ErvaringenSite

    Ervaringen Proximus

    Bent u van plan over te stappen van provider en wilt u weten of Proximus de juiste aanbieder voor u is? Lees dan de beoordelingen van Proximus klanten en eens door en maak een goede keuze. Wanneer u gaat verhuizen of een nieuwe aansluiting voor uw televisie, internet of telefoon nodig heeft dan kunt u bij verschillende aanbieders terecht. Niet alleen de maandelijkse prijs is belangrijk, maar ook wat u ervoor krijgt. Door alle beoordelingen over Proximus te lezen, kunt u op basis van alle klantenervaringen een afweging maken of u bij Proximus een abonnement wilt afsluiten.

    Over Proximus

    Proximus is één van de grootste telecombedrijven van België. Het richt zich niet alleen op de Belgische markt, maar ook op de internationale markt. Als klant kunt u bij Proximus diensten afnemen zoals telefonie, internet, televisie en op het gebied van ICT. Proximus heeft als doel om klanten voorzien in al hun behoeftes als het gaat om telecomproducten. De naam Proximus is ontstaan toen Belgacom mobile in 1994 de eerste mobiele telefoniediensten lanceerden. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een grote speler op telecom gebied. Proximus biedt producten en diensten aan voor zowel particulieren als de zakelijke markt.


    Proximus is een belangrijke leverancier van telecomdiensten voor grote bedrijven en overheden. Het BIPT riep Proximus uit tot het netwerk met het beste bereik. Daarnaast was het bedrijf winnaar van de Tweakers Awards 2015/2016 voor de beste mobiele provider in België. Uit negentig procent van alle testen blijkt Proximus het hoogste te scoren. Het bedrijf heeft klantvriendelijkheid dan ook hoog in het vaandel staan. Het bedrijf zorgt ervoor dat klanten gebruik kunnen maken van de nieuwste technologieën en voordelige producten.

    Marc Reason - Proximus

    Diensten

    Bij Proximus kunt u eenvoudig een telefoonabonnement afsluiten, uw internet- en televisie aansluiting regelen, uw mobiele telefonie regelen en terecht voor verschillende ICT diensten. Het bedrijf zorgt ervoor dat u als klant gebruik kunt maken van de nieuwste technologieën en geeft workshops om u kennis te laten maken hiermee. U kunt gebruik maken van 1,3 miljoen Wi-Fi hotspots zodat u overal gebruik kunt maken van internet. Wanneer u klant bent van Proximus dan kunt u via MyProximus eenvoudig uw verbruik en facturen inzien. Dit kan via de website, maar ook door een app te downloaden.

    Als Proximus klant kunt u Premium abonnee worden. U spaart dan mee voor bijvoorbeeld cadeaus en gratis beltegoed. Voor de zakelijke markt biedt Proximus professionele oplossingen op het gebied van telecom. Daarnaast kunnen zakelijke gebruikers profiteren van aantrekkelijke BizzPacks. Proximus wil goed bereik zijn voor haar klanten. Als klant kunt u contact opnemen met dit bedrijf via sociale media, de chatfunctie, telefonisch of per e-mail. Heeft u ervaring met de diensten van Proximus? U kunt u mening met anderen delen door uw beoordeling te schrijven over dit bedrijf.

    Klachten

    U kunt uw klacht over de dienstverlening van Proximus op meerdere manieren indienen. U kunt online een contactformulier invullen, waarop u kunt aangeven dat u een klacht heeft. Het is ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Proximus. Zij zullen dan aan u aangeven wat de klachtenprocedure is. Voordat u een klacht indient, kunt u ook kijken op het Proximus forum. Hier vindt u tips en uitleg over de verschillende diensten van dit bedrijf. Wellicht kan een klacht eenvoudig worden voorkomen door zelf meer inzicht in het product te krijgen.

    Heeft u weleens een klacht ingediend bij Proximus? Anderen zijn nieuwsgierig naar de oplossing van uw klacht. Schrijf een beoordeling hierover en informeer anderen.

    Lees nu de beoordelingen van klanten van Proximus voor u vast zit aan een abonnement voor TV, internet, smartphone of alles-in-een-pakket! Hoe is hun service?

    Proximus
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (30)

    2.6
    33% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    2.8
    Service
    rating
    2.2
    Prijs
    rating
    2.8
    Leveren
    rating
    2.4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Internet

    Pluspunten moet je hier niet verwachten !!!
    En op service moet je al helemaal niet rekenen !!!
    Een grote bende bedriegers, veel beloven, maar niets nakomen.
    Positieve reviews zal je over dit bedrijf niet vinden, zecht wel voldoende !!!

