ErvaringenSite

    Ervaringen Coolblue

    Coolblue: Ervaringen
    Ze doen ‘alles voor een glimlach’. Maar hoe doen ze dat? En is dat genoeg voor jou om je elektronica en andere gear aan te schaffen bij Coolblue? Lees voordat je een grote (of kleine) aankoop doet, hoe anderen Coolblue hebben beoordeeld. Gaan ze echt een glimlach op jouw gezicht toveren of wordt het eerder een van frustratie doordrongen grijns?

    Over Coolblue
    Coolblue is een grootaanbieder van consumer goods en werd opgericht in 1999. Voor zo ongeveer elke productsoort hebben ze een domein, in totaal zijn dat 325 gespecialiseerde webshops (and counting). Ook voor wie liever in een fysieke winkel aankopen doet, is er Coolblue. Er zijn onder andere winkels in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rotterdam. Hier kun je ook producten laten klaarleggen, repareren en persoonlijk advies krijgen. Maar wat voor producten bieden ze dan aan? Nou, van alles. Computer & tablets; Telefonie; Beeld & geluid; Huishouden & wonen; Foto & video; Koken & tafelen; Printers & netwerk; Tuin & klussen; Sport & reizen; Navigatie & auto; Speelgoed & games; en Verzorging. En dat zijn slechts de populairste categorieën.

    Coolblue, alles voor een glimlach? Ze leggen zelf even uit hoe ze dat doen in dit filmpje!

    Diensten van Coolblue
    Zoals gezegd doet Coolblue ‘alles voor een glimlach’. Dat zit hem soms in leuke details. Als je iets besteld, krijg je het toegezonden in een doos. Zover is het nog erg normaal. Maar die verpakking van Coolblue is meer dan een doos, je kunt er vaak allerlei leuke dingen mee doen, zoals er dingen mee uitscheuren (een deurhanger bijvoorbeeld) of mee bouwen. Dat is op zijn minst een glimlach waard natuurlijk, alleen al het idee. Wat ook een glimlach op je gezicht kan toveren is de playlist die je krijgt als je Coolblue belt; deze is helemaal opgebouwd uit allemaal liedjes waar het woord wachten (of varianten daarop) zijn verwerkt. Leuk natuurlijk, voor de oplettende luisteraar. Uiteraard zijn niet alleen deze geestige details de enige vormen van service die Coolblue biedt. Zo is er de ‘vandaag besteld, morgen in huis’-service, die we vaker zien bij bedrijven, maar zich dan beperkt tot bijvoorbeeld 22.00 of zelfs 17.00. Coolblue is anders; hier is vandaag ook echt vandaag: Voor 23.59 besteld, is morgen in huis. Daarnaast is de thuisbezorging zeven dagen per week. Bovendien is zowel het verzenden als het retourneren geheel gratis en geldt een bedenktermijn van veertien dagen. Mede door diensten als deze is Coolblue door Thuiswinkel beoordeeld als Beste webwinkel 2015 (en ze kregen die prijs toen zeker niet voor de eerste keer). Betalen kan overigens op meerdere veilige manieren: iDeal, creditcard, vooruitbetaling of betalen bij de postbode (rembours), bezorging kan tegen bijbetaling op afspraak of zelfs ’s avonds op dezelfde dag (Coolblue VandaagNog®); gewone bezorging, zelfs op zondag, is gratis.

    Klachten over Coolblue
    Als je contact wilt leggen met Coolblue voor vragen, problemen, klachten of omdat je nieuwsgierig bent naar dat leuke wachtmuziekje, dan zijn er legio manieren. Direct advies (en dus die liedjes) krijg je via de telefonische klantenservice (lokaal nummer), zeven dagen per week geopend (m.u.v. feestdagen) tot 23.59. Ook kun je je vraag stellen op Facebook, Twitter, WhatsApp of nog met e-mail. Maar zelf kun je ook al veel te weten komen via je online account (bestelstatus, openstaande facturen, retouren bekijken, producten retourneren, et cetera).

    Kreeg jij die glimlach op je gezicht van Coolblue? Laat hier je review achter!

    Onafhankelijke ervaringen over coolblue! Betrouwbaar en snel met leveren? Goede winkels? Lees beoordelingen van consumenten die u voorgingen op ErvaringenSite.be!

