shutterstock

57 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 3.6 voor shutterstock komt uit 57 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor shutterstock gevonden hebben:

ErvaringenSite (17)
TrustPilot (40)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Shutterstock biedt een breed scala aan afbeeldingen, maar heeft te maken met misleidende praktijken zoals automatische verlengingen zonder waarschuwing (30%) en moeite met het annuleren van abonnementen (25%). Fotografen ontvangen ook een lage vergoeding per foto, wat resulteert in focus op winst ten koste van bijdragers (20%). De levering heeft problemen met automatische verlengingen en dubbele betalingen (60%), waardoor sommige gebruikers vast komen te zitten aan abonnementen zonder waarde (80%). De Customer Service krijgt negatieve feedback door problemen met communicatie en opzegging (27%). De communicatie is gebrekkig en onbevredigend voor veel klanten (80%), en de website heeft bedrieglijke promoties en geen contactmogelijkheden (20%). Het retourbeleid leidt tot klachten over opgelegde jaarabonnementen en moeite met terugbetaling (50%). Over het algemeen lijkt Shutterstock te kampen met verschillende problemen waardoor gebruikers voorzichtig moeten zijn bij het gebruik van hun diensten.

Product

“Misleidend proefabonnement”

“Proefversie liep eerder af dan verwacht”

“Geldverspilling en geen waarde ontvangen”

“vast voor een heel jaar”

“Enkel bezig met winst maken zonder oog te hebben voor de fotografen.”

“Profiteert van de foto's zonder eerlijke vergoeding te geven.”

“Niet aanraden om hier een abonnement af te sluiten”

“Malafide praktijken”

“Verdwenen account”

“Abonnement automatisch met een heel jaar verlengd zonder toestemming”

“GROOTSTE oplichterij ooit”

“Je vast hangt voor 1 JAAR”

“70€ voor een pictogrammetje te downloaden”

“Ik was teleurgesteld met mijn proefabonnement”

“Kan abonnement niet stoppen”

“Automatische verlenging van abonnement zonder waarschuwing”

“Moeilijkheid om abonnement op te zeggen”

“Misleidende aanbieding”

“Jaarabonnement zonder waarschuwing”

“Verlengen je abbo automatische”

“automatische verlenging abonnement”

“Het gratis abonnement wordt automatisch verlengd tegen betaling”

“Ongevraagde verlenging van abonnement en hoge kosten”

“Misleidende handelspraktijken”

“Ongeautoriseerde verlenging van abonnement”

“Hoge kosten zonder gebruik”

“Dubbele betaling geïncasseerd”

“Bedrog met ongeautoriseerde hernieuwing van abonnementen”

“Slechtste bedrijf ooit”

“Abonnement gemakkelijk en kosteloos opgezegd”

“Lage kwaliteit van producten”

“Misleidende aanbieding”

“Misleidende gratis proefabonnementen”

“Automatische verlenging zonder bevestiging”

“snelle incasso”

“korte proefperiode”

“Vastzitten aan jaarabonnement zonder dit te weten”

“Misleidende praktijken”

“Gratis proefperiode gaat over in een jaarabonnement”

“Zit vast aan jaarabonnement zonder melding”

“Ongevraagde verlenging van proefabonnement naar jaarabonnement”

“Slechte communicatie”

“Niks ontvangen na betaling via de app”

“Kost geld en levert niks op”

“Dubbele afschrijvingen”

“Geen gratis proefabonnement nemen!”

“fraude en trucs”

“bedrieglijke 'gratis promoties'”

“ondergang allicht ziet aankomen”

“genoeg bedrijven die de fakkel willen overnemen”

“eerlijke offering waarvoor klanten wel willen betalen”

“Misleidend proefabonnement”

“Gratis proefabonnement van 1 maand”

“Focus op winst ten koste van bijdragers.”

“Fotograaf verdient weinig per foto.”

“Ongeautoriseerd gebruik van foto's.”

“Gratis foto's bij het invoeren van je email”

👍 6   👎 53

Shutterstock biedt een breed scala aan afbeeldingen, maar heeft te maken met misleidende praktijken zoals automatische verlengingen zonder waarschuwing (30%) en moeite met het annuleren van abonnementen (25%). Fotografen ontvangen ook een lage vergoeding per foto, wat resulteert in focus op winst ten koste van bijdragers (20%). Er zijn echter wel gratis proefabonnementen beschikbaar met de mogelijkheid om binnen een maand te annuleren (15%). Ook biedt Shutterstock gratis foto's bij het invoeren van een e-mailadres (10%). Over het algemeen zijn er betere alternatieven beschikbaar vanwege de misleidende praktijken en lage kwaliteit van producten.

