Europcar

Alle reviews

Europcar

50% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Spotlight: Wat zeggen onze klanten?

F
Frits
Met spoed hadden we voor het weekend een auto nodig. Via de website geprobeerd, maar daar kwamen alleen maar grote auto's naar voren als zijnde beschikbaar. Van die gezinswagens. Dat was ons wat te...Lees verder
B
Brigitte
Door een auto-ongeval werden wij door onze verzekeringsmaatschappij doorgestuurd naar Europcar in Zavemtem luchthaven. Alles vlot verlopen, geen enkel probleem. Heel vriendelijke man die de papi...Lees verder
J
Jolien
Wij hebben in juni een auto gehuurd via brussels airlines bij europacar. (ibiza) Toen we aankwamen begon het. Ik had een volledige verzekering genomen (online), maar bleek dat dit niet bij hun was....Lees verder
V
Van Walsen.
Superchill is europcar, neem dat van mij aan!. Ik reis veel voor mijn bedrijf en huur ALTIJD bij europcar als ik in het buitenland een auto nodig heb. De rede? Omdat je bij die goedkope tegenhanger...Lees verder
R
Roy
In maart 2022 een auto gereserveerd in Guyaguil (Ecuador) na een lange reis bleek de auto niet beschikbaar maar wel een kleinere. Niet handig als je met z'n vijven bent waarvan twee boven de 1,90 ...Lees verder

Alle reviews (56)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Met spoed een auto

    Met spoed hadden we voor het weekend een auto nodig. Via de website geprobeerd, maar daar kwamen alleen maar grote auto's naar voren als zijnde beschikbaar. Van die gezinswagens. Dat was ons wat te gortig, dus we zijn toen naar het filiaal aan de Overtoom Amsterdam gegaan, in de hoop dat ze ook nog andere auto's zouden aan kunnen bieden. Wij hebben vaker auto's gehuurd bij Europcar en hebben gemerkt dat de website niet altijd hetzelfde is als in het filiaal.

    We hebben toen online de kleinst vindbare auto geboekt, in de hoop die te kunnen inwisselen voor een kleiner model in het filiaal. Want online boeken en betalen, dat gaat nou eenmaal handiger en efficiënter dan dat dat in de winkel nog allemaal moet gebeuren.

    In de winkel waren ze erg vriendelijk en er bleek toch een auto beschikbaar te zijn die wat ons wat meer paste, een kleiner model. Wij rijden altijd in kleinere auto's, dat is niet alleen goedkoper, maar vinden we ook prettiger rijden.

    Herhaaldelijk is ons gebleken dat de mensen van Europcar met je meedenken en er echt hun best voor doen jou als klant te helpen. Hoe het in andere filialen is, weet ik niet, maar bij de Overtoom zijn ze gewoon heel goed.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vervangwagen

    Door een auto-ongeval werden wij door onze verzekeringsmaatschappij doorgestuurd naar Europcar in Zavemtem luchthaven. Alles vlot verlopen, geen enkel probleem. Heel vriendelijke man die de papieren in orde bracht. Stelde een extra verzekering voor gedurende de vijf dagen dat ik de wagen zou hebben. Met het ongeval dat we juist gehad hadden in het achterhoofd, leek me dit geen slechte zaak. Ik had op voorhand gemeld dat ik de wagen waarschijnlijk al na vier dagen zou terug brengen, dit was geen enkel probleem als hij voor 10u werd terug gebracht.
    De vierde dag stonden wij mooi voor 10u in Zaventem, verschillende keren moeten vragen of ze de wagen op schade wilden controleren, na lang wachten werd de auto vluchtig bekeken, geen enkel document werd opgemaakt. We moesten niet wachten, alles was in orde.
    Bij het ontvangen van de factuur natuurlijk wel 5 dagen aangerekend. De wagen was zogezegd pas na 12u binnengebracht. Serieuze les geleerd! Nooit meer.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    niet correct