    Coolblue
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (28)

    5,8
    43% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    6,2

    Service

    5

    Prijs

    6,6

    Leveren

    5,2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    zeer slechte beoordeling

    Caerels Rik18-05-2018

    Voor mij geen cool blue meer bestelling op 15 05 voor 15 uur een gsm besteld normaal volgens u site moet je hem de zelfde dag krijgen niet dus .op 16 05 geen gsm

    De volgende dag ook niks op 17 – 05 mijn vrouw thuis gebleven om de postbode zekers te ontvangen die steek gewoon een briefje in de bus en rijd weg zonder te bellen wij onmiddellijk bellen naar jullie ze gingen het oplossen niet dus wij kunnen tijdens de uren er niet achter gaan wij hebben ook een zaak de volgende dag de post bode belt wel aan met de melding dat ze de gsm niet mee geeft dat wij dat maar moeten zelf gaan afhalen .

    Geachte ik heb een gsm besteld met thuis levering ik heb zekers meer dan een uur met u verschillende diensten gebeld allemaal verloren tijd ik had duidelijk vermeld dat u de gsm uiterlijk moet leveren ten laagste 18 05 dit is dus niet uitgevoerd bijgevolg blijft u in gebreke en annuleer ik de verkoop en gelieve zo vlug mogelijk mijn betaling terug te storten Ik heb in verleden vele male gekocht aan u ook mijn zoon dat ging goed met post nl nooit geen problemen gehad nu hoor ik van iedereen problemen voor mij stop het en ik ben geen klant meer ik zal mij ook via de media uitlaten over mijn ongelofelijke negatie ervaring ik voel mij volledig in zak gezet van u dienst en ik hoop als u zonder gsm valt dat u het zelfde zal meemaken .

    Met geen vriendelijke groeten Caerels Rik

    Rik Caerels

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Retour?!

    Nathalie22-02-2018

    Op 22 januari 2018 stuurde ik mijn MK Smartwatch op ter reparatie. Op 25 januari 2018 hebben ze deze ontvangen en op 2 februari 2018 ontving ik de prijsofferte. Diezelfde dag kreeg ik nog bevestiging dat ze de prijsofferte hadden ontvangen. Ondertussen is het 22 februari 2018 en heb ik nog steeds mijn MK Smartwatch niet terug. Ik heb zelf meermaals contact moeten opnemen met Coolblue voor een stand van zaken. Telkens opnieuw werd ik gesust, tot er werd gezegd dat er blijkbaar vertraging was opgelopen maar dat ze dit waren vergeten te communiceren. Echter na een aantal berichtjes, ontving ik een e-mail waarin staat dat de prijsopgave vertraagd zou ontvangen zijn bij de hersteldienst. Ik had nochtans diezelfde dag bevestiging gekregen van ontvangst van de goedkeuring van de offerte... Ik zou in de loop van de volgende week meer informatie krijgen over het proces van herstel. Op hun website staat echter dat de producten doorgaans binnen twee weken terug bij de consument zouden zijn, en anders binnen drie weken... Mijn geduld raakt stilletjesaan echt wel op.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Verantwoordelijkheid afschuiven!

    Gunter De Clercq09-10-2017

    Bij Coolblue bracht ik een tiental dagen terug een smartphone LG Nexus 5 32GB binnen. Het toestel werkte niet meer na een bootloop. Een heel bekend probleem volgens de verkoper van Coolblue Antwerpen. Hij verzekerde ons dat het toestel na onderzoek volledig zou worden vergoed aangezien het nog in garantie is (aangekocht op 14 juli 2016). Na onderzoek bij de hersteldienst werd 'oxidatie' vastgesteld, met als 'bewijs' 2 kleine vage fotootjes. Onze klacht heeft geen verband met deze vaststelling. LG verschuilt zich hierachter om de garantievoorwaarden te omzeilen en geen nieuw toestel te moeten aanbieden. Op verschillende internetfora lees ik identieke verhalen. Om het toestel terug te kunnen krijgen moet ik 39,95 euro onderzoekskosten betalen. Ik kan het toestel ook gratis laten vernietigen (sic!) Een regelrechte schande! Betalen om mijn eigendom terug te krijgen. LG is in deze niet oprecht en ik eis een volledige terugbetaling. Coolblue wil me eveneens niet vergoeden.En dan nog te weten dat we destijds op hetzelfde moment 3 LG smartphones hebben gekocht. Ik vrees het ergste voor de 2 andere smartphones... Coolblue en LG neem uw verantwoordelijkheid op, a.u.b. !

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5

    kapotte bosmaaier bij aankoop

    Yoshua02-09-2017

    Had een nieuwe bosmaaier besteld bij Coolbeu. Bij het uitpakken thuis is het duidelijk dat er al iemand in de verpakking heeft gekeken, en dat er paginas in de handleiding zijn gescheurd. Ik ga dus terug naar coolbleu met het toestel, maar krijg een beschuldigende vinger dat ikzelf de paginas uit het boek heb gescheurd. De bosmaaier heb ik moeten weggooien in het containerpark.

