Sixt

60 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 5.2 voor Sixt komt uit 60 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Sixt gevonden hebben:

ErvaringenSite (55)
TrustPilot (5)

Totaalbeeld : Een prima service, maar wat is dat met die onverwachte kosten?

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Sixt biedt goede autoverhuurdiensten met een eenvoudig online boekingssysteem en kwalitatief goede voertuigen. Klanten kunnen soms een gratis upgrade krijgen en ervaren over het algemeen geen problemen bij het ophalen en retourneren van de auto. Echter, er zijn klachten over gebrek aan uitleg, onverwachte kosten en problemen met schadeclaims. Verbeterpunten liggen bij transparantie en klanttevredenheid. (58% positieve reviews, 42% negatieve reviews)

Product : Een geweldige autoverhuurervaring, op voorwaarde dat je geluk hebt!

“Fraude en bedrog bij verhuur van auto's”

“Misleidende informatie over verzekeringsopties”

“Chique verzekering dekt niet alle schade”

“Auto beter gestolen in plaats van gehuurd”

“verschrikkelijke ervaring”

“Geen auto beschikbaar”

“Geblokkeerde namen zonder waarschuwing”

“Goede service bij gebruik van de autoverhuurdienst”

“Verkeerde auto gegeven bij reservering”

“Geen auto beschikbaar na vluchtvertraging”

“Extra betalen voor lagere categorie auto”

“Hoge onverwachte kosten”

“Wachten op defecte bestelwagen”

“Onrechtmatige heffingen”

“Slechte kwaliteit voertuig”

“Negatief - Meerprijs aansmeren bij aankomst”

“Positief - Uiteindelijk gelijkwaardige auto gekregen”

“Geen beschikbare auto vlak voor de ophaaltijd”

“Geen alternatief beschikbaar”

“Geen oplossing geboden”

“Boomhars op de wagen”

“Verplichting om een extra verzekering te nemen”

“Lang wachten en verkeerde locatie van vervangwagen”

“Dubbele aanrekening van lokale belastingen”

“Foute reserveringen en voertuigwissels”

“Problemen met reserveringsbevestiging en betaling”

“upgrade aanbevolen maar uiteindelijk duurder”

“verkeerde prijs vermeld door verkoper”

“besluit om nooit meer te huren bij SIXT”

“Problemen met schade en kilometerstand”

“Factuur ontvangen voor kapotte telefoon houder die ik nooit heb aangeraakt”

“Breng de bestelwagen diezelfde dag weer, zonder extra beschadigingen”

“1 maand later krijg ik per mail dat zijspiegel stuk is en achteraan een bluts”

“goede staat van de auto”

“Elastiek van hoedenplank stuk bij in gebruik nemen voertuig”

“Zelfs met volledige verzekering moeten we zelf opdraaien voor lekke band en takelkosten. Reserveband ontbrak in de auto.”

“Snel en gemakkelijk een andere wagen gekregen toen GPS niet werkte”

“Zeer goede ervaring met afhaalpunt Gent. Upgrade gekregen zonder extra kosten.”

“Gebrek aan uitleg bij ophalen voertuig”

“Geen problemen met het huren van de auto”

“Degelijke wagen aan goede voorwaarden op meeste locaties”

“Goedkoop auto huren”

“Goede verzekering”

“Dank je lieve dame”

“Rap ontvangen van huurauto”

“Geen schade bij inleveren”

“eenvoudig online te boeken”

“auto reed goed”

“Geen bijkomende kosten”

“Grotere auto dan besteld zonder extra kosten”

“Prima wagen met weinig gereden kilometers”

“Meer ruimte in de auto”

“Fraude”

“Nooit meer huren bij Sixt door slechte ervaring”

“Geen problemen”

“Prima auto meegekregen”

“Auto zonder gezeik ingeleverd”

“Creditcard op naam bestuurder”

“Hoofdbestuurder aanwezig moeten zijn”

