Sixt

Alle reviews

Sixt

53% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Spotlight: What are our customers saying?

L
Luc T
We huurden meermaals een auto bij Sixt op meerdere plaatsen in het Middellandse Zeegebied. Behalve op Malta kregen we overal een degelijke wagen aan goede voorwaarden en verliep alles zonder proble...Lees verder
R
ronald
Wij hebben afgelopen zaterdag 21 september 2019 een wagen bij sixt gehuurd op afhalings punt brussel zuid geweldige service van het personeel de gps van onze gehuurde wagen deed het niet en we...Lees verder
R
ronald
Wij hebben afgelopen zaterdag 21 september 2019 een wagen bij sixt gehuurd op afhalings punt brussel zuid geweldige service van het personeel de gps van onze gehuurde wagen deed het niet en we...Lees verder
F
Fabienne Bennekom
Auto gehuurd bij Sixt afgelopen weekend. Prima wagen, weinig kilometers gereden. Maatje groter dan besteld, want kleiner model niet beschikbaar. Geen extra kosten, wat mij betreft geen probleem,...Lees verder
A
Andres
Mocht ik kunnen zou ik ze voor elke beoordeling 0 sterren geven. Hieronder ziet u mijn verhaal en boze mail naar Sixt. Hier hebben ze echter nooit op geantwoord en onze waarborg is ook nog niet te...Lees verder

Alle reviews (36)

  • No reviews yet!

    Find companies you have experience with and write reviews about them! Your reviews contribute to a more transparent market and improve the reliability of companies.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Positief, met enig voorbehoud

    We huurden meermaals een auto bij Sixt op meerdere plaatsen in het Middellandse Zeegebied. Behalve op Malta kregen we overal een degelijke wagen aan goede voorwaarden en verliep alles zonder problemen.
    Op Malta (in Bugibba) bracht Sixt een auto die duidelijk al een en ander meegemaakt had naar ons hotel. De Sixt vertegenwoordigster wou de vele deuken en schrammen niet noteren op het huurcontract, omdat er ze met zo'n oudere wagen toch nergens naar keken bij het inleveren en bij het inleveren van de auto wilde ze niet komen kijken en zei om de sleutel aan de receptie af te geven, vlak voor we naar de luchthaven opgehaald werden.
    Na die vlotte afhandeling kwam enkele dagen later de ontnuchtering toen ze mijn creditcard plunderden voor de herstellingskosten. Gelukkig hadden we via Sunnycars gehuurd en kregen alles terug van de verzekering. Het zou me niet verbazen als Sixt op Malta iedere huurder met volledige verzekering op dezelfde manier oplicht en extra incasseert door dezelfde schade meerdere keren te laten vergoeden.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    huur wagen

    Wij hebben afgelopen zaterdag 21 september 2019 een wagen bij sixt gehuurd op afhalings punt brussel zuid geweldige service van het personeel de gps van onze gehuurde wagen deed het niet en we kregen gelijk een andere wagen enige min puntje met contact met sixt europe omdat de website heel vreemd deed bij het boeken vroeg ik om de terug breng locatie te veranderen hier voor vroegen ze 50 euro bij sixt europe toen ik een mail stuurde gelukkig vertelde ze me in brussel dat dit niet kon en hebben het zo in het systeem gezet dat we de wagen op een andere locatie konden terugbrengen zonder meerkost


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    huur wagen

    Wij hebben afgelopen zaterdag 21 september 2019 een wagen bij sixt gehuurd op afhalings punt brussel zuid geweldige service van het personeel de gps van onze gehuurde wagen deed het niet en we kregen gelijk een andere wagen enige min puntje met contact met sixt europe omdat de website heel vreemd deed bij het boeken vroeg ik om de terug breng locatie te veranderen hier voor vroegen ze 50 euro bij sixt europe toen ik een mail stuurde gelukkig vertelde ze me in brussel dat dit niet kon en hebben het zo in het systeem gezet dat we de wagen op een andere locatie konden terugbrengen zonder meerkost


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    auto gehuurd bij Sixt

    Auto gehuurd bij Sixt afgelopen weekend.