    Dus nooit meer coolbleu . een echt rot bedrijf waar de klant een citroen is om uit te persen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Nog nooit meegemaakt

    Frank21-08-2017

    Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wij bestellen een vaatwasser bij Coolblue omdat zij op TV reclame maken dat hij binnen de 3 werkdagen geïnstalleerd zal worden. ( mits bijbetaling van €70 !)
    Na verschillende keren bellen naar Coolblue kreeg ik een email vanuit Nederland met de vraag om naar Nederland te bellen om een afspraak te maken voor de installatie.
    Ik vind dit al raar dat ik moet bellen ipv dat ik opgebeld word vanuit het buitenland maar om alles te bespoedigen heb ik dat dan maar gedaan.
    Het toestel werd geleverd na een 8 tal dagen en de technieker had geen tijd om hem te installeren.
    Na eindeloos veel telefoons met Coolblue en hun Nederlandse installateur en na 3 weken wachten heb ik gevraagd om het toestel geïnstalleerd teug te komen afhalen.
    Met verhalen dat zij de toevloed van bestellingen niet aan kunnen, dat zij 50 vaatwassers op een dag verkopen , dat zij de installaties niet zelf kunnen doen etc. …. Ben ik niet echt gediend.
    Waarom reclame maken op TV als je beloftes gewoon niet waar te maken zijn !!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Nog nooit meegemaakt

    Frank21-08-2017

    Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wij bestellen een vaatwasser bij Coolblue omdat zij op TV reclame maken dat hij binnen de 3 werkdagen geïnstalleerd zal worden. ( mits bijbetaling van €70 !)
    Na verschillende keren bellen naar Coolblue kreeg ik een email vanuit Nederland met de vraag om naar Nederland te bellen om een afspraak te maken voor de installatie.
    Ik vind dit al raar dat ik moet bellen ipv dat ik opgebeld word vanuit het buitenland maar om alles te bespoedigen heb ik dat dan maar gedaan.
    Het toestel werd geleverd na een 8 tal dagen en de technieker had geen tijd om hem te installeren.
    Na eindeloos veel telefoons met Coolblue en hun Nederlandse installateur en na 3 weken wachten heb ik gevraagd om het toestel geïnstalleerd teug te komen afhalen.
    Met verhalen dat zij de toevloed van bestellingen niet aan kunnen, dat zij 50 vaatwassers op een dag verkopen , dat zij de installaties niet zelf kunnen doen etc. …. Ben ik niet echt gediend.
    Waarom reclame maken op TV als je beloftes gewoon niet waar te maken zijn !!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Deze verdienen niet eens één ster !

    lp Gabriëls 14-04-2017

    Ronduit slecht , zeker niet aan te bevelen ! ! !

    Aan coolblue , na (+- goed anderhaf jaar ) van heen en weer , garantie of geen garantie besliste u uiteindelijk mijn oude Stoommop van Philips te vervangen , daar ik deze verkeerd gebruikt zou hebben ? . . .
    Daar deze Philips stoommop niet meer in de handel te verkrijgen is kon ik de Black&dekker stoommop kiezen , het model dat ik aderehalf jaar geleden al bij u kocht nadat de Philips stoommop het begaf na +- 2 maanden in gebruik . Toen al leverde u me de Black&dekker stoommop een model wat niet in overeenkomst was met wat u beschreef , en wat op de bestelbon en gebruiksaanwijzing blz, 4 staat , het gaat hier om een ander model van het waterreservoir, ( smal uitlopend met de vuldop aan de voorkant inhoud 430cl inhoud ! ) , alhoewel u de stoommop beschrijft met een vierkant waterreservoir met vuldop van boven met 500cl inhoud ! wat op de pagina , foto's en zelfs op video te zien is !
    Tijdens ons lang gesprek heb ik u daarop aangesproken , daar u me een goed anderhalf jaar geleden probeerde af te wimpelen met zeer goedkope uitleg ! Maar kocht toen voor 12€ het juiste waterreservoir zoals beschreven bij Black&Dekker zelf , Maar kortom dit zou nu zijn aangepast in u systeem en zou verder niet meer voorkomen . Maar na goed anderhalf jaar stel ik zelf weer eens vast dat niets is aangepast , u doet gewoon verder !!! en ik weer eens moest vaststellen dat coolblue niet van hun woord is , alhoewel ik de variant koos met vierkant waterreservoir , en dit ook zo op de bestelbon staat , maar kreeg de goedkope variant .
    Best jammer als de klant iets koop maar u beslist gewoon iets anders op te sturen dan is afgesproken !!! Of is dat nu de handelswijze van coolblue .
    Trouwens met de prijsklasse van de black&decker stoommop zit u ongeveer 30% a 45 % hoger dan de andere leveranciers !!! Deze stoommop die u me leverde is in de handel al vanaf 79 € te krijgen , maar bij u kost deze 149 € !
    Men kan dan immers wel verwachten ook het besproken toestel te krijgen .
    Op dit soort van aankopen heeft niemand zin in , daar men bij u een kat in de zak koopt ! En uiteindelijk daar dan moet mee akkoord gaan , dit zijn praktijken die om problemen vragen !!!