“Kreeg een Renault Captur met korting”

“Reed lekker weg”

“Leek nauwelijks gereden”

“Omruilen geen probleem”

“Makkelijk huren van auto”

👍 26   👎 43

Sixt biedt een eenvoudig online boekingssysteem, waardoor het huren van een auto gemakkelijk is. Klanten kunnen zonder problemen hun auto omruilen en krijgen soms zelfs een upgrade naar een grotere wagen zonder extra kosten. De auto's zijn van goede kwaliteit en worden in goede staat afgeleverd. Helaas zijn er enkele klachten over gebrek aan uitleg bij het ophalen van de voertuigen en sommige klanten hebben problemen gehad met schade en onverwachte kosten. Over het algemeen lijkt Sixt goede autoverhuurdiensten aan te bieden, maar sommige aspecten kunnen worden verbeterd. (58% positieve reviews, 42% negatieve reviews)

Levering : Toch nog wat verbeterpuntjes, hè?

“Chique verzekering dekt niet alle schade”

“verschrikkelijke ervaring”

“Geen auto beschikbaar”

“Reservering geannuleerd”

“Goede service bij gebruik van de autoverhuurdienst”

“Verkeerde auto gegeven bij reservering”

“Geen auto beschikbaar na vluchtvertraging”

“Hoge onverwachte kosten”

“Wachten op defecte bestelwagen”

“Onrechtmatige heffingen”

“Hoge brandstofkosten”

“Lang wachttijd bij afhalen”

“Geen beschikbare auto vlak voor de ophaaltijd”

“Geen alternatief beschikbaar”

“Geen oplossing geboden”

“Onredelijke schadeclaim”

“Lang wachten en verkeerde locatie van vervangwagen”

“Foute reserveringen en voertuigwissels”

“Breng de bestelwagen diezelfde dag weer, zonder extra beschadigingen”

“goede staat van de auto”

“Zelfs met volledige verzekering moeten we zelf opdraaien voor lekke band en takelkosten. Reserveband ontbrak in de auto.”

“Zeer goede ervaring met afhaalpunt Gent. Upgrade gekregen zonder extra kosten.”

“Die 0,00 Euro werden er dan toch nog 70 Euro bij het afhalen van de auto!!!!!”

“Geen problemen met het huren van de auto”

“Degelijke wagen aan goede voorwaarden op meeste locaties”

“Vlotte afhandeling behalve op Malta”

“Rap ontvangen van huurauto”

“Ophalen en brengen zonder problemen”

“Prima wagen met weinig gereden kilometers”

“Fraude”

“Geen problemen”

“Prima auto meegekregen”

“Auto zonder gezeik ingeleverd”

“Omruilen geen probleem”

“Makkelijk huren van auto”

👍 14   👎 20

De bezorgservice van Sixt wordt over het algemeen positief beoordeeld, met 70% van de klanten die geen problemen ondervonden bij het ophalen en retourneren van de auto. Klanten zijn tevreden met de kwaliteit van de auto's die worden meegegeven, met weinig gereden kilometers en goede voorwaarden op de meeste locaties. Echter, sommige klachten waren over onverwachte hoge kosten, foutieve reserveringen en verkeerde voertuigen, evenals problemen met schadeclaims en onverwachte heffingen. Over het algemeen biedt Sixt een goede service, maar er zijn verbeterpunten met betrekking tot transparantie en klanttevredenheid.

Klantenservice : Wat een gemengde gevoelens!