    Prima wagen, weinig kilometers gereden. Maatje groter dan besteld, want kleiner model niet beschikbaar. Geen extra kosten, wat mij betreft geen probleem, wel lekker, meer ruimte.

    Nadeel was wel dat de verhuurder allemaal extra dingen probeerde te slijten qua verzekering maar ook qua tools in de auto. Beetje opdringerig en onaangenaam. Toen ik eenmaal wegreed, was het goed.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    huren van 2 voertuigen

    Mocht ik kunnen zou ik ze voor elke beoordeling 0 sterren geven.
    Hieronder ziet u mijn verhaal en boze mail naar Sixt. Hier hebben ze echter nooit op geantwoord en onze waarborg is ook nog niet terug gestort.
    ik heb 2 voertuigen bij Sixt gehuurd voor een periode van 12 dagen.

    Het eerste voertuig dat ik wou huren was een Opel Astra (5 zitplaatsen). Ik kreeg een dag voor de huurperiode per telefoon te horen dat deze niet meer ter beschikking was en dat ik in de plaats een duurder voertuig kreeg maar dat de upgrade gratis was. Daarnaast wou ik een busje met 9 zitplaatsen huren en belde hiervoor naar de klantendienst om me hiermee te helpen. Hiervoor heb ik 62min aan de betalende wachtlijn gehangen en ben nadien geholpen door Phebe Somers. Aan deze medewerker vroeg ik om een busje met 9 zitplaatsen te reserveren voor 12 dagen. Ze zei dat ze dit had gedaan en ging een offerte en reservatie doorsturen. Wanneer we het busje in Gent wouden komen ophalen bleek ze een BMW 3 series ( 5 zitplaatsen) gereserveerd te hebben. Ik heb dus een telefoongesprek van €18,60 betaald om een foute reservering te krijgen waardoor wij met onze vriendengroep bijna niet op vakantie konden vertrekken. Het ophalen van de voertuigen verliep dus erg stroef door de fout langs de kant van Sixt. Na meer dan 2u te moeten onderhandelen kregen we een Peugeot Traveller (9 zitplaatsen). Dan deed het tweede probleem bij het ophalen zich voor. Zoals per telefoon was laten weten was de Opel Astra niet meer beschikbaar. Het enige voertuig met 5 zitplaatsen dat in Gent nog ter beschikking was, was de fout gereserveerde BMW 3 series. Dit voertuig werd aan ons meegegeven maar de beloofde upgrade kregen we niet en we moesten betalen voor een veel duurder voertuig dan we hadden geboekt. De Opel Astra had een totaal prijs van €1120,41 terwijl wij voor de BMW plots €1512,56 moesten betalen. Dat is een verschil van maar liefst €392,14. Dit is in mijn ogen onaanvaardbaar en dient rechtgezet te worden. Wij willen dat de €392,14 terug wordt overgeschreven naar onze rekening. Indien de persoon die deze mails verwerkt hier geen bevoegdheid tot heeft wens ik het telefoonnummer en emailadres van iemand die hier wel de bevoegdheid voor heeft.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    huur wagen BMW

    Er werd ons een upgrade aangeraden, eerder gepusht met lage prijs. Uiteindelijk kwam er bovenop op de upgrade nog 20% bij. NIet te geloven.
    De verkoper ter plaatste heeft ons niet de juiste prijs vermeldt !
    Wij hebben dit aangekaart bij Sixt maar ze namen niet de moeite om te reageren. Hoe kan dit nu voor zo een bedrijf. Conclusie
    We huren op regelmatige basis auto's en zullen dus NOOIT meer een auto huren bij SIXT!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Dank je lieve dame

    Nee, ik word niet betaald door Sixt om deze review te schrijven. Maar nadat ik was bestolen door rentalcars en de skoda (die een BMW of vergelijkbaar zou moeten zijn) had laten staan, was de dame van Sixt zo lief om meteen een top-BMW van stal te halen voor nagenoeg dezelfde prijs als de skoda van rentalcars. Dat verdient meer dan een ster. Dank je, om mijn visite aan Berlijn toch goed van start te laten gaan.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Aanrader voor wie goedkoop een auto wil huren...