    Antwoord van coolblue

    Beste meneer Gabriels,
    Bedankt voor jouw review. Deze werd door ons afgekeurd omdat dit eerder een klacht is dan een review. Het is zeker niet fijn wanneer je toestel niet gerepareerd kon worden onder garantie omdat werd vastgesteld dat het defect veroorzaakt werd door een andere vloeistof dan water. Wij hebben als geste jou kosteloos een Black & Decker toestel toegestuurd. Als ik het goed begrijp is het Black & Decker een volledig werkend toestel? En dat enkel de grootte van het waterreservoir foutief vermeld stond op onze website? Zo ja, onze excuses daarvoor. Het is zeker niet de bedoeling foutieve informatie mee te geven naar onze klanten. Wij werken dag en nacht om onze service te verbeteren.

    Wanneer je graag het waterreservoir van 500 Cl wenst is dat uiteraard jouw eigen keuze.

    Onze excuses voor het ongemak. Het is zeker lastig wanneer dingen niet naar wensen verlopen.

    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek één van onze winkels. Dan helpen we jou graag verder!
    Met vriendelijke groet,
    Robert van Coolblue
    Specialist
    Alles voor een glimlach

    Mijn antwoord naar coolblue

    Dat u deze revieuw niet plaatst bevestigd meer en meer mijn verhaal , dat u revieuws plaatst die enkel maar positief zijn vandaar deze hoge score ! , moest u deze allemaal plaatsen zou u de 5% met moeite halen .

    U moet deze revieuws helemaal niet plaatsen , daar ik dit op andere platvorms wel kan en dat de mensen zo het ware gezicht van coolblue wel zullen zien , en hun handelswijze ! Dit is bedrichelijke informatie naar de klant toe , wat zeker niet gepast is , en in strijd is met het wetboek .
    Vandaar dat ik weer eens geen verzegelde en een geopende doos kreeg !!! , met zoals u al vermelde een ( goedwerkende stoommop ) , dus als ik het nu goed begrijp is het weer eens een hersteld toestel van iemand anders ? En bovendien zonder de vloerdoeken ! Of horen die daar dan nu niet meer bij ? Dat is weer eens extra 25€ voor de 2 doeken + 12€ voor het juiste waterreservoir ! En dit voor 149€ dit is wel goed zaken doen zeker !
    Bovendien als geste !!!!! heb ik zeker geen ander goed werkend toestel gekregen van coolblue ,dit enkel maar omdat ik zou stoppen mijn revieuws te plaatsen wat voor mij helemaal geen moeite is , als u van dit standpunt verder uitgaat zal u weer de nodige revieuws kunnen lezen , zodat de mensen eens kunnen zien hoe coolblue met hun klanten omspringt .
    Stel u eens in mijn plaats , zou u dan zomaar akkoord gaan ? Dacht het wel !
    Fijne dag verder .

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Paar keer besteld bij Coolblue

    Evie28-02-2017

    Paar keer besteld bij Coolblue nu en ik heb zelf nooit ergens problemen mee gehad.

    Mijn wasmachine werd ter plekke geïnstalleerd en ik had vorige week een magnetron voor mijn dochter besteld en die werd met een dag keurig geleverd.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Leiugenaars (heb ik zwart op wit en op tape)

    Peter De Groote24-02-2017

    CoolBlue een box mover waar ik jaren klant bij "was" inmiddels.
    Efin daar zijn we nog niet
    Op 23/2/2017 's morgens een bestelling geplaatst en betaald uiteraard krijg ik al 6 maanden geen bevestigings e-mailtjes meer.
    Daar ik al eerdere bestellingen op mijn nieuw adres ook geen acht geslagen op details want ik had voordien in oktober 2016 mijn adresgegevens reeds online aangepast.

    Anyway 24/02/2017 log ik in en kijk naar de track en trace , onderweg, en iets later zie ik terug naar afzender, oorzaak pakje naar mijn oud adres verstuurd :-(

    Blijkbaar heeft men een backup van de website of de database terug gezet want eerdere pakjes kwamen wel op mijn nieuw adres...

    De oplossing van CoolBlue is opnieuw bestellen + extra voor levering zelfde dag , m.a.w. ik moet het artikel 2 keer betalen + extra voor het initieel artikel te ontvangen, o ja die eerste betaling krijg ik wel terug (uit ervaring weet ik dat dat 3 weken tot een maand kan duren) (tezij je van je xxxx maakt)
    Daar ik geen voorstander ben van de rekening van CoolBlue dubbel te spekken zeg ik het is genoeg geweest verwijder mijn account maar, met nadruk op verwijderen !

