ErvaringenSite

    Ervaringen Sixt

    Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuur bedrijf welke internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren. Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig. Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren. 

    Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over hun terug op ErvaringenSite. ErvaringenSite verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt. 

    Over Sixt
    Voor het huren van een bestelwagen of huurauto ben je bij Sixt aan het juiste adres. Je kunt online gemakkelijk en snel tegen een aantrekkelijk tarief een auto, cabrio, bestelwagen of andere auto huren. De autoverhuur bedrijven van Sixt zijn gevestigd in het centrum van de steden en in een paar eenvoudige handelingen is het mogelijk om een auto bij hun te huren. In België kun je terecht bij Sixt om een auto te huren. Ze zitten echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt. In België zie je ze onder andere in Eindhoven, Rotterdam en op Schiphol. Ook tref je ze aan op Tenerife, Parijs, Faro en op Mallorca. 

    De diensten van Sixt
    Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt. De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s.  

    Hoe werkt sixt? Ze leggen het uit in dit (toffe) filmpje!  


    Klachten of tips over Sixt
    Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan is natuurlijk de kortste weg om telefonisch contact op te nemen met de lokale vestiging van Sixt. Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden. 

    Wat vind jij van Sixt?
    Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op ErvaringenSite kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld  te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf. 

     

    Ook ervaringen met autohuur van sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op ErvaringenSite!

    Sixt
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (21)

    6,8
    62% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    6,8

    Service

    6,2

    Prijs

    7

    Leveren

    7,2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Kafka

    G25-04-2018

    Ik was een trouwe klant van SIXT, maar sinds vandaag heb ik er genoeg van. Er vallen teveel steken, zodra je iets wil wijzigen of anders wil zien. Als je gewoon op de website een atuo aanklikt... geen probleem. Alles gebeurt automatisch. Het order wordt geplaatst en opgevolgd. Zodra er een personeelslid aan te pas moet komen, loopt het fout. Facturatie liep een paar keer fout, omwille van het wijzigen van de gegevens (op de zaak of niet). DE medewerker slaagde daar net in. Ook werd er en paar keer onterecht brandstofkosten aangerekend. Mijn laatste ervaring, was gewoon kafka op zijn best. Online reservatie verliep vlot, maar het wijzigen van die reservatie was een klucht. Je klikt op een linkje om ze te wijzigen en wordt naar een pagina gebracht waar een telefoonnummer staat. Als je belt, krijg je een computer aan de lijn die je aanraadt om een mail te sturen naar reservations@sixt.com om "snel en direct" geholpen te worden. Ik deed braafjes wat me werd opgedragen. De volgende dag bestelwagen ophalen. Maar die was er niet meer. De wijziging van de reservatie is niet in het filiaal (Zaventem) toegekomen. Toen ik mijn mails naar de reservation@sixt.com voorlegde, om aan te tonen dat ik braafjes deed wat me werd gevraagd, werden schouders opgehaald en trouwens voortdurend in het Frans, uitgelegd, dat het mijn schuld was dat ik (hoe zou ik dat moeten te weten komen?) de wagen niet ophaalde op het doorgegeven tijdstip. Het tijdstip dat ik nota bene vroeg te wijzigen .... in de middag kreeg ik een mailtje van reservations om me te melden dat ze de wijziging van de reservatie niet gingen doorvoeren OMDAT de reservatie werd geannuleerd!!! m.a.w... de bestelwagen werd geannuleerd, omdat de reservatie-wijziging niet werd doorgevoerd, en de wijziging werd niet doorgevoerd omdat de bestelwagen geannuleerd werd???? De wereld op zijn kop....

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    afzetters

    Katrijn Robert15-12-2017

    Ik huurde een bestelwagen naar aanleiding van een verhuis.
    Op de website stond er een mooie promo: namelijk "een bestelwagen voor 16 euro".
    Ik die onmiddelijk besteld, alles in orde.

    Bij het ophalen bleek de bestelwagen die ik gehuurd had er niet te zijn, dus krijg ik de grootste waarmee je met een B rijbewijs mag rijden. Ik liet onmiddelijk mijn bezorgdheden zien, ik ben namelijk gewoon om met een normale bestelwagen te rijden, maar een maatje groter daar heb ik nul ervaring mee en vooral schrik om te parkeren in mijn kleine straat;

    De persoon gaf een verzekering als antwoord op de schrik. Allemaal goed en wel, een verzekering afgesloten voor 65 euro om toch niet meer kosten te hebben achteraf.
    Bij het zien van de bestelwagen kreeg ik nog meer schrik, opnieuw duidelijk laten blijken, de persoon van Sixt die erbij was, heeft mooi gelachen met mij, een jonge blonde dame die schrik had om met een bestelwagen te rijden.
    Daarbij kreeg ik ook eens nul uitleg over hoe de laadklep werkt, hoe hoog de camionette is, hoe de camionette zelf werkt,... Heel wat anders gewoon...

