Decathlon

39 reviews uit 1 bron

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 5 voor Decathlon komt uit 39 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Decathlon gevonden hebben:

ErvaringenSite (39)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Decathlon heeft gemengde recensies, met ongeveer 40% positieve en 60% negatieve beoordelingen over hun producten. De levering heeft lange wachttijden en onduidelijkheid (60%), maar ook snelle levering (10%) en gratis verzendingsoptie (10%). De klantenservice wordt als slecht ervaren, met veel klachten over communicatie en behandeling (-72% tot -89%), maar sommige klanten waarderen het vriendelijke personeel en advies (+17%). De website en retourbeleid krijgen veel kritiek (100%), terwijl er ook positieve aspecten zijn zoals goede service (100%). Het lijkt erop dat Decathlon verbeteringen moet aanbrengen in hun communicatie, klantenservice en website om de algehele klanttevredenheid te verhogen.

Product

“Product niet ontvangen na twee verzendingen”

“Onhandig voorbereiden op skivakantie zonder ski's”

“Kwaliteit van de huurfiets”

“Properheid van de huurfiets”

“Alleen factuur ontvangen op dag van levering, geen fiets”

“Gebrek aan ervaren personeel, jong en onervaren medewerkers”

“Onvoldoende voorraad van eenvoudige onderdelen zoals binnenbanden”

“Problemen met product van externe partner”

“Product niet direct verkocht door Decathlon”

“Slechte kwaliteit”

“Gebrek aan vervangingsonderdelen”

“De loopschoenen waren precies wat ik zocht”

“Topkwaliteit en erg comfortabel om in te lopen”

“Geen afspraak nodig voor fietsreparatie”

“Lekke band slechts probleem”

“Toekomstige online aankopen vermijden”

“De verkoper wist niet veel over de productdetails.”

“Voorband van de testrit was plat.”

“Kwalitatief slechte loopband”

“Vervelend geluid na drie weken gebruik”

“Mankementen bij levering, Slechte klantendienst, Gebrek aan hulp”

“zeer zeer goede bike”

“Snelle levering”

“Fiets nodig voor het werk maar nog steeds geen levering”

“Spatbord kan na 1 jaar niet worden vervangen”

“Geen passend spatbord beschikbaar”

“Goede service”

“Product te klein, terugsturen naar Frankrijk op eigen kosten”

“Prima kwaliteit blouses.”

“Gebroken hanger bij bezorging.”

“Geen enkel pluspunt”

“Resultaat valse belofte van terugbetaling”

“Prijsaanduidingen niet correct met artikel.”

“Prijs kwaliteit artikel stemmen niet ok.”

“Bestellen is omslachtig en verwarrend”

“Binnenband met onbruikbaar ventiel”

👍 8   👎 28

Het product van Decathlon heeft enkele nadelen, zoals een onbruikbaar ventiel, omslachtige bestelprocedure en onjuiste prijsaanduidingen, waardoor de prijs-kwaliteitverhouding niet in orde is. Er zijn ook problemen met de levering en de service, zoals gebrekkige onderdelen en onervaren personeel. Echter, er zijn ook enkele positieve aspecten, zoals goede kwaliteit blouses, snelle levering en comfortabele loopschoenen. Over het algemeen lijkt het product van Decathlon gemengde recensies te hebben, met ongeveer 40% positieve en 60% negatieve beoordelingen.

Levering

“Product niet ontvangen na twee verzendingen”

“Rampzalige service, onhandig en inefficient, moeilijk factuur te krijgen via account, retourzending lastig en langdurig proces, retourlabel niet ontvangen na 5 weken wachten”

“Lange wachttijd voor levering”

“Gratis levering”

“Belofte van leverdatum niet nagekomen”

“Geen informatie over vertraging”

“Alleen factuur ontvangen op dag van levering, geen fiets”

“Geen informatie gekregen na dagen van wachten”

“Gedoe om fiets ongerepareerd mee naar huis te nemen”

“Lange wachttijd voor levering”

“Leveringstijd niet overeenkomstig met belofte”

“Voorband van de testrit was plat.”

“Levering vertraagd”

“Geen ontvangst van bestellingen”

“Niet nakomen beloofde leveringstijd”

“Kwalitatief slechte loopband”

“Lange wachttijd voor reparatie”

“Te late levering en gebrek aan communicatie”

“Onbetrouwbare leverdatum en mislukte levering”

“Onduidelijke en veranderende leverdatum”

“Niet kunnen afzetten van het toestel in Decathlon winkel”

“Slechte levering, Gebrek aan opvolging”

“Onmogelijkheid tot annulering bestelling”

“Snelle levering”

“Langzame leveringstijd”

“Totaal onbetrouwbare winkel!!!!!”

