Wat gebeurt er als een bedrijf misbruik maakt van de optie om beoordelingen te melden?

Omdat we een gespecialiseerd team hebben dat continu werkt om echte en betrouwbare meningen te beschermen en diegene die dat niet zijn te verwijderen, nemen we alle rapporten en klachten die onze gebruikers en bedrijven publiceren zeer serieus.

Daarom proberen we ons werk zo efficiënt mogelijk te maken en tolereren we geen pogingen tot laster of ongerechtvaardigd misbruik van de optie om commentaren te melden.

Terwijl we proberen het publieke imago van het bedrijf tegen misbruik te beschermen, doen alle meningen ertoe, en alleen omdat een mening negatief is of niet in lijn met ons denken, is geen voldoende reden voor het om verwijderd te worden van ons platform.

Hebben bedrijven privileges bij het melden van commentaren?

Nee, hoewel we de rapporten die van een bedrijf komen onderscheiden van die van individuele gebruikers, als een gepubliceerde mening wordt gemeld, of het nu van een gebruiker of een bedrijf is, zullen ze allemaal door dezelfde filter en evaluatie gaan om te kwalificeren of de klacht gerechtvaardigd is of niet.

Dit is een volledig gratis optie die we ter beschikking stellen van zowel gebruikers als bedrijven om zich te verdedigen tegen pogingen tot laster, valse meningen en smaad. Bij ErvaringenSite.be geloven we dat alle gepubliceerde winkels en diensten onderhevig zijn aan mogelijke kritiek en subjectieve blik van voormalige klanten. Hoewel deze klanten fouten kunnen maken, zich laten meeslepen door hun negatieve kant of het overdrijven, zullen de eigenaars altijd de middelen hebben om zich te verdedigen.

Gevolgen als een bedrijf misbruik maakt van de meldingsoptie

Hoewel deze bedrijven een handig hulpmiddel hebben om zichzelf te beschermen tegen kritiek, betekent dit niet dat ze vrij kunnen gebruiken wat zij niet als een geldige mening beschouwen. Wanneer u een geschreven ervaring meldt, zult u altijd een herinnering hebben aan hoe wij dergelijke rapporten waarderen evenals een link naar aanvullende informatie.

Dit betekent dat wanneer u een melding maakt u volledig bewust bent van de reden, en als u misbruik maakt, is het bedrijf of de gebruiker zich bewust van de mogelijkheid van toekomstige straffen op hun account of volledige schorsing ervan in ernstige gevallen.

Wat beschouwen we als misbruik van de meldingsfunctie?

Hoewel we elk geval individueel behandelen en de omstandigheden begrijpen, zijn er bepaalde houdingen en manieren van handelen die we als misbruikend beschouwen jegens andere gebruikers die de regels niet hebben overtreden. Om het gemakkelijk te begrijpen, gaan we drie gevallen noemen die kunnen leiden tot de deactivatie van uw account voor het misbruik maken van anonieme rapporten.

Kwaadaardige melding

Bij ErvaringenSite.be kunnen we toegang krijgen tot de meldingsgeschiedenis van een gebruiker. Dit betekent dat we kunnen zien hoeveel klachten u in totaal heeft gemaakt en aan welk bedrijf. Soms zijn er bedrijven die het niet leuk vinden negatieve beoordelingen van hun kopers te ontvangen en, in plaats van het op te lossen met dialoog, proberen ze alle negatieve meningen te melden zonder geldige rechtvaardiging van een bedrijf op een gemakkelijke manier terwijl de positieve intact blijven.

In duidelijke gevallen waar de intentie is om de meningen van gebruikers te beïnvloeden, zal het account permanent worden gedeactiveerd en het betreffende bedrijf zal ter verantwoording worden geroepen. 

Melding van sterke kritiek

Om het duidelijk te stellen; Als iemand zich bedrogen voelt bij de aanschaf van een product of dienst, bij ErvaringenSite.be geloven we dat ze alle recht hebben om hun ontevredenheid met hun gevoelens te uiten en deze met andere gebruikers te delen.

Net zoals er mensen kunnen zijn die buitengewoon verbaasd zijn over een bedrijf, is het eerlijk dat er ook ontevreden mensen zijn. Het feit dat een mening sterk of zeer emotioneel is, is geen voldoende rechtvaardiging om deze te melden.

Melding zonder rechtvaardiging

Als we iets waarderen bij ErvaringenSite.be is het onze tijd en die van onze gebruikers. Dit is waarom het herhaaldelijk rapporteren en aanklagen van gebruikers zonder een logische rechtvaardiging die overeenkomt met de feiten beschreven, een straf met zich meebrengt in de vorm van accountopschorting, permanent of tijdelijk.

Hoe correct te rapporteren als bedrijf?

Als uw bedrijf een persoon voor publieke relaties heeft, raden we altijd aan om rechtstreeks te praten met de ontevreden klant, hetzij privé of publiekelijk in de commentarensectie, om het probleem op te lossen. Als u er zeker van bent dat het een kwaadaardige of valse beoordeling is, moedigen we u aan om het te melden.

Onthoud dat u een gids voor bedrijven tot uw beschikking heeft over hoe het meeste te halen uit de functies die ErvaringenSite.be biedt om hun openbare imago te verbeteren.

Hoe effectief is ons meldingssysteem?

We willen onze gebruikers de beste garanties bieden. Daarom hebben we een 24-uurs automatiseringssysteem dat bots volgt en elk verdacht gedrag elimineert, zoals rapportspam, stemspam of ander ongewoon gedrag.

Daarnaast hebben we bij ErvaringenSite.be een menselijk team dat elk geval met grote zorg behandelt om de beste beslissing te nemen en zelfs als een gebruiker het niet eens is, kunnen ze altijd in beroep gaan als ze denken dat we een fout hebben gemaakt.