ErvaringenSite

    Ervaringen Proximus

    Bent u van plan over te stappen van provider en wilt u weten of Proximus de juiste aanbieder voor u is? Lees dan de beoordelingen van Proximus klanten en eens door en maak een goede keuze. Wanneer u gaat verhuizen of een nieuwe aansluiting voor uw televisie, internet of telefoon nodig heeft dan kunt u bij verschillende aanbieders terecht. Niet alleen de maandelijkse prijs is belangrijk, maar ook wat u ervoor krijgt. Door alle beoordelingen over Proximus te lezen, kunt u op basis van alle klantenervaringen een afweging maken of u bij Proximus een abonnement wilt afsluiten.

    Over Proximus

    Proximus is één van de grootste telecombedrijven van België. Het richt zich niet alleen op de Belgische markt, maar ook op de internationale markt. Als klant kunt u bij Proximus diensten afnemen zoals telefonie, internet, televisie en op het gebied van ICT. Proximus heeft als doel om klanten voorzien in al hun behoeftes als het gaat om telecomproducten. De naam Proximus is ontstaan toen Belgacom mobile in 1994 de eerste mobiele telefoniediensten lanceerden. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een grote speler op telecom gebied. Proximus biedt producten en diensten aan voor zowel particulieren als de zakelijke markt.


    Proximus is een belangrijke leverancier van telecomdiensten voor grote bedrijven en overheden. Het BIPT riep Proximus uit tot het netwerk met het beste bereik. Daarnaast was het bedrijf winnaar van de Tweakers Awards 2015/2016 voor de beste mobiele provider in België. Uit negentig procent van alle testen blijkt Proximus het hoogste te scoren. Het bedrijf heeft klantvriendelijkheid dan ook hoog in het vaandel staan. Het bedrijf zorgt ervoor dat klanten gebruik kunnen maken van de nieuwste technologieën en voordelige producten.

    Marc Reason - Proximus

    Diensten

    Bij Proximus kunt u eenvoudig een telefoonabonnement afsluiten, uw internet- en televisie aansluiting regelen, uw mobiele telefonie regelen en terecht voor verschillende ICT diensten. Het bedrijf zorgt ervoor dat u als klant gebruik kunt maken van de nieuwste technologieën en geeft workshops om u kennis te laten maken hiermee. U kunt gebruik maken van 1,3 miljoen Wi-Fi hotspots zodat u overal gebruik kunt maken van internet. Wanneer u klant bent van Proximus dan kunt u via MyProximus eenvoudig uw verbruik en facturen inzien. Dit kan via de website, maar ook door een app te downloaden.

    Als Proximus klant kunt u Premium abonnee worden. U spaart dan mee voor bijvoorbeeld cadeaus en gratis beltegoed. Voor de zakelijke markt biedt Proximus professionele oplossingen op het gebied van telecom. Daarnaast kunnen zakelijke gebruikers profiteren van aantrekkelijke BizzPacks. Proximus wil goed bereik zijn voor haar klanten. Als klant kunt u contact opnemen met dit bedrijf via sociale media, de chatfunctie, telefonisch of per e-mail. Heeft u ervaring met de diensten van Proximus? U kunt u mening met anderen delen door uw beoordeling te schrijven over dit bedrijf.

    Klachten

    U kunt uw klacht over de dienstverlening van Proximus op meerdere manieren indienen. U kunt online een contactformulier invullen, waarop u kunt aangeven dat u een klacht heeft. Het is ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Proximus. Zij zullen dan aan u aangeven wat de klachtenprocedure is. Voordat u een klacht indient, kunt u ook kijken op het Proximus forum. Hier vindt u tips en uitleg over de verschillende diensten van dit bedrijf. Wellicht kan een klacht eenvoudig worden voorkomen door zelf meer inzicht in het product te krijgen.

    Heeft u weleens een klacht ingediend bij Proximus? Anderen zijn nieuwsgierig naar de oplossing van uw klacht. Schrijf een beoordeling hierover en informeer anderen.

    Lees nu de beoordelingen van klanten van Proximus voor u vast zit aan een abonnement voor TV, internet, smartphone of alles-in-een-pakket! Hoe is hun service?

    Proximus
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (5)

    3.2
    40% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    2.4
    Service
    rating
    3.2
    Prijs
    rating
    3.6
    Leveren
    rating
    3.6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    internet,digitale tv,telefoon

    Ik geef 1 ster op alles,en zelfs dat is nog veel te veel.Er zou een installateur langskomen op 4 augustus tussen 8uur en 16 uur bij mijn ouders.Er is niemand komen opdagen.Kheb vele mails en telefoons gepleegd,om dat uiteindelijk een nieuwe afspraak in te plannen, luister goed 19 augustus.Mijn ouders laten ze zolang stikken,terwijl dit geen half uurtje werk es.Service van mijn grootste kloten,en ik raad ook iedereen aan van 2 x goed na te denken.Dit bedrijf wil graag faiiet gaan

    Door: Andy Houbrechts06-08-2020
    Jelle 22-09-2020

    Opgebeld door Proximus met een promotie aanbod waarbij ik minder zou betalen en evenveel data zou krijgen. Dan blijkt dat ik 5GB minder per maand krijg en wanneer ik de klantendienst opbelde om te vragen wat er gaande was, werd ik niet geholpen. Ik heb een paar gb extra data moeten bijkopen waardoor mijn factuur bijna 100 euro meer was dan anders. Nog steeds geen oplossing na een aantal pogingen om mijn geld terug te krijgen, dus bij deze RAAD IK PROXIMUS AF. Na meer dan 15 jaar klant te zijn en letterlijk duizenden euro's aan die criminelen te geven, ga ik bij een ander bedrijf. GOODBYE PROXIMUS

    Tom Julien17-10-2020

    Elke afdeling is hier overduidelijk onderbemand, wachten en geduld hebben staat hier centraal! 15 Mgbs is voor hen ook normaal verwacht hier geen supersnel internet! Samenvatting: Is zijn 100 euro per maand niet waard!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    internet verbinding

    Proximus is een ontzettende onvriendelijke stuntel maatschappij. Een communicatiebedrijf zonder veel kaas gegeten te hebben van goed communiceren met haar klanten.

