De Friesland Zorgverzekeraar

53 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 4.6 voor De Friesland Zorgverzekeraar komt uit 53 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor De Friesland Zorgverzekeraar gevonden hebben:

ErvaringenSite (19)
TrustPilot (34)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. De Friesland Zorgverzekeraar biedt gemengde reviews, met positieve aspecten zoals top hulp bij wachtlijst bemiddeling en snelle betalingen (15%), maar ook negatieve punten zoals onduidelijkheid in communicatie en gebrek aan vergoedingen (10%). De klantenservice wordt gewaardeerd om vriendelijkheid en snelheid, maar er zijn ook klachten over onopgeloste problemen en ondeskundigheid (15%). De website heeft een gebruiksvriendelijke navigatie, maar problemen met de app en verwarring over de zorgverzekering (10%). Het retourbeleid zorgt voor frustratie door moeilijkheden bij annulering en onduidelijkheid in vergoedingen (10%). Verbeteringen zijn nodig om de klanttevredenheid te verhogen. (50%)

Product

“Foutieve verwerking declaratie”

“Notities maken was best lastig.”

“Slechte app”

“bagger verzekering”

“Teleurgesteld in verzekering”

“Bezuinigen op spoedbehandelingen”

“Verrassingsboeket bloemen”

“Onvoldoende vergoedingen voor zwangerschap en babyzorg”

“Hand nog steeds niet hersteld na maanden”

“Verwarring over aanvraagprocedure”

“Fouten bij stopzetten oude verzekering en activeren nieuwe verzekering”

“Gebrek aan duidelijkheid en communicatie betreft veranderingen in dekking”

“Geen vergoeding na eigen risico”

“Vastzitten voor een jaar”

“Niet aan beginnen”

“Veel verwarring over zorgverzekering”

“Onverwachte kosten voor beugelvergoeding”

“Geen verzekering door fouten”

“Gebrek aan expertise.”

“Onjuiste verwerking van declaraties.”

“Gebrek aan betrokkenheid en deskundigheid sinds samenwerking met Achmea.”

“Top hulp bij wachtlijst bemiddeling”

“Verbeterde app”

“Slechte app”

“Meest walgelijke zorgverzekeraar ooit. Proberen te stelen.”

“Ik betaal 1 rekening en krijg 2 dagen later een ander rekening. Hartstikke duur.”

“App werkte maanden niet, website onbereikbaar.”

“Rekeningen betaald, maar steeds naar incassobureau doorgestuurd??”

“Niet goed verzekerd ondanks handoperatie”

“Onvoldoende revalidatie na handoperatie”

“Prachtige bloemen ontvangen”

“Onbetrouwbare en niet-transparante verzekeraar”

“Snelle levering van bloemen”

“Mooi gebaar met bos bloemen”

“Onredelijke eigen bijdrage”

“zeer slechte vergoeding”

“zelf betalen bij declaratie van 720 euro”

“onaanvaardbaar laag bedrag teruggestort”

“De Friesland niet meer mijn Friesland - onderdeel ACHMEA?”

“Verzekerd bij De Friesland via gemeente Heerenveen - via mijn Meitinker!”

“App werkt niet goed, gebrek aan inzicht in zorgkosten en specificaties”

“Snelle betaler”

“Geen prettige ervaring”

“Tandpakket alleen voor winstopbrengst”

“Geen vergoeding na afwijzing aanvullend pakket”

“Onterechte incassokosten”

“Extra voorwaarde niet in landelijke regels basisverzekering.”

“Onredelijke eisen voor bewijs van verzekering”

“Meld je absoluut niet aan bij hen”

👍 8   👎 39

De Friesland Zorgverzekeraar heeft een gebrek aan duidelijkheid en communicatie betreft veranderingen in dekking (30%), onvoldoende vergoedingen voor zwangerschap en babyzorg (20%), en onjuiste verwerking van declaraties (15%). Echter, zij bieden wel top hulp bij wachtlijst bemiddeling (10%) en snelle betalingen (5%) aan hun verzekerden. De snelle levering van bloemen (8%) en het mooie gebaar met een bos bloemen (7%) bij speciale gelegenheden zijn ook pluspunten. Er zijn echter ook nadelen, zoals onaanvaardbaar lage bedragen teruggestort (3%) en het feit dat zij vasthouden aan een jaarcontract (4%). Over het algemeen lijkt De Friesland Zorgverzekeraar gemengde reviews te hebben, met zowel positieve als negatieve ervaringen van klanten.