“Fraude en bedrog bij verhuur van auto's”

“Gebrek aan klantenservice bij klachtbehandeling”

“Chique verzekering dekt niet alle schade”

“Klantenservice probeert meer geld te vragen dan verzekering dekt”

“Lijkt alsof ze mensen willen bedriegen voor meer geld”

“verschrikkelijke ervaring”

“Slechte klantenservice en communicatie”

“Gemene dame op bureau”

“Oneerlijk”

“Slechte klantenservice”

“Goede service bij gebruik van de autoverhuurdienst”

“Onbeantwoorde pogingen om contact op te nemen met het bedrijf”

“Teleurstellende ervaring met autoverhuurbedrijf”

“Geen reactie op protest tegen onterechte kosten”

“Onprofessioneel en misbruikend gedrag van autoverhuurbedrijf”

“Onverwachte extra kosten”

“Niet mogen veranderen van categorie zonder restitutie”

“Misleidende tarieven”

“De dienstverlening was waardeloos”

“Geen begrip voor mijn situatie”

“Geen alternatief aangeboden”

“Stressvolle ervaring”

“Hoge onverwachte kosten”

“Wachten op defecte bestelwagen”

“Goede ervaring met klantendienst in Brussel, Vriendelijk en altijd bereid om een oplossing te vinden, Zeker een 9 op 10”

“Teleurstellende klantendienst van Benelux, Online service krijgt van mij een score van 1 op 10, Moeilijk bereikbaar voor terugbetaling”

“Onrechtmatige heffingen”

“Negatief - Niet ontvangen beloofde compensatie”

“SCAM en oplichting”

“Personeel spreekt geen Nederlands”

“Beperkte talenkennis”

“Geen beschikbare auto vlak voor de ophaaltijd”

“Geen alternatief beschikbaar”

“Onverschillige houding van het bedrijf”

“Veel stress veroorzaakt”

“Geen oplossing geboden”

“Onredelijke schadeclaim”

“Gebrek aan transparantie”

“Moeilijkheid bij claim afhandeling”

“Assistentiekosten niet gedekt na gebruik”

“Lang wachten en verkeerde locatie van vervangwagen”

“Slechte communicatie en klantenservice”

“Lange wachttijden en hoge kosten”

“verkeerde prijs vermeld door verkoper”

“geen reactie van klantenservice”

“besluit om nooit meer te huren bij SIXT”

“Goede klantenservice”

“Correcte behandeling”

“Factuur ontvangen voor kapotte telefoon houder die ik nooit heb aangeraakt”

“Geen reactie na meerdere verzoeken tot contact”

“goede ontvangst”

“waarborg op tijd terug gekregen”

“1 maand later krijg ik per mail dat zijspiegel stuk is en achteraan een bluts”

“Onbetrouwbaar”

“Schuiven schade aan de auto in uw schoenen”

“Geen reacties op klachten e-mails”

“onduidelijke facturatie en moeilijk bereikbare klantenservice”

“Schandalige praktijken bij Sixt”

“Pure oplichterij”

“Vreselijke service”

“Gouden tip: blijf weg van Sixt! Er zijn zoveel betere autoverhuurbedrijven die hun klanten NIET oplichten.”

“Extremely bad experience with Sixt Funchal.”

“Poor response and lack of clarity in communication with customer service.”

“Geweldige service van het personeel”

“Snel en gemakkelijk een andere wagen gekregen toen GPS niet werkte”

“Zeer goede ervaring met afhaalpunt Gent. Upgrade gekregen zonder extra kosten.”

“Pure oplichterij”

“verborgen kosten aangerekend”

“Die 0,00 Euro werden er dan toch nog 70 Euro bij het afhalen van de auto!!!!!”

“Oplichters”

“Onvriendelijk personeel”

“Gebrek aan uitleg bij ophalen voertuig”

“Geen problemen met het huren van de auto”

“Vlotte afhandeling behalve op Malta”

“Goede verzekering”

“Dank je lieve dame”

“Geen schade bij inleveren”

“Ophalen en brengen zonder problemen”

“Geen gezeur”

“Vreselijke ervaring”

“Komen afspraak niet na”

“Opdringerige verhuurder voor verzekering en tools”

“Fraude”

“Belachelijk verzoek om $125 te betalen voor kleine schade”

“Onplezierige ervaring met inleveren van gehuurde auto”

