
Sixt
Alle reviewsSixt
Alle reviews (39)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..
Positief, met enig voorbehoud
We huurden meermaals een auto bij Sixt op meerdere plaatsen in het Middellandse Zeegebied. Behalve op Malta kregen we overal een degelijke wagen aan goede voorwaarden en verliep alles zonder problemen.
Op Malta (in Bugibba) bracht Sixt een auto die duidelijk al een en ander meegemaakt had naar ons hotel. De Sixt vertegenwoordigster wou de vele deuken en schrammen niet noteren op het huurcontract, omdat er ze met zo'n oudere wagen toch nergens naar keken bij het inleveren en bij het inleveren van de auto wilde ze niet komen kijken en zei om de sleutel aan de receptie af te geven, vlak voor we naar de luchthaven opgehaald werden.
Na die vlotte afhandeling kwam enkele dagen later de ontnuchtering toen ze mijn creditcard plunderden voor de herstellingskosten. Gelukkig hadden we via Sunnycars gehuurd en kregen alles terug van de verzekering. Het zou me niet verbazen als Sixt op Malta iedere huurder met volledige verzekering op dezelfde manier oplicht en extra incasseert door dezelfde schade meerdere keren te laten vergoeden.huur wagen
Wij hebben afgelopen zaterdag 21 september 2019 een wagen bij sixt gehuurd op afhalings punt brussel zuid geweldige service van het personeel de gps van onze gehuurde wagen deed het niet en we kregen gelijk een andere wagen enige min puntje met contact met sixt europe omdat de website heel vreemd deed bij het boeken vroeg ik om de terug breng locatie te veranderen hier voor vroegen ze 50 euro bij sixt europe toen ik een mail stuurde gelukkig vertelde ze me in brussel dat dit niet kon en hebben het zo in het systeem gezet dat we de wagen op een andere locatie konden terugbrengen zonder meerkost
huur wagen
Wij hebben afgelopen zaterdag 21 september 2019 een wagen bij sixt gehuurd op afhalings punt brussel zuid geweldige service van het personeel de gps van onze gehuurde wagen deed het niet en we kregen gelijk een andere wagen enige min puntje met contact met sixt europe omdat de website heel vreemd deed bij het boeken vroeg ik om de terug breng locatie te veranderen hier voor vroegen ze 50 euro bij sixt europe toen ik een mail stuurde gelukkig vertelde ze me in brussel dat dit niet kon en hebben het zo in het systeem gezet dat we de wagen op een andere locatie konden terugbrengen zonder meerkost
auto gehuurd bij Sixt
Auto gehuurd bij Sixt afgelopen weekend.
Prima wagen, weinig kilometers gereden. Maatje groter dan besteld, want kleiner model niet beschikbaar. Geen extra kosten, wat mij betreft geen probleem, wel lekker, meer ruimte.
Nadeel was wel dat de verhuurder allemaal extra dingen probeerde te slijten qua verzekering maar ook qua tools in de auto. Beetje opdringerig en onaangenaam. Toen ik eenmaal wegreed, was het goed.Auto gehuurd bij Sixt Zuidstation Brussel
We moesten meemaken dat noch de man aan de onthaalbalie, noch de verantwoordelijke in de garage Nederlands wilden spreken. Frans en zelfs Engels, maar geen Nederlands.
Boomhars op de wagen.
Het was de 2de maal dat we bij Sixt hebben gehuurd. 1ste maal was alles perfect verlopen, mooie wagen, goede prijs en service.
2de maal was een heel ander verhaal. Auto netjes terug gebracht op zondag en sleutel in de bus terug bezorgd. Borg was terug gestort en alles okay dachten we. Een paar dagen nadien kregen we een mail waar Sixt schade had vastgesteld ! Er was boomhars op de auto gekomen die ze niet konden verwijderen. Kosten +- ۥ1700. Toevallig het bedrag de franchise. Na over en weer gemail bleven ze beweren dat de hars er totaal niet af kon. We hebben dit direct aangevochten en een tegenexpertise gedaan. Deze is nooit kunnen doorgaan omdat volgens hun de auto reeds verkocht was. Na 5 maanden hebben ze uiteindelijk de claim laten vallen. Het gedacht dat je mogelijk een zware betaling boven je hoofd hangt is alles behalve een leuk gevoel. Ik stel me de vraag wat als we geen expertise bureau hadden aangesteld? Dit lijkt me een vorm van oplichterij. Trouwens, wie gaat nu het ereloon betalen voor al de correspondentie? Dat zijn in feite kosten die op de rekening moeten komen van SIXT als je het mij vraagt! Dus, nee, nooit meer SIXT voor ons!Dank je lieve dame
Nee, ik word niet betaald door Sixt om deze review te schrijven. Maar nadat ik was bestolen door rentalcars en de skoda (die een BMW of vergelijkbaar zou moeten zijn) had laten staan, was de dame van Sixt zo lief om meteen een top-BMW van stal te halen voor nagenoeg dezelfde prijs als de skoda van rentalcars. Dat verdient meer dan een ster. Dank je, om mijn visite aan Berlijn toch goed van start te laten gaan.
