Wat gebeurt er als een bedrijf misbruik maakt van de optie om beoordelingen te melden?

Bij ErvaringenSite beschikken we over een gespecialiseerd team dat zich voortdurend inzet om authentieke en betrouwbare meningen te beschermen en valse beoordelingen te verwijderen. We nemen alle meldingen en klachten van zowel gebruikers als bedrijven zeer serieus.

Daarom besteden we veel aandacht aan de efficiëntie van ons werk en tolereren we geen pogingen tot smaad of misbruik van de meldingsfunctie.

Hoewel we het publieke imago van bedrijven proberen te beschermen tegen misbruik, zijn alle meningen belangrijk; een negatieve reactie die niet strookt met onze eigen overtuigingen is op zichzelf geen reden voor verwijdering van ons platform.

Hebben bedrijven voorrechten bij het melden van commentaren?

Nee, hoewel we onderscheid maken tussen meldingen van bedrijven en individuen, worden alle gemelde meningen, ongeacht de bron, via hetzelfde filter en evaluatieproces geleid om te bepalen of de klacht gegrond is.

Deze dienst is volledig kosteloos en beschikbaar voor zowel gebruikers als bedrijven om zich te beschermen tegen smaad, valse meningen en laster. Bij ErvaringenSite geloven we dat alle gepubliceerde reviews onderworpen kunnen zijn aan de subjectieve meningen van klanten. Hoewel klanten soms kunnen overdrijven of een fout kunnen maken, hebben bedrijven altijd de middelen om zich te verdedigen.

Gevolgen van misbruik van de meldingsoptie door bedrijven

Hoewel bedrijven een handig hulpmiddel hebben om zichzelf te beschermen tegen kritiek, betekent dit niet dat ze dit onbeperkt kunnen gebruiken om meningen die hen niet bevallen te laten verwijderen. Bij het melden van een ervaring zal altijd een herinnering worden gegeven over hoe wij dergelijke rapporten waarderen en zal er een link naar meer informatie worden verstrekt.

Dit betekent dat wanneer een melding wordt gemaakt, men zich bewust is van de reden, en bij misbruik, kan het bedrijf of de gebruiker rekenen op mogelijke sancties, waaronder schorsing van hun account in ernstige gevallen.

Wat beschouwen we als misbruik van de meldingsfunctie?

Hoewel we elk geval afzonderlijk behandelen en rekening houden met de omstandigheden, beschouwen we bepaalde gedragingen als misbruik jegens andere gebruikers die de regels niet overtreden hebben. We noemen drie gevallen die kunnen leiden tot deactivatie van uw account wegens misbruik van anonieme meldingen.

Kwaadaardige melding

Bij ErvaringenSite kunnen we de meldingsgeschiedenis van een gebruiker inzien. Dit betekent dat we kunnen zien hoeveel klachten u in totaal hebt ingediend en tegen welk bedrijf. Soms proberen bedrijven alle negatieve meningen te melden zonder geldige rechtvaardiging, terwijl ze positieve beoordelingen ongemoeid laten.

In duidelijke gevallen van pogingen om gebruikersmeningen te beïnvloeden, zal het account permanent worden gedeactiveerd en zal het bedrijf ter verantwoording worden geroepen.

Melding van sterke kritiek

Om duidelijk te zijn; Als iemand zich bedrogen voelt bij de aanschaf van een product of dienst, bij ErvaringenSite geloven we dat ze alle recht hebben om hun ontevredenheid te uiten en dit te delen met andere gebruikers.

Net zoals er tevreden klanten kunnen zijn, is het ook eerlijk dat er ontevreden klanten zijn. Het feit dat een mening sterk of emotioneel is, is geen voldoende rechtvaardiging om deze te melden.

Melding zonder rechtvaardiging

Bij ErvaringenSite waarderen we onze tijd en die van onze gebruikers. Daarom zal het herhaaldelijk melden van gebruikers zonder een logische rechtvaardiging die overeenkomt met de beschreven feiten, leiden tot een straf in de vorm van een tijdelijke of permanente opschorting van het account.

Hoe correct te rapporteren als bedrijf?

Als uw bedrijf een medewerker heeft voor publieke relaties, raden we altijd aan om rechtstreeks te communiceren met de ontevreden klant, hetzij privé of in de commentarensectie, om het probleem op te lossen. Als u zeker weet dat het een kwaadaardige of valse beoordeling betreft, moedigen we u aan om dit te melden.

Onthoud dat er een gids voor bedrijven beschikbaar is over hoe optimaal gebruik te maken van de functies die ErvaringenSite biedt om hun imago te verbeteren.

Hoe effectief is ons meldingssysteem?

We willen onze gebruikers de beste garanties bieden. Daarom hebben we een 24-uurs automatiseringssysteem dat verdachte activiteiten zoals spam-rapporten, spamstemmen en ander ongewoon gedrag elimineert.

Bovendien heeft ErvaringenSite een menselijk team dat elk geval met zorg behandelt om de juiste beslissing te nemen. En zelfs als een gebruiker het niet eens is, kunnen ze altijd in beroep gaan als ze denken dat we een fout hebben gemaakt.