ErvaringenSite

    Ervaringen Proximus

    Bent u van plan over te stappen van provider en wilt u weten of Proximus de juiste aanbieder voor u is? Lees dan de beoordelingen van Proximus klanten en eens door en maak een goede keuze. Wanneer u gaat verhuizen of een nieuwe aansluiting voor uw televisie, internet of telefoon nodig heeft dan kunt u bij verschillende aanbieders terecht. Niet alleen de maandelijkse prijs is belangrijk, maar ook wat u ervoor krijgt. Door alle beoordelingen over Proximus te lezen, kunt u op basis van alle klantenervaringen een afweging maken of u bij Proximus een abonnement wilt afsluiten.

    Over Proximus

    Proximus is één van de grootste telecombedrijven van België. Het richt zich niet alleen op de Belgische markt, maar ook op de internationale markt. Als klant kunt u bij Proximus diensten afnemen zoals telefonie, internet, televisie en op het gebied van ICT. Proximus heeft als doel om klanten voorzien in al hun behoeftes als het gaat om telecomproducten. De naam Proximus is ontstaan toen Belgacom mobile in 1994 de eerste mobiele telefoniediensten lanceerden. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een grote speler op telecom gebied. Proximus biedt producten en diensten aan voor zowel particulieren als de zakelijke markt.


    Proximus is een belangrijke leverancier van telecomdiensten voor grote bedrijven en overheden. Het BIPT riep Proximus uit tot het netwerk met het beste bereik. Daarnaast was het bedrijf winnaar van de Tweakers Awards 2015/2016 voor de beste mobiele provider in België. Uit negentig procent van alle testen blijkt Proximus het hoogste te scoren. Het bedrijf heeft klantvriendelijkheid dan ook hoog in het vaandel staan. Het bedrijf zorgt ervoor dat klanten gebruik kunnen maken van de nieuwste technologieën en voordelige producten.

    Marc Reason - Proximus

    Diensten

    Bij Proximus kunt u eenvoudig een telefoonabonnement afsluiten, uw internet- en televisie aansluiting regelen, uw mobiele telefonie regelen en terecht voor verschillende ICT diensten. Het bedrijf zorgt ervoor dat u als klant gebruik kunt maken van de nieuwste technologieën en geeft workshops om u kennis te laten maken hiermee. U kunt gebruik maken van 1,3 miljoen Wi-Fi hotspots zodat u overal gebruik kunt maken van internet. Wanneer u klant bent van Proximus dan kunt u via MyProximus eenvoudig uw verbruik en facturen inzien. Dit kan via de website, maar ook door een app te downloaden.

    Als Proximus klant kunt u Premium abonnee worden. U spaart dan mee voor bijvoorbeeld cadeaus en gratis beltegoed. Voor de zakelijke markt biedt Proximus professionele oplossingen op het gebied van telecom. Daarnaast kunnen zakelijke gebruikers profiteren van aantrekkelijke BizzPacks. Proximus wil goed bereik zijn voor haar klanten. Als klant kunt u contact opnemen met dit bedrijf via sociale media, de chatfunctie, telefonisch of per e-mail. Heeft u ervaring met de diensten van Proximus? U kunt u mening met anderen delen door uw beoordeling te schrijven over dit bedrijf.

    Klachten

    U kunt uw klacht over de dienstverlening van Proximus op meerdere manieren indienen. U kunt online een contactformulier invullen, waarop u kunt aangeven dat u een klacht heeft. Het is ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Proximus. Zij zullen dan aan u aangeven wat de klachtenprocedure is. Voordat u een klacht indient, kunt u ook kijken op het Proximus forum. Hier vindt u tips en uitleg over de verschillende diensten van dit bedrijf. Wellicht kan een klacht eenvoudig worden voorkomen door zelf meer inzicht in het product te krijgen.

    Heeft u weleens een klacht ingediend bij Proximus? Anderen zijn nieuwsgierig naar de oplossing van uw klacht. Schrijf een beoordeling hierover en informeer anderen.

    Lees nu de beoordelingen van klanten van Proximus voor u vast zit aan een abonnement voor TV, internet, smartphone of alles-in-een-pakket! Hoe is hun service?