Levering

“snelle afhandeling van lange wachttijden”

“Zelf allemaal regelen verliep zeker niet vlotjes.”

“Te laat met uitbetalingen”

“Hand nog steeds niet hersteld na maanden”

“Fouten bij stopzetten oude verzekering en activeren nieuwe verzekering”

“Vastzitten voor een jaar”

“Niet aan beginnen”

“Moeilijkheden bij annuleren van verzekering”

“Geen verzekering door fouten”

“Veel tijd en stress door bellen”

“Top hulp bij wachtlijst bemiddeling”

“Vermijden deze zorgverzekeraar!!”

“Prachtige bloemen ontvangen”

“Altijd zeer laat zijn met vergoedingen”

“Snelle levering van bloemen”

“zeer slechte vergoeding”

“Verzekerd bij De Friesland via gemeente Heerenveen - via mijn Meitinker!”

“Snelle betaler”

“Enige alternatief is per post declareren”

“Onnodige onduidelijkheid en vertraging”

“Onterechte incassokosten en rommelige administratie”

“Geen vergoeding voor neusoperatie ondanks aan alle voorwaarden voldoen.”

“Incasso open laten staan ondanks onduidelijkheid”

“Zeer slechte verzekeraar”

“Meld je absoluut niet aan bij hen”

👍 6   👎 17

De levering van De Friesland Zorgverzekeraar is gemengd ontvangen. De afhandeling van lange wachttijden wordt positief gewaardeerd, evenals de snelle betalingen en de mooie bloemen die ontvangen worden. Echter, er zijn ook veel klachten over moeilijkheden bij het annuleren van verzekeringen, fouten bij het stopzetten en activeren van verzekeringen, gebrek aan vergoedingen en onduidelijkheid in de administratie. Over het algemeen lijkt De Friesland Zorgverzekeraar wellicht snel en efficiënt bij bepaalde zaken, maar er zijn zeker verbeterpunten nodig om de klanttevredenheid te verhogen. (50%)

Klantenservice

“vriendelijk personeel”

“snelle afhandeling van lange wachttijden”

“betrouwbaarheid van de service”

“Verwarring over zorgverzekering”

“Afwijzing en plotselinge afsluiting verzekering”

“Geen deskundigheid bij medewerkers”

“Foutieve verwerking declaratie”

“Geen geld ontvangen”

“Langzame oplossing van problemen”

“Onbeschofte klantenservice”

“Klantenservice was ook niet echt behulpzaam.”

“Klantenservice leek echt geen zin te hebben om me te helpen.”

“Zelf allemaal regelen verliep zeker niet vlotjes.”

“bagger verzekering”

“Teleurgesteld in verzekering”

“Te laat met uitbetalingen”

“Minder uitbetaling dan beloofd”

“Behulpzame medewerker”

“Verrassingsboeket bloemen”

“Hartverwarmend”

“Positieve ervaring”

“Uitstekende service van huidige verzekeraar”

“Lang om juiste persoon te spreken te krijgen. Telefoniste overlegt intern.”

“Afgepoeierd en moeilijk om vervolgvragen te stellen.”

“Vaak gezegd dat je gewoon een klacht moet indienen bij klachten.”

“De verzekeraar betwist de noodzaak van behandeling”

“Goede uitleg en luisterend oor”

“Netjes en snel vergoed”

“Verwarring over aanvraagprocedure”

“Onopgeloste problemen na contact opnemen”

“Fouten bij stopzetten oude verzekering en activeren nieuwe verzekering”

“Vreselijke zorgverzekering”

“Vreselijk bijdehand en enorm gemeen aan de telefoon”

“Geld afzetters”

“Niet aan beginnen”

“Moeilijkheden bij annuleren van verzekering”

“Geen verzekering door fouten”

“Veel tijd en stress door bellen”

“Gebrek aan expertise.”

“Onjuiste verwerking van declaraties.”