    Wij hebben in juni een auto gehuurd via brussels airlines bij europacar. (ibiza) Toen we aankwamen begon het. Ik had een volledige verzekering genomen (online), maar bleek dat dit niet bij hun was. Ik was verzekerd maar met een externe verzekeraar in Belgie. Als wij een ongeval kregen moesten wij het dan ook via die weg oplossen en schade ter plaatse betalen. Als we ter plaatste bij hun een verzekering wouden nemen kwam dat neer op 360 euro voor 4 dagen duurder dan de huurauto zelf hahaha en een dubbele verzekering ?? Eens de auto terug ingeleverd was en alles in perfecte staat was teruggekomen, bleek dat ze 34 euro extra hebben afgehouden van mijn visa. Reden??? Benzine kan niet want hij was volgetankt en verder was alles in orde. Het gaat nu maar om 34 euro maar het is het principe dat ze niet eens een mededeling erbij zetten voor wat ze het extra afhouden.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Geen wachtrij

    Superchill is europcar, neem dat van mij aan!. Ik reis veel voor mijn bedrijf en huur ALTIJD bij europcar als ik in het buitenland een auto nodig heb. De rede? Omdat je bij die goedkope tegenhangers altijd 1. ontzettend veel problemen hebt bij het inleveren (schade gekregen terwijl geen schade gemaakt) en 2. omdat ik altijd LACHEND langs de rij loop van de meeste andere verhuurbedrijven. Gelijk naar het loket van europcar dat er vaak naast zit en daar geen ellelange rijen staan voordat je eindelijk weg kan rijden. Scheelt me altijd minimaal een uur. En als op dat moment het enige wat je wil, na een lange reis, je hotelkamer in en een biertje pakken, dan is dat wel heel fijn hoor!

    wow wat een vet cadeau om aan je ouders te geven!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Autohuur Europcar

    In maart 2022 een auto gereserveerd in Guyaguil (Ecuador) na een lange reis bleek de auto niet beschikbaar maar wel een kleinere. Niet handig als je met z'n vijven bent waarvan twee boven de 1,90 m. Men sprak niet of nauwelijks Engels dus liep het gesprek via de telefoon met iemand die wel een beetje Engels kon spreken. Afgesproken dat de gereserveerde auto er de volgende ochtend zou zijn. Dat was het geval maar wel een oude uitvoering met ruim 166000 km op de teller. Na twee dagen reizen heb ik per mail een klacht ingediend. De auto maakte rare bijgeluiden, met weinig vermogen wat gevaarlijk was in de bergen. De gehuurde navigatie ging al naar een dag kapot en was niet meer aan het raam te bevestigen (slijtage?). De klacht zou worden doorgestuurd naar Guayaguil waar ik de auto ook weer zou inleveren. Dat was dus niet het geval. Ook bleek dat indien je geen gebruik maakt van de tol badge je alle bonnetjes moet bewaren. Staat wel ergens beschreven maar was niet duidelijk gemaakt tijdens de overdracht. Geen Engels!. Als compensatie hoefde ik geen benzine bij te betalen hij zat iets onder het streepje. Kosten 5 dollar. Ik hoefde geen boete te betalen omdat ik geen bonnetjes meer had. Wel alle tolwegen betaald. Kost practisch niets. En de schade aan de navigatie hoefde ik niet te betalen. Logisch die was in dezelfde staat als de auto.
    Helaas moest ik wel akkoord gaan daar onze vlucht naar Nederland bijna vertrok.
    Kortom slechte informatie, zeer gebrekkig Engels op een internationale luchthaven maar bovenal de staat van de auto + aantal kilometers. Op de site wordt aangegeven dat de fleet regelmatig wordt vernieuwd. Wel dat geldt niet voor deze auto. Eerst niet beschikbaar en dan moet je met zo'n barrel onderweg. Er was geen alternatief.
    Zeer slechte ervaring met Europcar. Denk na voor je met hun in zee gaat. Ik nooit meer.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Huren wagen in Spanje

