ErvaringenSite

    Ervaringen Europcar

    Heb je zelf geen auto of wil je gewoon wel eens wat anders, al is het maar voor een dagje? Dan kun je een auto huren. Europcar is een van de bekendste aanbieders van huurauto’s en heeft dan ook op tal van belangrijke plaatsen vestigingen zitten. Schiphol, maar ook andere luchthavens in België, zijn voorzien van een Europcarvestiging en in het hart van alle grote en niet zo grote steden kun je gemakkelijk een auto huren of terugbrengen. Een professionele verhuurder, die bovendien is onderscheiden met de 5-sterrenkwalificatie van de BOVAG, de hoogste waardering voor een autoverhuurbedrijf. Bij Europcar ben je dus in goede handen.

    Over Europcar

    Europcar International is Europees marktleider op het gebied van verhuur van personen- en bestelauto’s. Het bedrijf werd in 1949 opgericht in Parijs en heeft inmiddels vestigingen over de hele wereld: 10.000 locaties in 150 verschillende landen. Het wagenpark van Europcar is dan ook zeer uitgebreid. Personenauto’s in alle soorten en maten: sedan, hatchback, cabriolet, station, personenbussen, bestelwagens, verhuisauto’s, zelfs vrachtauto’s zijn er te huren. Je kunt selecteren op diesel, benzine of elektrisch; op automaat of handgeschakeld. En natuurlijk op de types auto. Wagens als de Kia Picanto, de Volkswagen Up, de Mini of de kennelijk populaire Citroën Cactus. Maar er zijn ook grotere en luxere varianten, zoals een Mercedes-Benz, een Nissan Qashqai, iets uit de BWM 3-serie, een Audi A3 of een hybride Toyota. Of nog groter? Range Rovers, Mitsubishi Outlanders en Jaguars behoren ook tot het assortiment. Let wel: je weet nooit helemaal zeker welk type je krijgt, want je krijgt altijd ‘of een gelijkwaardige’ wagen…

    Bent u het eens met de directeur van europcar? Wat is uw ervaring?

    Diensten van Europcar

    De diensten van Europcar zijn legio. Kort huren, lang huren, verlengen, shortlease, privélease, zakelijk, verzekeringen, gratis 24/7 pechhulp in Europa, gratis inleveren bij elke Belgische stadsvestiging (ideale voor roadtripjes in eigen land of verhuisklussen), een oproepauto (voor als je een paar keer per maand een auto nodig hebt), vaak scherpe aanbiedingen (zoals korting voor leden van de ANWB), een veiligheidskit voor onderweg, een vaste klantenkaart voor extra voordelen, navigatiesystemen, het toevoegen van meerdere bestuurders, kinderzitjes en het verhuren van verhuisartikelen zoals steekkarren, verhuisdekens, traplopers en verhuisdozen. Bedenk het, en ze stoppen het in de auto die je wilt huren.

    Klachten Europcar

    Om teleurstellingen te voorkomen en klachten al bij voorbaat op te vangen, zijn er op de website van Europcar allerlei artikelen te vinden over mogelijke struikelblokken bij het huren van een auto. Hoe zit dat met eigen risico of met borg? Bij welke leeftijden zijn er voorwaarden of beperkingen aan het huren van een auto? Dergelijke vragen kunnen voor problemen zorgen bij autoverhuur, maar de ingelezen automobilist hoeft dan in ieder geval niet voor verrassingen te staan. Contact opnemen met Europcar kan op vele manieren; ze zijn van alle moderne communicatiemiddelen voorzien. Facebook, Twitter, een iPhone app en een Android app: het behoort tot de mogelijkheden. Liever ouderwetse contactvormen? Geen probleem: je kunt ook gewoon langsgaan of bellen, en je wordt uitgebreid en professioneel te woord gestaan.

    Heb je ooit je droomauto gehuurd bij Europcar of kreeg je juist een wrak mee? Deel nu jouw ervaring met internationaal autoverhuurbedrijf Europcar op ErvaringenSite!