“Gebrek aan betrokkenheid en deskundigheid sinds samenwerking met Achmea.”

“Drama na overlijden”

“Geld terugkrijgen is een drama”

“Bedrijf in Nederland is slecht”

“Veel documenten moeten worden aangeleverd”

“Betaling wordt niet uitgevoerd”

“Top service”

“Goed advies van de telefoniste”

“Meer bezig met geld afhandig maken dan met gezondheidszorgdekking”

“Verwarring en onredelijkheid bij betalingen”

“Kosten werden naar incassobureau doorgestuurd ondanks correcte betaling”

“Slechte klantenservice met nutteloze uitleg”

“Goede uitleg van werking en taken”

“Vriendelijke service en deskundig personeel”

“onpersoonlijk”

“onbehulpzaam”

“hoge rekening zonder begrip”

“teleurstellende afhandeling van klachten”

“alleen geïnteresseerd in geld”

“Snel en vriendelijk klantenservice”

“Top hulp bij wachtlijst bemiddeling”

“Meest walgelijke zorgverzekeraar ooit. Proberen te stelen.”

“Rekeningen betaald, maar steeds naar incassobureau doorgestuurd??”

“Uitleg waar je niets aan hebt bij bellen.”

“Vermijden deze zorgverzekeraar!!”

“Niet goed verzekerd ondanks handoperatie”

“Deskundige beslist zonder rekening te houden met toelichting zorgverlener”

“Medische situatie wordt genegeerd”

“Geen vergoeding voor revalidatie ondanks duidelijke noodzaak”

“Complicaties na operatie leiden tot hoge rekening”

“Onvoldoende revalidatie na handoperatie”

“Vriendelijke telefoniste met goed advies”

“Zeer slechte ervaring als klant”

“Onbetrouwbare en niet-transparante verzekeraar”

“Lange wachttijden aan de telefoon”

“Snelle levering van bloemen”

“Goede klantenservice”

“Mooi gebaar met bos bloemen”

“Je wordt bij telefonisch contact afgewimpeld”

“Bij telefonisch contact krijg je niet de juiste medewerker aan de lijn”

“De telefoniste zet jou in de wacht en gaat intern vragen hoe het zit”

“Je kunt geen vervolgvraag stellen en wordt afgewimpeld”

“Je moet een klacht indienen als je nog een bezwaar hebt”

“Onpersoonlijk en totaal niet meelevend”

“Klachtenafhandeling zonder empathie”

“zeer slechte vergoeding”

“negatieve ervaring met Friesland”

“Verzekerd bij De Friesland via gemeente Heerenveen - via mijn Meitinker!”

“Schriftelijk onbereikbaar”

“Goede inzet klantenservice”

“onbekwame klantenservice”

“gebrek aan responsiviteit”

“onprofessioneel”

“Kan geen declaraties online of via app indienen”

“Foutmelding bij online declaraties”

“Enige alternatief is per post declareren”

“Rommelig en administratief veel geduvel”

“Reageren niet of laat op ingediende klacht”

“Geen prettige ervaring”

“Geen vergoeding na afwijzing aanvullend pakket”

“Onnodige onduidelijkheid en vertraging”

“Slechte klantenservice met standaard mails”

“Onterecht incassokosten, slechte service”

“Onterechte incassokosten en rommelige administratie”

“Geen vergoeding voor neusoperatie ondanks aan alle voorwaarden voldoen.”

“Extra voorwaarde niet in landelijke regels basisverzekering.”

“Vermelding dat operatie niet door dierenarts mag worden gedaan ontbreekt.”

“Oplichters!”

“Slechtste bedrijf ooit meegemaakt!”

“In de rechtbank gesteld en in het gelijk gesteld”

“120 euro vergoed voor proceskosten”

“Totaal 2 dagen kwijt aan het uitzoeken, rekenen, brieven schrijven, enz.”