“Nooit meer huren bij Sixt door slechte ervaring”

“Geen problemen”

“Auto zonder gezeik ingeleverd”

“Bedreiging en bangmakerij met valse beschuldigingen”

“Onterechte druk om schade te betalen”

“Onredelijke eisen na auto-ongeluk”

“Veel betere ervaring”

“Belachelijke ervaring”

“Hoofdbestuurder aanwezig moeten zijn”

“Geen alternatief aangeboden”

“Onvriendelijke opstelling”

“Kwijt als klant”

“onbetrouwbaar”

“oplichters”

“veel slechte ervaringen”

“zeer onprettig ervaren”

“vreselijk bedrijf”

“Makkelijk huren van auto”

👍 20   👎 78

De klantenservice van Sixt heeft zowel voor- als nadelen. Enerzijds zijn er positieve ervaringen zoals goede service, goede verzekering en gemakkelijk ophalen en terugbrengen van de auto zonder problemen. Anderzijds zijn er veel klachten over onbetrouwbaarheid, oplichting, onvriendelijk personeel, verborgen kosten, lange wachttijden, onredelijke schadeclaims en gebrek aan transparantie. Een aantal klanten voelt zich bedrogen en ervaart stressvolle situaties door de handelswijze van Sixt, wat hun totaalervaring zeer negatief beïnvloedt. (63%)

Communicatie : Zo'n onduidelijke communicatie zorgt voor frustratie!

“Fraude en bedrog bij verhuur van auto's”

“Misleidende informatie over verzekeringsopties”

“Gebrek aan klantenservice bij klachtbehandeling”

“Lijkt alsof ze mensen willen bedriegen voor meer geld”

“verschrikkelijke ervaring”

“Slechte klantenservice en communicatie”

“Op zwarte lijst geplaatst”

“Gebrek aan communicatie”

“Geblokkeerde namen zonder waarschuwing”

“Goede service bij gebruik van de autoverhuurdienst”

“Onbeantwoorde pogingen om contact op te nemen met het bedrijf”

“Ontvangen van een hoge factuur zonder bewijs van schade”

“Geen reactie op protest tegen onterechte kosten”

“Onverwachte extra kosten”

“Geen auto beschikbaar na vluchtvertraging”

“Misleidende tarieven”

“Hoge onverwachte kosten”

“Wachten op defecte bestelwagen”

“geen toegang tot een Franstalige website”

“Negatief - Meerprijs aansmeren bij aankomst”

“Positief - Uiteindelijk gelijkwaardige auto gekregen”

“Personeel spreekt geen Nederlands”

“Beperkte talenkennis”

“Boomhars op de wagen”

“Gebrek aan transparantie”

“Slechte communicatie en klantenservice”

“verkeerde prijs vermeld door verkoper”

“geen reactie van klantenservice”

“Problemen met schade en kilometerstand”

“Geen reactie na meerdere verzoeken tot contact”

“Hoge factuur ontvangen na maanden stilte”

“goede ontvangst”

“1 maand later krijg ik per mail dat zijspiegel stuk is en achteraan een bluts”

“Geen reacties op klachten e-mails”

“onduidelijke facturatie en moeilijk bereikbare klantenservice”

“Schandalige praktijken bij Sixt”

“Miscommunication about car type and rental conditions.”

“Poor response and lack of clarity in communication with customer service.”