    Nieuwsberichten:
    Check onze laatste kortingen & voordelen van Europcar:
    - 4% korting op autoverhuur

    Hoe goed is Europcar. Is het makkelijk om een auto te huren en wat zijn de voorwaarden. Lees ervaringen van consumenten

    Europcar
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (54)

    6,6
    52% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    7,2
    Service
    rating
    6,2
    Prijs
    rating
    6,6
    Leveren
    rating
    6,6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Middenklas wagen gehuurd

    Spijtig genoeg ook regelrechte fraude bij europcar vliegveld Alicante. Via Sunnycars wagen gehuurd bij europcar. De man aan de balie deed zijn uiterste best om mij toch nog een verzekering aan te smeren, Daar alles verzekerd is bij Sunnycars ben ik deze blijven weigeren. Achteraf gaat deze verzekering doodleuk toch van mijn mastercard af. Na klacht bij Europcar loop je gewoon tegen de muur. Zijn regelrechte fraudeurs. Gelukkig heeft Sunnycars een tegemoetkoming gedaan...waarvoor dank. Nooit meer europcar voor mij...zijn gewoon oplichters. Collega van mij juist hetzelfde meegemaakt...en raad eens waar: eveneens bij europcar....

    Door: Eric 30-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    9 day rental thassos Greece

    the worst experience ever. This isn't a car rental agent but a pure money wolf. Altough we had an full insurance packet, he charges me 50 € extra because the car was sandy (What.. I had like 40 rentals before in Greece, never had problems.. quit normal you return the car sandy when you're on beach holiday)
    Charged me €30 extra, he claims that we didn't filled it up (6/8 ?) to the same level we got it -so not true
    Was very compelling (called 4 times to hurry us up), a very unfair greedy unpolite Mr Scrooge or uncle Dagobert. Was not available in his office during opening hours. Avoid this company !

    Door: kathleen vermosen 26-06-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    onterecht schade aangerekend

    Bij het ophalen van de auto in Alicante werd op het contract de aanwezige schade vermeld. De auto stond echter vol schrammen. Er dan maar een vertegenwoordiger van Eurpcar bijgehaald die ons vertelde dat enkel schrammen van meer dan 5 cm op het document vermeld worden. De andere schrammetjes werden dus niet vermeld. Bij het ophalen van de wagen vermeld dat ik de auto terug zou brengen op 1 januari om 7 u 's morgens. De baliemedewerker zei me dat er op1 januari pas laat in de voormiddag iemand aanwezig zou zijn ( feestdag) en dat ik de sleutel zonder probleem in de speciaal voorziene box mocht droppen. Vandaag 1 maand na het inleveren van de auto krijg ik bericht dat er een krasje op de auto staat dat er niet zou geweest zijn bij het ophalen. Dit is echter volledig onjuist. Ik ben immers verzekerd via Sunny Cars. Dus mocht er schade geweest zijn kon ik het via hen recupereren. Ik moet nu bijna 200 EUR betalen. Dit bedrag zal automatisch afgeschreven worden van mijn kredietkaart. Mensen let op bij Europ Car. Neem foto's van de auto bij het ophalen. Anders is de kans groot dat nadien een factuur volgt; Beter is een andere autoverhuurder zoeken maar steeds oppassen. De meeste zijn immer in hetzelfde bedje ziek.

    Door: Standaert 30-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    NOOIT meer EUROPCAR

    Ik ga het kort proberen houden:
    Wij huurden een wagen in Malaga voor 3 dagen . ( wij huurden via rentalcars een wagen bij europcar met een omnium verzekering van rentalcars) Bij het afhalen van de wagen wordt via visa een borg gereserveerd van 1.100 euro.
    Na drie dagen geven wij de wagen in perfecte staat terug en wordt na een inspectie vermeld dat alles in orde is.
    2 maanden na de feiten zie ik op mijn visa dat er 1.100 euro in mindering gaat door Europcar! Dit zonder enige mail, brief, telefoon of wat dan ook. Dit betekent dus dat deze mensen - na 2 maanden- zonder enige uitleg zo maar je geld ontvreemden!

    Na heel wat mailverkeer en telefoons ( naar Spanje) krijgen wij 3 maand na de feiten een mail dat wij de autozetels zouden beschadigd hebben ( ondertussen staat het geld al lang op hun rekening en hebben wij bijgevolg nog weinig verweer) Over welke schade het gaat kunnen we op de zwart wit foto s niet uitmaken ( allemaal zeer dubieus) Uiteraard is het zeer gemakkelijk om eenzijdig na zo veel tijd de schuld toe te wijzen aan iemand die een omnium verzekering heeft bij iemand anders.

    Ik zou nu het geld rechtstreeks kunnen terugvorderen van mijn omniumverzekering maar ik vind dit vooral principieel onrechtvaardig hoe zij het durven op dergelijke oneerlijke manier te werk te gaan. Dit is echt profiteren van de mensen en een dergelijke firma echt onwaardig!