    Op het einde de tank gevuld voor 60 euro en de sleutel mooi afgegeven.
    Uiteindelijk verzekering toch niet nodig gehad, nergens tegen gereden, maar dan krijg je uw factuur:
    Bleek ik zogezegd 364km gereden te hebben, terwijl ik er maar 181 gereden heb.

    Ging de 16 euro promo plots naar een factuur van 150 euro!!!

    Besluit: Huur hier niet bij, vuile oplichters!
    Oja; als je naar het kantoor in Gent belt, moet je zelfs Engels spreken aan de telefoon, mij niet gelaten, ik spreek Engels voortdurend op mijn werk, maar ik besef dat veel mensen die taal niet super gemachtigd zijn of allesinds bepaalde begrippen niet kennen om in het Engels te spreken.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    Auto gehuurd bij Sixt

    Rieger28-09-2017

    Auto gehuurd van Sixt, niks geen problemen mee, na het inleveren was alles prima. Zeer content, ik ga hier vaker heen

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Positief, met enig voorbehoud

    Luc T28-09-2017

    We huurden meermaals een auto bij Sixt op meerdere plaatsen in het Middellandse Zeegebied. Behalve op Malta kregen we overal een degelijke wagen aan goede voorwaarden en verliep alles zonder problemen.
    Op Malta (in Bugibba) bracht Sixt een auto die duidelijk al een en ander meegemaakt had naar ons hotel. De Sixt vertegenwoordigster wou de vele deuken en schrammen niet noteren op het huurcontract, omdat er ze met zo'n oudere wagen toch nergens naar keken bij het inleveren en bij het inleveren van de auto wilde ze niet komen kijken en zei om de sleutel aan de receptie af te geven, vlak voor we naar de luchthaven opgehaald werden.
    Na die vlotte afhandeling kwam enkele dagen later de ontnuchtering toen ze mijn creditcard plunderden voor de herstellingskosten. Gelukkig hadden we via Sunnycars gehuurd en kregen alles terug van de verzekering. Het zou me niet verbazen als Sixt op Malta iedere huurder met volledige verzekering op dezelfde manier oplicht en extra incasseert door dezelfde schade meerdere keren te laten vergoeden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Aanrader voor wie goedkoop een auto wil huren...

    Thomas Vandezee09-04-2017

    Wij hebben goed gezocht naar een autoverhuurder, want wij wilden vooral niet te veel betalen hiervoor.
    We kwamen daarmee bij Sixt uit, het scheelde een paar tientjes!
    Daarom hier direct geboekt en de auto die we kregen, reed goed. Geen fratsen achteraf, we waren ook goed verzekerd.
    Aanrader voor wie goedkoop een auto wil huren...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Dank je lieve dame

    Jan11-03-2017

    Nee, ik word niet betaald door Sixt om deze review te schrijven. Maar nadat ik was bestolen door rentalcars en de skoda (die een BMW of vergelijkbaar zou moeten zijn) had laten staan, was de dame van Sixt zo lief om meteen een top-BMW van stal te halen voor nagenoeg dezelfde prijs als de skoda van rentalcars. Dat verdient meer dan een ster. Dank je, om mijn visite aan Berlijn toch goed van start te laten gaan.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Auto gehuurd weekendje weg

    Zest07-03-2017

    auto gehuurd bij Sixt voor een weekendje weg naar Duitsland.
    We liepen gewoon naar binnen en kregen rap een mooie auto mee.
    Bij inleveren hadden we geen schade of zo en alles ging prima bij ons!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    tevreden over autohuur sixt

    albert20-02-2017

    auto gehuurd voor een reis naar het buitenland
    eenvoudig online te boeken en auto reed goed.
    voldoende verzekerd - geen rare kosten achteraf

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Prima

    Sharan. A.24-10-2016

    Ik had gelukkig de ervaringen niet gelezen voordat ik bij sixt gehuurd heb. Want ik heb een hele andere ervaring dan menig hieronder. Ik heb een auto (kleintje) gehuurd in Strovolos en ophalen en brengen ging zonder problemen. Betaald wat ik via internet betaald had, geen bijkomende kosten en geen gezeur. Dus prima. Mag ook gezegd worden af en toe!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    no way for Sixt again