    Een uurtje later (11u) krijg ik bevestiging per mail dat mijn account verwijderd is. Mooi denk je , wacht het verhaaltje is nog niet ten einde,

    Omstreeks 14u kom ik terug thuis van een begrafenis, Ga nu toch eens kijken of ik niet meer kan inloggen , en rarara, ik kan nog inloggen !
    Boze mail verstuurd krijg ik terug bevestiging dat mijn account is "gedisabled" , dit vraag ik niet , ik heb gevraagd te verwijderen ! wat ze me ook hebben bevestigd

    HET IS DUIDELIJK DAT COOLBLUE NIET OM EEN LEUGENTJE VERLEGEN IS

    Het is nu inmiddels 19u en ik kan nog steeds inloggen.... en heb er nog steeds een account

    Nu is de versie van CoolBlue dat ze geen accounts mogen verwijderen voor de belastingsdienst, laat me niet lachen
    als de beslatingsdienst hun CMS systeem welke manipuleerbaar is gelooft als een correcte boekhouding

    ik zet ze dan ook op dezwartelijst.eu

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Product niet geleverd

    Anne09-02-2017

    Na 8 dagen product nog steeds niet ontvangen. Hoewel ze weten dat er een probleem is bij Bpost (label kan niet gescand worden) wordt er aan het probleem niets verholpen. Erger nog, na 8 dagen kreeg ik het bericht dat ze veronderstelden dat ik het product ontvangen had omdat ze 2 dagen niets meer van me gehoord hadden. Een nieuw exemplaar opsturen gaat niet, geld terugkrijgen gaat niet.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Jammer

    Nele08-02-2017

    Ik ben iemand die vroeger geregeld bij coolblue bestelde, maar helaas is het al 2 keer mis gelopen bij de levering en ze doen er NIKS aan.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    prima webshop

    Sjeanneke23-01-2017

    Volgens mij gewoon een paar zeikerts hier beneden want 99,9% van de producten worden gewoon de volgende dag snel geleverd. Bij mij nooit problemen geweest.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Een regelrechte ramp!

    Hadikhetgeweten13-01-2017

    Na 5 dagen mailen met de "specialisten" -want zo noemen ze zich- van Coolblue, slagen ze er toch nog in een verkeerd product te leveren. Je krijgt nooit antwoord van dezelfde medewerker, zodat je je volledige uitleg steeds opnieuw moet doen. Blijkbaar neemt ook niemand de moeite om eerdere mails te lezen.
    ik koop veel online. Dit was mijn eerste Coolblue ervaring en het zal ook de laatste zijn.
    Iets zegt me dat de refund ook niet vlekkeloos zal verlopen... ik hou jullie op de hoogte...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Niet beloofde levertijd

    Patrick30-12-2016

    Als je even de social media checked op Coolblue ervaringen kom je er al snel achter dat veel artikelen helemaal niet op voorraad zijn maar middels back-order ergens anders besteld worden. Het gevolg is dat Coolblue dan een mailtje stuurt met het verhaal dat het artikel niet op de juiste plaats in het magazijn ligt en dus niet op tijd bij u thuis geleverd kan worden.
    Bij navraag (telefonisch) hoor je dan dat het wel een MAAND kan duren voor ze het reeds betaalde artikel gevonden hebben.
    Tja, zo kan iedereen een webwinkel beginnen natuurlijk.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    stoommob

    Gabriëls lp15-11-2016

    Over coolblue

    Zo ik al eerder zij , de meeste bedrijven plaatsen enkel maar de beoordeling die hun past , en laten de andere zijn voor wat het is !
    Als men op die manier een score moet behalen van boven de 9% is dit wel erg jammer , moest het correct verlopen zouden ze de 5% met moeite halen
    dit enkel om de andere te inponeren ! Goed bezig zeker ???

    Voor mij NOOIT meer coolblue , ze hebben hun ware gezicht laten zien !
    Hoe correct ze de klanten behandelen , erg laag bij de grond !!!