    Dat Europcar zich bezighoudt met dergelijke praktijken is zeer laag bij de grond en voorspelt niet veel goeds!

    NOOIT MEER EUROPCAR!!!!!!!



    Door: Thevissen Arvid 10-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Opgelicht Alicante

    Auto gehuurd via Synnycars all in, af te halen aan de balie van Europacars Alicante luchthaven. Er werd ons een Audi aangeboden mits een kleine toeslag wat we weigerden. Ook na verschillende keren aandringen een extra verzekering voor persoonlijke schade wat we uitdrukkelijk weigerden omdat wat we betaalden alles dekte en we voor persoonlijke schade zelf wel een verzekering hebben. Ze schuiven je formulieren voor in het Spaans en spreken zelf gebrekkig Engels. Groot was onze verwondering toen via visa 113 euro werd aangerekend. Na een reclamatie kregen we gia mail een copie van een factuur te zien waarop op mijn naam een verzekering van 113 euro. Ik heb ginder ter plaatse dit factuur niet gezien en er ook niets van ontvangen. We hebben via Thomas Cook waar we de auto reserveerden bij Sunnycars een reclamatie ingediend. We wachten nu af.

    Door: Segers viviane 02-12-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    bedrog

    Auto gehuurd bij Keddy cars via Rental cars met uitvoering door Europcar. (Porto/ Portugal)
    Ondanks de uitdrukkelijke vraag om de wagen volgetankt terug te mogen brengen, zoals bij de
    boeking duidelijk aangegeven (door Keddy cars zelf) op de boekingsite ,was dat onmogelijk.
    Europcar zou dit zelf doen , zonder uitzondering.
    Resultaat : 15 euro extra "tankkosten " en eenheidsprijs 15 % hoger dan overal in de benzine stations.

    Mijn oordeel : dievenpraktijken en nooit meer Europcar en evengoed nooit meer bij Rental cars.

    Door: Matthijnssens 21-10-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6
    rating

    Oplichters

    Na voor de 5de keer of zo een auto te verhuren bij deze firma toch echt wel iets meegemaakt.

    Bij afhalen van het voertuig werdt er bij inspectie meteen extra schade gevonden en genoteerd op MIJN copy van het contract.
    Alles goed en wel.

    Had dit contract 2 maal laten verlengen dus had ik 3 contracten in totaal.

    Bij het afleveren van de auto werdt ik door een zeer onvriendelijke medewerker van deze firma verplicht mijn contracten aftegeven , kreeg ik een nieuw contract van heel de huur periode en heeft ze het lef de schade van het eerste contract me aanterekenen.
    Wouw niet eens naar het eerste contract kijken !

    Haar antwoord op alles was maar "dit moet je er na met de klanten dienst regelen"
    Ik weiger de factuur van de schade te tekenen , en laat ze niet op het schade formulier aanduiden "klant akkoord"want alleen dan teken ik voor aflevering van het voertuig.

    Echter wordt er nu zonder goedkeuring toch 620€ van mijn creditcard gehaald terwijl ze wisten van niet akkoord en betwisting.
    De klanten dienst reageerd pas na 1 MAAND en elke reactie is 1week wachten.

    Resultaat klanten dienst:
    Shade formulier is vervalst , de medewerker heeft er na het tekenen toch op genoteerd "klant akkoord met schade"
    was ik kan bewijzen sinds ik het orignineel had waar dit niet op staat.
    antwoord klantendienst: dit is normaal ??????!!!!!!!!!

    Dat ze het geld zonder toestemming afhalen:
    "we hebben geen toestemming nodig , het formulier waar op staat klant akkoord is toestemming"

    Het origineel contract dat ik heb moeten afgeven weigeren ze over te praten , en de persoon die de extra schade bij afhalen had opgemerkt wordt niet gecontacteerd.
    + 620€ voor een zeer kleine lakkras van pak 0.5cm op 3cm is belachelijk.

    Klantendienst gaat zelfs zo ver te dreigen me meer te gaan aanrekenen omdat ik niet wil akkoord gaan blijkbaar.



    Na 2 maanden met hun onbekwamen klantendienst , bank geld laten terug halen sinds dit gedebiteerd is zonder toestemming.
    Als ze nu een cent willen mogen ze langs mijn advokaat komen.