    Proximus
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (17)

    2.8
    29% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    2.6
    Service
    rating
    2.4
    Prijs
    rating
    3.2
    Leveren
    rating
    2.8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    proximus flex

    Efkens mijn ervaring met proximus technieker, die alles komt installeren. Belt dat hij binnen 10 min er gaat zijn, dat wordt 1u. Komt even kijken en vertrekt weer naar Brugge, want hij heeft niets mee: 2u!! Bij de installatie van de decorder trekt hij bijna alle voedingen uit en gebruikt een optische kabel van mijn bose systeem om zijn apparaat aan te sluiten met gevolg dat dit niet meer functioneert. Als blijkt dat er stippels zijn in het tv beeld, steekt hij mij een hdmi kabel in de handen, ik moet die maar zelf aansluiten. Op het 2de toestel is het beeld ondermaats, maar daar trekt mijnheer zich niks van aan. Heb ik zelf mogen oplossen door dat speelgoed (wifi booster noemen ze dat) te vervangen door een plc adapter. Uitleg: nougabollen, gebruiksaanwijzing: noppes, zenderlijst: vergeet het. Om nog te zwijgen over de chaos aan kabels dat hier onstond. Ik vrees dat het maar 1 jaar proximus gaat worden, ook al omdat eurosport 2 niet standard is.

    Door: jp22-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5.5
    rating

    Ik wou gsm kopen

    Oh ja.Toen ik kwam met mijn man om smartphone te kopen,en kwam een vrouw door wie ik niet bediend wou worden.Ik vind hun medewerksters niet technisch,veel keer slechte zwakke gsm aangeboden,met mannen nog ca Va...pffff..En ja ik betaal 1000 euro niet voor de lachertjes en hoe zeggen ze vriendelijkheid.Ah ja omdat ik voor een man heb gekozen mog ik niet bediend worden.En ja als je daar gaat bij Kuurne shopping centrum bijna niemand is daar, uitgestorven bij hun, en bij Orange altijd druk.Hier nog meer stront in jullie zak.En ja zeggen ze is vrouwen discriminatie.Als ik bijvoorbeeld naar een kapper ga en daar zitten 2 en ik kies een kapper en andere is belediging en zegt ja jij discrimineer mij omdat je naar andere kaper wil.Idiotische denkwijze.Ik was door de politie aangeboden om aangifte te doen,maar nagedacht als ik toch hier veel slechte commentaar zie is voldoende straf ◉‿◉

    Door: Hypnofrog11-03-2021
    Elina11-03-2021

    Idoitische denkwijze Oh ja.Toen ik kwam met mijn man om smartphone te kopen,en kwam een vrouw ik wou niet bediend door haar worden.Weet zeker dat ze net zo veel als mij verstand had in smartphones.En was ook heel de tijd achter computer in plaats van klant bedienen en arme collega was heel de tijd een vrouw bedienen en ja,we waren maar met ons 2! Ik heb bijna 30 min voor moeten wachten, Ik mijn man en 1 klant.Ik vind ook hun medewerksters niet technisch,veel keer slechte zwakke gsm aangeboden,met mannen nog ca Va...pffff..En ja ik betaal 1000 euro niet voor de lachertjes en luie reed en hoe zeggen ze vriendelijkheid.Ah ja omdat ik voor een man heb gekozen mog ik niet bediend worden.En ja als je daar gaat bij Kuurne shopping centrum bijna niemand is daar, uitgestorven bij hun, en bij Orange altijd druk.Hier nog meer stront in jullie zak.En ja zeggen ze is vrouwen discriminatie.Als ik bijvoorbeeld naar een kapper ga en daar zitten 2 en ik kies een kapper en andere is belediging en zegt ja jij discrimineer mij omdat je naar andere kaper wil.Idiotische denkwijze.Ik was door de politie aangeboden om aangifte te doen,maar nagedacht als ik toch hier veel slechte commentaar zie is voldoende straf ◉‿◉En ja ze vrouw voelte zich beledigd en kwam naar doorleidende klagen.Was voor hun makkelijker een mannelijke collega roepen en was geen ruzie geen slechte rewiew,een nieuwe klant bij en verkochte smartphone.En ja ik heb een klacht ingediend en ze negeren mij.Wat denken jullie zal ik aangifte doen?!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    NIEUWE DECODER V7 : totale RAMP

    PROXIMUS is een TOTALE RAMP !!!

    -> Mocht ik geen skynet mail-adres gehad hebben was ik al LANG veranderd !!!

    -> Je kan GEEN contact hebben via MAIL !!!

