42% Zou hier weer kopen

Spotlight: Wat zeggen onze klanten?
Schrijf een review

P
Petra van Dongen
Net als velen snap ik af en toe niet zoveel van het enorme aanbod aan energieleveranciers. Daarnaast, moet je voor groen gaan? of duurzame energie (en ik wist niet dat er een verschil was) of wind,...Lees verder
T
Tessa Mijdam
Ik was student af, dus ik moest in mijn nieuwe huisje voor een energieleverancier kiezen. Ik dacht zelf eerst aan een kleine maatschappij die echt voor groen staat. Maar ik vond het als nieuwkomer ...Lees verder
D
Daan van der Hooge
Ik zit al een hele tijd bij essent, vooral omdat ik de kleine prijsvechters niet zo vertrouw en bang dat het fout gaat en dat je problemen met rekeningen krijgt enzo. Tot op heden nooit last gehad ...Lees verder
E
Elselien
Ervaren stroomleverancier Afgesloten omdat de buren ook bij Essent zaten en daarna nooit meer contact hoeven hebben eigenlijk, want alles doet het gewoon en facturering gaat automatisch. Lees verder
N
N. Lemaire
Ik was echt teleurgesteld in de manier waarop ze hier de klanten opvolgen. Ze hadden geen idee van mijn betalingsstatus en waren echt niet behulpzaam. Het leek wel alsof de medewerkers geen fatsoen...Lees verder

Reviews (19)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Een echte aanrader

    Net als velen snap ik af en toe niet zoveel van het enorme aanbod aan energieleveranciers. Daarnaast, moet je voor groen gaan? of duurzame energie (en ik wist niet dat er een verschil was) of wind, of water of...echt zoveel. Aangezien ik niet zo goed met computers ben, heb ik Essent maar gewoon gebeld, en ze vonden het echt geen probleem om me via de telefoon te helpen. (even voor de goede orde; er zijn leveranciers die je echt niet willen spreken en willen dat je alles via de computer doet) Dus gelukkig was hier nog een persoonlijk praatje mogelijk. Ik ben dus uiteindelijk overgestapt. Dat ging makkelijk en ik heb geen problemen ondervonden. Geen poespas waar ik zelf wel blij mee ben. Het is een hele grote die essent dus ik denk dat ik wel een tijdje goed zit hier.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Helemaal geweldig

    Ik was student af, dus ik moest in mijn nieuwe huisje voor een energieleverancier kiezen. Ik dacht zelf eerst aan een kleine maatschappij die echt voor groen staat. Maar ik vond het als nieuwkomer toch lastig om me een weg te banen tussen alle aanbiedingen en mogelijkheden. Toen bij essent gekeken en ze waren gewoon duidelijk in de informatie en het was snel geregeld. Ik wist niet dat ze ook zo met groene energie bezig waren dus dat was nog een leuke bijkomstigheid. Ik zou er zeker weer kopen!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Op zich prima

    Ik zit al een hele tijd bij essent, vooral omdat ik de kleine prijsvechters niet zo vertrouw en bang dat het fout gaat en dat je problemen met rekeningen krijgt enzo. Tot op heden nooit last gehad van essent dus hou ik dat ook zo. Misschien kost het me wat meer, maarja, weet ik in ieder geval dat het goed gaat.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ervaren stroomleverancier

    Ervaren stroomleverancier
    Afgesloten omdat de buren ook bij Essent zaten en daarna nooit meer contact hoeven hebben eigenlijk, want alles doet het gewoon en facturering gaat automatisch.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Slechte klantenservice.

    Ik was echt teleurgesteld in de manier waarop ze hier de klanten opvolgen. Ze hadden geen idee van mijn betalingsstatus en waren echt niet behulpzaam. Het leek wel alsof de medewerkers geen fatsoenlijke opleiding hadden gekregen en ze waren helemaal niet vriendelijk tegen mij. Ik voelde me echt in de steek gelaten door dit bedrijf en ik kom hier niet meer terug om iets te kopen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Terugbetaling Essent

    Het is nu al het tweede jaar op rij dat ik geld moet terugvragen van die leverancier en telkens is het echt een gedoe. Ik heb al zoveel e-mails gestuurd en gebeld, maar toch heb ik mijn geld nog steeds niet ontvangen. De antwoorden van de klantendienst zijn zo frustrerend en lijken niet echt gericht te zijn op het vinden van een oplossing. Dat ik mijn geld waarschijnlijk pas half januari terug zal krijgen, ruim 2 maanden te laat, dat is gewoon niet oké. Ik ga mijn contract met die leverancier niet meer verlengen en zal in de toekomst ergens anders kijken voor mijn energievoorziening.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    prima hoor

    ik ben al jaren Klant bij essent en geen problemen. ja het is duur maar dat zijn ze allemaal ik moet gewoon minder stroom verbruiken hahah. prima bedrijf in ieder geval niks te klagen hier


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    werkt gewoon

    Stroom doet het altijd, geen problemen gehad. Dus ja wat valt er dan verder te melden?