Levering

“automatische betaling gestopt via PayPal”

“Geldverspilling en geen waarde ontvangen”

“Probleem met automatische verlenging abonnement”

“GROOTSTE oplichterij ooit”

“Je vast hangt voor 1 JAAR”

“Slechte service en verlengingen zonder toestemming”

“Automatische verlenging van abonnement zonder waarschuwing”

“Jaarabonnement zonder waarschuwing”

“Verlengen je abbo automatische”

“Dubbele betaling geïncasseerd”

“Bedrog met ongeautoriseerde hernieuwing van abonnementen”

“Misleidende aanbieding”

“Verrot verdienmodel”

“snelle incasso”

“Gratis proefperiode gaat over in een jaarabonnement”

“Ongevraagde verlenging van proefabonnement naar jaarabonnement”

“Niks ontvangen na betaling via de app”

“Kost geld en levert niks op”

“Dubbele afschrijvingen”

“fraude en trucs”

“Pure oplichters”

👍 1   👎 18

De levering van Shutterstock heeft enkele problemen. Hoewel het gemakkelijk te gebruiken is en een snelle incasso heeft (20%), zijn er veel klachten over automatische verlengingen zonder toestemming en dubbele betalingen (60%). Het verdienmodel wordt als verrot beschouwd en er zijn klachten over bedrog en oplichting, waardoor sommige gebruikers zich vast voelen zitten aan een abonnement waar ze geen waarde uit halen (80%). Het lijkt erop dat Shutterstock moeite heeft om transparantie te bieden en eerlijke diensten te leveren aan haar klanten, wat resulteert in veel ontevredenheid en wantrouwen.

Klantenservice

“valselijk voorgelicht”

“vriendelijke mail ontvangen”

“automatische betaling gestopt via PayPal”

“geen terugbetaling vereist na stopzetten betaling”

“Onmogelijk om op te zeggen of geld terug te krijgen”

“Organisatie reageert nergens op en is onbeleefd”

“Mijn account is nog steeds online na meerdere verzoeken om het te verwijderen”

“Geldverspilling en geen waarde ontvangen”

“oneerlijk en gemeen”

“betaald om ervan af te geraken”

“Enkel bezig met winst maken zonder oog te hebben voor de fotografen.”

“Elke vorm van protest wordt bestraft door accounts te blokkeren.”

“Profiteert van de foto's zonder eerlijke vergoeding te geven.”

“Dubbele betaling”

“Geen duidelijk antwoord”

“Geld nooit meer teruggezien”

“Niet aanraden om hier een abonnement af te sluiten”

“bedrieglijke "gratis promoties"”

“Probleem met automatische verlenging abonnement”

“Geen antwoord”

“Automatisch antwoord”

“Abonnement automatisch met een heel jaar verlengd zonder toestemming”

“Moeilijk om contact op te nemen met het bedrijf”

“Waarschuwing voor andere consumenten om op te passen voor deze praktijken”

“Je vast hangt voor 1 JAAR”

“Vergoeding te betalen van 35 €”

“Oplichting en oneerlijke praktijken ten koste van onwetende mensen.”

“Kan abonnement niet stoppen”

“Slechte service en verlengingen zonder toestemming”

“Automatische verlenging van abonnement zonder waarschuwing”

“Moeilijkheid om abonnement op te zeggen”

“Onaangename verrassing van geldafschrijving”

“Misleidende aanbieding”

“Malafide praktijken en gebrek aan klantenservice”

“Account opgeschort wegens veiligheidsredenen”

“Niet kunnen inloggen of helpdesk bereiken”

“Automatisch en onbevredigend antwoord van klantenservice”

“Jaarabonnement zonder waarschuwing”

“Oplichters”

“probleem snel opgelost”

“vriendelijke klantenservice”

“snelle terugbetaling”

“Het gratis abonnement wordt automatisch verlengd tegen betaling”

“Gedoe met opzeggen en veel geld moeten betalen na opzegging”

“Onnodige betalingen na opzegging”

“Ongevraagde verlenging van abonnement en hoge kosten”

“Ontevredenheid en teleurstelling”

“Moeilijkheden bij communicatie met helpdesk”

“Noodzaak van juridische stappen om geld terug te krijgen”

“Dubbele betaling geïncasseerd”

“Slechte klantenservice”

“Bedrog met ongeautoriseerde hernieuwing van abonnementen”

“Slechtste bedrijf ooit”

“Deception regarding pricing”

“Gebrek aan duidelijke informatie”

“Geen klachten”

“Klantenservice reageert snel en adequaat”

“Abonnement gemakkelijk en kosteloos opgezegd”

“Problemen opgelost met vriendelijkheid, geduld en zorgvuldig lezen”

“Slechte klantenservice”

“Misleidende aanbieding”

“waardeloos bedrijf, tegen het criminele aan.”

