ErvaringenSite

    Meubis
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

    Na 8 maanden nog niets in huis, zij geven het al op! zeggen gewoon dat ik maar naar een ander moet...

    Joffrey Pipeleers10-03-2019
    4
    Zou hier weer kopen: NEE

    Bestellen

    4

    Service

    2

    Prijs

    8

    Leveren

    2

    Ik heb slaapkamerset Fien (levertermijn 6-12 weken), matras Gouverneur (levertermijn 2-4 weken) en lattenbodems Zittara (levertermijn 1-3 weken) besteld op 31/07/2018.

    Tot op heden (10/03/2019) NOG NIETS ONTVANGEN!

    Op 01/08/2018 krijg ik per e-mail bevestiging van deze bestelling, deze werd in verwerking geplaatst.
    Alsook een mail met de melding dat de voorziene levering in kalenderweek 43 gepland staat (12 weken).

    Het is zover, 22/10/2018, geduldig gewacht, deze week zou de levering zijn. Ze zouden mij ook enkele dagen op voorhand contacteren. Dit was niet gebeurd dus ik informeer per mail naar de levering.
    Ik Krijg een vriendelijke mail terug dat ze de planning voor die week nog niet hadden en dat ze dit 24/10/2018 zouden laten nakijken.
    Geen recatie dus contacteer ik hun 27/10/2018 nog even terug per mail, zelfde vraag, wanneer levering?
    28/10/2018 krijg ik door dat de levering voorzien is in de week van 05/11/2018.
    Niet geklaagd, kan gebeuren, weer geduldig afwachten...

    Het is weer zover, 05/11/2018. Nog niets van hun vernomen, dus ik mail hun weer even om naar de levering te informeren.

    06/11/2018 krijg ik van hun volgende e-mail:
    "We sturen u dit mailtje om u wat meer info te geven omtrent uw bestelling. Heel wat openstaande bestelling bij onze Duitse leverancier lopen momenteel vertragingen op. Het gaat om aankopen die werden gedaan tussen half mei en eind oktober.

    We ontvingen een nieuwe lijst voor de volgende aanlevering bij ons, maar opnieuw ontbrak uw bestelling van slaapkamer Fien, al is de opgegeven levertermijn ondertussen al (ruimschoots) overschreden.

    Na heel wat zoekwerk, in samenwerking met de fabriek in Duitsland, zijn we tot de conclusie gekomen dat deze vertragingen te wijten zijn aan een fout in het softwaresysteem. Heel wat bestellingen uit die periode zijn hier bij ons wel ingegeven, zijn ook goed geregistreerd in de fabriek, maar werden blijkbaar niet doorgestuurd naar de productie binnen de fabriek.

    Onze zaakvoerder vertrok gisteren voor enkele dagen (vermoedelijk t.e.m. donderdag) naar de fabriek in Duitsland om dit probleem grondig te bekijken en voor een spoedige oplossing te kijken. Hij zal dan ook vanaf vrijdag iedereen even persoonlijk opbellen/mailen met meer info omtrent jouw bestelling.

    Onze oprechte excuses alvast voor dit ongemak. Uiteraard zijn we bereid om een compensatie te voorzien, aangezien wij ook onze verantwoordelijkheid willen opnemen. Service is voor ons belangrijk, dus we willen dit ook tonen. Indien je niet langer wil/kan wachten op jullie bestelde meubelen, kunnen we alternatieven bekijken, die sneller leverbaar zijn. We hebben al even gekeken voor je, en we zouden het volgende vrij snel kunnen leveren: slaapkamer-stella.

    Eventuele meerprijzen nemen we dan op ons. Mensen die wel nog bereid zijn om te wachten op de oorspronkelijke bestelling, kunnen we een korting van 5% op het totaalbedrag, of een gratis montage ter waarde van € 150 aanbieden.