    simone 19-10-2016

    Auto gehuurd vanuit San Francisco naar LA eenmaal aangekomen daar was de auto waar we voor gereserveerd hadden niet beschikbaar.. we hebben ons mooie praatjes laten aansmeren en we hadden een free upgrade gekregen naar een Truck. TRAP HIER NOOIT IN WANT JE Betaald dik !!! Daar kwamen wij helaas achteraf pas achter. Vervolgens moesten we ergens voor tekenen wat al 2x zo hoog was aan bedrag dan waar we voor gereserveerd hadden onervaren en wel deden we dat omdat we naar LA moesten. Check je auto voor wegrijden nog 100x keer maak foto's want deze was al zwaar beschadigd . Eenmaal in La aangekomen hadden we de auto naar hun inzicht niet volledig afgetankt dus daar werden we ook nog eens voor belast. EN WAT NOG HET ERGSTE WAS ACHTERAF KWAMEN WE ERACHTER DAT ZE ONS HADDEN BELAST VOOR EEN EXTRA HUURDER. we waren zgn
    te laat met terugbrengen 1.5uur terwijl we foto's als bewijs hadden dat het niet zo was. DIT WAS ECHT ZOOWN VRESELIJKE ERVARING F*CK SIXT ik doe het nooit meer..

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Sixt -> komen afspraak niet na

    Marijn17-10-2016

    Wij hadden een huurauto gereserveerd voor 3 dagen uit de LTAR categorie. Bij aankomst was er geen auto uit deze categorie beschikbaar waardoor wij noodgedwongen een auto uit een lagere categorie moesten huren. Nu gaf de baliemedewerkster aan dat het verschil in huurprijs zou worden terugbetaald, echter bij het ontvangen van de factuur bleek dit niet het geval wat natuurlijk erg teleurstellend is. Mede hierdoor kies ik ervoor nooit meer bij Sixt een auto te huren.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    auto gehuurd bij Sixt

    Fabienne Bennekom07-10-2016

    Auto gehuurd bij Sixt afgelopen weekend.

    Prima wagen, weinig kilometers gereden. Maatje groter dan besteld, want kleiner model niet beschikbaar. Geen extra kosten, wat mij betreft geen probleem, wel lekker, meer ruimte.

    Nadeel was wel dat de verhuurder allemaal extra dingen probeerde te slijten qua verzekering maar ook qua tools in de auto. Beetje opdringerig en onaangenaam. Toen ik eenmaal wegreed, was het goed.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Fraude

    Wilty Schaap06-10-2016

    Beste Allemaal,

    Na jaren auto's te hebben gehuurd van verschillende partijen, hebben we dit keer gekozen voor sixt Curacao. (Op aanraden van Tui)

    Na 6 dagen gereden te hebben, door het mooie curacao, hebben we de auto weer ingeleverd. Ik heb nog nooit zo iets belachelijks meegemaakt als bij SIXT curacao. Er zaten 2 schrammen op de wieldoppen. Of dat ik vriendelijk 125 dollar wilden betalen. Wij hadden echter dit niet gezien bij aankomst( niet slim ).

    Als ik de foto's kan uploaden lacht u zich rot. Daaron voor ons nooit geen sixt meer!!

    Met vriendelijke groet,

    Wilty Schaap

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Auto huren ging prima

    Mees29-08-2016

    Geen problemen, kreeg een prima auto mee, leverde em gewoon weer in, zonder gezeik.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    !! H U U R N I E T B I J S I X T !!

    Victor Janssen26-08-2016

    Wij hebben de auto met blikschade teruggebracht omdat wij de vangrail geschampt hadden. Gelukkig geen blessures, alleen blikschade. Tja, wel krassen van voor tot achter, dus eigen risico foetsie. Terecht, dat is onze keuze geweest.

    SIXT heeft ons later een oor proberen aan te naaien door te zeggen dat de auto niet verzekerd zou zijn geweest (ondanks de door ons afgesloten verzekering !!!!!) omdat wij de politie er niet bij gehaald hadden. Of wij even de 6.000,- euro schade wilden betalen. Zo niet dan zouden we in een systeem (ELENA systeem van de BOVAG) komen zodat we nooit meer ergens een auto zouden kunnen huren. En om het nog erger te maken werden we meteen beschuldigd van "doorrijden na een ongeval" alsmede van een "vluchtmisdrijf". Het is bedreiging en bangmakerij van de hoogste plank doorspekt met false beschuldigingen. Het wordt overigens gedaan door meneer **naam verwijderd (admin)** van de Schade-afdeling in Hoofddorp.

    Het is dat wij sterk in onze schoenen staan, maar ik denk dat de meeste mensen onder druk van de juridische afdeling van een bedrijf als SIXT en de door SIXT gestuurde deurwaarders wel tot betaling over zouden gaan. Of, op z'n minst zouden happen in de snel voorgelegde betalingsregeling.

    Wij hebben van begin tot eind gezegd dat een rechter uitspraak mag doen als zij (SIXT)denken dat ze in hun recht staan. Uiteindelijk hebben ze de gang naar de rechter natuurlijk nooit gemaakt. Ze wisten van begin af aan natuurlijk al dat ze geen poot hadden om op te staan.