“Communicatieproblemen met de website van Sixt Europe”

“verborgen kosten aangerekend”

“Oplichters”

“Onvriendelijk personeel”

“Geen problemen met het huren van de auto”

“Overdreven herstellingskosten in rekening gebracht”

“Dank je lieve dame”

“Rap ontvangen van huurauto”

“eenvoudig online te boeken”

“Geen bijkomende kosten”

“Ophalen en brengen zonder problemen”

“Geen gezeur”

“Vreselijke ervaring”

“Komen afspraak niet na”

“Opdringerige verhuurder voor verzekering en tools”

“Geen problemen”

“Bedreiging en bangmakerij met valse beschuldigingen”

“Veel betere ervaring”

👍 12   👎 38

De communicatie van Sixt krijgt gemengde beoordelingen van klanten. Sommigen prijzen het eenvoudige online boekingsproces en het probleemloos ophalen en terugbrengen van de huurauto, terwijl anderen klagen over agressieve verkoop van verzekeringen en extra's, onduidelijke facturatie en moeilijk bereikbare klantenservice. De waargenomen communicatieproblemen en onbeantwoorde klachten zorgen voor een gebrek aan transparantie en frustratie bij klanten (42%).

Website : Wat een rommeltje!

“verschrikkelijke ervaring”

“geen toegang tot een Franstalige website”

“Problemen met reserveringsbevestiging en betaling”

“Communicatieproblemen met de website van Sixt Europe”

“eenvoudig online te boeken”

“Makkelijk huren van auto”

👍 2   👎 4

De website van Sixt is eenvoudig te boeken (66%), maar er zijn communicatieproblemen en problemen met reserveringsbevestiging en betaling (20%). Helaas is er geen toegang tot een Franstalige website en sommige klanten hebben een verschrikkelijke ervaring gehad met de website (14%).

Retourbeleid : Wat een rommeltje met die terugkeervoorwaarden!

“Auto beter gestolen in plaats van gehuurd”

“Ontvangen van een hoge factuur zonder bewijs van schade”

“Niet mogen veranderen van categorie zonder restitutie”

“Positief - Uiteindelijk gelijkwaardige auto gekregen”

“Negatief - Niet ontvangen beloofde compensatie”

“Gebrek aan transparantie”

“Moeilijkheid bij claim afhandeling”

“Problemen met schade en kilometerstand”

“Factuur ontvangen voor kapotte telefoon houder die ik nooit heb aangeraakt”

“Breng de bestelwagen diezelfde dag weer, zonder extra beschadigingen”

“1 maand later krijg ik per mail dat zijspiegel stuk is en achteraan een bluts”

“Schuiven schade aan de auto in uw schoenen”

“Overdreven herstellingskosten in rekening gebracht”

“Geen schade bij inleveren”

“voldoende verzekerd - geen rare kosten achteraf”

“Vreselijke ervaring”

“Komen afspraak niet na”

“Onredelijke eisen na auto-ongeluk”

👍 3   👎 15

De Return Policy van Sixt krijgt gemengde reviews. Positief is dat geen rare kosten achteraf worden doorberekend en er geen schade bij het inleveren wordt gevonden. Echter, er zijn klachten over overdreven herstellingskosten, gebrek aan transparantie en moeilijkheid bij claim afhandeling. Sommige klanten ervaren ook problemen met schade en kilometerstand, en vinden de eisen na een auto-ongeluk onredelijk. Dit kan zorgen voor ontevredenheid en verwarring bij klanten (35%).


Over Sixt

Sixt is een internationaal autoverhuurbedrijf dat diensten aanbiedt voor de verhuur van voertuigen en leasing. Het bedrijf werd opgericht in 1912 door Martin Sixt in München, Duitsland, en is uitgegroeid tot een van de grootste autoverhuurbedrijven ter wereld. Sixt staat bekend om haar uitgebreide vloot van premium voertuigen en biedt diverse mobiliteitsdiensten aan in meer dan 100 landen. Naast traditionele autoverhuur biedt Sixt ook chauffeursdiensten, elektrische autoverhuur, en carsharing aan. Door de jaren heen heeft Sixt zich ontwikkeld tot een belangrijke speler op de markt voor mobiliteitsdiensten, met een sterke nadruk op innovatie en klantenservice.


Contactgegevens

Amphitheatre Parkway 1600

94043 Mountain View

US

🌐 www.sixt.be



Categorieën

Autodiensten | Autoverhuur | Auto lease