    Nogmaals, onze oprechte excuses. We doen er alles aan om zo snel mogelijk een oplossing te voorzien en u daarvan te informeren. Als u in tussentijd nog vragen hebt, stuur ons gerust een mailtje op maarten@meubis.be. Dit mailadres wordt de komende dagen/weken gereserveerd voor alle klanten, exclusief voor dit probleem."

    Ik wil geen andere slaapkamer en ik zou vanaf vrijdag 09/11/2018 persoonlijk gecontacteerd worden betreffende mijn bestelling. Dus hier reageer ik voorlopig niet op.

    19/11/2018: Nog niets vernomen. Geen telefoontje, geen mail.
    Dus ik mail ze weer even:
    "Beste,
    Ik heb nog geen nieuws mogen vernemen betreffende mijn bestelling?
    Graag had ik een nieuwe leverdatum doorgekregen zodat ik kan beslissen wat ik hiermee doe."

    20/11/2018: een mailtje terug
    "Goedenavond

    Had u hierover reeds gemaild?
    We hadden het model Stella voorgesteld maar zag via support@meubis.be geen antwoord - tenzij u via maarten@meubis.be reeds iets had geantwoord?

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Service medewerker - Service client"

    Ik laat ze die dag nog weten dat ik informeer naar MIJN BESTELLING waarover ik gecontacteerd zou worden.

    En ik krijg die dag nog een mailtje terug:
    "Daarover ging de mail die wij u een 10 dagen geleden gestuurd hebben en waarop wij geen antwoord hebben gekregen.
    Er is enorme vertraging bij de Duitse leverancier door een fout in het doorgeven van de bestellingen aan de productie daarvoor ahdden wij u een alternatief voorgesteld.
    Indien u de mail niet hebt ontvangen laat het ons weten we sturen hem dan opnieuw door."

    Ik reageer diezelfde dag nog:
    "In die mail van 10 dagen geleden stond:
    “Onze zaakvoerder vertrok gisteren voor enkele dagen (vermoedelijk t.e.m. donderdag) naar de fabriek in Duitsland om dit probleem grondig te bekijken en voor een spoedige oplossing te kijken. Hij zal dan ook vanaf vrijdag iedereen even persoonlijk opbellen/mailen met meer info omtrent jouw bestelling.”

    Ik wacht dus nog steeds op nieuws ivm mijn bestelling vooraleer ik een beslissing/keuze maak.

    Ik veronderstel dat jullie wel wat druk kunnen zetten op de fabriek om deze ‘foutgelopen’ orders voorrang te geven en alsnog binnen een aanvaardbare termijn bij de klant te krijgen?
    Een nieuwe slaapkamer kiezen betekent voor mij ook opnieuw een levertermijn van X-aantal weken."

    21/11/2018 wordt er redelijk wat op en af gemaild:
    een mailtje terug:
    "We sturen u dit mailtje om u wat meer info te geven omtrent uw bestelling. Heel wat openstaande bestelling bij onze Duitse leverancier lopen momenteel vertragingen op. Het gaat om aankopen die werden gedaan tussen half mei en eind oktober.

    We ontvingen een nieuwe lijst voor de volgende aanlevering bij ons, maar opnieuw ontbrak uw bestelling van slaapkamer Fien, al is de opgegeven levertermijn ondertussen al (ruimschoots) overschreden.

    Na heel wat zoekwerk, in samenwerking met de fabriek in Duitsland, zijn we tot de conclusie gekomen dat deze vertragingen te wijten zijn aan een fout in het softwaresysteem. Heel wat bestellingen uit die periode zijn hier bij ons wel ingegeven, zijn ook goed geregistreerd in de fabriek, maar werden blijkbaar niet doorgestuurd naar de productie binnen de fabriek.

    Onze zaakvoerder vertrok 10 dagen geleden voor enkele dagen naar de fabriek in Duitsland om dit probleem grondig te bekijken en voor een spoedige oplossing te kijken.