    Auto gehuurd in Spanje om van de luchthaven naar vakantiebestemming te rijden. Bij terugkeer opnieuw een wagen gehuurd. De dame aan de desk in de luchthaven van Malaga raadt aan om een Medium verzekering te nemen: geen tijdverlies om de schade aan de wagen te controleren want alles wordt toch gedekt. OK, dat is handig, dus maar gedaan. Bij aankomt: inderdaad geen check van de wagen maar gewoon inleveren. Bij de terugrit hetzelfde: geen gezamenlijke check bij het ophalen. Bij het moment van vertrek (5u 's morgens, de sleutels van de wagen de avond voordien opgehaald maar nog niet in de wagen geweest) blijkt er een kleien barst in de ruit te zitten. Bij het afleveren in Malaga meld ik dat. Daar gaat wel iemand de wagen controleren. Ondanks de verzekering staat er meer dan 400 euro extra op mijn factuur! Klacht bij Europcar, pas na bijna 2 weken een antwoordje. Ze willen niet wijken en willen niet horen dat hun personeel foutieve informatie verstrekt. Ik maak bij buitenlandse (zaken)reizen regelmatig gebruik van andere autoverhuurdiensten zoals bvb. Avis en daar word ik altijd correct geholpen. Wat een afknapper deze eerste ervaring met Europcar.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Europcar denkt altijd mee

    Bij Europcar Amsterdam huur ik altijd een auto of busje. De website is erg handig, maar telefonisch zijn ze ook erg aardig. Als er een probleem is lossen ze dat altijd goed op. Ook denken ze met je mee. Zo had ik bijvoorbeeld een keer een auto gehuurd voor het weekend. De verkoper kwam zelf met de weekend-deal waarmee ik toch een paar tientjes heb bespaard, wegens de gratis verhoging van vrije kilometers.
    Inleveren is ook altijd handig, ik lever vaak pas 's nachts de auto in, dan zet ik em gewoon in de straat neer en doe de sleutels in de sleutelbox, dan zoeken ze de volgende dag de auto zelf wel weer op.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Weekje Frankrijk met Europcar

    Een auto huren is iets wat ik eigenlijk nog nooit gedaan had, maar samen met wat vrienden hebben we besloten bij Europcar een personenauto te huren en hier mee naar Frankrijk te rijden voor een weekje weg. En ja hoor, het ergste gebeurde... We waren er bijna en auto kreeg pech. We konden niet meer verder. Gelukkig konden we de 24-uurs service bellen en binnen no-time stond er iemand naast ons die de auto heeft gerepareerd. De rest van de week totaal geen problemen ondervonden, dus zeker een aanrader voor iedereen die een auto wilt huren.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Foutje met bestelling auto online maar toch opgelost gelukkig

    Vandaag goed geholopen door Europcar
    Mijn bestelling via het internet was kennelijk niet goed binnengekomen
    aangekomen om mijn auto af te halen wisten ze van niks
    balen ik dacht ik kan weer gaan

    maar gelukkig konden ze wel een auto voor mij vrijmaken en was ik alsnog geholpen

    gelukkig maar want ik had het niet voor niets vooraf geboekt! heb zelf geen auto want ik ga altijd met het openbaar vervoer maar als je dan ineens spullen moet vervoeren dan zit je toch omhoog


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Audi

    Haha echt grappig en goede service van Europcar. We hadden een auto gehuurd, gewoon de kleinste klasse, maar die waren op toen we aankwamen (een online storing met het bestelproces kennelijk). Kregen we de enige auto mee die er nog stond, een superdeluxe Audi, cabrio ook nog. Met Belgisch kenteken. We moesten mn vader ophalen, die vond dat maar wat mooi natuurlijk. Goede service dus: wij werden zo in ieder geval niet de dupe van hun storinkjes, sterker nog: we kregen nu ineens een dikke Audi mee. :))

    oh, dat wil ik ook!! Ik krijg nooit een cabrio Audi mee bij Europcar :((((


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Middenklas wagen gehuurd

    Spijtig genoeg ook regelrechte fraude bij europcar vliegveld Alicante. Via Sunnycars wagen gehuurd bij europcar. De man aan de balie deed zijn uiterste best om mij toch nog een verzekering aan te smeren, Daar alles verzekerd is bij Sunnycars ben ik deze blijven weigeren. Achteraf gaat deze verzekering doodleuk toch van mijn mastercard af. Na klacht bij Europcar loop je gewoon tegen de muur. Zijn regelrechte fraudeurs. Gelukkig heeft Sunnycars een tegemoetkoming gedaan...waarvoor dank. Nooit meer europcar voor mij...zijn gewoon oplichters. Collega van mij juist hetzelfde meegemaakt...en raad eens waar: eveneens bij europcar....