    NOOIT MEER SIXT, dankzij **naam verwijderd (admin)** van de Schade-afdeling te Hoofddorp.

    PS:
    Het ELENA systeem is door de BOVAG in het leven geroepen om autoverhuurder de mogelijkheid te bieden elkaar te informeren over autodieven, wanbetalers en ander gespuis. Het is niet bedoeld om SIXT een instrument in handen te geven om klanten onder druk te zetten om één of andere (onterechte en ongegronde) vordering te laten betalen.
     

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Klantenservice

    Maarten09-08-2016

    Wat een belachelijke ervaring. Ik probeer een auto te huren voor mijn vriendin voor 2 weken.
    Ik wil deze volledig vooruit betalen met mijn creditcard en goedkeuring geven om de borg te blokken op de creditcard.
    Nu blijkt dat de creditcard op naam van de bestuurder moet staan.
    Aangezien ik in het buitenland ben kan ik niet bij de huuroverdracht aanwezig zijn.
    En als mij dat al wel had gelukt dan had ik nog steeds mijzelf als hoofdbestuurder moeten opgeven en mijn vriendin als extra bestuurder moeten opgeven wat een X bedrag per dag extra kost..
    Ze konden mij geen alternatief aanbieden. Ik moest het maar bij een andere maatschappij proberen.

    Het lijkt mij dat een autoverhuurbedrijf zich iets klantvriendelijker moet opstellen. Zeker als ze nog iets willen verdienen.
    Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant.

    Gr,

    Een boze klant

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Loved it!

    Sida23-08-2016

    Was erg goed. Veel betere ervaring gehad dan bij europcar!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Onbetrouwbaar

    Offermans 01-05-2016

    Ik vind dit bedrijf erg slecht , zowel in Hilversum als Utrecht heb ik geen goed woord voor ze over .
    Rond uit oplichters . Ze denken overal recht op te hebben ,vooral al ze eenmaal je creditcard hebben , zoeken ze elke vlekje , kransje op de auto zodat ze geld van je rekening kunnen afschrijven onder de mom van schade.
    Ze komen met een camera en maken van alles een foto .
    Ik heb ze zelf moeten blokkeren van mijn creditcard . Als je even een uur later was met de auto werd er al geld van je creditcard gereserveerd .
    Wij hebben zoveel slechte ervaring met dit bedrijf dat ik wel pagina's over kan schrijven . Ze bellen je de hele dag op of sturen mailtjes met rekeningen . En altijd weer met een verrassing .Wij hebben dit bedrijf als erg onprettig ervaren .
    Daarna hebben wij bij Eurocar gehuurd in Utrecht en nog nooit 1 slechte ervaring mee gehad .
    De dag dat dit bedrijf failliet gaat hang ik de vlag uit . Ik zal niemand aanraden met Sixt in zee te gaan . Ik zal overal slechte info over dit bedrijf geven . Kortom vreselijk bedrijf die alleen op geld uit is en je voor alles wil laten opdraaien .

    dce06-08-2016

    Ik heb onlangs via rentalcars een cabrio gehuurd bij Sixt in Maspalomas Gran Canaria en ik kan jullie verzekeren dat alles prima is verlopen zoals gewenst en afgesproken, De auto was een cabrio beetle vw alsook een heel recente wagen zo goed als nieuw, Alles werd geregeld zoals afgesproken en we werden zelfs niet gepusht om bijkomende verzekeringen te nemen. Enige minpuntje was dat we zelf de wagen moesten ophalen alsook zelf terug brengen daar er geen hotelservice was voorzien maar dat wisten we, Ik zou zeggen: als ik ooit eens terug op reis vertrek ga ik zonder twijfelen terug een auto huren bij Sixt,

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    Renault Captur met korting

    vanderhoeven08-10-2015

    Had een vergelijkbare wagen aangeklikt, maar kreeg een Renault Captur. Reed lekker weg, leek nauwelijks gereden ook. En we kregen ineens korting ook nog, er liep kennelijk een of andere actie waar wij geen weet van hadden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Omboeken geen probleem

    Bastiaan06-10-2015

    Had de kleinste categorie geselecteerd voor een weekendje weg, maar de vriendin wilde meer ruimte. We moesten ver rijden dus ok wel logisch. Zag er tegenop, maar het omboeken was geen probleem gelukkig. Dus nu i een een grotere auto naar Duitsland volgend weekend!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Dat ging makkelijk

    Sjaan11-09-2015

    Nog nooooit een auto gehuurd maar dat ging makkelijk. wist ik niet. Met skien het vliegtuig gepakt en toen moesten we nog een klere-end afleggen dus daarvoor een auto gehuurd. Stond gelijk klaar en konden hem zo meenemen Ideaal hoor.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Schrijf zelf een review over Sixt

    Uw beoordeling