SnappCar

Alle reviews

SnappCar

100% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (0)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

Anderen bekeken ook

Alamo merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services
Alamo
6 reviews

Alamo: Ervaringen Kekke kar nodig om indruk te maken op je verkering of schoonfamilie? Voor wie tijdelijk behoefte heeft aan een auto, kan een huu...

Momondo merklogo voor beoordelingen van reis- en vakantie-ervaringen
Momondo
2 reviews

Bent u ook benieuwd wat anderen zeggen van dit bedrijf? Momondo.be is een bedrijf welke vakanties aanbiedt. Het vergelijkt de vliegticket aanbieder...

Hertz merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services
Hertz
13 reviews

Hertz: Ervaringen Zekerheid is bij het huren van een auto geen overbodige luxe. Je rijdt immers in een onbekende wagen en wilt natuurlijk wel dat ...

Sunny Cars merklogo voor beoordelingen van autoverhuur en andere services
Sunny Cars
5 reviews

Makkelijk een auto huren bij Sunny Cars, Rent a Smile. Huur een lach, maar is dat ook zo? Alles wat je moet weten over Sunny Cars voordat je bij di...

SnappCar

De economie heeft als gevolg van de Corona pandemie een flinke opdonder heeft gekregen. Veel mensen er financieel op achteruit zijn gegaan. Ook wordt het steeds meer duidelijk dat onze levensstijl zeer schadelijk is voor onze planeet. Als consument betekent dit dat nog kritischer moet kijken waar je je geld aan spendeert. Het delen van privé auto’s met derden is een initiatief dat steeds populairder wordt. Maar hoe pak je dit professioneel aan? Bekijk hier de reviews over de Snappcar Community of laat uw eigen review achter!

Over Snappcar
D
e website Snappcar heeft als doelstelling het bemiddelen tussen particulieren die hun privé auto tijdens de uren dat ze hun auto zelf niet gebruiken, tegen een geldelijke vergoeding uit willen lenen aan niet-auto bezitters in de nabije omgeving. Het idee is in 2011 ontstaan, ontsproten aan het brein van twee Utrechtenaren en grote voorstanders van de deeleconomie. In oktober 2011 is het initiatief onder toeziend oog en met goedkeuring van de toenmalige burgemeester van Utrecht van start gegaan. Het project is grotendeels gefinancierd door crowdfunding en staat bij wet geregistreerd als non-profit organisatie.

Snappcar is in Nederland de eerste op de markt die het delen van auto’s in Nederland mogelijk maakte, en het initiatief bleek in de politiek links georiënteerde studentenstad Utrecht al gauw een doorslaggevend succes. In 2017 stonden er al meer dan 5000 voertuigen ingeschreven door heel Nederland, waarbij het bij 5% van de aangeboden voertuigen om elektrische en hybride auto’s betrof. In dat jaar werden door de 250.000 leden die gebruik maakten van deze website in het totaal 30.000 ritjes gemaakt. 

Producten en diensten van Snappcarr
Snappcar maakt het mogelijk om een privé auto voor een bepaalde periode te verhuren aan een ander privé persoon. Om dit wettelijk gezien ook mogelijk te maken wordt de originele autoverzekering tijdens het verhuur aan derden overgenomen door een tijdelijke Snappcar verzekering. Op de website kun je je laten registreren als verhuurder en aanmelden als potentiële huurder. De prijs van de verhuur wordt bepaald door de eigenaar van de auto. De verhuurder van de auto betaald per verhuurdag een bepaald bedrag aan Snappcar voor de tijdelijke verzekering, hulp bij pech, bemiddeling, en om de kosten te dekken van de betrouwbaarheidscheck. Huurders dienen een digitale kopie van hun rijbewijs te vertrekken. 

De details van het autoverhuur worden door de verhuurder en huurder onderling vastgesteld. Door Snappcar worden 3 belangrijke waarden gegeven over hoe met elkaar om te gaan: Respect voor andermans eigendom en gemaakte afspraken, betrokkenheid en open communicatie tussen beide partijen tijdens de overeenkomst, en sociaal gedrag. Na afloop van de huurovereenkomst kunnen zowel de verhuurder als huurder een review plaatsen over hun (on)tevredenheid, zodat de leden zelf kunnen bepalen of zij in de toekomst geïnteresseerd zijn om samen zaken te doen.

Complimenten, Klachten en Tips voor Snappcar
Heeft u ervaringen met Snappcar? Deelt u via deze website uw voertuig met anderen of gebruikt u Snappcar juist om af en toe een auto te huren? Deel uw ervaring hier met anderen!