ErvaringenSite

    Touring Verzekeringen
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

    Opgepast voor onrechtmatige verhoging door TOURING bij verhuis!!!

    Sanders Guy 30-01-2018
    2
    Zou hier weer kopen: NEE

    Bestellen

    2

    Service

    2

    Prijs

    2

    Leveren

    2

    Sinds enkele jaren heb ik 2 voertuigen verzekerd bij TOURING. Op 16 december 2017 was de vervaldag van één van beide voertuigen. Einde november betaalde ik dus voor de Burgerlijke Aansprakelijkheid de berekende premie van 272.42 Euro.
    Op 17 december verhuisde ik van BRUGGE naar AALTER en meldde deze adreswijziging aan TOURING.
    Op 05 januari 2018 ontving ik van TOURING een overschrijvingsopdracht waarin, zonder enige bijkomende commentaar, 30,71 Euro werd gevorderd. Op mijn vraag naar de reden van deze verhoging verklaarde men dat dit geen verhoging was maar wel het gevolg van mijn verhuis aangezien de woonplaats mee bepalend is in de berekening van de premie. Vandaar meer dan 30% duurder ????
    Aangezien ik in de media steeds had vernomen dat de premies in de steden hoger liggen dan op het platteland was ( en ben ik nog steeds ) van mening dat in geval van een herberekening mijn premie lager zou moeten uitvallen. Op mijn vraag welke coëfficiënten dan wel werden toegepast kreeg ik geen antwoord.
    Aan de hand van de simulaties op de website van TOURING heb ik dan zelf opgezocht welk het verschil was tussen de premie enerzijds in BRUGGE en anderzijds in AALTER. Met telkens identieke gegevens voor voertuig en persoon kwam ik tot de bevinding dat AALTER 7 % GOEDKOPER is dan BRUGGE. Waarom dan 30% bijbetalen???
    Als ze toch een herberekening aan de hand van de woonplaats had ik nog moeten terugtrekken!
    Toen ik TOURING opnieuw om uitleg verzocht kreeg ik als antwoord dat ik maar 13.96 Euro moest betalen ipv 30.71 Euro.
    Op mijn vraag hoe ze tot dat nieuwe bedrag kwamen kreeg ik als antwoord dat ze de verhogingen ( dus toch?) er hadden uitgehaald en dat er 13.96 Euro te betalen bleef.
    In de verdere briefwisseling kreeg ik ook enkele schrijven getekend door Mevr. PORTEGIES, CEO bij TOURING die dit bedrag bevestigde.
    Opdat ze mij niet op een andere wijze zouden kunnen "pakken" heb ik met tegenzin betaald maar ik blijf zitten met veel vragen :
    - kunnen bij TOURING geen eenvoudig regeltje van 3 toepassen en kunnen ze niet rekenen of willen ze niet?
    - kunnen ze geen fout bekennen als blijkt dat er in de ganse berekening iets niet klopt wat zelfs een leerling in de lagere middelbare onmiddellijk kan vaststellen. Een CEO kan niet elke berekening nakijken maar is wel verantwoordelijk voor een correcte werkwijze van zijn personeel.
    -is zulke onrechtmatige verhoging een uitzondering of de regel bij iedere klant die verhuist?? In dat geval kan men
    al van grootschalig bedrog spreken
    -worden zulke praktijken ook door andere verzekeringen toegepast.
    Als verzekeringsnemer hebben wij het recht op een eerlijke en correcte behandeling en men moet ons niet voor dom verkopen.
    Een fout kan altijd gebeuren maar het absolute volharden in de boosheid zorgt ervoor dat ik onmiddellijk mijn beide polissen heb opgezegd en dat ik in de toekomst NIEMAND TOURING Verzekeringen zou aanraden. Wel integendeel!





    Bekijk ervaringen van Touring Verzekeringen

    Schrijf zelf een review over Touring Verzekeringen

    Uw beoordeling