Wat gebeurt er als iemand mijn mening rapporteert?

Het is heel gewoon binnen de gemeenschap dat je vroeg of laat een melding in je e-mail ontvangt dat iemand je heeft gerapporteerd. Maak je geen zorgen! Het kan altijd een menselijke fout zijn dus alles kan in slechts een paar minuten van je tijd opgelost worden.

Hoewel het merendeel van de meningen die op ons platform worden verwijderd te wijten is aan geautomatiseerde, kwaadaardige en massale inhoud die we automatisch verwijderen zodra we het detecteren, geven we ook de macht aan onze gebruikers om te rapporteren en te reageren op hun eigen klachten om hun recensies en meningen over een winkel of bedrijf te verdedigen.

Waarom is een mening van jou gerapporteerd?

ErvaringenSite is een portaal dat trots is op de transparantie en eerlijkheid van zijn meningen. Daarom geven we de macht aan al onze gebruikers om te beoordelen, dat wil zeggen, positieve of negatieve stemmen te geven aan gepubliceerde commentaren, te kunnen reageren en debat te creëren op de bedrijfspagina's en ten slotte ook een publicatie te rapporteren waarvan je gelooft dat het niet voldoet aan ons beleid voor verantwoordelijke inhoud.

Ons team zal altijd alle klachten gemaakt tussen gebruikers evalueren, met sommige duidelijker dan anderen bij het accepteren of afwijzen van het verzoek. In veel gevallen is het omdat je een scheldwoord hebt gebruikt, een ongelukkige uitdrukking of je woorden waren te hard tegen het bedrijf in kwestie. In die gevallen moet je jouw recensie bewerken en corrigeren zodat het opnieuw wordt goedgekeurd.

In andere gevallen waar we ernstige schendingen van ons beleid detecteren, zou dit zijn:

  • SPAM inhoud naar derden

  • Ongeverifieerde AI Inhoud

  • Verdenking van poging tot beïnvloeding van een publiek om wel of niet de goederen en diensten van een op ErvaringenSite geregistreerd bedrijf te consumeren

Deze genoemde gevallen zouden leiden tot een permanente opschorting van de account evenals de verwijdering van alle meningen uitgevoerd via die account.

Wat moet ik doen als mijn mening wordt gerapporteerd?

In het geval dat een van jouw meningen is gerapporteerd, moet je wachten om een e-mail te ontvangen die je informeert over de reden van het rapport en de acties die je moet ondernemen. Bij ErvaringenSite geloven we altijd in menselijke fouten en tweede kansen, daarom geven we gebruikers de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen onze beslissing als ze vinden dat het oneerlijk is of ontbreekt aan context van hun kant.

Daarom zal er elke keer dat een gebruiker wordt gerapporteerd altijd drie conclusies zijn:

  1. Klacht delegitimeren - In geval er geen overtuigende argumenten zijn om de geschreven mening te verwijderen.

  2. Contact opnemen met beide partijen of een individueel onderzoek van onze kant doen - Als we overwegen dat de oplossing niet duidelijk is, zal informatie worden opgevraagd om de mening te accrediteren en te verifiëren.

  3. De gerapporteerde recensie verwijderen - Als er overtuigende en duidelijke redenen voor zijn gevonden.

FAQ

Wie kan mijn recensie rapporteren?

Zowel ErvaringenSite gebruikers als de eigenaren van het bedrijf waar je jouw mening hebt gepubliceerd, kunnen besluiten je commentaar te rapporteren. Hou altijd rekening met de reikwijdte van je woorden, vooral als je een bijzonder negatieve ervaring richting het bedrijf schrijft.

Is het oplossingsproces anders als een gebruiker of een bedrijf mij rapporteert?

Nee, bij ErvaringenSite behandelen we alle rapporten gelijk ongeacht waar ze vandaan komen. Noch zullen we meer gewicht geven aan een klacht van een bedrijf, we zijn toegewijd aan gelijke voorwaarden tussen gebruikers en de verantwoordelijken voor de gepubliceerde bedrijven.

Wat gebeurt er als een gebruiker of bedrijf misbruik maakt van de rapportagefunctie?

In het geval dat een gebruiker meerdere accounts heeft gerapporteerd en hun suggesties zijn afgewezen, als er een correlatie of poging tot laster wordt gedetecteerd, zullen ze passend worden gestraft, inclusief het opschorten van de account.