    Na zonder duidelijke reden en zonder verwittigd te zijn te zijn afgesloten heb ik mijn tweede woning tijdens de Coronatijd niet mogen bezoeken. Ik kreeg geen facturen meer en heb daarover vragen gesteld aan de klantendienst maar kreeg geen duidelijk antwoord. En toen ik in juni ineens een factuur van 248 euro kreeg en ik ging navragen waarom dit was werd mij enkel gezegd dat ik gewoon moest betalen vooraleer ik terug aangesloten zou kunnen worden. Waarom ik moest betalen werd me niet verteld. Enkele dagen later, toen ik maar betaald had, kreeg ik te horen dat ik mijn betaling gedaan had om dat ik het modem niet had geretourneerd. De medewerker kon me niet zeggen wie mij gevraagd had om deze te retourneren. De Corona overmacht werd verder genegeerd. Ik moest nu een nieuw abonnement afsluiten vooraleer ik weer aangesloten kon worden. Dat opnieuw afsluiten was de volgende klucht. Men kreeg het niet voor elkaar mijn adres goed in het systeem te krijgen. Een ander correspondentieadres dan mijn aansluitadres bleek ook onmogelijk. Toen ik uiteindelijk, weer een kleine week verder, mijn aansluit afspraak kon plannen bleek het adres fout. Weer wachten. En dat doe ik nu nog steeds. Ondertussen heb ik een bericht gekregen dat ik de 248 EURO terugkrijg voor het modem. Waarom is niet aangegeven. Het geld heb ik nog niet terug ontvangen.

    Kortom het lijkt dat niets goed kan gaan bij Proximus en wat ze zeker niet kunnen is duidelijk toelichten wat ze allemaal aan het doen zijn. Dat geeft weinig hoop voor de toekomst.

    Door: Christian Dackus29-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    TV & Internetaansluiting

    De klantenservice is onbestaande als je wilt weggaan. Ik ben 3 maanden geleden verhuisd en heb de bevestiging dat dit beëindigd werd op mail, toch blijf ik al 3 maanden facturen en betaalherinneringen krijgen. Ik kreeg al iemand te pakken, dit ging gecrediteerd worden, nog steeds niet gebeurd.

    Door: Charlotte12-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Proximus

    Desastreus! Dec2019 - Jan2020

    Als klant heb ik me willen aansluiten bij Proximus, van zodra technieker langs geweest is moest hij hiervoor een gaatje boren in de gevel voor (fiber) bekabeling. Hiervoor mocht men niet boren van mijn huurbaas, terecht ook. Ik heb technieker dan voorgesteld om via telefoonverbinding aan te sluiten, hiervoor moest hij niet boren wat gemakkelijk is voor ons beide. Technieker had niet toestemming om zomaar op telefoonaansluiting te verbinden, deze afspraak was dan geannuleerd. Hierbij moest ik zelf afspraak regelen via klantendienst om aan te vragen via telefoonaansluiting te verbinden. Wat in orde zou zijn...

    3weken later (28/01/2020) komt dezelfde technieker terug om via fiber aan te sluiten, dus dat er geboord moest worden. Terug gebeld naar klantendienst en nogmaals heel het verhaal verteld dat hier niet geboord mag worden. Vervolgens kreeg ik als antwoord dat telefoonaansluiting niet wordt ondersteund maw niet meer wordt gedaan. Konden jullie me dit niet eerder vertellen?!! 6weken zitten wachten voor niets, hartelijk bedankt. Top communicatie!!

    Nu nog eens 3weken wachten voor Telenet-aansluiting zonder dat er geboord moet worden ;)

    Door: Mo28-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Onze missie: in zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk cashen !

    Een goede tip bij Proximus: check elke maand je openstaande bedrag en betaal tijdig.
    Zo niet wordt je lijn onverbiddelijk afgesloten en betaal je een administratiekost (€15) en een reactiveringskost (€30) om terug te kunnen bellen.
    Zelfs al gaat het om een bedrag dat lager ligt dan €10 !
    Hou verder ook de 'bundels' (vb. Travel world for Business) in de gaten die zonder aankondiging activeren, zogezegd om surfen in het buitenland goedkoper te maken. Hou er wel rekening mee dat deze bundel vanaf dan elke maand op je factuur staat ook al maak je er geen gebruik van.
    Ik stapte eind vorige maand over dus tot nooit meer Proximus !

    Door: Tim06-03-2017
    Comima31-07-2020

    Door de maffiapraktijken van Proximus ben ik met alles overgestapt naar een andere provider. Sinds een week komen al de mails gericht aan skynet.be contacten terug. Bij navraag komen mijn mails wel aan bij mijn contacten.Naar de klantendienst bellen of een formulier invullen van proximus gaat niet, ik ben geen klant meer ! Proximus is echt geen aanrader ...

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Schrijf zelf een review over Proximus

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Proximus een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 5 ervaringen geplaatst over Proximus. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.2 gekregen, waarbij 40% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Proximus actief?

    Proximus is vooral actief in de categorie Telecom en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Alles-in-1-pakket, Telefoon, TV & Film, Internet & Hosting

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Proximus gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.