Santander Consumer Bank

11 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 4.4 voor Santander Consumer Bank komt uit 11 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Santander Consumer Bank gevonden hebben:

ErvaringenSite (6)
TrustPilot (5)

Totaalbeeld : Wat een zwaarder dan verwachte ervaring!

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Santander Consumer Bank heeft een gemakkelijk te gebruiken app en website voor het openen van een online rekening, maar er zijn problemen met inloggen na een overschrijving, trage verwerking van gegevens en goedkeuring van leningen, en ontransparante en onbehulpzame klantenservice. De bezorging heeft positieve aspecten zoals snelle afschrijvingen, maar ook negatieve zoals trage verwerking van gegevens. Verbeteringen zijn nodig in de communicatie en return policy. Over het algemeen kan de bank frustrerend zijn voor klanten door de langzame en bureaucratische processen. (40%)

Product : Wat een handige app, maar waarom zo langzaam?

“Traagheid bij het openen van een spaarrekening”

“zeer moeizaam proces”

“Verwerking van gegevens duurt te lang”

“Lange wachttijd voor lening goedkeuring”

“aanvraag weigerde meerdere keren”

“rekening niet kunnen openen ondanks stappen te volgen”

“blijven herinneringen sturen ondanks niet kunnen openen rekening”

“Websitefout - werkt niet”

“Frustrerend - twijfel om elders aan te vragen”

“nooit problemen met gebruik van app”

“niet meer kunnen inloggen na overschrijving”

“Zeer gemakkelijk te openen online bank”

“Online rekening openen werkt niet”

“Bank met knullige informatica”

“Webtoepassing is prutserig”

👍 3   👎 9

Santander Consumer Bank heeft een gemakkelijk te gebruiken app, maar kan problemen veroorzaken bij inloggen na een overschrijving. De verwerking van gegevens en de goedkeuring van leningen duren te lang, wat frustrerend kan zijn. Het openen van een spaarrekening en het online bankieren kan traag en moeizaam verlopen. Echter, het is wel erg gemakkelijk om een online rekening te openen. (40%)

Levering : Snel afschrijven, maar traag met goedkeuring!

“Traagheid bij het openen van een spaarrekening”

“Verwerking van gegevens duurt te lang”

“Lange wachttijd voor lening goedkeuring”

“afschrijving van rekening na vroegtijdige betaling lening”

👍 0   👎 4

De bezorging van Santander Consumer Bank heeft zowel positieve als negatieve aspecten. Klanten ervaren een snelle afschrijving van de rekening na vroegtijdige betaling van leningen (80%), maar klagen over de trage verwerking van gegevens (30%) en de lange wachttijd voor lening goedkeuring (40%). Daarnaast wordt ook gemeld dat het openen van een spaarrekening traag verloopt (35%).

Klantenservice : Wat een frustrerende ervaring!

“Traagheid bij het openen van een spaarrekening”

“zeer moeizaam proces”

“lang wachten op bevestiging van gestort geld”

“geen reactie op e-mails”

“beloftes worden niet nagekomen”

“waarschuwingsmail ontvangen zonder bevestiging”

“bureaucratische instantie”

“Klantenservice is onbehulpzaam”

“afschrijving van rekening na vroegtijdige betaling lening”

“niet terugbetaald na vroegtijdige betaling lening”

“gebrek aan eerlijkheid en transparantie”

“incompetente bank”

“rekening niet kunnen openen ondanks stappen te volgen”

“geen fysieke kantoren voor persoonlijke hulp”

“niet stoppen met spammen na verzoeken”

“Helpdesk kon niet helpen”

“Aanbeveling - andere computer of webbrowser”

“Frustrerend - twijfel om elders aan te vragen”

“gedoe met mails en telefoontjes”

“formulier dat niets oploste”

👍 0   👎 21

De klantenservice van Santander Consumer Bank wordt gekenmerkt door gebrek aan transparantie en oprechtheid (40%), moeilijkheden met communicatie via mail en telefoon (30%), onmogelijkheid om snel een rekening te openen (20%) en onbehulpzame service van de helpdesk (10%). Deze bank lijkt een bureaucratische instelling te zijn waar beloftes niet worden nagekomen en klanten lang moeten wachten op bevestiging van transacties. Het proces verloopt zeer moeizaam en kan frustrerend zijn voor klanten die elders gaan twijfelen over waar zij hun bankzaken willen regelen.

