De Friesland Zorgverzekeraar Reviews

: 19
37% Zou hier weer kopen

Spotlight: Wat zeggen onze klanten?
Schrijf een review

B
bo
Vanochtend belde ik met een vraag over een km vergoeding voor de langdurige revalidatie van mijn man na een herseninfarct. De persoon aan de andere kant van de lijn was echt super behulpzaam en hee...Lees verder
S
Senne
Ik heb al een paar keer hulp gevraagd om die lange wachttijden aan te pakken. De mensen waren echt vriendelijk en hebben me geholpen door de wachttijden voor verschillende medische procedures flink...Lees verder
J
Jarne
Ik ben echt blij met de service die ik kreeg toen ik mijn verzekering afsloot. De mensen daar hebben me goed uitgelegd hoe alles in elkaar zit en hebben goed geluisterd naar wat ik wou. De prijs is...Lees verder
B
Baert
Ik ben echt tevreden met mijn zorgverzekering. De service is top en de mensen die er werken zijn echt vriendelijk en weten waar ze mee bezig zijn. En de prijs die ik betaal, vind ik ook helemaal ok...Lees verder
S
salma
Pfff, ik stelde een eenvoudige vraag en kreeg een kaartje terug met informatie die de medewerker nog nooit had gezien. Serieus, dat zou andersom moeten zijn! En nu wordt mijn declaratie verwerkt on...Lees verder

Reviews (19)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Aanvraag km vergoeding ivm revalidatie

    Vanochtend belde ik met een vraag over een km vergoeding voor de langdurige revalidatie van mijn man na een herseninfarct. De persoon aan de andere kant van de lijn was echt super behulpzaam en heeft me echt goed geholpen. En later die dag kreeg ik zomaar een prachtig boeket bloemen als verrassing aan mijn voordeur. Het was echt hartverwarmend om te zien dat er in de zorgverzekering ook medewerkers zijn die echt meeleven met de klanten. Het heeft mijn dag echt opgefleurd en het was een hele positieve ervaring.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Aantal keer hulp bij lange wachttijden

    Ik heb al een paar keer hulp gevraagd om die lange wachttijden aan te pakken. De mensen waren echt vriendelijk en hebben me geholpen door de wachttijden voor verschillende medische procedures flink te verkorten. De service was echt top, ze waren echt betrokken en hebben waargemaakt wat ze beloofd hadden. Ik ben echt super blij met de hulp die ik heb gekregen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Verzekering

    Ik ben echt blij met de service die ik kreeg toen ik mijn verzekering afsloot. De mensen daar hebben me goed uitgelegd hoe alles in elkaar zit en hebben goed geluisterd naar wat ik wou. De prijs is oké en niet te hoog, dat vind ik belangrijk. Ik ben niet van plan om snel van verzekeringsmaatschappij te veranderen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zorgverzekering

    Ik ben echt tevreden met mijn zorgverzekering. De service is top en de mensen die er werken zijn echt vriendelijk en weten waar ze mee bezig zijn. En de prijs die ik betaal, vind ik ook helemaal oké. Ik hoop dat ik nog heel lang van deze verzekering gebruik kan blijven maken.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    zorgverzekering, declaratie, klantenservice

    Pfff, ik stelde een eenvoudige vraag en kreeg een kaartje terug met informatie die de medewerker nog nooit had gezien. Serieus, dat zou andersom moeten zijn! En nu wordt mijn declaratie verwerkt onder het verkeerde polisnummer en krijg ik geen geld. Ik heb de klantenservice gebeld, ze waren vriendelijk, maar na drie weken is er nog steeds niets opgelost. Ik denk dat sinds De Friesland met Achmea in zee is gegaan, ze alle deskundigheid verloren zijn. Geen goed idee om hier nog klant te zijn.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Aankoop zorgverzekering

    Ik ben echt niet blij met mijn zorgverzekering. De klantenservice is super onbeschoft en totaal niet behulpzaam. Het lijkt wel alsof ze alleen maar geld van je willen aftroggelen. En dan nog eens, ze vergoeden amper kosten na het eigen risico, dat is echt teleurstellend. Ik zou aan niemand aanraden om met dit bedrijf in zee te gaan.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zorgverzekering

    Al jaren zijn we erg blij met de service van onze verzekeraar, maar nu we een baby verwachten, moeten we jammer genoeg veranderen van aanbieder. De vergoedingen voor zwangerschap en babyzorg bij De Friesland Zorgverzekeraar zijn niet voldoende of de premie is te hoog.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Goed advies van de telefoniste

    Ik wil graag de telefoniste bedanken voor haar geweldige advies! Vooral een grote dank aan Miranda Postma van het team zorgbemiddeling voor de mooie bloemen die ik heb gekregen. Bedankt voor de geweldige service en vriendelijke aanpak.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Aantrekkelijke premie

    Ben overgestapt vanwege de premie en heb helaas behoorlijk wat kosten gehad, maar gelukkig is alles netjes en snel vergoed. De premie is dit jaar wel gestegen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Verzekering afsluiten

    Notities maken was best lastig. Ik was echt in de war door de vele keuzes en wist niet welke het best bij me paste. De klantenservice was ook niet echt behulpzaam en leek echt geen zin te hebben om me te helpen. Uiteindelijk heb ik besloten om het zelf allemaal te regelen, maar dat verliep zeker niet vlotjes.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    "Slechte app, bagger verzekering"