    Door: Kenny W. 20-09-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5
    rating

    niet correct

    Wij hebben in juni een auto gehuurd via brussels airlines bij europacar. (ibiza) Toen we aankwamen begon het. Ik had een volledige verzekering genomen (online), maar bleek dat dit niet bij hun was. Ik was verzekerd maar met een externe verzekeraar in Belgie. Als wij een ongeval kregen moesten wij het dan ook via die weg oplossen en schade ter plaatse betalen. Als we ter plaatste bij hun een verzekering wouden nemen kwam dat neer op 360 euro voor 4 dagen duurder dan de huurauto zelf hahaha en een dubbele verzekering ?? Eens de auto terug ingeleverd was en alles in perfecte staat was teruggekomen, bleek dat ze 34 euro extra hebben afgehouden van mijn visa. Reden??? Benzine kan niet want hij was volgetankt en verder was alles in orde. Het gaat nu maar om 34 euro maar het is het principe dat ze niet eens een mededeling erbij zetten voor wat ze het extra afhouden.

    Door: Jolien 28-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    7,5
    rating

    Onterecht schade aangerekend

    Door een panne met onze wagen kregen we een reservewagen van europcar. Er werd een papier getekend waarop staat '?Geen schade' .Staat van bevinding werd niet opgesteld. Na 3 dagen werd de wagen terugbezorgd. 1 maand later zag ik plots dat er 660 en 52 euro afghaald werd van mijn rekening zonder iets te laten weten. Na telefonisch onderhoud kreeg ik te horen dat er krassen op de wagen aanwezig waren en dat de hoedeplank ontbrak. De auto was ook niet volgetankt. Dit alles is niet correct. De hoedplank was voordien reeds niet aanwezig en de wagen was volgetankt. Men kan niet bewijzen dat wij de krassen aangebracht hebben. Na contact met europcar blijven ze bij hun standpunt en krijg ik mijn geld niet terug. Een bewijs van reparatie is er niet. Het is dus duidelijk dat de volgende die met die wagen rijdt hetzelfde zal voor hebben. Neen het vertrouwen van europcar is volledig weg.

    Door: Cathy mortier 28-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    Vervangwagen

    Door een auto-ongeval werden wij door onze verzekeringsmaatschappij doorgestuurd naar Europcar in Zavemtem luchthaven. Alles vlot verlopen, geen enkel probleem. Heel vriendelijke man die de papieren in orde bracht. Stelde een extra verzekering voor gedurende de vijf dagen dat ik de wagen zou hebben. Met het ongeval dat we juist gehad hadden in het achterhoofd, leek me dit geen slechte zaak. Ik had op voorhand gemeld dat ik de wagen waarschijnlijk al na vier dagen zou terug brengen, dit was geen enkel probleem als hij voor 10u werd terug gebracht.
    De vierde dag stonden wij mooi voor 10u in Zaventem, verschillende keren moeten vragen of ze de wagen op schade wilden controleren, na lang wachten werd de auto vluchtig bekeken, geen enkel document werd opgemaakt. We moesten niet wachten, alles was in orde.
    Bij het ontvangen van de factuur natuurlijk wel 5 dagen aangerekend. De wagen was zogezegd pas na 12u binnengebracht. Serieuze les geleerd! Nooit meer.

    Door: Brigitte 16-01-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    7,5
    rating

    Ten onrechte aanrekenen van extra kosten

    Op 23/09/2016 huurde ik bij Europcar een bestelwagen te Sint-Denijs-Westrem. De bediende van het kantoor aldaar was zo vriendelijk mij 's morgens te melden dat er een probleem was met de gereserveerde bestelwagen. Er zou voor een vervangbestelwagen gezorgd worden die van Zaventem moest komen en mogelijks wat later te Sint-Denijs-Westrem zou geleverd worden.
    Door deze latere levering werd het transport waarvoor de bestelwagen bedoeld was dan ook met circa een uur uitgesteld waardoor die niet meer voor sluitingstijd (17.00 u.) kon bezorgd worden. Voor de kantoorbediende was dit geen probleem. Ik moest enkel de sleutel van de bestelwagen in de brievenbus, bestemd voor de autosleutels, deponeren. De afstand Sint-Denijs-Westrem naar Kortrijk heen en terug bleef onder de grens van 120 km.
    Op de uitgavenstaat van mijn kredietkaart stelde ik echter vast dat er mij een bijkomende kost van € 37,77 (€11,22 voor benzine en €20,00 voor de benzineservice) werd aangerekend, ondanks het feit dat de filiaalhouder mij gezegd had dat ik niet hoefde te tanken bij aflevering van de bestelwagen als compensatie voor het geleden ongemak.
    Op 28/10/2016 heb ik dit gemeld. Er werd mij beloofd dat er met mij contact zou opgenomen worden. Uiteindelijk heb ik zelf contact moeten opnemen.
    Europcar weigerde verder hierop in te gaan.