    Onze oprechte excuses alvast voor dit ongemak. Uiteraard zijn we bereid om een compensatie te voorzien, aangezien wij ook onze verantwoordelijkheid willen opnemen. Service is voor ons belangrijk, dus we willen dit ook tonen. Indien je niet langer wil/kan wachten op jullie bestelde meubelen, kunnen we alternatieven bekijken, die sneller leverbaar zijn. We hebben al even gekeken voor je, en we zouden het volgende vrij snel kunnen leveren: slaapkamer-tiffany-2.

    Eventuele meerprijzen nemen we dan op ons. Mensen die wel nog bereid zijn om te wachten op de oorspronkelijke bestelling, kunnen we een korting van 5% op het totaalbedrag en een gratis montage ter waarde van € 180 aanbieden.

    Nogmaals, onze oprechte excuses. We doen er alles aan om zo snel mogelijk een oplossing te voorzien en u daarvan te informeren. Als u in tussentijd nog vragen hebt, stuur ons gerust een mailtje opmaarten@meubis.be. Dit mailadres wordt de komende dagen/weken gereserveerd voor alle klanten, exclusief voor dit probleem.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Owner-Founder"

    Ik antwoord ze die dag dat ik nu nog niets meer weet dan voordat de zaakvoerder zou vertrekken...

    Ik ben het beu en schrijf een review over de laattijdigheid, de slechte communicatie en onduidelijkheid in hun antwoorden.
    Dit maakt precies sneller wat los bij hun dus krijg ik die avond nog dit mailtje:
    "Hallo Joffrey

    Dit was een mail van vorige week.
    Ik ben dus reeds lang terug.

    Ik antwoordde ook al op je review. Wat niet veel uithaalt en ondertussen heb ik ook nog helaas geen antwoord ontvangen op de voorstellen?

    De leveringstermijn voor de oorspronkelijke slaapkamer is momenteel eind december, begin januari.
    Het probleem is ondertussen dus gevonden en opgelost maar we zitten opnieuw in de normale leveringsflow.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Owner-Founder"

    OEF! alles is in orde. Probleem is opgelost, ik heb een nieuwe leverdatum (periode) doorgekregen.

    Ik mail ze terug:
    "Beste,

    Nu krijg ik eindelijk een antwoord ivm met mijn bestelling. Levering eind december / begin januari.

    Pas nu kan ik keuzes maken!

    Als ik een andere kamer kies kom ik op hetzelfde uit qua levertermijn. Het haalt dus niets uit om iets anders voor te stellen, ik win er niets bij."

    De levertermijnen staan er op hun website bij, vandaar mijn eenvoudige redenering.


    Een mailtje terug:
    "Goedenavond Joffrey

    Er zijn er enkele die sneller leverbaar zijn uiteraard. Eigenlijk nog redelijk veel.
    Maar het is inderdaad makkelijker om te communiceren dan zaken online te gaan plaatsen zonder dat we eigenlijk gewoon een oplossing kunnen vinden.

    Het is niet prettig voor niemand. Dus ik probeer ook gewoon maar te helpen.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Owner-Founder"

    Ik mail terug:
    "Goedenavond Dimitri,

    Ik kreeg maar geen duidelijk antwoord ivm mijn gekozen slaapkamer. Herhaaldelijk naar gevraagd.
    Dan geraak ik gefrustreerd. Zeker als ik dan antwoord van jullie krijg dat ik niet beslis. Beslis over wat? Een slaapkamer die ik niet gekozen heb geleverd krijgen tussen 4-6 weken of wachten op mijn slaapkamer... Maar hoe lang ik daarop nog moest wachten kreeg ik niet te horen. Hoe kan ik dan kiezen?
    Maar in ieder geval, voor 1 of 2 weken langer wachten ga ik geen 2e keus nemen, dan wacht ik dus.
    Ik had wel gehoopt dat dit vlotter kon in de fabriek, maar het kan blijkbaar niet anders."

    Een mail van hun:
    "Hi Joffrey

    De slaapkamers die we voorstellen zijn leverbaar binnen de 7-10 dagen.