Aanrader voor wie goedkoop een auto wil huren...
Wij hebben goed gezocht naar een autoverhuurder, want wij wilden vooral niet te veel betalen hiervoor.
We kwamen daarmee bij Sixt uit, het scheelde een paar tientjes!
Daarom hier direct geboekt en de auto die we kregen, reed goed. Geen fratsen achteraf, we waren ook goed verzekerd.
Aanrader voor wie goedkoop een auto wil huren...Prima
Ik had gelukkig de ervaringen niet gelezen voordat ik bij sixt gehuurd heb. Want ik heb een hele andere ervaring dan menig hieronder. Ik heb een auto (kleintje) gehuurd in Strovolos en ophalen en brengen ging zonder problemen. Betaald wat ik via internet betaald had, geen bijkomende kosten en geen gezeur. Dus prima. Mag ook gezegd worden af en toe!
Omboeken geen probleem
Had de kleinste categorie geselecteerd voor een weekendje weg, maar de vriendin wilde meer ruimte. We moesten ver rijden dus ok wel logisch. Zag er tegenop, maar het omboeken was geen probleem gelukkig. Dus nu i een een grotere auto naar Duitsland volgend weekend!
2 huurwagens Marseille
Huren twee wagens voor twee gezinnen en een koppel deze zomer in Frankrijk.
Verplichten ons in Marseille een extra verzekering te nemen met de reden dat de standaard verzekering wettelijke aansprakelijkheid sinds dit jaar niet meer inbegrepen is (wat achteraf niet blijkt te kloppen).
In het verhuurkantoor wordt ons meegedeeld dat assistance in het contract is inbegrepen. Wanneer wij tijdens onze reis een technisch probleem hebben met de wagen, maken wij dan ook gebruik van de assistance. De telefonist(e) bevestigt dat herstelling of depannage ter plaatse is gedekt door de assistance, inbegrepen in het contract.
Achteraf krijgen wij de factuur hiervoor gepresenteerd. Wanneer dit wordt betwist krijgen we als antwoord: During your rental you called our assistance service, which resulted costs that we are not able to cover
Ondertussen zaten we een hele dag zonder wagen, moesten al onze activiteiten en reservaties annuleren en zaten vast aan onze woning. Leuk met 4 kleine kinderen. De hersteller ging tegen de middag zeker ter plaatse zijn, uiteindelijk wordt de wagen getakeld in de late namiddag (omwille van een vijs in de band...). Rijden dan zelf rond naar een andere vestiging om een andere wagen op te halen. We hadden recht op een taxi, maar na het lange wachten de hele dag geen zin in extra tijdsverlies. Gelukkig maar, of anders ginden ze deze ook nog factureren waarschijnlijk. Rijden zelf, op eigen kosten, richting Avignon om een andere wagen op te halen. Wanneer we er bijna zijn mogen we dan nog eens rechtsomkeert maken want de wagen bleek nu in Nïmes te staan… Van enige compensatie wordt niet gesproken, integendeel, krijgen we achteraf nog een extra factuur voor die depannage.
Tijdens het uitpluizen van alle betalingen en contracten stel ik dan ook nog eens vast dat de locale taksen, die werden betaald tijdens de reservatie, een tweede maal werden aangerekend met de eindafrekening. Wanneer wij deze som terugvragen blijft het vervolgens stil aan de overkant…huren van 2 voertuigen
Mocht ik kunnen zou ik ze voor elke beoordeling 0 sterren geven.
Hieronder ziet u mijn verhaal en boze mail naar Sixt. Hier hebben ze echter nooit op geantwoord en onze waarborg is ook nog niet terug gestort.
ik heb 2 voertuigen bij Sixt gehuurd voor een periode van 12 dagen.
