38% Zou hier weer kopen

Spotlight: Wat zeggen onze klanten?
Schrijf een review

P
Peter Goorts
ik heb eerder een review geschreven met als titel "Octa+ gas en electriciteit : WEGBLIJVEN". Deze slechte review is ten onrechte, omdat de probelmen van de baan waren na één telefoontje m...Lees verder
M
Marijke r
Wat een recensies lees ik hier toch? Al jaren klant bij Octa+ EN al jaren heel tevreden!!!! Wat een klantvriendelijkheid en bereikbaarheid bij deze leverancier. Alles wordt heel duidelijk gecommuni...Lees verder
G
Guido
WEGBLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!! Klantendienst is niet bereikbaar: niet telefonisch maar ook niet via e-mail! Het enige antwoord dat u ontvangt is een "automatisch antwoord" maar nergens een...Lees verder
S
Simon Chovau
Malafide praktijken. Eén van de weinige energieleveranciers waar het niet mogelijk is om eenvoudig je voorschotbedrag te wijzigen. Waarom wijzigen? Bij het klant worden en ingave van energieverbrui...Lees verder
C
Christel
WEGBLIJVEN, dat lees ik hier al meer...... Dit is ene om direct failliet te laten verklaren. Heel oneerlijke firma !! Hoe kan zo een firma erkent worden door onze distributiediensten?? ARM BelgiëLees verder

Alle reviews (8)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Octa+ Gas+Electriciteit

    ik heb eerder een review geschreven met als titel "Octa+ gas en electriciteit : WEGBLIJVEN". Deze slechte review is ten onrechte, omdat de probelmen van de baan waren na één telefoontje met de helpsdek van Octa+. Zelden zlke competente helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad. En dat maakt echt het verschil.

    zit zelf sinds kort bij octa nadat zie een leuk aanbod hadden gedaan van 92 euro per maand
    wat gebeurt er krijg een rekening van 155 euro.
    heb deze nagelopen en zie dat mijn gas op 9000 kwh berekend is en dat voor
    een appartement met alleen een cv op gas. de rest is elektrisch
    hoe komen ze bij zo`n hoge gas verbruik.
    ik heb ze al bericht hier over en dat ze dit moeten veranderen
    naar dat wat afgesproken is en anders maakt er melding van
    wegens misleiding en oplichting en rekening word hoe dan ook niet betaald.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en electricitait

    Wat een recensies lees ik hier toch? Al jaren klant bij Octa+ EN al jaren heel tevreden!!!! Wat een klantvriendelijkheid en bereikbaarheid bij deze leverancier. Alles wordt heel duidelijk gecommuniceerd! Een echte aanrader! Ze bellen je zelf persoonlijk op! Ik kan dit bedrijf enorm hard aanraden!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Electriciteit

    WEGBLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Klantendienst is niet bereikbaar: niet telefonisch maar ook niet via e-mail! Het enige antwoord dat u ontvangt is een "automatisch antwoord" maar nergens een "menselijk" gesprek.
    Berekening van de maandelijkse voorschotfactuur is niet te begrijpen en onvoorspelbaar! Bij mijn vorige leverancier betaalde ik +/- 175€ per maand, waarbij ik de mogelijkheid had om dit bedrag zelfstandig aan te passen (+ of -),. Na ondertekening van mijn contract bij Octa+ moet ik zonder overleg 295€/maand betalen. Ondanks meerdere e-mails krijg ik geen enkel antwoord... Klant onvriendelijk, onbegrijpelijk, schandalig,...
    PS: score = zijn géén enkele ster waardig!!!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Elektriciteit en gas