    Door: Gabriels 17-07-2021
    Louis Meulders22-07-2021

    Sinds vrijdagavond 16 juli problemen: niets dan storingen op tv, geregeld storingen met internet en helemaal geen telefoon. Donderdagmorgen is er een technicus langs geweest: de datasnelheid op de lijn is te laag... maar dat moet opgelost worden door een andere ploeg. Wegens het bouwverlof (!) kan er geen vaste datum voor de herstelling in het vooruitzicht worden gesteld... Tot overmaat van ramp heeft ook mijn zaktelefoon de leeftijdsgrens bereikt.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Installatie

    Al 3 keer is het misgelopen van jullie om hier proximus te komen installeren ! Al 3 weken geen tv ,internet enz.... zware teleurstelling, geen organisatie ! Hoe kan een bedrijf als jullie zo falen ? Bekijk gerust mijn dossier, je zal verschieten welke blunders erin staan door jullie !!

    Door: Deswaef Priskilla07-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Internet

    Na meer dan 10jaar klant te zijn bij proximus wild ik hun laten weten dat mijn snelheid ver onder de 10mb/s was , daar men ons beloofde een stabiele snelheid van 40mb/s dus daar zat ik zeer ver onder.
    Ze zouden ze het regelen, na meerdere telefoontjes van de kast naar de muur, op laaste zeer lange wachttijden en namen geen telefoon meer op. Na het schrijven van een gepaste review zat ik binnen de 10 minuten zonder internet ! de dag nadien kreeg ik even na 15hr verbinding, net genoeg om een mail te ontvangen, waarin men schreef dat ik 50euro moest betalen ! Daarna vas de verbinding terug weg. Zaterdag belde ik opnieuw wat er aan de hand was, daar kreeg ik te horen dat ik nu was uitgeschreven, van wie en waarom is een ? Maar moet nu een nieuw abbo afsluiten als ik terug internet wil. Mooie praktijken van deze aanbieder, als het hun niet past gooien ze je er gewoon uit. Ze kunnen me gewoon terug actief zette als ze willen, maar nee nu moet eerst iemand langskomen, voor terug in dienst te krijgen, maar om een factuur te sturen kunnen ze mijn internet wel even actief zetten ...
    Wat een onnozele bende daar.
    Dit is zo laag aan de grond, ze mogen hun nest houden.
    Ze bedriegen en liegen enkel maar naar de klant toe, maar owee er een probleem moet worden gemeld, dan komt de ware aard naar boven.

    Door: Louis Gabriels03-07-2021
    Debbie Baetens04-07-2021

    100€ elke maand voor niets eigelijk... helft van de apps werkt niet! Slechte communicatie! Klantendienst is bijna onmogelijk binnen te geraken. Youtube op tv is blijkbaar heel moeilijk .... kotsbeu ben ik het

    Louis04-07-2021

    Debbie Baetens, kan je reactie goed begrepen, ze doen wat ze willen met de klanten. Eerlijk handelen is ver zoek daar, maar het draait enkel maar om winstbejag, hoe meer ze kunnen knoeien met hun klanten hoe meer ze eraan verdienen. Zelf zullen ze geen last ondervinden, maar ook hun tijd zal komen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    bali

    Ik was op de keyserlei geweest. Meer als 1 uur deden ze erover om mij te helpen. Totaal tegen hun zin achter de bali staan, niet vriendelijk, geen duidelijke uitleg en vooral veel te sloom en met alles bezig zijn behalve hun klanten. De man achter de bali met het rode voetbalshirtje nr 21 van de rode duivels leverde echt de slechtste service dat ik ooit heb gezien!!!

    Door: Seppe Engels02-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Proximus

    Slechtste service uit, een verkoper komt aan de deur en de klantenservice kan je niet helpen omdat we niet in de winkels onze bestelling geplaatst hebben. Internet traag dan vragen ze extra kosten om snelheid aan te passen maar in begin zeggen ze dat het vezel glas internet connectie is.

    Noooit meer Proximus

    Door: Heidi22-06-2021
    Katty Wouters30-06-2021

    Ongelooflijk hoe slecht Proximus is. Duur zijn ze genoeg, peperduur, maar dienstverlening, van dat woord hebben ze nog nooit gehoord! Je kan nooit bij iemand terecht, de klantendienst speelt met je voeten, net nog meer dan een UUR!!!!!!! aan de chat gehangen, zonder enig resultaat, getracht telefonisch contact op te nemen, geen mens die je helpt... Een rasechte schande voor België. Mensen die zich hier nog bij aansluiten, daar kan ik niet bij. Nooit of nooit meer Proximus, dit is echt pure stress!!!!!!!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Flex + gsm

    Pluspunten vallen er niet te vermelden!