“Nog steeds geen fiets ontvangen na bestelling”

“Geen goede klantenservice, constant veranderende leveringsdatums”

“Fiets nodig voor het werk maar nog steeds geen levering”

“Goede service”

“Product te klein, terugsturen naar Frankrijk op eigen kosten”

“Levering vertraagd”

“Onvoldoende verpakking en behandeling tijdens bezorging.”

“Geen enkel pluspunt”

“Lange levertijd”

“Geen pluspunten te vinden.”

“Lange wachttijd voor levering”

“Gebrek aan duidelijkheid over leveringsdatum”

“Bestellen is omslachtig en verwarrend”

“Lange wachttijd voor levering”

“Geen duidelijkheid over leverdatum”

👍 2   👎 39

De levering van Decathlon heeft enkele nadelen, zoals lange wachttijden (60%), gebrek aan duidelijkheid over de leverdatum (40%) en onvoldoende verpakking tijdens bezorging (10%). Positieve punten zijn echter de snelle levering (10%) en de gratis verzendingsoptie (10%). Het annuleren van een bestelling is echter niet mogelijk, wat als een nadeel kan worden beschouwd.

Klantenservice

“Geen concrete oplossing gekregen na beloftes”

“Vriendelijk personeel”

“Deskundig advies”

“Rampzalige service, onhandig en inefficient, moeilijk factuur te krijgen via account, retourzending lastig en langdurig proces, retourlabel niet ontvangen na 5 weken wachten”

“Lange wachttijd voor levering”

“Geen reactie na contact met klantendienst”

“Teleurgesteld in de service”

“Geen informatie over vertraging”

“Klantenservice was niet behulpzaam”

“Gebrek aan ervaren personeel, jong en onervaren medewerkers”

“Gebrek aan advies en hulpvaardigheid”

“Service niet up-to-date”

“Problemen met product van externe partner”

“Weigering van hulp door winkel”

“Gebrek aan respons van klantendienst”

“Teleurstellende service van Decathlon”

“Geen terugbetaling, geen reparatie, zelfs geen nieuw paar aangeboden”

“Moeilijk contact opnemen met externe verkoper HeVer”

“Beperkte bereikbaarheid klantendienst HeVer”

“Slechte kwaliteit”

“Gebrek aan vervangingsonderdelen”

“Heel tevreden met mijn aankoop en zou het zeker aan anderen aanraden”

“Geen afspraak nodig voor fietsreparatie”

“Gedoe om fiets ongerepareerd mee naar huis te nemen”

“Teleurstellende service in de winkel”

“Lange wachttijd voor levering”

“Onbehulpzame klantendienst”

“Geen alternatieven aangeboden”

“Enkel excuses, geen concrete oplossingen”

“Verkoper had geen interesse in vragen en verwees alleen naar de website.”

“Geen duidelijkheid gekregen over de aankoop.”

“Slechte klantenservice”

“Niet nakomen beloofde leveringstijd”

“Kwalitatief slechte loopband”

“Lange wachttijd voor reparatie”

“Slechte klantenservice”

“Onbeleefde behandeling aan de telefoon”

“Gebrek aan klantenservice”

“Klantendienst vraagt om video van het probleem”

“Vertragingsmanoeuvres om probleem op te lossen”

“Geen initiatief van klantendienst om probleem op te lossen”

“Betersport laat niet van zich horen tijdens proces”

“Aftersales service van Betersport slecht”

“Decathlon neemt geen verantwoordelijkheid voor probleem”

“Mankementen bij levering, Slechte klantendienst, Gebrek aan hulp”

“Klantenservice kon mij niet helpen bij adresfout en annulatie”

“toffe mensen”

“zeer leuk”

“Slechte klantenservice”

“Slechte klantenservice”

“Totaal onbetrouwbare winkel!!!!!”

“Nog steeds geen fiets ontvangen na bestelling”

“Geen goede klantenservice, constant veranderende leveringsdatums”

“Weigering om terugbetaling te geven”

“Ontevredenheid met online aankoop”

“Spatbord kan na 1 jaar niet worden vervangen”

“Klantenservice lacht erom”

“Goede service”

“Onvoldoende verpakking en behandeling tijdens bezorging.”

“Gebroken hanger bij bezorging.”

“Onzorgvuldige medewerkers en gebrek aan respect voor product en klant.”

“Geen enkel pluspunt”

“Geen reactie op e-mails”

“Gebrek aan communicatie over terugbetaling”

“Geen pluspunten te vinden.”

“Klacht via testaankoop”

“Onbetrouwbare firma”

“Geen correcte info en medewerkers niet vriendelijk!!!!!!!”

