ErvaringenSite
    Hoe zorg je voor een origineel relatiegeschenk?
    09-02-2020

    Hoe zorg je voor een origineel relatiegeschenk?

    Cadeaus kunnen klanten binden. Maar pennen heeft iedereen al. Vergelijk wat bedrijven te bieden hebben en kies iets origineels!

    Het belang van ervaringen
    Het is goed om bedrijven te vergelijken voordat je met ze in zee gaat. Daar is ErvaringenSite voor: hier kunnen klanten hun ervaringen delen over de bedrijven waarmee ze in zee zijn gegaan.

    Dat is ook nuttig voor wie zoekt naar een geschikt relatiegeschenk: hoe scoren bedrijven hierop? Wie biedt echt originele geschenken? ErvaringenSite geeft een aantal tips voor hoe je zorgt dat jouw klanten een origineel relatiegeschenk krijgen en jouw bedrijf herinnneren.

    Gebruiksartikelen bedrukken
    WIl je jouw bedrijfsnaam bekendheid geven, dan is het natuurlijk slim om die te verwerken op producten die (potentiële) klanten dagelijks gebruiken. Een pen ligt dan voor de hand. Die heb je immers vaak op een dag nodig, zelfs in deze digitale tijd. Maar pennen zijn dus ook niet meer zo origineel. Je kunt ook andere gebruiksartikelen gebruiken: laat bijvoorbeeld een muismat, koffiebeker of paraplu bedrukken met jouw bedrijfsnaam.

    Geef een ervaring in plaats van een fysiek cadeau
    Helemaal van deze tijd: geef een ervaring in plaats van een 'ding'. Steeds meer mensen hebben kritiek op de wegwerpmaatschappij, waarin steeds meer producten worden gemaakt, gekocht en weggegooid. Al die verspilling van productiemiddelen en grondstoffen is natuurlijk niet goed voor de aarde. Relatiegeschenken kunnen dus ook zomaar verkeerd vallen en zelfs een averechts effect hebben.

    Kijk maar wat er in Nederland is gebeurd toen Albert Heijn vorig jaar kleine plastic huisjes uitdeelde aan klanten wanneer zij voor een bepaald bedrag aan boodschappen hadden gedaan: die werden niet met open armen ontvangen! Sterker nog: klanten gingen de winkel boycotten omdat ze het niet eens waren met deze niet-duurzame cadeautjes.

    Geef daarom in plaats van een tastbaar voorwerp eens een ervaring, bijvoorbeeld in de vorm van een cadeaubon voor een dagje uit of een gezellige borrel op uw kantoor. Wel is het hierbij lastiger uw bedrijfslogo en -naam te verspreiden. Maar zorg voor een onvergetelijke ervaring en klanten zullen uw bedrijf blijven herinneren!

    Hoe zorg jij voor goede relatiegeschenken en welk bedrijf heeft daarbij geholpen? Deel jouw ervaringen in een review op ErvaringenSite!

    Gerelateerd