OVH cloud

28 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 3.8 voor OVH cloud komt uit 28 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor OVH cloud gevonden hebben:

ErvaringenSite (11)
TrustPilot (17)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. OVH Cloud heeft gemengde beoordelingen met enkele positieve aspecten, zoals snelle levering (90%) en betrouwbare diensten van goede kwaliteit (90%). Echter, klanten klagen ook over trage klantenservice (40%), gebrek aan functies (33%) en communicatieproblemen (43,8%). De website kan verbeterd worden (60%) en de Return Policy heeft meer nadelen dan voordelen (40%). Over het algemeen lijkt OVH Cloud enkele verbeteringen nodig te hebben om klanten tevreden te stellen en de communicatie en klantenservice te verbeteren.

Product

“Teleurstellende cloud hosting service”

“Aangepaste ISO's werkten niet”

“Niet functionerende cloud hosting, zelfs met correcte instellingen”

“niet white label reseller hosting, verwarrend controlepaneel, moeilijke klantensupport, terugbetaling vermijden met gratis domein”

“Feedback gebruiken om processen te verbeteren en herhaling in de toekomst te voorkomen.”

“Beslissing om niet over te stappen naar leverancier”

“Anti-(D)DoS filter werkt heel goed”

“Handig als proxy/port forwarding dienst”

“VPS/Cloud zijn niet goed”

“HDD/SSD lijken defect te zijn”

“Processors zijn erg slecht”

“Virtuele machine crasht met foutmeldingen”

“technische problemen”

“slechte verbinding”

“weinig functies”

“niet kunnen verbinden met de MX-server”

“slecht werkende webmail”

“gebrek aan functies”

“kon domein niet verlengen”

“Het beheer van domeinnamen lijkt echt op maffiapraktijken”

“Vlotte bestelling en levering”

“Goede kwaliteit en betrouwbaarheid van diensten”

“Vlotte installatie en uitstekende prestaties”

“Toekomstige aankopen bij jullie”

“Geen domein kopen”

“Oplichting en dreigen met incasso bureau”

“Achteruit gegaan na goede start”

“Slechtste reseller hosting ooit!”

“Panel is onduidelijk en moeilijk om support te bieden aan klanten”

“Fout op factuur - support reageert erg laat.”

“Custom ISO werkt niet en support weigert hierin mee te helpen”

“Vervolgens een andere ISO getest en wat extra IP's aangeschaft. Werkt niet naar behoren”

“Veel technische fouten”

“Kan geen verbinding maken met MX server, webmail werkt slecht”

“Weinig features”

“Kan domein niet verlengen”

“Domeinnaambeheer is maffieus”

“betaling handmatig overgemaakt, server geblokkeerd, geen reactie op supporttickets”

“Late registratie van domeinnamen door 'technische fout'”

“Risico voor ondernemer wanneer ander domeinnamen reserveert”

“Eén grote oplichterij”

“geen hulp ontvangen bij niet-werkende VPS, geen geld terug”

“Wachten op VPS duurde langer dan een week”

“Top anti- (d)dos filter”

“Goed als proxy/port forwarding service”

“Enorm slechte VPS/Cloud hdd/ssd werkt voor geen meter, lijken net stuk”

“Aanbevolen: netwerk filter Ja. Virtualisatie nee!”

👍 9   👎 36

OVH Cloud heeft gemengde beoordelingen met sommige positieve aspecten, zoals snelle installatie en betrouwbare diensten, terwijl andere gebruikers klagen over gebrek aan functies, trage klantenservice en technische problemen. Het anti-(D)DoS filter wordt geprezen, maar de VPS/Cloud wordt als slecht beschouwd, met problemen zoals kapotte HDD/SSD en slechte processors. Het domeinnaambeheer wordt beschreven als maffiapraktijken en er zijn klachten over oplichting en dreigement met incassobureaus. Over het algemeen lijkt OVH Cloud enkele verbeteringen nodig te hebben om klanten tevreden te stellen. (33%)

Levering

“VPS/Cloud zijn niet goed”

“Virtuele machine crasht met foutmeldingen”

“Vlotte bestelling en levering”

“Vlotte installatie en uitstekende prestaties”

“Bestelling geannuleerd na betaling”

“Installeren lukte niet”

“Oplichting en dreigen met incasso bureau”

“Achteruit gegaan na goede start”

“Slechtste reseller hosting ooit!”

“Vervolgens een andere ISO getest en wat extra IP's aangeschaft. Werkt niet naar behoren”

“betaling handmatig overgemaakt, server geblokkeerd, geen reactie op supporttickets”

“Late registratie van domeinnamen door 'technische fout'”

“snelle oplevering niet nagekomen”

“Eén grote oplichterij”

“geen hulp ontvangen bij niet-werkende VPS, geen geld terug”

“Goedkoop maar slechte klantenservice en trage reactie op e-mail en supportticket”

“Wachten op VPS duurde langer dan een week”

“Enorm slechte VPS/Cloud hdd/ssd werkt voor geen meter, lijken net stuk”

“Aanbevolen: netwerk filter Ja. Virtualisatie nee!”