    Service is echt belachelijk slecht, als je belt dien je eerst een menu door te lopen (die toch wel eens sterk vereenvoudigd mag worden) en de juiste keuze te maken om een medewerker aan de lijn te krijgen. Vervolgens krijg je een medewerker aan de lijn die 9 van de 10 onvoldoende is opgeleid om u deftig van dienst te kunnen zijn.

    Vaste lijn optie genomen met de bedoeling dit te gebruiken via de computer aangezien het VOIP is. Er werd mij bevestigd dat dit mogelijk was maar dit bleek dan uiteindelijk toch niet mogelijk te zijn.

    Voor het overzetten van mijn gsm-nummer heb ik 5 keer dienen te bellen en 5 keer mijn simkaart nummer doorgegeven. Uiteindelijk 2 maanden verder was het nog niet in orde gebracht en heb ik besloten alles stop te zetten.

    1 van de redenen waarom ik overgestapt was naar Proximus was het vooruitzicht dat er een glasvezel aansluiting ging komen. Hierover werd mij eerst medegedeeld dat dit 2 maanden zou duren.
    Toen de 2 maanden verstreken waren kwamen er nog eens 2 maanden bij. Tjah dit is toch echt wel geen professionele aanpak.

    Voordien was ik klant bij Telenet en was ik ook altijd tevreden over, dus besloten om terug klant te worden bij Telenet.

    ByeBye Proximus

    Door: Peeters22-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    gsm abonnement

    8 jaar lang klant bij proximus , ik krijg facturen voor diensten die ik niet eens gebruikt heb.
    klacht ingediend via proximus hun zelf eigen website en via hun klantendienst telefonisch (valse beloftes van medewerkers)urenlang achter de lijn blijven hangen zonder enig resultaat na 8 maanden nog steeds geen resultaat! zo gaan ze dus om met hun klanten , de 9de jaar klant zal ik niet halen.
    Onaanvaardbare klantenservice, walgelijk!

    Door: hashemi22-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Pakket proximus

    Na eindeloos bellen, uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen dat geholpen heeft. Geen kwaad woord over de mensen van de verschillende helpdesk, zij waren altijd behulpzaam.
    Het bedrijf Proximus daarentegen is een kwalijke grap.
    Communicatie bedrijf dat blijkbaar nog nooit van communicatie heeft gehoord, onderling tussen de diensten niet en al zeker niet naar de klant.

    Door: Serge Baudry 17-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    internet abonnement

    Het opzeggen van mijn abonnement was een verschrikkelijke ervaring. Heb dit gedaan in de Proximuswinkel te Tienen. Heb er mijn router afgegeven op 18 mei. Heb gebeld, e-mails verstuurd, gechat.... maar ze blijven facturen sturen. Telkens zegt men dat het abonnement is opgezegd.... Maar blijkbaar is niets opgezegd. Men vraagt me nu zelfs naar schriftelijke bewijzen... Het meest klantonvriendelijke bedrijf dat ik ooit ben tegen gekomen.

    Door: Geebelen J08-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Verhuis

    na lang wachten eindelijk technieker om mijn verhuis te regelen .
    Na veel blabla kabel in straat defect.
    Als ik naar compentatie, moet naar klantendienst bellen , zij zouden mij extra data geven zodat we toch internet kunnen gebruiken
    Klantendienst gebelt , zij kunnen niks doen .
    alleen moet ik mijn factuur betalen en 14 dagen wachten tot de lassers komen om de kabel te herstellen
    alleen nog duur abonnement dat kost wat kost moet betaald worden .
    Bedankt Proximus voor de goede service

    Door: Patrick De Meyer17-05-2021
    Laurent Van Espen17-05-2021

    In plaats van te helpen met een verhuis te regelen sluiten ze gewoon alles af, geen telefoon, tv en internet, niet handig als je moet werken. Maar daar trekken ze zich niets van aan. Na verschillende operatoren aan de lijn te hebben gehad die stuk voor stuk niet wisten Waarmee ze bezig zijn en ons vanalles hadden beloofd kregen we de kers op de taart. De klantendienst van Proximus die zeggen dat ze hier geen zin in hebben en de telefoon beëindigde. Na vele jaren klant zo behandeld worden gaat er los over.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Dieven

    Kon ik 0 sterren geven had dat beter gepast. Alles trekt op niks altijd maar meneer je moet betalen meer zeggen ze niet. Geen begrip geen respect haken telefoon af. Alleen betalen voor brol dat niet werkt. 1maand geen internet en telefoon gehad toch moeten betalen. 114 euro.

    Door: Tms06-05-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Proximus

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Proximus een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 30 ervaringen geplaatst over Proximus. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 2.6 gekregen, waarbij 33% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Proximus actief?

    Proximus is vooral actief in de categorie Telecom en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Alles-in-1-pakket, Telefoon, TV & Film, Internet & Hosting

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Proximus gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.