    Malafide praktijken. Eén van de weinige energieleveranciers waar het niet mogelijk is om eenvoudig je voorschotbedrag te wijzigen. Waarom wijzigen? Bij het klant worden en ingave van energieverbruiken van afgelopen jaar kwam ik uit op een maandelijks bedrag van € 600. Octa+ maakt daar zelf € 1100 van. Even bellen naar de klantenserice? Het eerste wat je daar te horen krijgt is dat ze je voorschotbedrag niet kunnen aanpassen. Octa+ plaatst zich duidelijk boven de wet en vindt dat zij het enige zeggenschap hebben wat de klant wanneer precies moet betalen. Zo'n management zouden ze in de gevangenis moeten zetten.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Elektricitei

    WEGBLIJVEN, dat lees ik hier al meer...... Dit is ene om direct failliet te laten verklaren. Heel oneerlijke firma !! Hoe kan zo een firma erkent worden door onze distributiediensten?? ARM België


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Elektriciteit

    Octa+ heeft een eigenzinnige benadering van klanten als ze een prijsverhoging doet. Een tot op heden onbekende kost voor klanten wordt meegedeeld op 30/12/2021. Octa+ omschrijft het als volgt: "een bijkomende kost aan te rekenen vanaf 1 januari 2022. Het gaat om de kosten voor het herstel van het evenwicht op het elektriciteitsnet die van toepassing zijn op zowel je afname als op je injectie van elektriciteit.

    Deze kost bedraagt 1,5 € per maand en per kVA (kilovoltampère) (exclusief BTW) en zal worden aangerekend via je regularisatie- en/of slotfacturen. Het aantal kVA is afhankelijk van het vermogen van je omvormer, hetgeen wij doorkrijgen van je netwerkbeheerder. " Dus geen aanrader als je zonnepanelen hebt. Bovendien, twee (2) dagen op voorhand dit pas aan de klant laten weten, dat is er echt over. Dat is niet de leverancier die ik wens.

    Beste Wilfried,

    Ik kan 100% aansluiten bij u misnoegen voor wat betreft de bijkomende kosten 'evenwicht op het elektriciteitsnet'.Betaal nu reeds al 732 euro prosumententarief,lijkt mij al voldoende.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Octa+ gas en electriciteit : WEGBLIJVEN

    Omvan MEGA als leverancier af te geraken nam ik na het vertrek van mijn huurder een contract voorleegstand voor gas en electriciteit bij Octa+.
    Na een maand had ik een nieuwe huurder en die wou van energieleverancier veranderen.
    Resultaat :
    - Foute afrekening.: 1m3 gas wordt als 1702kWh aangerekend
    - Onwettelijke aanrekening van een vaste vergoeding van 132 euro
    - In de slotfactuur is geen rekening gehouden met één maand voorschotfactuur

    In kort : een maand leegstand zou me méér als 200 euro kosten... Maar ik heb tijdig mijn domiciliëring gestopt....

    Interessant voor juristen : Octa+ heeft contractueel géén optie aangeboden om contract van 3 jaar aan te gaan. Dit is nochtans verplicht in Brussel. Wel kleine lettertjes, maar de transparantie die de wet eist dient juist om niet te moeten vallen over de kleine lettertjes...

    UPDATE : na een simpel telefoontje, en verduidelijking van mijn specifieke situatie is OctaPlus erin geslaagd mijn vertrouwen volledig te herwinnen. Ze gaan een oplossing uitwerken en rechtvaardige bedragen aanrekenen. De persoon aan de telefoon was zo klaar en duidelijk en de oplossing zodanig totaal dat ik Octa+ van harte kan adviseren. Mijn excuses ook aan de helpdeskmedewerkers die ik hard behandeld heb. Zij maken het verschil en verdienen lof !


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Electriciteit

    Krijg op de post factuur op de 10de betalingstermijn is de 15de ? De 17 krijg ik al een aanrekening van 7.50 euro . Op een voorschotfactuur . Met andere woorden een factuur waar ze zelfs de goederen eigenlijk zelf nog niet volledig geleverd hebben , kan dit ? Voor de rest de grootste amateur leverancier van het land met echt arrogante telefonisten .


Anderen bekeken ook