100% Zou hier weer kopen

Spotlight: Wat zeggen onze klanten? Schrijf een review

T
T.F. van XW
Samengevat: Drie jaar klant geweest, steeds duurder en meer achter paywall, slechte UI (open-in-nieuw-venster nog steeds niet mogelijk!), prestaties variëren tussen “niet snel genoeg” en “totaal o...Lees verder

Alle reviews (1)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Bezint eer ge begint! Traag, slechte interface en rampzalige klantendienst.

    Samengevat:
    Drie jaar klant geweest, steeds duurder en meer achter paywall, slechte UI (open-in-nieuw-venster nog steeds niet mogelijk!), prestaties variëren tussen “niet snel genoeg” en “totaal onbruikbaar”, klantendienst houdt je weken aan het lijntje wanneer je in de problemen zit als er überhaupt een oplossing komt. Reageren niet op mails ter betwisting van factuur en sturen graag incassobureau.
    .
    Hoogstwaarschijnlijk is >90% van de reviews nep of gecensureerd – maar veel van deze reviews dateren van voordat dit per wet verboden werd. Wees dus erg kritisch over wat je leest en raadpleeg verschillende sites! Ik heb ook vastgesteld dat enkele van de eerste zoekresultaten de negatieve reviews verwijderen :)
    .
    Over gestapt naar een andere partij die m’n ogen opentrok voor hoe veel Silvasoft achterloopt op andere CRM/ERP/boekhouding-providers en serviceverlening – terwijl ze ook nog eens het lef hebben om je daar meer voor aan te rekenen.
    .
    De lange versie:
    .
    In het begin ziet het er goed: overal goede reviews, gratis demo, de interface schrikt je niet af en je kan er zonder al te veel kennis mee beginnen. Allemaal voor een dikke tien euro per maand? Klinkt super, toch?
    .
    Nadat je het platform langer gebruikt wordt het echter snel duidelijk dat heel veel basisfunctionaliteit achter een “optionele module” die óók nog eens een dikke tien euro per maand wordt. Wil je met je boekhoudsoftware digitale facturen aanmaken? Wel, dat is een optie: daar betaal je voor bij. Wil je die facturen gemakkelijk opmaken en niet steeds elke regel manueel tikken? Nog eens een extra module. Zelfs de barcodescanner wordt apart aangerekend.
    .
    Bereid om te betalen voor kwaliteit dan? Wel, die ontbreekt helaas ook. Het platform is traag. Het laden van pagina’s duurt lang en voor eenvoudige acties zijn vaak meerdere pagina’s nodig waar taken langer duren en meer moeite kosten.
    .
    De interface lijkt op het eerste gezicht goed, maar nadat je het platform even gebruikt begin je toch wel snel de beperkingen op te merken. De navigatie is bijvoorbeeld erg slecht: het menu aan de linkerkant is enkel een soort “index”, maar als je doorklikt op een record (bijvoorbeeld: je zit in een factuur en klikt op de klant) is het enkel mogelijk om terug te gaan via de “vorige-pagina” functionaliteit. Met als gevolg dat het heel snel ergerlijk wordt als je data wil kopiëren en ergens anders wil plakken.
    .
    Dan open je toch gewoon een nieuwe tab? Ja, en dan moet je steeds terug van nul navigeren.
    .
    Om dat de auto-matching van facturen en bankrekening niet optimaal werkt, maakt dat nog erger: het aantal records neemt toe en vaak moet je manuele correcties gaan doorvoeren en blind door het programma graven. Het systeem lijkt er ook niet uit te “leren” en de suggesties voor automatische regels laat ook de wensen over.
    .
    Toch proberen? Bezint eer ge begint: het vervelende bij dit soort software is dat de drempel om over te stappen erg hoog is. Toen ik die stap dan toch wou nemen, bleek dat dit niet zo eenvoudig was. De exportmogelijkheden zijn beperkt tot het Nederlandse XAF formaat en een reeks niet-gestandaardiseerde formaten waar andere software niet altijd even eenvoudig mee om kan.
    .
    Mijn grootste ergernis was echter dat ik de bijlagen niet in één keer kon downloaden. Gebruik je automatisch boeken van facturen? Maak dan een volledig identiek archief op je eigen PC of in een andere cloud, want het bij Silvasoft downloaden kost verschrikkelijk veel tijd.
    .
    De klantendienst (support apenstaartje silvasoft punt nl) is ook om je haar van uit te trekken. Je praat vaak met dezelfde persoon die je zou helpen met het programma – maar voor administratieve vragen (boekhouding, facturatie, legal) word je doorverwezen naar het info-adres (info apenstaartje silvasoft punt nl) dat je mails vervolgens gewoon totaal genegeerd, zelfs als je facturen betwist. Betaal je niet? Dan staat er snel in incassobedrijf dat je enkel per mail contacteert en niet via aangetekende brief zoals wettelijk verplicht. Probeer je het met hen op te nemen? Jammer, niets aan te doen: betalen maar! En vervolgens doe je dat ook – want het bedrag van €40 per factuur is de moeite niet om een advocaat op te zetten, alleszins niet voor het doelpubliek van de bijberoeper of kleine zelfstandige.
    .
    Terug naar de klantendienst: je mailt bijna altijd met “Dennis”. Wat gegoogle maakt snel duidelijk dat Dennis de (mede)eigenaar is van Silvasoft. Toch wel raar dat de eigenaar je vragen probeert af te wimpelen naar een ander email adres? Of dat hij een klantendienst runt met minimaal 15.000 klanten? Dat is het aantal verschillende reviews over verschillende sites heen. Is de doelgroep daar überhaupt groot genoeg voor?
    .
    Nog een andere fratsen die ik heb meegemaakt met Silvasoft: De dienst was uren onbruikbaar (lees: minuut per pagina). Uren later, pas nadat je de klantendienst contacteert wordt er iets aan gedaan. De oorzaak? “Een andere gebruiker was veel resources aan het gebruiken”. Blijkbaar vindt een ERP bedrijft dat B2B diensten aanbiedt het niet nodig om basis-servermonitoring en procesmanagement te implementeren. Benieuwd hoe de beveiliging eruitziet…
    .
    En de grootste grap val al? In de drie jaar dat ik klant was, is de prijs per module bijna verdubbeld. En de features waarachter gevraagd wordt op het support-site? Die komen achter een betaalmuur van een extra module.
    .
    Oh, en je betaalt dat volledige bedrag per gebruiker. Geen idee hoe grotere bedrijven met een klucht van een softwareplatform zoals Silvasoft kunnen werken.
    .
    En zo gaat de cyclus voort. Beloofde features blijven uit of kosten extra, beloofde prestatiesverbeteringen blijven uit, prijs gaat omhoog, erg moeilijk om over te stappen en achteraf gezien blijkbaar ook dure grap. En het geld tot daaraan toe, maar de stress, frustratie en verloren tijd zijn de echte kost.


Anderen bekeken ook