    Zo kocht ik een stoommop maar na een paar maand ging het pompje stuk , daar ik 2 jaar garantie kreeg wilde ik er ook gebruik van maken .
    Maar na een paar weken kreeg ik goed nieuws van coolblue !!! , nu waren ineens meer kosten dan het toestel koste !!! En van garantie was geen spraken meer , ik zou het toestel verkeerd gebruikt hebben ?
    Had beter het pompje van een paar euro zelf vervangen !!!
    Maar zo correct liet coolblue zich niet zien van hun kant .
    erger nog ik moest nu 40 euro betalen voor mijn toestel terug te krijgen en de vraag zou zijn welk toestel ik terug zou krijgen of meer betalen dan het toestel koste om het te repareren !! Verstaan wie dit kan verstaan want coolblue werkt zeer correct naar de klanten toe !!!
    Daar ik zelf contact had opgenomen met Philips , daar verzekerde ze me dat dit wel onder garantie moet gaan , en wilde weten wie het toestel had nagekeken , maar volgens coolblue had ik daar geen zaken mee , en de telefoon werd opgehangen !!! Zover over de klantenservice !!! En competente medewerkers want vriendelijkheid is dan zeer ver te zoeken .
    Volgens ex medewerkers komt dit soort van zaken vaker en vaker voor , uit meerdere revieuws is dan ook te lezen dat klanten gebruikte toestellen kregen IPV een nieuw toestel met verzegelde doos . Vandaar toen mijn toestel aankwam en water in de waterbak zat , na me geïnformeerd te hebben zou dit normaal zijn daar zij eerst de toestellen teste ??? Maar dacht verder niet na , tot op op heden !
    Daar hun eigen personeel word aangezet om positieve reacties te schrijven als er negatieve worden geplaatst , maar dan zijn we bij het eerste hoofdstuk terug !!!
    Jammer dat zo bedrijven op deze manier zaken kunnen blijven doen en dit ongestraft , en op kosten van andere mensen ! Je moet het maar zonder schroom kunnen blijven doen
    Zelfs op 2de hands verkoop coolblue artikels ! Zo gezecht artikels die de klanten terug sturen ??? Weinig of niet gebruikt !!!

    Vandaar dat ik dit verhaal weer en weer zal plaatsen , eens zien als dit tegen de kosten van een pompje zal gaan . En zal de eerste jaren niet opgeven .
    Dit zouden andere ook beter doen .

    Maar probeer via deze weg mensen te waarschuwen van 2× na te denken ! want zo goedkoop is coolblue nu ook niet , en de service al helemaal niet .
    Dat ze zo hun klanten met de rug tegen de muur plaatsen , dit enkel uit winstbejag ! Stel me dan de vraag of die mensen wel een geweten hebben .

    Want de meeste revieuws met zo korte inhoud is het de vraag wie die heeft geschreven ! ! ! Want die zijn immers zo positief over coolblue ! ! !
    Iemand die immers zo positief Is over een bedrijf laat een fatsoenlijke revieuw achter , en niet een zinnetje !!!

    Nu zal weer een standaard berichtje volgen , dat ze het immers zo spijtig vinden dat het mis liep , en dat ze weer een order nr nodig hebben !!!!!!!!!!!
    Goed wetend hoe het bij coolblue eraan toe gaat , maar de schijn moet hoog gehouden worden , dat wekt wat vertrouwen !

    lp Gabriëls 17-04-2017

    Nu zijn ze zo boos dat ze zelf proberen me het zwijgen op teleggen , daar ik teveel revieuws schrijf . En de mensen laat weten hoe dit bedrijf met hun klanten omgaat !!! Ik zal jaren doorgaan met deze reviuws , iedereen mag gerust weten hoe coolblue met hun klanten omgaat . Het spreekwoord zecht immers " steek een kat in het nou en ze krapt " moesten ze eerlijk en fatsoenlijk met hun klanten omgaan zouden we deze platvorms niet eens nodig hebben !!!

    lp Gabriëls 26-04-2017

    Beste lezers , intussen is mijn oude Stoommop vervangen door een andere stoommop , dit na +- 2 jaar reviuws te schrijven . Dit als geste !!! Van coolblue , maar moest dan stoppen met negatieve revieuws te schrijven . . . , maar bij levering van mijn andere stoommop moest ik weer vaststellen dat weer alles fout zat, het beloofde toestel is nooit aangekomen , wel de goedkope variant , zonder de vloerdoeken . En weer eens in een open doos !!! Waarvoor ze 148 Euro vragen , maar voor 79 Euro op de meeste plaatsen te krijgen is , en dan in een verzegelde verpakking . Dus zover over eerlijk handelen . Toen ik hierop reageerde kreeg ik te horen dat ik als geste een goedwerkende stoommop Had gekregen en als niet alles naar wens was verlopen was dit dan jammer , voor het originele waterreservoirs moest ik dan maar zelf zorgen !!! Dus zover over coolblue , en ja ze zitten niet verlegen om een leugen . Zolang ze dit nu niet in orde brengen zal ik mijn reviuws verder schrijven , desnoods jaren lang !!! Heb daar geen enkele moeite mee , maar wil via deze weg nogmaals de mensen waarschuwen 3x na te denken alvorens met dit bedrijf zaken te doen .