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    9 day rental thassos Greece

    the worst experience ever. This isn't a car rental agent but a pure money wolf. Altough we had an full insurance packet, he charges me 50 € extra because the car was sandy (What.. I had like 40 rentals before in Greece, never had problems.. quit normal you return the car sandy when you're on beach holiday)
    Charged me €30 extra, he claims that we didn't filled it up (6/8 ?) to the same level we got it -so not true
    Was very compelling (called 4 times to hurry us up), a very unfair greedy unpolite Mr Scrooge or uncle Dagobert. Was not available in his office during opening hours. Avoid this company !


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    onterecht schade aangerekend

    Bij het ophalen van de auto in Alicante werd op het contract de aanwezige schade vermeld. De auto stond echter vol schrammen. Er dan maar een vertegenwoordiger van Eurpcar bijgehaald die ons vertelde dat enkel schrammen van meer dan 5 cm op het document vermeld worden. De andere schrammetjes werden dus niet vermeld. Bij het ophalen van de wagen vermeld dat ik de auto terug zou brengen op 1 januari om 7 u 's morgens. De baliemedewerker zei me dat er op1 januari pas laat in de voormiddag iemand aanwezig zou zijn ( feestdag) en dat ik de sleutel zonder probleem in de speciaal voorziene box mocht droppen. Vandaag 1 maand na het inleveren van de auto krijg ik bericht dat er een krasje op de auto staat dat er niet zou geweest zijn bij het ophalen. Dit is echter volledig onjuist. Ik ben immers verzekerd via Sunny Cars. Dus mocht er schade geweest zijn kon ik het via hen recupereren. Ik moet nu bijna 200 EUR betalen. Dit bedrag zal automatisch afgeschreven worden van mijn kredietkaart. Mensen let op bij Europ Car. Neem foto's van de auto bij het ophalen. Anders is de kans groot dat nadien een factuur volgt; Beter is een andere autoverhuurder zoeken maar steeds oppassen. De meeste zijn immer in hetzelfde bedje ziek.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    NOOIT meer EUROPCAR

    Ik ga het kort proberen houden:
    Wij huurden een wagen in Malaga voor 3 dagen . ( wij huurden via rentalcars een wagen bij europcar met een omnium verzekering van rentalcars) Bij het afhalen van de wagen wordt via visa een borg gereserveerd van 1.100 euro.
    Na drie dagen geven wij de wagen in perfecte staat terug en wordt na een inspectie vermeld dat alles in orde is.
    2 maanden na de feiten zie ik op mijn visa dat er 1.100 euro in mindering gaat door Europcar! Dit zonder enige mail, brief, telefoon of wat dan ook. Dit betekent dus dat deze mensen - na 2 maanden- zonder enige uitleg zo maar je geld ontvreemden!

    Na heel wat mailverkeer en telefoons ( naar Spanje) krijgen wij 3 maand na de feiten een mail dat wij de autozetels zouden beschadigd hebben ( ondertussen staat het geld al lang op hun rekening en hebben wij bijgevolg nog weinig verweer) Over welke schade het gaat kunnen we op de zwart wit foto s niet uitmaken ( allemaal zeer dubieus) Uiteraard is het zeer gemakkelijk om eenzijdig na zo veel tijd de schuld toe te wijzen aan iemand die een omnium verzekering heeft bij iemand anders.