    Door: Helsmoortel Michel 26-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    COMPLAINTS EUROPCAR

    Last week we travelled to gran Canaria to enjoy my holiday, therefore i decided to rent a car so we could discover the island to the max.

    Online I've compared some prices and since I am aware of the fact that if you pick the cheapest company you will get a lot of additional costs I chose for Europe car since the price looked attractive, but far not the cheapest. After entering my age (23) and all further details the total price would be €110 for a small car. Which is fine!

    After arriving at the airport of Las Palmas we went to europcar desk to get our car and start celebrating our holiday. A guy known as Aday helped is and gave us a Spanish contract we had to sign. Since my Spanish is not that good I asked him where the amount of €160 extra was for. He told me not to worry since we would get that money back after returning the car. I trusted him since I was assuming that people behind the desks of Europe car speak the truth and you can trust them.

    That evening when we received at the hotel I double checked and asked the people from the reception where that additional €160 euro was for. They asked my age since they told its an additional fee you have to pay since you are below 25.

    The point is that my partner is 27 so if they have told me from the start I've never ever would booked this on my name but on my partners, since he has his driver licence as well...

    The morning thereafter we went back to the airport since i thought it would be better to go back directly so we could solve this. The people at the desks Aday & Jonas Perez told me they could do nothing because they where not obliged to do anything (which is not my problem since Europcar should be willing to help customers). Jonas told me to go to another office the day thereafter since the chief known as Lucia Dominguez Mendoza would be in office then and she could solve this problem since we had only drove the car for one day and had 7 days left and my partner could drive the rest of the holiday.

    The Day we went to that office and spoke to Celestino Leon which told me he couldn't help me since he didn't made the mistake... Again I didn't spoke to the chief Lucia but he promised she would discuss this with Aday whom made the mistake and I could contact them later. Since I did not want to spend another day solving problems Europcar made I asked them if I could call them instead of travelling to the airport again.

    So I called but didn't get a reply. Then I called again but no one picked up the phone again. I called to the other office to tell that the chief doesn't picked up the phone and again Celestino Leon promised me Lucia would call me back .... But she didn't.....

    After days of getting no reply and no one picking up the phone our holiday finished. While returning the car at the airport and giving back the key to Jonas Perez I told him my story again and that I am very very disappointed of this poor service and the way Europcar is treating their customers.

    Jonas Perez again gave the details of Lucia Dominguez Mendoza which AGAIN didn't give any suggestion to solve this problem ......

    Please never book at Europcar since when you think you have a good offer they always make you to pay extra fees which you have to pay for... And the most worst part is that I asked Aday from the service desks where the costs where for and he lied.... Which clearly presents the value of this company and how day to day they screw customers due to their corruptive way of doing business.

    Hope THEY enjoy my 160€

    Door: Frank Mallens 15-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    Foutje met bestelling auto online maar toch opgelost gelukkig

    Vandaag goed geholopen door Europcar
    Mijn bestelling via het internet was kennelijk niet goed binnengekomen
    aangekomen om mijn auto af te halen wisten ze van niks
    balen ik dacht ik kan weer gaan

    maar gelukkig konden ze wel een auto voor mij vrijmaken en was ik alsnog geholpen

    gelukkig maar want ik had het niet voor niets vooraf geboekt! heb zelf geen auto want ik ga altijd met het openbaar vervoer maar als je dan ineens spullen moet vervoeren dan zit je toch omhoog

    Door: Enrique 13-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5
    rating

    A rental company never to use a second time!!

    i need to write this in English as it is a lot easier and quicker for me.

    1. customer service: It started off by contacting Calais Europcar and asking why the price is too high compared to other rental companies. The lady didn't help and resolve the issue. The people working there (not sure about other countries as it is my first and LAST time using this company) aren't helpful, don't even LISTEN to the customers and don't let them finish their concerns and queries, don't give advice (i was told to use GoogleMaps to know a drop off place for Europcar), can't express themselves professionally and when the call becomes 'too stressful' or 'too complicated' for them, they put the customer on hold. Very professional if you ask me. I know English isn't their first language, but they do need to polish their English, not only for sounding more professional but also so that they can express themselves better and be more helpful to the customer.