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Coolblue: Vooral niet teveel voor een glimlach!

    Bo14-10-2016

    Na 3 weken heen en weer mailen/bellen heb ik het helemaal gehad met Coolblue.

    Een elektrische deken gekocht voor de koude wintermaanden die er weer aan gaan komen. Ons bed is 140 breed, dus ook een elektrische deken gekocht van 140 breed. Althans zo adverteerde Coolblue de Inventum HNL4112Z. Als klant mag je er dus toch ook vanuit gaan dat de deken 140 breed is.

    Door een fout in het afleveradres kon de levering een paar dagen langer duren. Daar had ik uiteraard alle begrip voor. Helaas raakte ze al snel het hele pakket kwijt en heb ik ruim 2 weken gewacht voordat het geleverd werd. Ondertussen al een paar keer extra thuis gebleven omdat het erop leek dat het pakket geleverd zou worden.

    Het begint nu 's nachts toch redelijk koud te worden, dus ik kon niet wachten om mijn elektrische deken op mijn bed te gooien. Helaas bleek de Inventum HNL4112Z helemaal geen 140 breed te zijn. Ik vind het niet erg om knus te slapen met mijn partner, maar een elektrische deken van maar 80 cm breed wordt toch wel erg krap.

    Gelijk contact opgenomen met Coolblue. Het artikel nummer is hetzelfde, maar de maat klopt niet. Fout van Coolblue dus. Ik had er zelfs een screenshot van als bewijs van hun fout.
    Mijn klacht werd echter afgedaan met de mogelijkheid om het pakket te retourneren en ene cadeaubon van 10 euro. Een artikel retourneren noem ik geen extra service. Iedereen mag een pakket retourneren ongeacht de reden. Moet ik ook nog extra tijd vrijmaken om naar een retourneer punt te gaan etc.

    De 10 euro cadeaubon was aardig geweest voor het lange wachten op mijn pakket. Maar dat compenseert niet de valse advertentie die Coolblue mij voorschotelde.

    Zelf kom ik uit een zeer bekend Zweeds bedrijf waar de klant altijd de prijs krijgt die op het prijskaartje stond. Hier hoeft de klant niet 3 keer voor te bellen en 2 keer alles uit te leggen.

    Laatste keer dat ik iets bij Coolblue bestel. Slechte klantenservice! Valse advertentie met artikelen en valse advertentie met de slogan: Alles voor een glimlach.

    Je kunt beter online winkelen bij Bol.com of een andere webshop. Daar luisteren ze wel naar de klant.

    lp Gabriëls 17-04-2017

    Klinkt allemaal zo bekend , als je bij coolblue iets koop Is het de vraag wat je zal krijgen !!! Maar in ieder geval niet het toestel dat je wilde , maar een toestel waar zij eerst van af willen , gebruikt , beschadigd , maakt allemaal niet uit voor hun . In ieder geval een geopende niet verzegelde doos , zecht immer voldoende zeker !!! Zover de zeer corekte werking van coolblue

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Zijn niet betrouwbaar

    Will10-10-2016

    Heb me helaas door de borstklopperij van Coolblue (Alles voor een glimlach / product mag bij normaal gebruik niet stuk gaan binnen 2 jaar) in de luren laten leggen. Zodra het product naar 10-11 maanden kapot is, gaan ze zich achter allerlei "nieuwe" regeltjes verschuilen. Alles om maar niet de reparatie "kostenloos" te hoeven uitvoeren. In mijn geval was bij het aansluiten en ontkoppelen van een audiodevice "waarschijnlijk" te veel druk uitgeoefend, waardoor er volgens Coolblue geen recht meer op garantie was. Daarna mag je zelfs nog € 35,- betalen om je eigen product ongerepareerd retour te krijgen. Voor mij echt NOOIT meer Coolblue. Omdat ik vanwege de zeer slechte service, geen compensatie op de totaalscore wil toestaan, heb ik ook de andere scores aangepast aan die van de service van deze partij.

    lp Gabriëls 17-04-2017

    Ze houden liever toestellen achter daar de klant dit niet wil betalen , maar op deze manier verkoopt coolblue deze toestellen weer als nieuw verder , je moet dan ook niet raar op kijken als je iets koop bij deze fitma , en een gebruikt toestel krijgt in een open doos !!! Jammer dat ze deze werkwijze meer en meer volgen . En de klant staat machteloos . Vandaar koop zeker niet bij deze firma , beter twee maal nadenken , trouwens zo goed koop zijn ze nu ook niet !!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    topservice en prijzen, levertijd valt tegen tegenwoordig

    besteller16-07-2016

    goede winkel met veel keuze en een vriendelijke klantenservice

    maar jammer dat tegenwoordig de levering telkens vertraagd is.
    Je krijgt wel welgemeende excuses enzo maar het blijft echt vervelend elke keer. je zit toch te wachten en dat zou niet nodig hoeven zijn.
    ik koos altijd voor coolblue door hun uitstekende service.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Leuke winkel

