Ervaringen Bruna

De Bruna is een bekend fenomeen in België. Winkelstraten, stations, kiosken: de Bruna is overal. Maar wat vind je eigenlijk in deze winkels? Hebben ze er meer dan alleen Nijntje? Waarom zou je hier je kantoorartikelen, boeken en wenskaarten afrekenen? Kom hier bij ErvaringenSite alles te weten over deze marktleider en laat ook zelf je review achter over de Bruna!

Over Bruna

De geschiedenis van de Bruna gaat ver terug: het bedrijf werd opgericht in 1868 door Albert Willem Bruna in Haarlem. Het was toen een kleine boekhandel en tevens een uitgeverij. Later verhuisde het bedrijf naar Utrecht en werd een aantal spoorwegkiosken en stadskiosken toegevoegd aan de onderneming. Dat was een groot succes: er was vooral veel vraag naar goedkope pocketboeken. In 1954 werd de naam van het bedrijf op aandringen van de Belgische Spoorwegen veranderd van Algemene Spoorweg Boekhandel (A.S.B.) naar BRUNA Kioskonderneming en Lectuurcentrale. Uit de Verenigde Staten was net de warenhuisformule overgewaaid. Bruna haakte in op de trend en begon met zogeheten inloopwinkels, wat aansloeg bij het publiek. Een van de belangrijkste leidinggevers van het bedrijf is Henk Bruna geweest, oom van Nijntje-tekenaar Dick Bruna. De uitgeverij, die vanaf 1955 onder andere furore maakte met de Zwarte Beertjesreeks, werd in 1980 losgekoppeld van de boekhandelketen. Inmiddels is kantoorboekhandel Bruna een dochteronderneming van Postkantoren B.V.

ELE ESPREMEU LIMÃO NO MEU OLHO

Diensten van Bruna

In de bijna vierhonderd winkels kun je terecht voor boeken, tijdschriften, dagbladen, schoolartikelen, waaronder schoolagenda’s en zelfs Eastpaks, en kantoorartikelen, zoals papier- en schrijfwaren, agenda’s en ansichtkaarten. Maar inmiddels kun je de producten van Bruna ook via de website Bruna.nl bestellen en thuis laten bezorgen (gratis verzending vanaf €50,- en voor 19.00 besteld, de volgende dag binnen) of gratis afhalen in één van de winkels. Op de website, in de folder en in de digitale nieuwsbrief vind je ook allerlei aanbiedingen en acties, via de online winkelzoeker kun je de dichtstbijzijnde Bruna-winkel vinden. En voor wie een eigen Bruna-winkel wil beginnen, is de website ook een goede eerste stap: hier staat uitgebreid beschreven hoe je franchisenemer kunt worden bij Bruna. Bruna biedt ook een abonnement voor veellezers: Bliyoo, waarmee je onbeperkt boeken en tijdschriften kunt lezen op een tablet, smartphone, computer of de Bliyoo eReader voor €9,95 (boeken of tijdschriften) of €14,95 (boeken en tijdschriften) per maand. BrunaTablisto is een andere eigentijdse dienst: een ‘digitale leesomgeving’, waarmee je digitale boeken en tijdschriften kunt lezen en kopen voor eReaders, tablets en smartphones. De App is te downloaden via Google Play of in de App Store.

Klachten over Bruna

Heb je problemen, dan kun je op werkdagen van 9.00 tot 17.00 bellen met de klantenservice, online kun je 24/7 vragen stellen via een vragenformulier. Ook kun je natuurlijk naar één van de vestigingen van de Bruna gaan met klachten, vragen en problemen.

Wat vind jij van de Bruna? Is het een winkel waar jij graag komt, of ga je liever naar een andere zaak voor je kantoorartikelen, boeken en andere producten? Laat hier je mening achter over de Bruna!

Wat vindt u van Bruna? Lees wat België ervaren heeft bij bruna. Makkelijk online boeken bestellen of retourneren? Lees ervaringen bij ErvaringenSite!

Bruna