    -> In 2/2021 NIEUWE DECODER geplaatst : de NIEUWE DECODER V7 is gewoon een DIKKE TELEURSTELLING, echt een ACHTERUITGANG :
    - vooruit- achteruitspoelen : maar 1 snelheid + je moet op de toets blijven drukken
    - TV-gids : totaal niet meer overzichtelijk + slechts 1 zender per keer zichtbaar : geen overzicht meer
    - inhoud programma : enkel bij TV-gids beschikbaar
    - bij afsluiten opgenomen programma : bij opnieuw aanmelden enkel terug van begin en niet waar je gebleven was
    Een ECHTE TELEURSTELLING, had ik dit geweten had ik NOOIT van DECODER VERANDERD !!!!

    -> KLANTENDIENST : de ene persoon zegt dit en de andere TOTAAL iets ANDERS, idem bij de TECHNISCHE DIENST, sommige werknemers weten er totaal NIKS van !!!

    -> Hun WEBSITE trekt op NIETS, totaal niet duidelijk en niet klantvriendelijk.



    Door: Fabienne05-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Samsung a20e met abonnement

    Ik heb in het totaal 298 € BETAALD voor deze gsm ,ik moest 149€ direct betalen bii foto mabo bilzen voor het afsluiten van mijn 2 jarig abonnement met telefoon ,dat klopt toch niet ,deze telefoon kosste in de handel maar 149€ ,ik voel mij bestolen ,doordat ik steeds abnormaal hoge rekeningen kreeg van proximus heb ik mijn abonnement van ellende vervroegd opgezegd ,daardoor moet ik alsnog 95 € betalen voor die gsm ,foto mabo of proximus hebben mij bestolen ,maar er valt nu niets meer te regelen ,ik heb er van geleerd dat je als oudere beter iemand met verstand van zaken kunt mee nemen voor zuke zaken.ze moesten zich schamen.

    Door: Marie-jeanne claessens24-02-2021
    Willy Kerkhofs24-02-2021

    Ik vind het heel schaamteloos dat er zoveel misbruik word gemaakt van ouderen ,als ze een beetje fatsoen hadden zouden ze die 149€ terug betalen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Proximus

    Proximus besteld, de technieker komt langs om alles te installeren en merkt dat er geen Proximus kabel is getrokken, nieuwe afspraak moeten maken en 2 weken later komen ze de kabel trekken.... hier komen heel wat graafwerken aan te pas waardoor een deel van onze oprit is ingezakt.. ook door het boren van de kabel hebben ze een elektriciteitskabel geraakt. Deze zelfde techniekers konden enkel maar de kabel trekken dus voor het installeren van de modem moet weer een andere technieker langskomen, deze zou komen tussen 13u en 16u na lang wachten en vele telefoons is hij pas om 21u gekomen en heeft alles aangesloten. De dag nadien deden onze diensten het al niet geen WiFi geen tv.. na weeral vele telefoons eindelijk iemand aan de lijn gekregen die opnieuw een technieker ging langssturen. Deze heeft dan opgemerkt dat de installatie alles behalve correct is verlopen. Nu eindelijk werkt de tv en het internet krijgen ze mijn gsm nummer niet overgedragen van de andere provider. We zijn 2 maanden verder en zijn nog niet in orde met alles, wel al een factuur ontvangen en dan rekenen ze u van alles en nog wat aan wat er eigenlijk niet bijhoort. Zeker geen aanrader super onvriendelijke klantendienst min punten waren ook nog beter geweest als we deze konden toewijzen. Ik zou nu 2 facturen moeten betalen 1 van Proximus en 1 van Telenet omdat zij het niet in orde krijgen.

    Door: Dorien01-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    INTERNET

    ABSOLUUT ONDERMAATS !!!

    Door: Dirk Van der Elst27-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Proximus internet & tv

    Ik gaf liever 0 voor service. Het zijn dieven. Ik krijg een jaar na afsluit nog steeds facturen en ze sturen zelfs een deurwaarder op mij af. IK BEN AL EEN JAAR GEEN KLANT MEER! En zal het ook noooooit meer worden. Nog liever geen internet. Ik nam al meermaals contact op met klantendienst, klachtendienst, ombudsdienst,.. De facturen blijven komen. Dit is stalking.