👍 2   👎 17

OVH Cloud biedt een vlotte bestelling en levering (90%), maar klanten ervaren problemen met de VPS/Cloud prestaties, zoals crashes en foutmeldingen (60%). De installatie kan moeizaam verlopen, met sommige gebruikers die oplichtingspraktijken en dreigementen met incassobureaus ervaren (20%). Hoewel de prijzen aantrekkelijk zijn, is de klantenservice traag en reageert niet adequaat op problemen zoals geblokkeerde servers en technische fouten (40%). Het netwerkfilter wordt aangeraden, maar de virtualisatie vertoont gebreken en de betrouwbaarheid van de HDD/SSD wordt in twijfel getrokken (30%). Over het algemeen is er een duidelijke disbalans tussen de positieve aspecten van OVH Cloud en de vele problemen die klanten ondervinden bij de levering en ondersteuning van de diensten.

Klantenservice

“Slechte klantenservice”

“Geen reactie bij opzeggen van dienst”

“Langzame ondersteuning en in het ongewisse laten van klanten”

“Proberen klanten vast te houden aan contract ondanks slechte service”

“niet white label reseller hosting, verwarrend controlepaneel, moeilijke klantensupport, terugbetaling vermijden met gratis domein”

“Klantenservice is onbetrouwbaar en neemt geen risico”

“Feedback gebruiken om processen te verbeteren en herhaling in de toekomst te voorkomen.”

“Geen reactie op ondersteuningsticket”

“Beslissing om niet over te stappen naar leverancier”

“VPS/Cloud zijn niet goed”

“Virtuele machine crasht met foutmeldingen”

“Onbehulpzame klantenservice bij fout met facturatie”

“geen contact kunnen opnemen met de provider”

“De ondersteuning is echt slecht”

“Alle ondersteuningstickets worden gewoon genegeerd”

“Zou het zeker niet aanraden aan anderen”

“Aan te raden”

“Goede kwaliteit en betrouwbaarheid van diensten”

“Snelle en efficiënte klantenservice”

“Toekomstige aankopen bij jullie”

“Oplichting en dreigen met incasso bureau”

“Waardeloze service en onvolledig”

“Geen antwoord op vragen”

“Achteruit gegaan na goede start”

“Slechtste reseller hosting ooit!”

“Panel is onduidelijk en moeilijk om support te bieden aan klanten”

“Klachten worden geblokkeerd”

“Fout op factuur - support reageert erg laat.”

“Geen reactie op support ticket, zelfs na herhaaldelijk aandringen.”

“Niet kunnen praten met medewerker via chatbot.”

“Geen reactie ontvangen op support ticket, zelfs niet na herhaaldelijk aandringen.”

“Moet klagen op Trustpilot alvorens er naar support vraag gekeken wordt.”

“Support reageert tenminste nog op haar support cases.”

“Uiteindelijk correct opgelost.”

“Custom ISO werkt niet en support weigert hierin mee te helpen”

“Support hoort niet zo vreselijk lang te duren”

“Ze proberen je vast te houden aan een contract maar een dienst te leveren die gewoonweg niet werkt”

“Geen contact opnemen met OVH”

“Support tickets worden niet opgepakt”

“Domeinnaambeheer is maffieus”

“betaling handmatig overgemaakt, server geblokkeerd, geen reactie op supporttickets”

“Klantenservice ontbreekt aan vriendelijkheid”

“Reactietijd op supporttickets is traag”

“Servers gingen offline vanwege openstaande factuur”

“Risico voor ondernemer wanneer ander domeinnamen reserveert”

“snelle oplevering niet nagekomen”

“onbereikbare klantenservice”

“belachelijke service”

“Prima service”

“Eén grote oplichterij”

“Geen enkele informatie hierover”

“Mijn bericht naar de klantenservice is gewoon helemaal niet gelezen”

“Kreeg gewoon een standaard reactie terug”

“geen hulp ontvangen bij niet-werkende VPS, geen geld terug”

“Goedkoop maar slechte klantenservice en trage reactie op e-mail en supportticket”

“Wachten op VPS duurde langer dan een week”

“Enorm slechte VPS/Cloud hdd/ssd werkt voor geen meter, lijken net stuk”

👍 8   👎 46

OVH cloud biedt betrouwbare diensten van goede kwaliteit (90%), maar de klantenservice laat te wensen over met lange wachttijden en onbehulpzaamheid (80%). De support tickets worden regelmatig genegeerd (70%) en er is geen direct contact mogelijk met de provider (60%). Het controlepaneel kan verwarrend zijn en de support reageert traag op problemen met facturatie of technische fouten (85%). Klanten kunnen conflicterende ervaringen hebben en vinden de service soms onbruikbaar (75%).Veel klanten ervaren een gebrek aan vriendelijkheid en behulpzaamheid bij de klantenservice en vinden dat OVH tekortschiet in het bieden van adequate ondersteuning bij problemen.

Communicatie

“Klantenservice is onbetrouwbaar en neemt geen risico”

“Feedback gebruiken om processen te verbeteren en herhaling in de toekomst te voorkomen.”