    Wij hebben goed gezocht naar een autoverhuurder, want wij wilden vooral niet te veel betalen hiervoor.
    We kwamen daarmee bij Sixt uit, het scheelde een paar tientjes!
    Daarom hier direct geboekt en de auto die we kregen, reed goed. Geen fratsen achteraf, we waren ook goed verzekerd.
    Aanrader voor wie goedkoop een auto wil huren...


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Prima

    Ik had gelukkig de ervaringen niet gelezen voordat ik bij sixt gehuurd heb. Want ik heb een hele andere ervaring dan menig hieronder. Ik heb een auto (kleintje) gehuurd in Strovolos en ophalen en brengen ging zonder problemen. Betaald wat ik via internet betaald had, geen bijkomende kosten en geen gezeur. Dus prima. Mag ook gezegd worden af en toe!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Omboeken geen probleem

    Had de kleinste categorie geselecteerd voor een weekendje weg, maar de vriendin wilde meer ruimte. We moesten ver rijden dus ok wel logisch. Zag er tegenop, maar het omboeken was geen probleem gelukkig. Dus nu i een een grotere auto naar Duitsland volgend weekend!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    huur bestelwagen

    ik ben reeds jaren goede klant bij sixt, nooit problemen gehad en altijd correct behandelt tot mijn laatste huur, ik krijg een mail dat er schade gemaakt is en de kilometerstand is hoger dan stand bij inlevering.
    ik heb een klachtenformulier ingediend bij sixt en hoop dat ze alles rechtzetten


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    bestelwagen

    goede ontvangst, bij nazicht van bestelwagen melden ze dat er veel beschadigingen zijn en dat je daar niet moet op letten.
    Breng de bestelwagen diezelfde dag weer, zonder extra beschadigingen.
    waarborg op tijd terug gekregen.
    1 maand later krijg ik per mail dat zijspiegel stuk is en achteraan een bluts. Dit kan echt niet dat ze mij beschuldigen van iets wat er bij aflevering niet aan was. Schandalig!!!
    Is laatste keer dat ik met deze firma zaken doe...


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    huur wagen Lissabon

    HUUR NOOIT BIJ SIXT = ONBETROUWBAAR
    Huur al wagens in gans Europa sinds 20 jaar, slechtste ervaringen ooit bij SIXT Lissabon. Schuiven schade aan de wagen in uw schoenen die je onmogelijk op een "normale" manier kunt vaststellen, kosten afboeken van uw kredietkaart zonder duidelijke details, geen reacties op klachtenmails ... Ga er verder geen tijd meer aan besteden maar durf gerust stellen : praktijken zijn pure oplichting en volgens mij bedrijfspolicy om rendement te verhogen.
    DUS NOGMAALS : HUUR NIET BIJ SIXT


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    verhuur wagen

    De auto werd binnen de termijn zonder schade binnengebracht. Het bedrijf neemt echter zonder verklaring verschillende malen geld (109.95, 100.05 euro) af van onze kredietkaart. Uiteraard is hun dienst facturatie niet bereikbaar.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Wagen gehuurd bij Sixt

    Schandalige praktijken bij Sixt. Een eleastiek van de hoedenplank was stuk bij in gebruik nemen van het voertuig . De man aan de balie wou dit niet noteren. We hebben een volledige verzekering genomen maar nadien hebben ze ons wel 75euro aangerekend voor de herstelling . Nog nooit meegemaakt , dit is pure oplichterij