    Corry Peters25-05-2016

    Echt een leuke winkel, ik koop tegenwoordig eigenlijk alles bij Coolblue. Dat was vroeger de Mediamarkt, maar nu is Coolblue steeds gewoon goedkoper. Levering is altijd snel en het is altijd leuk om ze te bellen :)

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Een grote ramp

    Anne07-04-2016

    Het is een heel leuk bedrijf enzo maar ze kunnen toch wel eens wat beter hun werk gaan doen. Ik had verschillende dingen besteld en verwachte die dus ook de volgende dag in huis, maar helaas niks geleverd. Waardoor ik ze dus opbelde kreeg ik een nogal ongeïnteresseerde dame aan de telefoon die er maar niks van snapte en me na een kwartier toch maar doorverbond. uiteindelijk zijn mijn spullen een week later geleverd, maar dat niet alleen, twee van de vier pakjes waren kapot waardoor mijn spullen beschadigd waren. die heb ik dus ook linea recta terug gestuurd. Als je iets beloofd moet je het ook nakomen, en misschien is een training klantenservice ook wel van toepassing.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Vaatwasser 4 DAGEN te laat geleverd :(

    Vaatwasser15-03-2016

    Wij bestelden bij Coolblue omdat ze de snelste waren, 'voor 23.59 besteld, MORGEN in huis' staat er overal. Ook bij de vaatwasser die wij vrijdag bestelden. Maar zaterdag werd er NIETS geleverd. Dus wij mailen, bleek hij twee dagen vertraagd te zijn en pas maandag te komen. Lekker dan! Maar maandag werd er óók niets geleverd, pos vandaag kregen we de vaatwasser eindelijk in huis.

    We kunnen heus wel iets langer wachten, maar we kozen speciaal voor Coolblue vanwege de snelle levertijd. De afwas stapelt zich dus al dagen op op het aanrecht, heel irritant.

    Een medewerker aan de telefoon zei dat het aan Post NL ligt en dat zij er dus niks aan kunnen doen, maar Coolblue is degene die belooft dat het MORGEN geleverd is, dus dan moet je dat nakomen. Daar zijn ZIJ dan toch verantwoordelijk voor?!

    Verder waren ze wel vriendelijk aan de telefoon en de mail enzo, dat zie je ook weleens anders, maar ik vind het toch echt een grote teleurstelling dat dit allemaal zo traag en onhandig gaat.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    6,5

    Topbedrijf

    Julia Peeters10-01-2016

    Kan niet anders zeggen dan dat dit een topbedrijf is, ik raad het echt aan gewoon.
    Ze leveren snel, zijn meestal de goedkoopste en dan is het ook nog leuk verpakt. Als je ze belt met vragen, zijn ze aardig en behulpzaam.
    Ik ging altijd naar de Mediamarkt maar eerlijk gezegd bestel ik nu gewoon online hier. Alhoewel ik het jammer vind dat Coolblue geen winkels heeft, want het is leuker om producten eerst aan te raken en te proberen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Goedgekeurd!

    Fred Konings27-10-2015

    - Leuk, grappig bedrijf!
    - Snelle levering
    - Scherpe prijzen

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Prettig bestellen

    Otto van Buitenen15-10-2015

    Ze zijn gewoon de snelste en vaak ook de goedkoopste. Met een handige website, waar ik altijd vind wat ik zoek. Anderen (ik noem geen namen) zouden hier een voorbeeld aan moeten nemen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Fan

    Jacco06-10-2015

    Snel en altijd de goedkoopste. Ik ben fan!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Snel en handig

    Frank + Alexander01-10-2015

    Leuk bedrijf wel. Vaak goedkoop. Maar we vinden de website niet zo handig en een beetje rommelig.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    TomTom gekocht, beste deal

    Jaapie30-09-2015

    Zojuist kregen we hem binnen, de nieuwe TomTom. Gisteravond besteld. Met bewaarzakje en al. Ze waren veruit de goedkoopste en dus supersnelle levering. Ik koop eigenlijk alles bij Coolblue, sowieso sympathiek bedrijf.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Leuk!!!

    Tvtiepje29-09-2015

    Vind dit zo'n grappig bedrijf, allemaal van die leuke dingetjes. Dat wachtmuziekje inderdaad en die verpakking. En ze zijn lekker snel en goedkoop ook nog. Dus ik kom daarom steeds weer bij ze terecht.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Schrijf zelf een review over Coolblue

    Uw beoordeling