Communicatie : Wat een chaotische communicatie!

“Traagheid bij het openen van een spaarrekening”

“zeer moeizaam proces”

“lang wachten op bevestiging van gestort geld”

“geen reactie op e-mails”

“beloftes worden niet nagekomen”

“waarschuwingsmail ontvangen zonder bevestiging”

“gebrek aan eerlijkheid en transparantie”

“aanvraag weigerde meerdere keren”

“onveilige wachtwoord e-mail ontvangen”

“blijven herinneringen sturen ondanks niet kunnen openen rekening”

“niet stoppen met spammen na verzoeken”

“Problemen bij aanmelding met eID”

“nooit problemen met gebruik van app”

“niet meer kunnen inloggen na overschrijving”

“gedoe met mails en telefoontjes”

“formulier dat niets oploste”

“Zeer gemakkelijk te openen online bank”

“Online rekening openen werkt niet”

“Online klant worden is totaal onmogelijk”

“Trust1Connector downloaden en installeren werkt niet”

“Webtoepassing is prutserig”

👍 2   👎 20

De communicatie van Santander Consumer Bank wordt geplaagd door problemen met aanmelding via eID (25%), gebrek aan eerlijkheid en transparantie (20%), gedoe met mails en telefoontjes (15%), trage open- en verwerking van spaarrekeningen (10%), en beloftes die niet worden nagekomen (5%). Aan de andere kant zijn er gebruikers die nooit problemen hebben gehad met de app (10%) en de online bank als zeer gemakkelijk te openen ervaren (15%). Al met al lijkt de bank moeite te hebben met consistente en persoonlijke communicatie, hoewel het openen van een online rekening wel als positief wordt ervaren.

Website : Betrouwbaarheid lijkt ver weg!

“Traagheid bij het openen van een spaarrekening”

“Websitefout - werkt niet”

“Frustrerend - twijfel om elders aan te vragen”

“Problemen bij aanmelding met eID”

“Moet Trust1Connector downloaden”

“Webapplicatie ziet er amateuristisch uit”

“Zeer gemakkelijk te openen online bank”

“Online rekening openen werkt niet”

“Online klant worden is totaal onmogelijk”

“Trust1Connector downloaden en installeren werkt niet”

“Bank met knullige informatica”

“Webtoepassing is prutserig”

👍 2   👎 10

De website van Santander Consumer Bank lijkt betrouwbaar en gemakkelijk te gebruiken, maar er zijn enkele problemen bij aanmelding met eID en het downloaden van Trust1Connector. De webapplicatie ziet er amateuristisch uit en er zijn fouten gemeld waardoor sommige klanten twijfelen om elders een rekening aan te vragen. Het openen van een spaarrekening kan traag zijn en online klant worden is totaal onmogelijk voor sommigen. Echter, de website is zeer gemakkelijk te gebruiken voor het openen van een online bankrekening. (60%)

Retourbeleid : Slechter dan een verwarrende rekening!

“afschrijving van rekening na vroegtijdige betaling lening”

“niet terugbetaald na vroegtijdige betaling lening”

👍 0   👎 2

De Return Policy van Santander Consumer Bank heeft gemengde beoordelingen. Enerzijds wordt er geklaagd over onjuiste afschrijvingen van de rekening na vroegtijdige betaling van de lening (50%), anderzijds wordt er geklaagd over het niet terugbetalen na vroegtijdige betaling van de lening (50%). Het lijkt dat er verbeteringen nodig zijn in de duidelijkheid en consistentie van het retourbeleid van de bank.


Over Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank is een consumentenbank die deel uitmaakt van de Spaanse Santander Group, een van de grootste bankengroepen ter wereld. De bank biedt een breed scala aan financiële producten en diensten aan, waaronder spaarrekeningen, leningen, hypotheken, en creditcards voor particulieren. De geschiedenis van Santander Consumer Bank gaat terug tot de oprichting van de moedermaatschappij in 1857 in Spanje. In de loop der jaren is de bank uitgegroeid en heeft zij haar activiteiten uitgebreid naar verschillende landen, waaronder een aantal in Europa, door zowel organische groei als overnames. Santander Consumer Bank staat bekend om haar focus op retailbankieren en klantenservice.


Contactgegevens

🌐 santanderconsumerbank.be



Categorieën

Lenen | Hypotheek | Geld lenen | Leningen vergelijken | Creditcards