    Ik snap dat het vervelend is - daarom dat ik ook zelf tot daar ben gegaan.
    Echter zie ik dat mijn collega een terugbetaling had uitgevoerd op naam van Pipeleers voor een verschil van een kortingsbon maar het volledige bedrag van uw order terugbetaald heeft zonder naar het ordernummer te kijken.

    Je zou dus eerstdaags eigenlijk het voorschot moeten terugkrijgen.
    Kunt u dit even bekijken? Indien je dit order nog wil laten lopen kan ik het zeker ook laten lopen zonder voorschot te houden en kunt u het bedrag bij de levering betalen.

    Indien je toch nog zou beslissen de bestelling niet verder te zetten snap ik dit volledig maar laat u het mij dan zeker weten dan kan ik het nodige doen voor je?

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Owner-Founder"

    22/11/2018 Ik mail terug:
    "Hey Dimitri,

    Inderdaad, dit bedrag is op mijn rekening verschenen.
    Maar laat de bestelling zeker doorgaan aub, geen zin om weer van 0 te starten."

    23/11/2018 een mailtje van hun:
    "Oké prima!

    Ik geef het zo door.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Owner-Founder"

    18/12/2018: ik mail ze alvast eens om te informeren naar de levering, bij wijze van ze wakker te houden hierover...
    "Beste,

    Kan je mij al een concretere leverdatum/week doorgeven betreffende mijn bestelde slaapkamer?"

    28/12/2018: Nog geen antwoord dus ik mail ze nogmaals:
    "Beste,

    Is er reeds nieuws betreffende levering van mijn bestelde slaapkamer?"


    Ik krijg diezelfde dag antwoord
    "Goedenavond

    Voorlopig nog steeds voorzien voor januari. Ik zal rond 7-8 januari een exactere datum kunnen meedelen.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Service medewerker - Service client"

    31/12/2018 mail ik ze terug:
    "Beste,

    Voorzien was eind december, begin januari.
    Aangezien je pas 7-8 januari feedback kunt geven zal dit allicht ten vroegste eind januari worden..."

    02/01/2019 een mailtje terug:
    "Goedendag Joffrey

    De fabriek is dicht momenteel. Maandag heb ik een call ingepland. Heb hiervoor maandag nog gemaild naar de vertegenwoordiger maar hij kon momenteel nog niets zien in de back-end tot de productie afgerond is en het transport vast staat.

    Hou je dinsdag 8 januari op de hoogte!

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Service medewerker - Service client"

    08/01/2018: een mailtje van hun:
    "Goedenavond

    Ik wachtte nog tot vanavond maar kreeg nog geen info door muv een mail deze middag van onze vertegenwoordiger die eveneens nog wachtte op nieuws van de eigenaar wanneer er geladen kan worden.

    Had beloofd jullie op de hoogte te houden - dus wou dit alleszins toch al laten weten.
    Normaal zal ik morgenavond wel meer zicht hebben en hou ik jullie morgenavond of donderdagvoormiddag ten laatste op de hoogte met een concrete datum.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Owner-Founder @ Meubis / BVBA Merakia"

    10/01/2019: een mailtje van hun:
    "We sturen u dit mailtje om u wat meer info te geven omtrent uw bestelling. Zoals u weet, hebben heel wat openstaande bestellingen bij onze Duitse leverancier vertragingen opgelopen. Het gaat om aankopen die werden gedaan tussen half mei en eind oktober.

    We ontvingen een nieuwe lijst met concrete data voor de volgende aanlevering bij ons, die in 5 fases zal verlopen. Uw levering zal aangeleverd worden in kalenderweek 9. Uiteraard zorgen we dat de levering bij u in de dagen daaropvolgend zal gebeuren.

    Nogmaals, onze oprechte excuses en bedankt voor uw geduld. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, kunt u ons altijd mailen op support@meubis.be."

