heb een mail gestuurd op 23 april 2020 met vraag tot overschakelen van formule tot vandaag nog steeds geen antwoord op gekregen. Klantenservice is zeer slecht! Ik vind het ook niet kunnen dat ik geen antwoord krijg. De klantendienst gebeld en die zeiden dat om om te schakelen ik een mail moest sturen. Ondertussen blijf ik wel vast aan een veel te hoog tarief!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    Mega Power

    Vertegenwoordiger aan de deur gekregen met mooie praatjes! Echtgenoot overstag gegaan want zó’n mooi aanbod werd gegeven. Zou wel pas in mei 2020 van start gaan owv huidig contract bij andere leverancier. Sinds februari al 3!!! Domicilieringsopdrachten van meer dan 300€ in totaal van onze rekening gegaan terwijl het pas in mei zou starten. Opdracht stopgezet. Vandaag opnieuw , gelukkig reeds stopgezette opdracht , van 140,24€ op onze rekening. Al contact genomen, meermaals. ‘Hoe zou dat komen?? We zullen het oplossen!’ Niet dus!!! MEGA ONTEVREDEN !!! Niet aan te raden!! Wat een slechte service!! Nog nooit meegemaakt!!!
    Trouwens hierboven zou ik telkens ‘’geen’’ sterretje willen aanvinken maar het minimum is blijkbaar 2?? Hoe raar is dat???

    Door: Desair Edith06-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    overstap van Engie

    Goedkoper aangeboden : ja
    Volgens toezegging zou ruim van tevoren gelegenheid worden geboden om meterstanden op overgangsdatum door te geven.
    Alleen voor de meterstand van de gasmeter een mail ontvangen, voor de electra niet.
    2 mails en 2 weken verder, geen reactie van Mega, hooguit : we hebben uw reactie ontvangen en zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.....


    Door: R. van Veen14-01-2020
    tanita schevenels06-08-2020

    Meterstanden doorgeven is fluvius en zit mega voor niks tussen

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    aangesloten met de groepsaankopen 2019- en 2020

    Ben ZEER tevreden over de klantvriendelijkheid en de PRIJZEN bij Mega

    Door: nini benoy03-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Gas & elec

    Na 8 maanden terug overgestapt naar andere provider wegens te duur.
    Kregen de eindfaktuur/afrekening en hadden nog +/- 400 euro tegoed. Ging betaald worden uiterlijk op 8/12.
    Vandaag 26/12 nog steeds NIETS betaald!!!!
    Op mails krijgen we geen reactie!
    Klantenservice = 0/10!!!

    Door: Poriau steve26-12-2019
    Kan je het ko,trakt van mega stopzetten na 3 maanden?22-03-2020

    Ik,heb nl 2 voorschotten en 1 afrekening gehad in de eerste maand!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Mega aardgas en elec.

    Via media wordt je gek verklaard als je niet tijdig overstapt naar een andere energieleverancier. Zodoende keek ik via My Energie en contateerde dat Mega goedkoper was dan huidige (Lampiris).
    Bij eerste factuur bleek deze reeds méér dan verdubbeld. Er is hiervoor geen enkele dienstige uitleg voor. Afrekening was net gebeurd....
    Mega is OPLICHTER en kan zijn praktijken dus aanhouden via hogervermelde site en VREG.
    Niemand doet er iets aan.

    Door: jean berrevoets12-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    zeer onprofessionele uitleg

    Uitleg gevraagd over de eindafrekening en factuur.
    Dame in kwestie totaal niet capabel om hier ook maar één zinnig woord van uitleg over te geven. Het herhalen van het aantal facturen door haar en dat tussentijdse meterstanden in oktober worden opgenomen, dragen totaal niet bij aan het "waarom" ik een bepaalde factuur ontvang en zou moeten betalen. In plaats van een degelijke en correcte uitleg, krijg je de indruk dat je als klant niet serieus wordt genomen. We hadden ook voor het jaar 2020 Mega als aardgasleverancier aangeduid, maar overwegen nu toch om méér te betalen en ons met alles aan te sluiten bij Engie. Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke eindfactuur van Mega voor ons in petto heeft.

    Door: F. Verhoeven10-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    maga 100% groen

    Gemakkelijk voorschot aan te passen online in mijn klantenzone.
    Omschakeling vlot verlopen.
    Niks van problemen ondervonden tot op heden.

    Door: tom08-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Water en electriciteit

    Slechte service
    Hoge facturen terwijl ze lage tarieven aanbieden
    Zeker geen leverancier aan te raden

    Door: Henk Bracke07-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Electriciteit en gas

    Compleet te mijden.
    Werven klanten met super tarieven op vergelijkingssite. Bij eerste factuur blijkt toegepast tarief een heel stuk hoger, hoewel de dan aangekondigde tarieven op dezelfde vergelijkingssite lager waren geworden. Als uitleg wordt complete onzin verteld over variabele prijzen die hoger zijn in de wintermaanden. Na nieuwe vraag om uitleg herhaalt men deze onzin. Laatste poging gedaan om antwoord te krijgen, weer zelfde onzin gekregen. Uiteindelijk opnieuw veranderd naar (buitenlandse) leverancier die wel aangekondigde tarieven hanteert.
    Als afscheid nog "vaste kosten" aangerekend gekregen voor een heel jaar. In totaal dus voor +/- 8 maand electriciteit en voor +/-4 maand gas betaald om gedurende 58 dagen klant te zijn geweest (inclusief opzeg van een maand).

    Oplichting en bedrog van het zuiverste water.

    Door: Francis10-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Super

    Geweldige service!!

    Door: Vanessa 23-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Schrijf zelf een review over Mega

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Mega een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 28 ervaringen geplaatst over Mega. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.8 gekregen, waarbij 29% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Mega actief?

    Mega is vooral actief in de categorie Energie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Groene energie, Goedkope energie

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Mega gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.