Het eerste voertuig dat ik wou huren was een Opel Astra (5 zitplaatsen). Ik kreeg een dag voor de huurperiode per telefoon te horen dat deze niet meer ter beschikking was en dat ik in de plaats een duurder voertuig kreeg maar dat de upgrade gratis was. Daarnaast wou ik een busje met 9 zitplaatsen huren en belde hiervoor naar de klantendienst om me hiermee te helpen. Hiervoor heb ik 62min aan de betalende wachtlijn gehangen en ben nadien geholpen door Phebe Somers. Aan deze medewerker vroeg ik om een busje met 9 zitplaatsen te reserveren voor 12 dagen. Ze zei dat ze dit had gedaan en ging een offerte en reservatie doorsturen. Wanneer we het busje in Gent wouden komen ophalen bleek ze een BMW 3 series ( 5 zitplaatsen) gereserveerd te hebben. Ik heb dus een telefoongesprek van €18,60 betaald om een foute reservering te krijgen waardoor wij met onze vriendengroep bijna niet op vakantie konden vertrekken. Het ophalen van de voertuigen verliep dus erg stroef door de fout langs de kant van Sixt. Na meer dan 2u te moeten onderhandelen kregen we een Peugeot Traveller (9 zitplaatsen). Dan deed het tweede probleem bij het ophalen zich voor. Zoals per telefoon was laten weten was de Opel Astra niet meer beschikbaar. Het enige voertuig met 5 zitplaatsen dat in Gent nog ter beschikking was, was de fout gereserveerde BMW 3 series. Dit voertuig werd aan ons meegegeven maar de beloofde upgrade kregen we niet en we moesten betalen voor een veel duurder voertuig dan we hadden geboekt. De Opel Astra had een totaal prijs van €1120,41 terwijl wij voor de BMW plots €1512,56 moesten betalen. Dat is een verschil van maar liefst €392,14. Dit is in mijn ogen onaanvaardbaar en dient rechtgezet te worden. Wij willen dat de €392,14 terug wordt overgeschreven naar onze rekening. Indien de persoon die deze mails verwerkt hier geen bevoegdheid tot heeft wens ik het telefoonnummer en emailadres van iemand die hier wel de bevoegdheid voor heeft.huur wagen BMW
Er werd ons een upgrade aangeraden, eerder gepusht met lage prijs. Uiteindelijk kwam er bovenop op de upgrade nog 20% bij. NIet te geloven.
De verkoper ter plaatste heeft ons niet de juiste prijs vermeldt !
Wij hebben dit aangekaart bij Sixt maar ze namen niet de moeite om te reageren. Hoe kan dit nu voor zo een bedrijf. Conclusie
We huren op regelmatige basis auto's en zullen dus NOOIT meer een auto huren bij SIXT!huur bestelwagen
ik ben reeds jaren goede klant bij sixt, nooit problemen gehad en altijd correct behandelt tot mijn laatste huur, ik krijg een mail dat er schade gemaakt is en de kilometerstand is hoger dan stand bij inlevering.
ik heb een klachtenformulier ingediend bij sixt en hoop dat ze alles rechtzettenbestelwagen
goede ontvangst, bij nazicht van bestelwagen melden ze dat er veel beschadigingen zijn en dat je daar niet moet op letten.
Breng de bestelwagen diezelfde dag weer, zonder extra beschadigingen.
waarborg op tijd terug gekregen.
1 maand later krijg ik per mail dat zijspiegel stuk is en achteraan een bluts. Dit kan echt niet dat ze mij beschuldigen van iets wat er bij aflevering niet aan was. Schandalig!!!
Is laatste keer dat ik met deze firma zaken doe...huur wagen Lissabon
HUUR NOOIT BIJ SIXT = ONBETROUWBAAR
Huur al wagens in gans Europa sinds 20 jaar, slechtste ervaringen ooit bij SIXT Lissabon. Schuiven schade aan de wagen in uw schoenen die je onmogelijk op een "normale" manier kunt vaststellen, kosten afboeken van uw kredietkaart zonder duidelijke details, geen reacties op klachtenmails ... Ga er verder geen tijd meer aan besteden maar durf gerust stellen : praktijken zijn pure oplichting en volgens mij bedrijfspolicy om rendement te verhogen.
DUS NOGMAALS : HUUR NIET BIJ SIXTverhuur wagen
De auto werd binnen de termijn zonder schade binnengebracht. Het bedrijf neemt echter zonder verklaring verschillende malen geld (109.95, 100.05 euro) af van onze kredietkaart. Uiteraard is hun dienst facturatie niet bereikbaar.
Wagen gehuurd bij Sixt
Schandalige praktijken bij Sixt. Een eleastiek van de hoedenplank was stuk bij in gebruik nemen van het voertuig . De man aan de balie wou dit niet noteren. We hebben een volledige verzekering genomen maar nadien hebben ze ons wel 75euro aangerekend voor de herstelling . Nog nooit meegemaakt , dit is pure oplichterij
Vreselijke service
Zelfs mét volledige verzekering moeten we zelf opdraaien voor de lekke band en takelkosten, ook al ontbrak de reserveband in de auto. Gouden tip: blijf weg van Sixt! Er zijn zoveel betere autoverhuurbedrijven die hun klanten NIET oplichten.
Anderen bekeken ook



Hertz
Hertz: Ervaringen Zekerheid is bij het huren van een auto geen overbodige luxe. Je rijdt immers in een onbekende wagen en wilt natuurlijk wel dat ...

Sunny Cars
Makkelijk een auto huren bij Sunny Cars, Rent a Smile. Huur een lach, maar is dat ook zo? Alles wat je moet weten over Sunny Cars voordat je bij di...