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    nooit geen problemen

    nooit geen problemen gehad
    stroomleveranciering gaat prima


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Abonnement misleiding

    Ik had echt een vreselijke ervaring met dat bedrijf. In het begin leek alles geweldig, het eerste jaar was goedkoop en ik dacht dat ik een goede deal had gesloten. Maar daarna schoten de prijzen de lucht in en bleven ze me abonnementskosten in rekening brengen, terwijl ik geen klant meer was. Toen ik wilde overstappen naar een andere leverancier, begonnen ze me als een gek op te bellen en beloofden ze hun prijzen te halveren om me te laten blijven. Het is angstaanjagend hoe ze proberen klanten vast te houden, zelfs als ze hen misleiden. Ik raad echt iedereen af om met dit bedrijf in zee te gaan, je bent gewaarschuwd!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Mislukte communicatie

    Mijn ervaring met Essent was echt teleurstellend. Ik kreeg maandenlang geen voorschotfactuur en toen ik belde, beweerde de klantenservice dat er een probleem was. Waarom sturen ze de klant niet gewoon een e-mail om dit te laten weten? Plotseling kreeg ik een factuur van 93 euro voor 3 maanden, wat onaanvaardbaar is. Daarnaast kon ik niet inloggen op de klantenzone, ondanks herhaalde telefoontjes en beloften van de klantendienst. Ik heb alles geprobeerd, zelfs een nieuwe account aanmaken bleek onmogelijk te zijn. Dit was de druppel en ik ben nu overgestapt naar een andere aanbieder. Essent is voor mij definitief afgeschreven.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Te veel betalen

    Ik heb echt te lang veel te veel betaald, maar gelukkig is dat nu eindelijk voorbij. Ik voel me opgelucht dat ik van die oplichterij af ben en geld kan besparen. De service was oké, maar die prijzen waren echt belachelijk hoog. Ik hoop dat het in de toekomst beter wordt.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    dubbele facturen na verhuis

    Jammer genoeg kreeg ik na mijn verhuis maandenlang dubbele facturen en aanmaningen in de bus. Ondanks dat ik uren aan de telefoon heb gehangen, is er nog steeds geen oplossing gevonden. De service is echt om te huilen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Miserie na overstap naar nieuwe energieleverancier

    Nadat ik veranderd ben van energieleverancier, heb ik echt alleen maar gedoe gehad. De service was echt niet goed en de prijzen bleven maar stijgen. Ook de levering liep niet zoals het hoort. Kortom, mijn ervaring met deze energieleverancier was teleurstellend.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    essent

    sinds juni 2019 loopt het goed fout bij esssent beginnend bij de afrekening.Meterstand door gegeven via hun website.Daarna wachtende op eindafrekeking die niet afkomt.Krijgen zelf geen betalingsopdrachten niet meer.Als we bellen naar een medewerkster(3 maal) van Essent verteld die dat er wat administratieve problemen zijn die weldra zouden opgelost worden.Na geruime tijd nog steeds geen nieuws ,dus wij besluiten ons aaan te sluiten bij een andere energie leverancier.Daarna krijgen we ineens telefonisch bericht van een medewerker van Essent waarom we overgeschakeld zijn naar een andere leverancier.Alles nog eens uitgelegd aan hem ,hoe de situatie in eenzit,en hij beloofd ons dat hij alles in het werk ging zetten om alles in orde te brengen.Blijkt ook allemaal een maat voor niets.Tot we nu op 27 /11/ 2019 en aanmaning krijgen van achterstallige betalingen met herinneringskosten.Maar er staat gewoon een bedrag op van 992 euro zonder verdere uitleg of meterstanden,maanden achterstand e.d.Zeer onproffesionele aanmaning .Denkt dat we bij deze een advocaat zullen moeten inschakelen om alles in orde te krijgen.Ze sturen gewoon een rekening zonder enige uitleg.Zeer onproffesioneel .

