
Eerder schreven we in onze blog hoe stickermarketing werkt. Maar er zijn meer manieren om een (reclame)boodschap te verspreiden, bijvoorbeeld met een flyer. Hoe doe je dat goed?
Flyers zijn misschien wel de meest bekende manier om een boodschap te verspreiden. Het is dan ook vrij simpel: je schrijft een tekst of ontwerpt een afbeelding, laat deze afdrukken en verspreid deze dan.
Flyers om je kat terug te vinden óf om op een congres te verspreiden
Die verspreiding kan op allerlei manieren: van posters plakken op een boom tot stapeltjes flyers in een café neerleggen. Iedere boodschap vraagt om een andere aanpak. Ben je jouw kat kwijt, dan kun je flyers laten drukken en op alle lantaarnpalen in de straat plakken. Wil je jouw bedrijf aanprijzen, dan kun je een stapel flyers bijvoorbeeld op een relevant congres uitdelen.
Ludieke boodschap
Flyers lenen zich bij uitstek goed voor het verspreiden van een ludieke boodschap. Ze zijn immers goedkoop en snel gedrukt, dus er is geen man overboord als je niet een uitgebreide campagne hebt voorbereid of als de boodschap niet voldoende aankomt bij de beoogde doelgroep.
Wees origineel
Doordat flyers zich lenen voor een ludieke boodschap, kun je er relatief gemakkelijk mee experimenteren. Wil je een pakkende flyer ontwerpen, probeer dan origineel te zijn. Typ dus niet in een lange tekst de voordelen van jouw bedrijf op, maar kies liever voor een pakkende slogan of een interessante illustratie. Wil jij bijvoorbeeld potentiële klanten naar jouw nieuwe webshop trekken, dan kan een originele flyer daarbij helpen.
Vraag om hulp
Iedereen kan een flyer in elkaar zetten. Je hoeft in principe niet eens een computer te hebben; ook een handgeschreven poster kan zijn doel halen. Echter, wil je professioneel overkomen, dan kan het een goed idee zijn om hulp van een professional in te roepen. Laat bijvoorbeeld een reclamebureau meedenken over jouw flyer, of schakel een professionele tekstschijver in om een wervende tekst te schrijven. Op ErvaringenSite verzamelen we reviews over bedrijven die een b2b-dienst aanbieden, dan kun je goed vergelijken wat hun klanten van deze diensten vonden!