    Door: Charlotte18-01-2021
    Fabienne05-03-2021

    Dat kan ik moeilijk geloven ! Ik ben zelf geen fan van Proximus maar als het een jaar duurt denk ik dat de fout eerder bij u zal liggen...

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    myproximus

    Vandaag geprobeerd om online een account toe te voegen. De uitleg op my proximus klopt niet. Na urenlang aan de telefoon te zijn geweest. 4 Verschillende operatoren aan de lijn gehad maar telkens doorgeschakeld. Wat een ergernis om hier naar te bellen. Ik heb het totaal gehad met zo'n bedrijf !

    Door: Stephan Martens12-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Verandering van pack.

    Proximus prima zolang je niets veranderd. Op 11/12/2020 verandert van pack(internet+tv+vaste tel.) Nu 11/01/2021 nog steeds niet in orde met gevolg verkeerde documenten, facturen en zowel in shops als klantendienst geen behulpzame mensen nog maar zwijgen over de vriendelijkheid. Probleem is ook dat men steeds bij iemand anders terecht komt en heel u verhaal opnieuwmoet doen. Nee Proximus ge zijt niet goed bezig. Charles Van Dun

    Door: Charles Van Dun11-01-2021
    Fabienne Mincke05-03-2021

    HETZELFDE meegemaakt, vanaf je iets veranderd LOOPT ALLES MIS !!! TOTALE RAMP !!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Van telenet naar proximus

    Overdracht aan gevraagd, nog geen klant en loopt nu al mis. Slechte communicatie, ônvriendelijk tot telefoon gewoon afleggen door klantendienst. Proximus , neen bedankt !
    Jammer dat je minimum 1* moet geven

    Door: Hilde31-12-2020
    Fabienne 05-03-2021

    PROXIMUS is een TOTALE RAMP !!! -> KLANTENDIENST : de ene persoon zegt dit en de andere TOTAAL iets ANDERS, idem bij de TECHNISCHE DIENST, sommige werknemers weten er totaal NIKS van !!! -> Mocht ik geen skynet mail-adres gehad hebben was ik al lang veranderd !!! -> Hun WEBSITE trekt op NIETS, totaal niet duidelijk en niet klantvriendelijk. -> In 2/2021 NIEUWE DECODER geplaatst : de NIEUWE DECODER V7 is gewoon een DIKKE TELEURSTELLING, echt een ACHTERUITGANG : - vooruit- achteruitspoelen : maar 1 snelheid + je moet op de toets blijven drukken - TV-gids : totaal niet meer overzichtelijk + slechts 1 zender per keer zichtbaar : geen overzicht meer - inhoud programma : enkel bij TV-gids beschikbaar - bij afsluiten opgenomen programma : bij opnieuw aanmelden enkel terug van begin en niet waar je gebleven was Een ECHTE TELEURSTELLING, had ik dit geweten had ik NOOIT van DECODER VERANDERD !!!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    nokia 5.3

    Ook wij zijn niet tevreden over de service die wij kregen en dit in de winkel in Diest.
    Met de beste bedoelingen kochten wij daar een kerstcadeau op donderdag 24/12. Om 14h00 mocht het voor de verkoper al gedaan zijn, veel uitleg kregen wij niet om niet te zeggen niets. Van overzetten van gegevens zelfs geen sprake. Resultaat fout kerstcadeau gekocht. maar geen nood volgens de klantendienst mochten wij gaan ruilen, maar dat bleek in Diest niet waar te zijn. Na heel wat gediscussieer terug naar huis met hetzelfde toestel en een wrang gevoel. Al meer dan 30 jaar klant en nu door de NIET geleverde service helemaal ontevreden. Jammer dat we sterren moeten geven om ons review te kunnen plaatsen
    Verkoper die ons zaterdagmorgen om 10h00 hielp, was wel gedienstig.

    Door: Diane 27-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    tv, internet, gsm

    Ik heb mij laten vangen aan een promotie van Proximus, en ben sinds 7 oktober klant.
    Heb ze op 18 november terug buiten gezet.
    Ik ga hier verder geen woorden aan vuilmaken.

    Door: rene De Ridder18-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Proximus

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Proximus een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 17 ervaringen geplaatst over Proximus. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 2.8 gekregen, waarbij 29% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Proximus actief?

    Proximus is vooral actief in de categorie Telecom en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Alles-in-1-pakket, Telefoon, TV & Film, Internet & Hosting

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Proximus gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.