Wat gebeurt er als iemand mijn mening rapporteert?

In onze gemeenschap komt het geregeld voor dat je een melding in je e-mail ontvangt dat iemand je bericht heeft gerapporteerd. Geen paniek! Vaak is dit een menselijke vergissing en kan het probleem snel verholpen worden.

Hoewel de meeste berichten die van ons platform verwijderd worden afkomstig zijn van geautomatiseerde, kwaadaardige of massale inhoud die wij automatisch opkuisen zodra we deze opmerken, geven we onze gebruikers ook de mogelijkheid om meldingen te maken en te reageren op klachten. Zo kunnen ze hun recensies en meningen over winkels of bedrijven verdedigen.

Waarom is je mening gerapporteerd?

Bij ErvaringenSite staan transparantie en eerlijkheid hoog in het vaandel. Daarom geven we alle gebruikers de gelegenheid om feedback te geven, of het nu positieve of negatieve stemmen zijn, te reageren en debatten op de bedrijfspagina's te starten. Gebruikers kunnen ook een publicatie rapporteren die zij in strijd vinden met ons beleid voor verantwoorde inhoud.

Ons team beoordeelt altijd de ingediende klachten tussen gebruikers, waarbij sommige gevallen duidelijker zijn dan andere bij het accepteren of afwijzen van het verzoek. Vaak gaat het om het gebruik van scheldwoorden, ongelukkige uitdrukkingen of te harde kritiek richting het betreffende bedrijf. In dergelijke gevallen moet de recensie worden herzien en aangepast voordat deze opnieuw goedgekeurd kan worden.

Bij ernstige overtredingen van ons beleid zien we:

  • Spam-inhoud gericht aan derden

  • Ongecontroleerde AI-inhoud

  • Pogingen om het publiek te beïnvloeden om geen gebruik te maken van de goederen en diensten van een bedrijf geregistreerd op ErvaringenSite

Dit soort overtredingen leiden tot permanente opschorting van het account en verwijderen van alle geplaatste meningen via dat account.

Wat te doen als je mening wordt gerapporteerd?

Als een van je meningen is gerapporteerd, ontvang je een e-mail die uitlegt waarom je mening is gerapporteerd en welke acties je kunt ondernemen. Bij ErvaringenSite geloven we in menselijke fouten en tweede kansen, en daarom bieden we gebruikers de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen onze beslissing als zij deze onterecht vinden of vinden dat er context ontbreekt.

Bij een melding van een gebruiker kunnen er drie mogelijke uitkomsten volgen:

  1. Klacht ongegrond verklaren - Als er geen sterke argumenten zijn om de geschreven mening te verwijderen.

  2. Contact opnemen met beide partijen of individueel onderzoek doen - Indien de oplossing niet duidelijk is, vragen we om informatie om de mening te verifiëren en te accrediteren.

  3. De gerapporteerde recensie verwijderen - Indien er overtuigende en duidelijke redenen worden gevonden.

FAQ

Wie kan mijn recensie rapporteren?

Zowel ErvaringenSite-gebruikers als eigenaars van het bedrijf waarvoor je een mening hebt gepubliceerd, kunnen je commentaar rapporteren. Let altijd op de toon van je woorden, vooral als je een negatieve ervaring deelt.

Is het oplossingsproces anders als een gebruiker of een bedrijf mij rapporteert?

Nee, bij ErvaringenSite behandelen we alle meldingen gelijk, ongeacht de bron. Klachten van bedrijven krijgen geen voorrang. We streven naar gelijke behandeling voor zowel gebruikers als de verantwoordelijken van geregistreerde bedrijven.

Wat gebeurt er als een gebruiker of bedrijf misbruik maakt van de rapportagefunctie?

Als een gebruiker meerdere meldingen indient en deze worden afgewezen, of als er misbruik in de vorm van laster wordt ontdekt, worden zij passend gestraft, inclusief de opschorting van hun account.