    14/01/2019: ik mail ze in een zeer ontevreden gemoedstoestand terug:
    "Beste,

    Ik krijg steeds weer te horen dat de levering opschuift, en dit niet met enkele dagen maar ineens met enkele weken. De enige compensatie die ik hiervoor aangeboden krijg is een magere 5% korting? Dit voor (voorlopig, want ik verwacht dat de nu doorgegeven week/periode ook niet aangehouden zal worden) 15 WEKEN EXTRA, ja BOVEN OP DE LEVERTERMIJN, zonder kleerkast en dus vanuit zakken te moeten leven…

    Kan er nu helemaal niets geregeld worden door jullie dat de fabriek jullie fout eerder rechtzet in plaats van iedere keer weer netjes achteraan te moeten schuiven in het rijtje?? Wat is nu weer de oorzaak van de bijkomende 7-8 weken?

    ‘Bedankt voor uw geduld’, serieus? Die is op…

    Graag hoor ik van jullie hoe jullie mij toch nog als ‘tevreden’ klant kunnen houden. Dat gedeelte is voorlopig compleet weg en het geloof in de woorden van jullie laatste mail is nihil!

    Wat begon als een positieve ervaring met jullie (voornamelijk het klantencontact en snelle reacties) is een volledig andere weg ingeslagen.

    Groeten,"

    15/01/2019 een mailtje terug:
    "Goedendag Joffrey

    We hebben je de laatste info doorgemaild zoals we deze hebben doorgekregen.
    Het is inderdaad een vervelend probleem en onze leverancier heeft alles ook overlopen momenteel en per model in bestelling geplaatst.

    Ik ben vandaag ook (momenteel) in Duitsland om de laatste zaken nogmaals te overlopen.

    De gratis montage en korting van 5% is voor ons al een hele aderlating en kost ons duizenden euro's op zaken die wij zelf niet in de hand hebben en wij zelf compenseren zonder dat wij 1 euro korting krijgen van hen. Helaas heb ik hier geen tot weinig ruimte om extra zaken te gaan regelen. Ik zag ook dat de bestelling terugbetaald werd maar je toch nog wou wachten. Ergens misschien ook een teken van vertrouwen dat wij deze toch in bestelling laten gaan want normaal gezien gebeurt dit enkel bij bestelling waar een voorschot voor betaald is. We werken met zeer kleine marges, op dit moment voor een groot deel met negatieve marges door dit probleem. Dus dit moet misschien toch ook wat vertrouwen geven dat we ons uiterste best doen voor het zo snel mogelijk oplossen van dit probleem?

    We doen alvast ons uiterste best voor je en volgen dit op van heel kortbij tot zelf nu ter plaatse ook bij de leverancier.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Service medewerker - Service client"

    14/02/2019
    Een maand later, weer om ze wat wakker te houden, mail ik ze alvast:
    "Beste,

    Kan de Duitse leverancier ondertussen al bevestigen of dat de levering in week 9 haalbaar zal zijn??
    Ze zullen nu wel weten of ze misschien toch nog eens een 5 of 6, 7,... weken extra nodig zullen hebben veronderstel ik?!

    Met vriendelijke groeten,"

    18/02/2018 een mailtje terug:
    "Goedenavond Joffrey

    Voorlopig aangemeld voor aanlevering 28/02 bij ons. We zullen dit dan na controle eerstdaags inplannen voor je en houden je op de hoogte.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Service medewerker - Service client"

    07/03/2019ik mail ze terug:
    "Goedenavond,

    Nog steeds geen verdere informatie omtrent de levering? Ik ga er dus vanuit dat de geplande aanlevering op 28/2 bij jullie niet is doorgegaan?

    Met vriendelijke groeten,"


    08/03/2019: nog niets vernomen, ik ben weer in mijn goede doen dus besluit weer eens een review te schrijven.
    "Nog maar 20 weken over tijd!!
    (geteld na de levertermijn van 12 weken)
    31/7/2018 besteld...

    Laatste nieuws zou hun leverancier bij hun aanleveren op 28/2. Nog niets van hun vernomen... slecht nieuws dus.
    Ik verwacht nu, als ik redeneer volgens de communicatie van de voorbije maanden, dat mijn bestelling er weer niet bij zat en dat ik weer een 6-tal weken (minstens) zal moeten wachten!!