    Wij zitten hier in hetzelfde schuitje. Reeds van voor juli problemen. Zou allemaal in orde komen maar is nog steeds een probleem. Het begon met de afrekening, krijgen een afrekening aan waarop enkel de elec op vermeld was. We trekken wel een 300€ terug. Dus online de vraag gesteld om een volledige factuur te krijgen, ze gingen dat in orde maken. Wat gebeurde er NIKS. terug geïnformeerd waar de factuur bleef , We maken dat in orde. Wat gebeurde er NIKS.
    Dan maar telefoontje gedaan en weer ging het in orde komen WAT Gebeurde ER JUST NIKS. Het straffe van de zaak we trekken terug maar maand bedrag word wel met meer dan 30€ op getrokken. Dus nogmaals telefoontje . Maar mijnheer wij kijken altijd 3 jaar terug , straf toch, als ik dus ga tanken met de auto rekent de pomp er dan maar ineens wat bij om dat ik 3 jaar geleden wat meer verbruikt heb. Allee om verder te gaan aangetekend schrijven en ja hoor kreeg ik toch telefoon zeker en ja hoor het gaat allemaal in orde komen wat gebeurde er NIKS . na een paar maanden kreeg ik een factuur van meer dan 400€ hup weer gebeld hadden ze de oplossing gevonden en mijn maand bedrag om gezet naar 3 maandelijks en ze zouden terug per maand factureren en die factuur van 3 maanden zouden ze met 50€ per maand afhouden. Begin van de maand inderdaad 50€ van de rekening opgelost denk je dan oef. zit nu nog steeds te wachten op mijn maandelijkse factuur dus in november geen tussentijdse factuur ontvangen. Sorry hoor maar ofwel denken ze bij essent dat hun klanten achterlijk zijn ofwel zijn dat daar gewoon klungelaars. GE ZOU VOOR MINDER KWAAD WORDEN NIET.

    Zelfde meegemaakt. Ik betaal zelfs voor mijn boven buurman!! Mistery switch zegt Essent!! Slechte service en betaal teveel. Ben nu via Test-Aankoop om mijn geld van Essent terug te krijgen. Ben alleenstaande moeder schandalig rot bedrijf Essent

    Ongeveer dezelfde situatie bij ons, wij hebben reeds 36 maanden miserie. M.a.w. zijn we reeds drie jaar bezig om de fouten die gebeurden aan te tonen en te bewijzen. Ontelbaar veel mails verstuurden we al, online contactformulieren meegerekend. Twee aangetekende brieven, telefoontjes, niets helpt. Het bewijs ligt zwart op wit op tafel, zijnde de 'bedragen' van voorschotfacturen dewelke niet correct worden hernomen op de afrekeningsfacturen, en nog houdt Essent haar been stijf. Onbegrijpelijk. Hopelijk heeft de ombudsman voor energie voldoende slagkracht om ons geld terug te kunnen krijgen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Te gek voor woorden

    Dreigen meteen met de stroom af te sluiten omdat ik een voorschot te laat betaald zou hebben. Ze vergeten wel dat ze me vorig jaar € 1000 teveel hebben laten betalen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    125 euro opzegvergoeding afzetterij

    Nou jaaa, ik zeg mijn abonnement op omdat energiedirect een betere deal voor me had, moet ik ineens zo'n opzegvergoeding betalen! Belachelijk! 125 euro!

    Wij waren verhuist naar een appartement, de makelaar had papieren voor Eneco ingevuld die wij ondertekend hadden. 2 dagen daarna kregen wij in de brievenbus papieren van essent, wij dachten dat wij dus papieren voor essent hadden getekend. Naar essent gebeld; het duurde lang voor we iemand aan de lijn kregen. Zonder handtekening of iets hebben zij een jaarcontract in orde gebracht. We moesten gewoon enkele klikken via e-mail doen. We hadden naar de makelaar gebeld en hij had ons uitgelegd dat hij bij ENECO waren en niet ESSENT. Dus het contract met essent was direct stopgezet. 104€ betaald als vaste maandelijkse vergoeding, nu krijgen wij nog eens een slotfactuur in de bus van 39,59€. We hebben, volgens dit factuur, ZEVEN Kwh verbruikt voor de elektriciteit, op het factuur wordt het gasverbruik blijkbaar ook in kwh gemeten, want dat is alsook ZEVEN. Dat is bijna 144€ voor 10 dagen aan verbruik voor gas en elektriciteit. AFZETTERS.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Wat een gedoe om over te zetten

    Hoeveel gegevens heeft een bedrijf nodig om een abonnement over te nemen? Ik blijf aan de gang, formuliertje hier, dingetje daar. Belachelijk, ik vind dat ze veel te veel willen weten en ben het er niet mee eens. Maar ja , ik heb stroom nodig dus ik moet wel...


Anderen bekeken ook