    Ik zou nu het geld rechtstreeks kunnen terugvorderen van mijn omniumverzekering maar ik vind dit vooral principieel onrechtvaardig hoe zij het durven op dergelijke oneerlijke manier te werk te gaan. Dit is echt profiteren van de mensen en een dergelijke firma echt onwaardig!

    Dat Europcar zich bezighoudt met dergelijke praktijken is zeer laag bij de grond en voorspelt niet veel goeds!

    NOOIT MEER EUROPCAR!!!!!!!




  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Opgelicht Alicante

    Auto gehuurd via Synnycars all in, af te halen aan de balie van Europacars Alicante luchthaven. Er werd ons een Audi aangeboden mits een kleine toeslag wat we weigerden. Ook na verschillende keren aandringen een extra verzekering voor persoonlijke schade wat we uitdrukkelijk weigerden omdat wat we betaalden alles dekte en we voor persoonlijke schade zelf wel een verzekering hebben. Ze schuiven je formulieren voor in het Spaans en spreken zelf gebrekkig Engels. Groot was onze verwondering toen via visa 113 euro werd aangerekend. Na een reclamatie kregen we gia mail een copie van een factuur te zien waarop op mijn naam een verzekering van 113 euro. Ik heb ginder ter plaatse dit factuur niet gezien en er ook niets van ontvangen. We hebben via Thomas Cook waar we de auto reserveerden bij Sunnycars een reclamatie ingediend. We wachten nu af.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    bedrog

    Auto gehuurd bij Keddy cars via Rental cars met uitvoering door Europcar. (Porto/ Portugal)
    Ondanks de uitdrukkelijke vraag om de wagen volgetankt terug te mogen brengen, zoals bij de
    boeking duidelijk aangegeven (door Keddy cars zelf) op de boekingsite ,was dat onmogelijk.
    Europcar zou dit zelf doen , zonder uitzondering.
    Resultaat : 15 euro extra "tankkosten " en eenheidsprijs 15 % hoger dan overal in de benzine stations.

    Mijn oordeel : dievenpraktijken en nooit meer Europcar en evengoed nooit meer bij Rental cars.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Oplichters

    Na voor de 5de keer of zo een auto te verhuren bij deze firma toch echt wel iets meegemaakt.

    Bij afhalen van het voertuig werdt er bij inspectie meteen extra schade gevonden en genoteerd op MIJN copy van het contract.
    Alles goed en wel.

    Had dit contract 2 maal laten verlengen dus had ik 3 contracten in totaal.

    Bij het afleveren van de auto werdt ik door een zeer onvriendelijke medewerker van deze firma verplicht mijn contracten aftegeven , kreeg ik een nieuw contract van heel de huur periode en heeft ze het lef de schade van het eerste contract me aanterekenen.
    Wouw niet eens naar het eerste contract kijken !

    Haar antwoord op alles was maar "dit moet je er na met de klanten dienst regelen"
    Ik weiger de factuur van de schade te tekenen , en laat ze niet op het schade formulier aanduiden "klant akkoord"want alleen dan teken ik voor aflevering van het voertuig.

    Echter wordt er nu zonder goedkeuring toch 620€ van mijn creditcard gehaald terwijl ze wisten van niet akkoord en betwisting.
    De klanten dienst reageerd pas na 1 MAAND en elke reactie is 1week wachten.

    Resultaat klanten dienst:
    Shade formulier is vervalst , de medewerker heeft er na het tekenen toch op genoteerd "klant akkoord met schade"
    was ik kan bewijzen sinds ik het orignineel had waar dit niet op staat.
    antwoord klantendienst: dit is normaal ??????!!!!!!!!!

    Dat ze het geld zonder toestemming afhalen:
    "we hebben geen toestemming nodig , het formulier waar op staat klant akkoord is toestemming"

    Het origineel contract dat ik heb moeten afgeven weigeren ze over te praten , en de persoon die de extra schade bij afhalen had opgemerkt wordt niet gecontacteerd.
    + 620€ voor een zeer kleine lakkras van pak 0.5cm op 3cm is belachelijk.

    Klantendienst gaat zelfs zo ver te dreigen me meer te gaan aanrekenen omdat ik niet wil akkoord gaan blijkbaar.