    Wat een ontgoocheling! Ik had gehoord dat hun app verbeterd was, maar ik kan er nog steeds niet in met mijn digid. Die app is zo rampzalig en frustrerend om mee te werken, en dan moet je ook nog betalen voor zo'n waardeloze verzekering. Echt teleurstellend 😡😡😡😡


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Miskoop zorgverzekering

    Ik ben echt teleurgesteld dat ik voor deze verzekering heb gekozen. Zodra mijn contract afloopt, stap ik zeker over! Ik zou het ook aan iedereen in mijn buurt afraden om hier te blijven. Altijd te laat met uitbetalingen en dan nog minder dan beloofd! Belachelijk! En die rare codes die ze bedenken om minder te betalen, zo oneerlijk! Ik ben het er echt niet mee eens. Altijd bezuinigen op spoedbehandelingen bij de tandarts, mondhygiëniste, medicijnen, enz. Ze maken gewoon schaamteloos misbruik van mijn geld! Zo frustrerend!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Purchased customer service

    Wanneer je belt, krijg je niet meteen de juiste persoon aan de lijn. De telefoniste moet vaak intern overleggen voordat ze je het antwoord kan geven. Hierdoor is het moeilijk om vervolgvragen te stellen en kan het voelen alsof je afgepoeierd wordt. Als je verder nog klachten hebt, wordt er vaak gezegd dat je gewoon een klacht moet indienen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Mijn verzekering, handoperatie

    Denk je dat je goed verzekerd bent, maar uiteindelijk moet je toch opdraaien voor revalidatie na een ingrijpende operatie. De verzekeraar blijft volhouden dat de behandeling niet noodzakelijk was, ook al denkt mijn zorgverlener er anders over. Na maanden van ongemak en complicaties zit ik nu met een stevige rekening en een hand die nog steeds niet hersteld is.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    ziektekostenverzekering aanvragen

    Oké, dus ik wilde een ziektekostenverzekering aanvragen, maar het was echt verwarrend of ik de hoogste tandartsverzekering kon krijgen omdat ik al de hoogste had bij mijn huidige verzekering vanaf 1 januari. En toen ik belde met vragen, wisten ze het ook niet omdat het vanaf 1 januari zou zijn en ik wilde gewoon weten wat er dan gebeurt! Toen ik zei dat ik de aanvraag wilde stopzetten, zodat ik mijn huidige verzekering kon houden, zeiden ze dat ik anders automatisch een lagere tandartsverzekering zou krijgen. Maar dan, op 2 januari, hebben ze toch mijn oude verzekering stopgezet en geen nieuwe verzekering geactiveerd bij henzelf. Nu ben ik gewoon zonder verzekering door het leven aan het gaan door de fouten van het bedrijf! En als ik weer bel, lossen ze niks op en zeggen ze dat ik zelf maar mijn oude verzekering moet bellen. Het is echt niet oké, ik heb mega veel tijd verloren met bellen de afgelopen dagen, en nu zit ik ook nog eens in de stress zonder verzekering, echt niet cool.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Tandverzekering

    Hey, ik snap er echt niks meer van met mijn zorgverzekering. Eerst wijzen ze me twee keer af bij zorgkiezer en dan hoor ik opeens dat de verzekering toch is afgesloten. Ik had al een andere verzekeraar gekozen en moest dat na twee weken annuleren. Nu blijkbaar moet ik twee jaar betalen voordat mijn beugel vergoed wordt. Kan je me uitleggen hoe dit zit? Het lijkt alsof ik meer betaal dan dat ik terugkrijg. Laat me alsjeblieft weten wat er aan de hand is! Groetjes, Frea


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Terugbetaling na overlijden

    Na het overlijden van een geliefde is het een ramp om het geld terug te krijgen. Het hele proces is zo'n gedoe en het lijkt alsof ze er alles aan doen om niet te moeten betalen. Je moet voortdurend documenten indienen en telkens komen ze met nieuwe eisen op de proppen. Echt te belachelijk voor woorden. Uiteindelijk heb ik besloten om een incassobureau in te schakelen, want er leek gewoon geen andere optie meer te zijn.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    zorgverzekeringsmaatschappij

    Als klant van deze zorgverzekeringsmaatschappij heb ik jammer genoeg een erg negatieve ervaring gehad. Het leek alsof ze meer bezig waren met mij geld afhandig te maken dan me de nodige gezondheidszorgdekking te bieden. Het betalen van een rekening resulteerde in het ontvangen van nog een andere rekening slechts twee dagen later, wat enorm verwarrend en onredelijk was. Daarnaast vond ik de kosten buitensporig hoog in vergelijking met de geleverde diensten. De app werkte maandenlang niet en de website was onbereikbaar, wat het beheer van mijn account en betalingen ernstig bemoeilijkte. Het feit dat alle betaalde kosten telkens naar een incassobureau werden doorgestuurd, hoewel ik alle rekeningen keurig via e-mail betaalde, was enorm frustrerend en onaanvaardbaar. Het contact met de klantenservice liet ook te wensen over, aangezien de uitleg die ik kreeg niet van enige nut was. Al met al raad ik ten zeerste aan om deze zorgverzekeringsmaatschappij te vermijden vanwege hun dubieuze praktijken en matige service.


Anderen bekeken ook