Ervaringen ECI

Wat is ECI eigenlijk voor een bedrijf? Goed om eerst te weten waar je je bij aansluit, voordat je bijvoorbeeld een lang lopend abonnement afsluit! Bij ErvaringenSite kun je snel te weten komen hoe een bedrijf nou ècht met klanten omgaat, want wij laten deze klanten zelf aan het woord! Is ECI een goede club om je bij aan te sluiten? Vind je hier echt de allerbeste aanbiedingen op het gebied van literatuur, film, muziek en games?

Over ECI
    ECI is een boekwinkel die het slim heeft gespeeld om de vaste boekenprijs die eigenlijk in België geldt, tenminste gedeeltelijk te omzeilen. Zo kan het dat zij hun vaste leden een korting van 20% kunnen bieden, waar andere boekhandels zich strikt aan de door de uitgever vastgestelde boekenprijzen moeten houden. Deze speciale korting geldt voor mensen die meer dan drie boeken per jaar bij ECI kopen.

Lancering ECI Literatuurprijs 2016 in de bibliotheek van het Belgisch Fonds voor de Letteren

ECI staat vooral bekend om het verkopen van allerhande Nederlandstalige boeken, maar de winkel verkoopt ook Engelse boeken en ebooks. Daarnaast biedt ECI een collectie aan van films, series, muziek (CD, LP, DVD) en games voor onder andere Playstation, Nintendo, Xbox en PC.

ECI werd opgericht in 1967. Vooral in de jaren ’80 en ’90 boekte het bedrijf veel succes en winst. Mede door de komst van grote online concurrenten zoals BOL, kreeg ECI het vanaf de eeuwwisseling steeds moeilijker. Reorganisaties, bestuurswisselingen en verliezen wisselden elkaar af. In 2010 sloot ECI alle fysieke winkels en ging door als puur online winkelketen. Maar dat kon erger niet voorkomen: in 2014 werd ECI failliet verklaard. Toch volgde een doorstart bij nieuwe eigenaar Novamedia, waardoor ECI een speler in de boekenmarkt kon blijven.

ECI Literatuurprijs
    Na een zware periode waarin het doek bijna was gevallen voor ECI, timmert het bedrijf nu weer sterk aan de weg in boekenland. De welbekende AKO Literatuurprijs is inmiddels omgevormd tot de ECI Literatuurprijs, dat jaarlijks een grote geldprijs en een trofee in de vorm van een sculptuur uitkeert aan de schrijver voor het beste Nederlandstalige boek in de categorieën fictie en non-fictie.

Diensten van ECI
    Bij het online bestellen van boeken, films, muziek en andere artikelen belooft ECI dat wanneer je vóór 23.00 bestelt, je het de volgende dag al in huis kunt verwachten. Verzending is gratis als je meer besteedt dan €19,95 en voor vaste klanten geldt er een speciale korting van 20%. Je krijgt deze korting pas als je je registreert als vaste klant. Koop je vervolgens meer dan drie boeken per jaar, dan geldt vanaf dan jouw korting van 20%. En ze hebben gelijk als ze zeggen dat dat in geen andere boekwinkel kan; alleen hier profiteren ze van de maas in de wet op de vaste boekenprijs.

Klachten, opmerkingen en tips voor en over ECI
    Niet tevreden over de service van ECI of is er een probleem ontstaan bij het bestellen van een boek? ECI heeft een uitgebreide klantenservice die zowel telefonisch, per mail of via Twitter, Facebook en WhatsApp te bereiken is. Let wel: kies je voor de telefonische weg, dan kost het je €0,50 per gesprek.

Heb jij ervaring met ECI? Laat het anderen weten op ErvaringenSite! Ben je schandalig behandeld door ECI, waarschuw dan volgende klanten. Heb je juist een hele positieve ervaring met ECI? Geef ze dan een compliment in de vorm van een mooie review! Alles is mogelijk! We creëren hier bij ErvaringenSite graag een zo compleet mogelijk beeld over de diensten en de service van ECI.

Lees hier hoe echte klanten van ECI hun ervaring delen! Krijg je hier echt 20% extra korting op alle boeken? Hoe werkt dat? Moet je je registreren?

ECI

10