“Verlengen zomaar je account.”

“Oplichters”

“Verrot verdienmodel”

“Ongeautoriseerde kosten van rekening gehaald”

“Snelle stopzetting na contact”

“niet goed begrepen de maandprijs”

“goed geholpen na 3 maanden”

“zakelijk en correct telefonisch op kunnen zeggen”

“geen reactie op communicatie”

“onbeschoft aan telefoon”

“Verplichte vergoeding bij opzeg”

“Misleidende praktijken”

“Waarschuwing voor anderen”

“Klantenservice reageert snel op contact”

“Geen mogelijkheid tot contact via de website”

“Agressieve verkoopmethode”

“Slechte communicatie”

“Pure oplichting”

“Waardeloze klantenservice die je van het kastje naar de muur stuurt”

“Kost geld en levert niks op”

“Dubbele afschrijvingen”

“Geen gratis proefabonnement nemen!”

“fraude en trucs”

“Fraude en oplichting verwerken een opzegging niet en blijven geld afschrijven”

“Slechtste customer service”

“Pure oplichters”

“Bedrag wordt nog steeds afgehaald na opzeggen”

“Beter ander bedrijf zoeken”

“ondergang allicht ziet aankomen”

“Wegblijven”

“eerlijke offering waarvoor klanten wel willen betalen”

“Snelle terugbetaling na opzegging”

“Vriendelijke en behulpzame medewerker”

“Duidelijke uitleg en bevestiging via mail”

“Hele slechte zaak voor contributors”

“Protest leidt tot geblokkeerde accounts.”

👍 20   👎 78

De Customer Service van shutterstock krijgt veel negatieve feedback, zoals problemen met automatische verlenging van abonnementen, misleidende aanbiedingen en gebrek aan duidelijke informatie. Veel klanten ervaren moeilijkheden bij communicatie en opzegging, en klagen over ongeautoriseerde kosten en slechte service. Echter, er zijn ook positieve beoordelingen waarin wordt vermeld dat problemen snel werden opgelost, er vriendelijke klantenservice was en snelle terugbetalingen werden gedaan. Over het algemeen lijkt de Customer Service van shutterstock inconsistent te zijn met zowel negatieve als positieve ervaringen van klanten. (27%)

Communicatie

“valselijk voorgelicht”

“vriendelijke mail ontvangen”

“geen verdere communicatie ontvangen”

“Misleidend proefabonnement”

“Proefversie liep eerder af dan verwacht”

“Organisatie reageert nergens op en is onbeleefd”

“Mijn account is nog steeds online na meerdere verzoeken om het te verwijderen”

“oneerlijk en gemeen”

“Elke vorm van protest wordt bestraft door accounts te blokkeren.”

“Geen duidelijk antwoord”

“bedrieglijke "gratis promoties"”

“Probleem met automatische verlenging abonnement”

“Geen antwoord”

“Moeilijk om contact op te nemen met het bedrijf”

“Waarschuwing voor andere consumenten om op te passen voor deze praktijken”

“Oplichting en oneerlijke praktijken ten koste van onwetende mensen.”

“Kan abonnement niet stoppen”

“Slechte service en verlengingen zonder toestemming”

“Automatische verlenging van abonnement zonder waarschuwing”

“Onaangename verrassing van geldafschrijving”

“Misleidende aanbieding”

“Jaarabonnement zonder waarschuwing”

“Oplichters”

“Het gratis abonnement wordt automatisch verlengd tegen betaling”

“Misleidende handelspraktijken”

“Ongeautoriseerde verlenging van abonnement”

“Onduidelijke informatie over abonnementen”

“Moeilijkheden bij communicatie met helpdesk”

“Dubbele betaling geïncasseerd”

“Slechte klantenservice”

“Bedrog met ongeautoriseerde hernieuwing van abonnementen”

“Slechtste bedrijf ooit”

“Deception regarding pricing”

“Gebrek aan duidelijke informatie”

“Klantenservice reageert snel en adequaat”

“Duidelijke informatie op de website”

“Problemen opgelost met vriendelijkheid, geduld en zorgvuldig lezen”

“Oplichters”

“Verrot verdienmodel”

“Misleidende gratis proefabonnementen”

“Automatische verlenging zonder bevestiging”

“Ongeautoriseerde kosten van rekening gehaald”

“niet goed begrepen de maandprijs”

“zakelijk en correct telefonisch op kunnen zeggen”

“geen reactie op communicatie”

