Ervaringen Taschen

Taschen is een uitgeverij van boeken. Uitgaven van Taschen worden over het algemeen hoog aangeschreven, zeker als het gaat om literatuur betreffende architectuur. In meerdere grote steden, zoals bijvoorbeeld Parijs, Keulen en Brussel, zijn er winkels van Taschen. Op deze pagina kunt u de aanbevelingen, klachten en tips van andere mensen over Taschen lezen of u kunt daarnaast ook zelf uw eigen aanbevelingen, klachten en tips over de uitgeverij van boeken achterlaten door middel van een review. Ook kunt u op deze website op andere soortgelijke bedrijven zoeken. Dit zodat u altijd en op elk moment van de dag weet waar u nou precies aan toe bent. Zo komt u dus ook nooit voor verrassingen te staan.

Over Taschen

De uitgeverij is opgericht door Benedikt Taschen, hij richtte het bedrijf op in 1980. Hij zocht eigenlijk naar een manier om zijn eigen "comics" te publiceren. Benedikt Taschen richtte daarom ook een winkel op in de Duitse stad Keulen waar hij zijn kunstzinnige literatuur kon verkopen, hij was op dat moment nog maar achttien jaar oud. De winkel in Keulen was slechts 25 vierkante meter groot. Naast zijn eigen publicaties verkocht hij ook nog andere comics gemaakt door andere creatievelingen. Sally Forth was het aller eerste album van Taschen.

Producten en diensten van Taschen

Maar hoe onderscheidt Taschen zich dan van andere soortgelijke bedrijven? Allereerst maakt de uitgeverij kunst toegankelijk voor een groot publiek. Vooral de reeks paperbacks van diverse kunstenaars en invloedssferen van kunst uit de 20ste en 21ste eeuw zijn onwijs populair. De collectie groeit ook nog steeds. De combinatie van grondigheid, beknoptheid en de lage prijzen verklaart het succes. In de reeks zijn onder andere Magritte, Dalí, Haring, Escher, Minimal Art, Bauhaus, Rockwell, Wright en Gropius verschenen. Naast een citaat, een portret (achterflap) en de handtekening bevat het ook een beknopte biografie en een selectie van de belangrijkste werken. Librero is de importeur van Taschen in België.

Maar wat voor boeken verkoopt Taschen dan eigenlijk precies? Taschen verkoopt vooral boeken waar thema's als architectuur, design, fotografie en film aan bod komen. Ter gelegenheid van de 25ste verjaardag van Taschen werden veel titels uitgegeven in een speciale bedrukking en aangeboden tegen goedkope prijzen. Uitgaven van Taschen worden over het algemeen erg hoog aangescheven, zeker als het gaat om literatuur betreffende architectuur. Taschen heeft fysieke winkels in meerdere grote steden in Europa. Voorbeelden hiervan zijn Parijs, Keulen en in Brussel. Als u klachten heeft over de Duitse uitgever kunt u direct contact opnemen met het bedrijf via e-mail of het telefoonnummer dat op hun website vermeld staat.

Aanbevelingen, klachten en tips over Taschen

Heeft u nou ook een mening en/of beoordeling over het bedrijf Taschen? ErvaringenSite is opgericht om over verschillende bedrijven een transparant beeld te krijgen. Het is daarom ook goed om uw oordeel en/of mening door middel van een review over Taschen op ErvaringenSite te delen. Ook kunt u op ErvaringenSite de aanbevelingen, klachten en tips van andere mensen over Taschen vinden en uw eigen aanbevelingen, klachten en tips achterlaten. Lees hier dan ook de ervaringen van andere mensen over Taschen of laat uw eigen ervaring door middel van een review over het bedrijf Taschen nu achter.

Taschen

10
    10