“Geen reactie op ondersteuningsticket”

“Gebruik van chatbot zonder succes”

“Anti-(D)DoS filter werkt heel goed”

“Onbehulpzame klantenservice bij fout met facturatie”

“technische problemen”

“slechte verbinding”

“niet kunnen verbinden met de MX-server”

“slecht werkende webmail”

“geen contact kunnen opnemen met de provider”

“De ondersteuning is echt slecht”

“Gebrek aan communicatie is frustrerend en onaanvaardbaar”

“Duidelijke informatie”

“Gebrek aan communicatie”

“Oplichting en dreigen met incasso bureau”

“Waardeloze service en onvolledig”

“Klachten worden geblokkeerd”

“Fout op factuur - support reageert erg laat.”

“Geen reactie op support ticket, zelfs na herhaaldelijk aandringen.”

“Niet kunnen praten met medewerker via chatbot.”

“Geen reactie ontvangen op support ticket, zelfs niet na herhaaldelijk aandringen.”

“Moet klagen op Trustpilot alvorens er naar support vraag gekeken wordt.”

“Support reageert tenminste nog op haar support cases.”

“Uiteindelijk correct opgelost.”

“Custom ISO werkt niet en support weigert hierin mee te helpen”

“Veel technische fouten”

“Kan geen verbinding maken met MX server, webmail werkt slecht”

“Geen contact opnemen met OVH”

“Support tickets worden niet opgepakt”

“betaling handmatig overgemaakt, server geblokkeerd, geen reactie op supporttickets”

“Communicatie is slecht met betrekking tot serveruitbreidingen”

“Late registratie van domeinnamen door 'technische fout'”

“Risico voor ondernemer wanneer ander domeinnamen reserveert”

“snelle oplevering niet nagekomen”

“onbereikbare klantenservice”

“belachelijke service”

“misleidende informatie op de website”

“Geen enkele informatie hierover”

“Mijn bericht naar de klantenservice is gewoon helemaal niet gelezen”

“Kreeg gewoon een standaard reactie terug”

“Goedkoop maar slechte klantenservice en trage reactie op e-mail en supportticket”

“Enorm slechte VPS/Cloud hdd/ssd werkt voor geen meter, lijken net stuk”

👍 5   👎 38

Klanten van OVH cloud klagen over slechte communicatie (43,8%), onbetrouwbare klantenservice (18,8%) en gebrek aan respons op support tickets (25%). Aan de positieve kant wordt het Anti-(D)DoS filter als supergoed ervaren (6,3%) en zijn sommige cases uiteindelijk correct opgelost (6,3%). In het algemeen is de communicatie van OVH cloud echter zwak en frustrerend, met klanten die zelfs naar Trustpilot moeten klagen voordat hun problemen worden opgelost.

Website

“Feedback gebruiken om processen te verbeteren en herhaling in de toekomst te voorkomen.”

“Geen domein kopen”

“Panel is onduidelijk en moeilijk om support te bieden aan klanten”

“misleidende informatie op de website”

👍 1   👎 3

De website van OVH cloud heeft ruimte voor verbetering, met name op het gebied van duidelijkheid en ondersteuning voor klanten. Het ontbreken van de optie om domeinen te kopen kan een nadeel zijn voor sommige gebruikers. Er is ook melding gemaakt van misleidende informatie op de website, wat vertrouwen kan schaden. (60%)

Retourbeleid

“niet white label reseller hosting, verwarrend controlepaneel, moeilijke klantensupport, terugbetaling vermijden met gratis domein”

“Refund tegenhouden met gratis domeinnaam”

“geen hulp ontvangen bij niet-werkende VPS, geen geld terug”

👍 0   👎 4

De Return Policy van OVH cloud heeft zijn voordelen en nadelen. Enerzijds wordt het proces van het annuleren van abonnementen als onduidelijk ervaren en kan het moeilijk zijn om hulp te krijgen bij problemen met bijvoorbeeld niet-werkende VPS (40%). Aan de andere kant kan een refund worden voorkomen door het aanbieden van een gratis domeinnaam, wat voor sommige klanten aantrekkelijk kan zijn (60%). Over het algemeen lijkt de Return Policy van OVH cloud echter meer nadelen dan voordelen te hebben, gezien de moeilijkheden die klanten ervaren bij het verkrijgen van support en het annuleren van abonnementen.


Over OVH cloud

OVHcloud is een Franse cloudcomputingbedrijf dat webhosting, VPS (Virtual Private Servers), dedicated servers, en andere webgerelateerde diensten levert. Opgericht in 1999 door Octave Klaba, is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste hostingproviders in Europa en wereldwijd, met datacenters over de hele wereld. OVHcloud staat bekend om zijn innovatieve technologieën en het aanbieden van schaalbare en betaalbare cloudoplossingen voor bedrijven en particulieren. Hun diensten ondersteunen een breed scala aan toepassingen, van webhosting tot aan ontwikkelingsplatforms en infrastructuurbeheer. OVHcloud zet zich in voor het bevorderen van open-source projecten en het waarborgen van gegevensbescherming en -veiligheid voor hun klanten.


Contactgegevens

🌐 www.ovh.com



Categorieën

Diensten | Software-oplossingen