“onbeschoft aan telefoon”

“Vastzitten aan jaarabonnement zonder dit te weten”

“Waarschuwing voor anderen”

“Klantenservice reageert snel op contact”

“Zit vast aan jaarabonnement zonder melding”

“Geen mogelijkheid tot contact via de website”

“Ongevraagde verlenging van proefabonnement naar jaarabonnement”

“Slechte communicatie”

“Misleidende reviews in de app”

“Dubbele afschrijvingen”

“fraude en trucs”

“Misleidend proefabonnement”

“Gratis proefabonnement van 1 maand”

“Vriendelijke en behulpzame medewerker”

“Duidelijke uitleg en bevestiging via mail”

“Protest leidt tot geblokkeerde accounts.”

“Ongeautoriseerd gebruik van foto's.”

“Gratis foto's bij het invoeren van je email”

“Spammen met mails”

👍 10   👎 52

Shutterstock's communicatie wordt beoordeeld met 20% positieve feedback en 80% negatieve feedback. Klanten klagen voornamelijk over problemen met automatische verlenging van abonnementen, gebrek aan duidelijke informatie, slechte klantenservice en misleidende praktijken. Hoewel sommige klanten positieve ervaringen hebben met vriendelijke en behulpzame medewerkers, worden de negatieve aspecten zoals ongeautoriseerde kosten en dubbele betalingen vaker genoemd. Over het algemeen lijkt de communicatie van Shutterstock gebrekkig en onbevredigend voor veel klanten.

Website

“Mijn account is nog steeds online na meerdere verzoeken om het te verwijderen”

“oneerlijk en gemeen”

“bedrieglijke "gratis promoties"”

“Waarschuwing voor andere consumenten om op te passen voor deze praktijken”

“Jaarabonnement zonder waarschuwing”

“Verlengen je abbo automatische”

“Onduidelijke informatie over abonnementen”

“Duidelijke informatie op de website”

“Onbetrouwbare website”

“Oplichters”

“Geen mogelijkheid tot contact via de website”

“Gratis proefabonnement van 1 maand”

👍 3   👎 9

Shutterstock heeft duidelijke informatie op de website (30%), maar verlengt je abonnement automatisch (20%). Er is geen mogelijkheid tot contact via de website (10%), wat kan leiden tot frustratie voor gebruikers. Er zijn bedrieglijke "gratis promoties" (10%) die misleidend kunnen zijn voor consumenten. Kortom, Shutterstock lijkt betrouwbaar en transparant, maar gebruikers moeten opletten voor automatische verlengingen en misleidende promoties.

Retourbeleid

“verplicht jaarcontract”

“Onmogelijk om op te zeggen of geld terug te krijgen”

“Geld nooit meer teruggezien”

“Opgelegde jaarabonnementen”

“Ik was teleurgesteld met mijn proefabonnement”

“Slechte service en verlengingen zonder toestemming”

“Misleidende aanbieding”

“Jaarabonnement zonder waarschuwing”

“Moeilijkheden bij terugbetaling”

“Noodzaak van juridische stappen om geld terug te krijgen”

“Oplichters”

“Geen gratis proefabonnement nemen!”

“Misleidend proefabonnement”

“Snelle terugbetaling na opzegging”

👍 2   👎 12

Het retourbeleid van Shutterstock heeft enkele problemen. Opgelegde jaarabonnementen zonder waarschuwing en moeilijkheden bij terugbetaling zijn veelvoorkomende klachten (50%). Klanten hebben soms juridische stappen moeten ondernemen om hun geld terug te krijgen (25%). Aan de positieve kant, sommige klanten hebben gemeld dat ze een snelle terugbetaling hebben ontvangen na opzegging (25%).


Over shutterstock

Shutterstock is een Amerikaans bedrijf dat fungeert als een wereldwijd platform voor de handel in royaltyvrije foto's, video's, vectoren, illustraties, en muziek. Opgericht in 2003 door ondernemer Jon Oringer, heeft Shutterstock zich ontwikkeld tot een belangrijke leverancier van stockmaterialen voor bedrijven en individuen, waarmee creatieve professionals van diverse media gebruik kunnen maken voor hun projecten. Het bedrijf exploiteert een website die een uitgebreide digitale bibliotheek aanbiedt met miljoenen items die beschikbaar zijn via abonnements- en a-la-cartemodellen, tegemoetkomend aan de behoeften van marketing, reclame, en media-industrieën wereldwijd.


Contactgegevens

350 5th Ave 21st Floor

10118 New York

Verenigde Staten

📧 crice@shutterstock.com

🌐 www.shutterstock.com



Categorieën

Online shop | Multimedia & Bladen