    2. rental: I have been charged way too much not only initially, from the start, but also additional charges* that other rental services don't even do: e.g. charged additional because 5km were ridden extra (so there is a limit on km's and thus utilising a car for a day?!?) and additional charges on the Petrol because we filled the tank up completely (so the customer shouldn't top up petrol ?!?) Again, the first time and last time i will use Europcar.

    *Note to potential customer: do make sure you read the small print of Europcar, even after that you will be amazed how much extra will be charged off your bank account.

    3. drop off location details: i have called where to drop it off in Brussels Airport*. As you can imagine an airport is quite large and there are lots of different roads that leads to different locations as sub-sections to an airport. No details were given on the phone or in the contract or even on the website.
    When arriving there and going to the admin area, the time was 9.45pm, i went inside to talk to one guy working there and asked him if i can give the keys as well as looking at the car for any scratches etc like i would do with other rental companies. I was told to go outside and leave the keys at the 'outside office hours'-box as he wanted to close the admin earlier. On the website, this admin service closes at 11pm. (Strange to be so excited about your job and thus leave 1.15 hours earlier!?!)

    * For people who would think of utilizing Europcar after reading this: For dropping the vehicle off, they are signposts towards the Airport drop off where the road splits up in two, left signs says 'rentals'. This is the road you need to take for dropping off any vehicle, not only Europcar, but Hertz, Avis and Enterprise as well.

    Conclusion:
    I do hope these additional charges that are taken out of my account without my authorisation are given to the personal directly so that they can at least provide customer service with a positive attitude. I do prefer to lose money, waste time and energy to your company when personal is at least proud working for Europcar.
    However when you pay people peanuts, you get monkeys. That is how i see Europcar's company protocol and level of standard, very low beyond the standard.
    I have rented cars more than a decade now, never have i experienced such a poorly service and car hire before. The value for money using this rental company doesn't even add up to its bad services, customer service and use of car hire. I do hope this poor service is only in FRANCE and no other country otherwise your company wouldn't last long anymore as this isnt the first bad review you have!
    Thanks but no thanks. A rental company never to use a second time!!

    Door: M De F 17-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5
    rating

    Waardeloos!

    Na een fout van onze vliegtuigmaatschappij waren wij genoodzaakt een andere vlucht te nemen. Met als gevolg een dag later aankomen op de plaats van bestemming.
    Wij dachten dit netjes even te melden bij europcar, hebben daarbij geen enkel moment om geld terug gevraagd (voor de extra dag die wij niet gingen gebruiken), maar na 2 waardeloze gesprekken met callcenters in het buitenland werd onze boeking compleet gecancelled en waren we onze aanbetaling dus ook kwijt. Met als reden, de vlucht waar u op had moeten zitten is niet gecancelled/veranderd, dus heeft u pech.
    Belachelijk! De auto was al betaald alleen het ophaalmoment zou veranderen.
    Als ik een hotelkamer huur en ik maar er pas een dag later gebruik van, dan is dat ook geen probleem. Het geld hebben ze dan al. En als onze vlucht een dag later zou vertrekken ipv dat wij er nu niet meer bij konden en dus met een andere vlucht meemoesten, dan was er ook geen probleem geweest.
    Via een ander bedrijf alsnog een andere auto moeten gaan huren, daar gelukkig wel een normale klantenservice (in België). Nooit meer bij europcar!

    Door: Maria 09-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    Met spoed een auto

    Met spoed hadden we voor het weekend een auto nodig. Via de website geprobeerd, maar daar kwamen alleen maar grote auto's naar voren als zijnde beschikbaar. Van die gezinswagens. Dat was ons wat te gortig, dus we zijn toen naar het filiaal aan de Overtoom Amsterdam gegaan, in de hoop dat ze ook nog andere auto's zouden aan kunnen bieden. Wij hebben vaker auto's gehuurd bij Europcar en hebben gemerkt dat de website niet altijd hetzelfde is als in het filiaal.

    We hebben toen online de kleinst vindbare auto geboekt, in de hoop die te kunnen inwisselen voor een kleiner model in het filiaal. Want online boeken en betalen, dat gaat nou eenmaal handiger en efficiënter dan dat dat in de winkel nog allemaal moet gebeuren.