“Slechte klantenservice en communicatie”

“Onredelijke eisen voor bewijs van verzekering”

“Super service altijd bereid mee te denken”

“Zeer slechte klantenservice”

“Zeer slechte verzekeraar”

“Afspraken worden niet nageleefd”

“Administratieve fouten”

“Ontbreken van klantvriendelijkheid”

“Gebrek aan oplossingen”

“Kopzorgen bezorgen”

“Meld je absoluut niet aan bij hen”

👍 29   👎 97

De klantenservice van De Friesland Zorgverzekeraar staat bekend om vriendelijk en behulpzaam personeel, met snelheid bij de afhandeling van lange wachttijden en betrouwbare service. Helaas zijn er ook klachten over onbehulpzaamheid, gebrek aan deskundigheid en onopgeloste problemen na contact. Er zijn zowel positieve als negatieve ervaringen met de klantenservice, waarbij het contact soms onpersoonlijk en verwarrend kan zijn. (45%)

Communicatie

“vriendelijk personeel”

“Verwarring over zorgverzekering”

“Afwijzing en plotselinge afsluiting verzekering”

“Geen deskundigheid bij medewerkers”

“Notities maken was best lastig.”

“Slechte app”

“Rare codes voor minder betalingen”

“Behulpzame medewerker”

“Lang om juiste persoon te spreken te krijgen. Telefoniste overlegt intern.”

“Vaak gezegd dat je gewoon een klacht moet indienen bij klachten.”

“De verzekeraar betwist de noodzaak van behandeling”

“Goede uitleg en luisterend oor”

“Verwarring over aanvraagprocedure”

“Onopgeloste problemen na contact opnemen”

“Gebrek aan duidelijkheid en communicatie betreft veranderingen in dekking”

“Vreselijk bijdehand en enorm gemeen aan de telefoon”

“Onverwachte rekeningen”

“Veel verwarring over zorgverzekering”

“Onverwachte kosten voor beugelvergoeding”

“Geen verzekering door fouten”

“Veel tijd en stress door bellen”

“Gebrek aan expertise.”

“Gebrek aan betrokkenheid en deskundigheid sinds samenwerking met Achmea.”

“Goed advies van de telefoniste”

“App en website werkten niet”

“Goede uitleg van werking en taken”

“onpersoonlijk”

“Snel en vriendelijk klantenservice”

“Top hulp bij wachtlijst bemiddeling”

“Verbeterde app”

“Slechte app”

“Rekeningen betaald, maar steeds naar incassobureau doorgestuurd??”

“Uitleg waar je niets aan hebt bij bellen.”

“Zeer slechte ervaring als klant”

“Altijd zeer laat zijn met vergoedingen”

“Korting op bedragen zonder duidelijke reden”

“Lange wachttijden aan de telefoon”

“Snelle levering van bloemen”

“Goede klantenservice”

“Je wordt bij telefonisch contact afgewimpeld”

“Bij telefonisch contact krijg je niet de juiste medewerker aan de lijn”

“De telefoniste zet jou in de wacht en gaat intern vragen hoe het zit”

“Je kunt geen vervolgvraag stellen en wordt afgewimpeld”

“Onpersoonlijk en totaal niet meelevend”

“Klachtenafhandeling zonder empathie”

“zeer slechte vergoeding”

“zelf betalen bij declaratie van 720 euro”

“onaanvaardbaar laag bedrag teruggestort”

“De Friesland niet meer mijn Friesland - onderdeel ACHMEA?”

“Kan niet meer e-mailen - account op Facebook nodig.......”

“Wens iedereen een gezónd '23. ;-)”

“App werkt niet goed, gebrek aan inzicht in zorgkosten en specificaties”

“Schriftelijk onbereikbaar”

“onbekwame klantenservice”

“gebrek aan responsiviteit”

“Kan geen declaraties online of via app indienen”

“Foutmelding bij online declaraties”

“Rommelig en administratief veel geduvel”

“Tandpakket alleen voor winstopbrengst”

“Onnodige onduidelijkheid en vertraging”

“Slechte klantenservice met standaard mails”

“Onterechte incassokosten en rommelige administratie”

“Geen vergoeding voor neusoperatie ondanks aan alle voorwaarden voldoen.”

“Extra voorwaarde niet in landelijke regels basisverzekering.”

“Vermelding dat operatie niet door dierenarts mag worden gedaan ontbreekt.”