    Na 2 maanden met hun onbekwamen klantendienst , bank geld laten terug halen sinds dit gedebiteerd is zonder toestemming.
    Als ze nu een cent willen mogen ze langs mijn advokaat komen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Onterecht schade aangerekend

    Door een panne met onze wagen kregen we een reservewagen van europcar. Er werd een papier getekend waarop staat '?Geen schade' .Staat van bevinding werd niet opgesteld. Na 3 dagen werd de wagen terugbezorgd. 1 maand later zag ik plots dat er 660 en 52 euro afghaald werd van mijn rekening zonder iets te laten weten. Na telefonisch onderhoud kreeg ik te horen dat er krassen op de wagen aanwezig waren en dat de hoedeplank ontbrak. De auto was ook niet volgetankt. Dit alles is niet correct. De hoedplank was voordien reeds niet aanwezig en de wagen was volgetankt. Men kan niet bewijzen dat wij de krassen aangebracht hebben. Na contact met europcar blijven ze bij hun standpunt en krijg ik mijn geld niet terug. Een bewijs van reparatie is er niet. Het is dus duidelijk dat de volgende die met die wagen rijdt hetzelfde zal voor hebben. Neen het vertrouwen van europcar is volledig weg.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ten onrechte aanrekenen van extra kosten

    Op 23/09/2016 huurde ik bij Europcar een bestelwagen te Sint-Denijs-Westrem. De bediende van het kantoor aldaar was zo vriendelijk mij 's morgens te melden dat er een probleem was met de gereserveerde bestelwagen. Er zou voor een vervangbestelwagen gezorgd worden die van Zaventem moest komen en mogelijks wat later te Sint-Denijs-Westrem zou geleverd worden.
    Door deze latere levering werd het transport waarvoor de bestelwagen bedoeld was dan ook met circa een uur uitgesteld waardoor die niet meer voor sluitingstijd (17.00 u.) kon bezorgd worden. Voor de kantoorbediende was dit geen probleem. Ik moest enkel de sleutel van de bestelwagen in de brievenbus, bestemd voor de autosleutels, deponeren. De afstand Sint-Denijs-Westrem naar Kortrijk heen en terug bleef onder de grens van 120 km.
    Op de uitgavenstaat van mijn kredietkaart stelde ik echter vast dat er mij een bijkomende kost van € 37,77 (€11,22 voor benzine en €20,00 voor de benzineservice) werd aangerekend, ondanks het feit dat de filiaalhouder mij gezegd had dat ik niet hoefde te tanken bij aflevering van de bestelwagen als compensatie voor het geleden ongemak.
    Op 28/10/2016 heb ik dit gemeld. Er werd mij beloofd dat er met mij contact zou opgenomen worden. Uiteindelijk heb ik zelf contact moeten opnemen.
    Europcar weigerde verder hierop in te gaan.


Anderen bekeken ook

Alamo merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services

Alamo

6 reviews

Alamo: Ervaringen Kekke kar nodig om indruk te maken op je verkering of schoonfamilie? Voor wie tijdelijk behoefte heeft aan een auto, kan een huu...

Momondo merklogo voor beoordelingen van reis- en vakantie-ervaringen

Momondo

2 reviews

Bent u ook benieuwd wat anderen zeggen van dit bedrijf? Momondo.be is een bedrijf welke vakanties aanbiedt. Het vergelijkt de vliegticket aanbieder...

Hertz merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services

Hertz

13 reviews

Hertz: Ervaringen Zekerheid is bij het huren van een auto geen overbodige luxe. Je rijdt immers in een onbekende wagen en wilt natuurlijk wel dat ...

Sunny Cars merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services

Sunny Cars

5 reviews

Makkelijk een auto huren bij Sunny Cars, Rent a Smile. Huur een lach, maar is dat ook zo? Alles wat je moet weten over Sunny Cars voordat je bij di...