    Geen aanrader!!
    (Mag gezegd worden) "

    Dit maakte ze weer wakker. Ik krijg diezelfde dag antwoord op mijn review:
    "Hi Joffrey. Er was inderdaad een groot gekend probleem die ook gecommuniceerd werd en waar ook andere opties zijn voorgesteld die toen binnen de week leverbaar waren of de korting met de gratis montage. Ondertussen werd iedereen geleverd en gemonteerd bij wie dit gevraagd had. De niet leverbare orders werden reeds terugbetaald. Daarnaast zie ik dat jouw order reeds terugbetaald is op 29 november, dit is ondertussen meer dan 12 weken terug? Misschien kunt u dit best nog even nagaan? Kan helaas hier geen printscreen achterlaten. Ik stuur'm anders gerust nog is door naar je via mail? Ik zie dus niet meer ingepland doordat het niet tijdig kon geleverd worden en daardoor ook werd terugbetaald."

    EN

    09/03/2019 krijg ik er nog eens een mailtje bovenop:
    "Goedendag Joffrey

    Naar aanleiding van je review schrijf ik je ook nog even deze mail.
    De terugbetaling werd reeds uitgevoerd. De logistiek heeft jouw bestelling dan ook geannuleerd aangezien er geen aanbetaling meer is gebeurd sindsdien.
    Wij kunnen bijgevolg dit order niet meer leveren en gezien dit terugbetaald is zullen we hier de bestelbon dan ook intern afsluiten.

    Zoals u weet was er een groot probleem, hebben wij iedereen uit eigen beweging gecompenseerd.
    5% op 120 slaapkamers vindt u misschien mager, maar door de hele lage prijzen, reden van de bestelling vermoed ik ook, kunnen we helaas niet meer aanbieden en is dit reeds een heel grote inspanning gekoppeld aan de gratis montages.

    Met sympathieke groeten - Salutations - Best regards,
    Samaras Dimitri
    Service medewerker - Service client"

    Waarop volgend ik nog een mailtje stuurde:
    "Beste,

    U, jawel, Uzelf heeft mij aangeboden om, indien ik dit wenste, de bestelling te laten doorgaan, zonder voorschot! Deze werd dan ook door jullie, jawel, jullie fout volledig teruggestort daar er normaal enkel een korting zou teruggestort worden.

    Daarop heb ik toegezegd.
    U heeft mij daarop volgend ook een nieuwe verwachtte leverdatum bezorgd, tot 2x toe! Waar haalden jullie deze datums dan vandaan als deze geannuleerd was??
    Dus indien deze reeds geannuleerd werd is dat van jullie uit zeker een grote fout, om niet te moeten zeggen bedrog!

    Jullie hebben mij dus 3 maanden extra aan het lijntje gehouden. Nu kan ik op een ander gaan bestellen en weer een levertermijn van X-aantal weken daarbovenop krijgen??!

    Hier stopt dit niet bij.
    Met vriendelijke groeten,"

    En nog een laatste van hun:
    "Goedendag

    Er zijn intern aanpassing gebeurd waardoor er geen orders meer bevestigd worden die geen voorschot hebben.
    Dat er tegenstrijdige info is verstuurd kan ik zeker nagaan voor jou. Echter werd het order hier intern geannuleerd en terugbetaald enkele maanden terug.

    Ik zie dan ook niet in welke mate wij nog in gebreke gesteld zouden kunnen worden?
    Het is inderdaad vervelend geweest, zeker door de vertraagde productie van de leverancier maar daar konden we helaas, buiten wachten, niet veel aan veranderen.

    Ondertussen is alles opgelost en wordt er uitgeleverd binnen de 5-9 weken."


    7 MAANDEN LATER DUS EN IK STA MET LEGE HANDEN
    Dan heb ik het nog niet over de matras en de lattenbodems...


    Bekijk ervaringen van Meubis

    Schrijf zelf een review over Meubis

    Uw beoordeling