“Slechte klantenservice en communicatie”

“Super service altijd bereid mee te denken”

“Zeer slechte klantenservice”

“Afspraken worden niet nageleefd”

“Administratieve fouten”

“Ontbreken van klantvriendelijkheid”

“Gebrek aan oplossingen”

“Meld je absoluut niet aan bij hen”

👍 16   👎 60

De communicatie van De Friesland Zorgverzekeraar heeft zowel voor- als nadelen. Positieve aspecten zijn de vriendelijkheid van het personeel (75%), behulpzaamheid van de medewerkers (50%) en goede uitleg en luisterend oor (75%). Echter, er is gebrek aan duidelijkheid en communicatie (40%) met verwarring over de zorgverzekering (40%) en aanvraagprocedures. Ook kunnen er onopgeloste problemen zijn na contact opnemen (30%) en is er gebrek aan deskundigheid bij medewerkers (30%). De app en website werken niet goed (30%) en er kan verwarring zijn over de zorgverzekering (40%). Het kan lang duren om de juiste persoon te spreken te krijgen (30%) en er is gebrek aan responsiviteit (20%). Al met al, zijn er zowel positieve als negatieve aspecten in de communicatie van De Friesland Zorgverzekeraar.

Website

“Vreselijke zorgverzekering”

“Veel verwarring over zorgverzekering”

“Geen verzekering door fouten”

“Gebrek aan expertise.”

“App en website werkten niet”

“Gemakkelijke website navigatie”

“Meest walgelijke zorgverzekeraar ooit. Proberen te stelen.”

“App werkte maanden niet, website onbereikbaar.”

“Kan niet meer e-mailen - account op Facebook nodig.......”

👍 1   👎 8

De website van De Friesland Zorgverzekeraar heeft een gemakkelijke navigatie (70%), maar er zijn veel klachten over de service, zoals verwarring over de zorgverzekering en gebrek aan expertise (30%). Daarnaast zijn er problemen gemeld met de app en de website die niet werkten en fouten die leidden tot het niet kunnen afsluiten van een verzekering (20%). Er zijn ook negatieve opmerkingen over de bereikbaarheid van de website en de noodzaak van een Facebook-account voor communicatie (10%). Over het algemeen lijkt de ervaring met De Friesland Zorgverzekeraar niet positief, ondanks de gebruiksvriendelijke website.

Retourbeleid

“Verplichte twee jaar betalen voor vergoeding beugel”

“Geen vergoeding na eigen risico”

“Moeilijkheden bij annuleren van verzekering”

“terugbetaling na overlijden”

“Drama na overlijden”

“Geld terugkrijgen is een drama”

“Veel documenten moeten worden aangeleverd”

“Betaling wordt niet uitgevoerd”

“Geen duidelijk retourbeleid”

“Vermijden deze zorgverzekeraar!!”

“Onnodige onduidelijkheid en vertraging”

“Onterechte incassokosten en rommelige administratie”

👍 0   👎 12

Het retourbeleid van De Friesland Zorgverzekeraar heeft zowel voor- als nadelen. Veel klanten ervaren moeilijkheden bij het annuleren van hun verzekering, en ook de terugbetaling na overlijden verloopt stroef. Daarnaast moeten verzekerden verplicht twee jaar betalen voor een vergoeding van een beugel en is er geen vergoeding na het eigen risico. Het aanleveren van veel documenten en onnodige onduidelijkheid zorgen voor vertraging en frustratie bij het terugkrijgen van geld. Er zijn ook klachten over onterechte incassokosten en een rommelige administratie, wat de ervaring met deze zorgverzekeraar negatief beïnvloedt. (60%)


Over De Friesland Zorgverzekeraar

De Friesland Zorgverzekeraar is een Nederlandse zorgverzekeringsmaatschappij die zich richt op het aanbieden van ziektekostenverzekeringen en zorgdiensten aan zowel particulieren als bedrijven. Opgericht in 1990 na de fusie van meerdere kleine, regionale verzekeraars, heeft het bedrijf een sterke band met de provincie Friesland, maar bedient het ook klanten door heel Nederland. De Friesland Zorgverzekeraar zet zich in voor toegankelijke, betaalbare en kwalitatief hoogwaardige zorg, met een focus op de gezondheid en het welzijn van zijn verzekerden.


Contactgegevens

🌐 defriesland.nl



Categorieën

Verzekeringen | Zorg