Europcar

Heb je zelf geen auto of wil je gewoon wel eens wat anders, al is het maar voor een dagje? Dan kun je een auto huren. Europcar is een van de bekendste aanbieders van huurauto’s en heeft dan ook op tal van belangrijke plaatsen vestigingen zitten. Schiphol, maar ook andere luchthavens in België, zijn voorzien van een Europcarvestiging en in het hart van alle grote en niet zo grote steden kun je gemakkelijk een auto huren of terugbrengen. Een professionele verhuurder, die bovendien is onderscheiden met de 5-sterrenkwalificatie van de BOVAG, de hoogste waardering voor een autoverhuurbedrijf. Bij Europcar ben je dus in goede handen.

Over Europcar
Europcar International is Europees marktleider op het gebied van verhuur van personen- en bestelauto’s. Het bedrijf werd in 1949 opgericht in Parijs en heeft inmiddels vestigingen over de hele wereld: 10.000 locaties in 150 verschillende landen. Het wagenpark van Europcar is dan ook zeer uitgebreid. Personenauto’s in alle soorten en maten: sedan, hatchback, cabriolet, station, personenbussen, bestelwagens, verhuisauto’s, zelfs vrachtauto’s zijn er te huren. Je kunt selecteren op diesel, benzine of elektrisch; op automaat of handgeschakeld. En natuurlijk op de types auto. Wagens als de Kia Picanto, de Volkswagen Up, de Mini of de kennelijk populaire Citroën Cactus. Maar er zijn ook grotere en luxere varianten, zoals een Mercedes-Benz, een Nissan Qashqai, iets uit de BWM 3-serie, een Audi A3 of een hybride Toyota. Of nog groter? Range Rovers, Mitsubishi Outlanders en Jaguars behoren ook tot het assortiment. Let wel: je weet nooit helemaal zeker welk type je krijgt, want je krijgt altijd ‘of een gelijkwaardige’ wagen…
 

Diensten van Europcar
De diensten van Europcar zijn legio. Kort huren, lang huren, verlengen, shortlease, privélease, zakelijk, verzekeringen, gratis 24/7 pechhulp in Europa, gratis inleveren bij elke Belgische stadsvestiging (ideale voor roadtripjes in eigen land of verhuisklussen), een oproepauto (voor als je een paar keer per maand een auto nodig hebt), vaak scherpe aanbiedingen (zoals korting voor leden van de ANWB), een veiligheidskit voor onderweg, een vaste klantenkaart voor extra voordelen, navigatiesystemen, het toevoegen van meerdere bestuurders, kinderzitjes en het verhuren van verhuisartikelen zoals steekkarren, verhuisdekens, traplopers en verhuisdozen. Bedenk het, en ze stoppen het in de auto die je wilt huren.

Klachten Europcar
Om teleurstellingen te voorkomen en klachten al bij voorbaat op te vangen, zijn er op de website van Europcar allerlei artikelen te vinden over mogelijke struikelblokken bij het huren van een auto. Hoe zit dat met eigen risico of met borg? Bij welke leeftijden zijn er voorwaarden of beperkingen aan het huren van een auto? Dergelijke vragen kunnen voor problemen zorgen bij autoverhuur, maar de ingelezen automobilist hoeft dan in ieder geval niet voor verrassingen te staan. Contact opnemen met Europcar kan op vele manieren; ze zijn van alle moderne communicatiemiddelen voorzien. Facebook, Twitter, een iPhone app en een Android app: het behoort tot de mogelijkheden. Liever ouderwetse contactvormen? Geen probleem: je kunt ook gewoon langsgaan of bellen, en je wordt uitgebreid en professioneel te woord gestaan.

Heb je ooit je droomauto gehuurd bij Europcar of kreeg je juist een wrak mee? Deel nu jouw ervaring met internationaal autoverhuurbedrijf Europcar op ErvaringenSite! 
 

Nieuwsberichten: Check onze laatste kortingen & voordelen van Europcar:
- 4% korting op autoverhuur

Hoe goed is Europcar. Is het makkelijk om een auto te huren en wat zijn de voorwaarden. Lees ervaringen van consumenten