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vreselijke service

    Zelfs mét volledige verzekering moeten we zelf opdraaien voor de lekke band en takelkosten, ook al ontbrak de reserveband in de auto. Gouden tip: blijf weg van Sixt! Er zijn zoveel betere autoverhuurbedrijven die hun klanten NIET oplichten.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    huur auto Madeira

    Extremely bad experience with Sixt Funchal.
    Rented a standard car in May. They offered me an Audi A3 S1 line automatic gear that I did not ordered .After a few hours of driving I noticed a gear problem. I called them and they proposed me to replace the car for another A3 standard version what I preferred. So far not problem.
    After 3 months, they charged me for 2050€, and used my credit card to deduct that amount claiming that I damaged the gear and that this was not covered by the insurance .
    On top of that they claim that it was a manual car and I was driving an automatic one. Had a lot of mail contacts with them but they never reply, or after 1 month, always telling us the same that Madeira is hilly.
    This is a company to avoid…. NEVER RENT A CAR FROM SIXT!!! They are not HONEST!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    VW caddy met korting

    Zéér goede ervaring met afhaalpunt Gent.Gevraagde huurauto was niet voorradig .Charon en Bram hebben alles gedaan om dit op te lossen. Upgrade gekregen zonder extra kosten. Bedankt!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Oplichterij

    Thuis via internet voor 145 € een wagen gehuurd voor in mallorca. Bij afhaling nog 157€ moeten bijbetalen voor full protection terwijl we al verzekerd waren beweerde de verkoper dat het moest. Woord tegen woord. Pure oplichterij.



Anderen bekeken ook

Alamo merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services
Alamo
6 reviews

Alamo: Ervaringen Kekke kar nodig om indruk te maken op je verkering of schoonfamilie? Voor wie tijdelijk behoefte heeft aan een auto, kan een huu...

Momondo merklogo voor beoordelingen van reis- en vakantie-ervaringen
Momondo
2 reviews

Bent u ook benieuwd wat anderen zeggen van dit bedrijf? Momondo.be is een bedrijf welke vakanties aanbiedt. Het vergelijkt de vliegticket aanbieder...

Hertz merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services
Hertz
13 reviews

Hertz: Ervaringen Zekerheid is bij het huren van een auto geen overbodige luxe. Je rijdt immers in een onbekende wagen en wilt natuurlijk wel dat ...

Sunny Cars merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services
Sunny Cars
5 reviews

Makkelijk een auto huren bij Sunny Cars, Rent a Smile. Huur een lach, maar is dat ook zo? Alles wat je moet weten over Sunny Cars voordat je bij di...

Sixt

Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuur bedrijf welke internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren. Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig. Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren. 

Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over hun terug op ErvaringenSite. ErvaringenSite verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt. 

Over Sixt
Voor het huren van een bestelwagen of huurauto ben je bij Sixt aan het juiste adres. Je kunt online gemakkelijk en snel tegen een aantrekkelijk tarief een auto, cabrio, bestelwagen of andere auto huren. De autoverhuur bedrijven van Sixt zijn gevestigd in het centrum van de steden en in een paar eenvoudige handelingen is het mogelijk om een auto bij hun te huren. In België kun je terecht bij Sixt om een auto te huren. Ze zitten echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt. In België zie je ze onder andere in Eindhoven, Rotterdam en op Schiphol. Ook tref je ze aan op Tenerife, Parijs, Faro en op Mallorca. 

De diensten van Sixt
Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt. De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s.  

  


Klachten of tips over Sixt
Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan is natuurlijk de kortste weg om telefonisch contact op te nemen met de lokale vestiging van Sixt. Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden. 

Wat vind jij van Sixt?
Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op ErvaringenSite kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld  te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf. 

 

Ook ervaringen met autohuur van sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op ErvaringenSite!