    In de winkel waren ze erg vriendelijk en er bleek toch een auto beschikbaar te zijn die wat ons wat meer paste, een kleiner model. Wij rijden altijd in kleinere auto's, dat is niet alleen goedkoper, maar vinden we ook prettiger rijden.

    Herhaaldelijk is ons gebleken dat de mensen van Europcar met je meedenken en er echt hun best voor doen jou als klant te helpen. Hoe het in andere filialen is, weet ik niet, maar bij de Overtoom zijn ze gewoon heel goed.

    Door: Frits 29-09-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5
    rating

    dubieus

    Voor mijn vrouw huurde ik voor 5 dagen een Nissan Juke. Bij het ophalen werd de auto geinspecteerd op schade en de aanwezige schade werd genoteerd. Ik koos voor een eigen risico van E uro 700. Na 5 dagen de wagen terug gebracht, en ja hoor, een minuscuul deukje aan de ONDERkant van de linker-achterdeur dat wij,amateurs,waarschijnlijk over het hoofd hebben gezien, want het zat op een bijna onmogelijke plek om daar met normaal gebruik een deuk te kunnen maken.U raad het al .......weg 700 euro. Dat deukje kunnen ze de volgende keer weer gebruiken bij een argeloze klant!

    Door: E.Baggen 09-09-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    Briljant!!

    Ik heb echt een briljante auto meegekregen. Mijn auto was in de garage en ik heb een hele week in een Mazda MX5 gereden. Ik heb zelf een BMW Z4 en die lijkt erop maar die mazda rijdt echt 3x beter dan die BMW. Dus ik weet wat mijn volgende auto gaat worden. Was nogal toeval dat ik deze kreeg want ik had een andere klasse aangevraagd, Bleek dit het enige wat ze nog hadden staan dus ja..prima!

    Door: Jacob Boven 07-09-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Zeer slechte ervaring!!!!

    We hadden al wel vaker gehoord dat je indien je een auto huurt op Ibiza, je alert moet zijn dat je niet opdraait voor reeds aanwezige schades. Om deze reden meenden wij er goed aan te doen via Auto Europe een auto bij Europcar te huren, immers een groter en hopelijk professioneler bedrijf dan de kleinere spelers. We hebben bij het ophalen van onze auto aan laten tekenen dat er al de nodige lakschade zat op onze auto. Bij het inleveren zagen wij dat andere medewerkers een snel rondje om de auto liepen en aftekenden voor goede ontvangst. Onze auto werd echter aan een grondige inspectie onderworpen. Op het moment dat men begon over lakschade, gaven wij aan dat wij dit al hadden laten aantekenen en vervolgens werd dit inderdaad erkend door de manager. De inspectie ging echter voort en nu worden we belast voor een schade aan de onderzijde van de bumper. Helaas zijn wij bij het in ontvangst nemen van de auto niet zo ver gegaan dat we de onderzijde hebben geïnspecteerd . Er ontstond een discussie met de medewerker of dit een reeds bestaande of een nieuwe schade was. Toen de medewerkers merkte dat wij het niet eens waren met zijn bevindingen, sprak hij ineens geen Engels meer en zei dat het ons probleem was dat we geen Spaans spraken en werd bijzonder onvriendelijk. We werden gedwongen een schadeformulier te tekenen, en we hadden geen andere optie, want al met al kostte dit hele proces ons zoveel tijd dat wij anders onze vlucht zouden missen. We tekenden onder protest, hetgeen niet werd geaccepteerd. Ik ben absoluut teleurgesteld in de hele werkwijze en opstelling en in plaats van met plezier naar onze week op Ibiza terug te kijken, is het eerste waar je nu aan terugdenkt deze nare ervaring met Europcar!

    Door: Fam de Lint 03-09-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5
    rating

    Scherpe prijs

    Ik kreeg een scherpe prijs aangeboden omdat ik redelijk last minute een auto boekte voor een week. Ik wilde 7 dagen maar 10 dagen was dan goedkoper. (gek genoeg). En voor 85 euro kon ik hem upgraden naar een Range Rover Evogue. Nog nooit in gereden. Dus ik heb 10 dagen lol gehad. Awesommme!!

    Door: Tevreden klant 25-08-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Schrijf zelf een review over Europcar

    Uw beoordeling