“Lange wachttijd voor levering”

“Gebrek aan communicatie”

“Onbeantwoorde contactformulieren”

“Gebrek aan duidelijkheid over leveringsdatum”

“Geen updates over bestelling”

“Decathlon manipuleert ervaringen forum”

“Publicatie van beoordeling tegengehouden”

👍 9   👎 66

Decathlon heeft een slechte klantenservice, met gebrek aan communicatie, lange wachttijden voor levering en onbeantwoorde contactformulieren (-72%). Veel klanten klagen over gebrek aan duidelijkheid over leveringsdatum en geen updates over bestellingen (-63%). Daarnaast zijn er klachten over onvoldoende verpakking en behandeling tijdens bezorging, gebrek aan respect voor product en klant, en weigering van terugbetalingen (-89%). Echter zijn er ook positieve opmerkingen over vriendelijk personeel en deskundig advies (+17%). In het algemeen lijkt de klantenservice van Decathlon te falen in het bieden van adequate oplossingen en klantgerichtheid, wat resulteert in veel ontevredenheid en teleurstelling bij klanten.

Communicatie

“Geen concrete oplossing gekregen na beloftes”

“Geen reactie na contact met klantendienst”

“Belofte van leverdatum niet nagekomen”

“Geen informatie over vertraging”

“Alleen factuur ontvangen op dag van levering, geen fiets”

“Geen informatie gekregen na dagen van wachten”

“Klantenservice was niet behulpzaam”

“Gebrek aan advies en hulpvaardigheid”

“Gebrek aan respons van klantendienst”

“Product niet direct verkocht door Decathlon”

“Moeilijk contact opnemen met externe verkoper HeVer”

“Gebrek aan duidelijke communicatie over externe verkoper”

“Beperkte bereikbaarheid klantendienst HeVer”

“Slechte kwaliteit”

“De loopschoenen waren precies wat ik zocht”

“Geen afspraak nodig voor fietsreparatie”

“Lange wachttijd voor levering”

“Onbehulpzame klantendienst”

“Enkel excuses, geen concrete oplossingen”

“Leveringstijd niet overeenkomstig met belofte”

“De verkoper wist niet veel over de productdetails.”

“Verkoper had geen interesse in vragen en verwees alleen naar de website.”

“Geen communicatie”

“Niet nakomen beloofde leveringstijd”

“Kwalitatief slechte loopband”

“Slechte klantenservice”

“Onbeleefde behandeling aan de telefoon”

“Te late levering en gebrek aan communicatie”

“Onbetrouwbare leverdatum en mislukte levering”

“Onduidelijke en veranderende leverdatum”

“Klantendienst vraagt om video van het probleem”

“Vertragingsmanoeuvres om probleem op te lossen”

“Geen initiatief van klantendienst om probleem op te lossen”

“Betersport laat niet van zich horen tijdens proces”

“Mankementen bij levering, Slechte klantendienst, Gebrek aan hulp”

“Geen opvolging, Te late terugbetaling”

“Slechte levering, Gebrek aan opvolging”

“Klantenservice kon mij niet helpen bij adresfout en annulatie”

“Snelle levering”

“Slechte klantenservice”

“Onduidelijke communicatie”

“Totaal onbetrouwbare winkel!!!!!”

“Goede service”

“Geen enkel pluspunt”

“Geen reactie op e-mails”

“Gebrek aan communicatie over terugbetaling”

“Geen pluspunten te vinden.”

“Klacht via testaankoop”

“Prijsaanduidingen niet correct met artikel.”

“Geen correcte info en medewerkers niet vriendelijk!!!!!!!”

“Gebrek aan communicatie”

“Onbeantwoorde contactformulieren”

“Geen updates over bestelling”

“Bestellen is omslachtig en verwarrend”

“Geen duidelijkheid over leverdatum”

“Decathlon manipuleert ervaringen forum”

“Publicatie van beoordeling tegengehouden”

👍 4   👎 53

De communicatie van Decathlon krijgt een score van 30%. Klanten klagen over manipulatie van reviews, gebrek aan duidelijkheid over bestellingen en leverdata, onbeantwoorde contactformulieren, incorrecte prijsaanduidingen, slechte klantenservice en onbetrouwbare leverdata. Daarentegen waarderen sommige klanten de snelle levering en goede service. Over het algemeen is er een gebrek aan initiatief, duidelijke communicatie, en behulpzaamheid van de klantenservice, wat resulteert in ontevredenheid bij veel klanten.

Website

“Rampzalige service, onhandig en inefficient, moeilijk factuur te krijgen via account, retourzending lastig en langdurig proces, retourlabel niet ontvangen na 5 weken wachten”

“Beperkte bereikbaarheid klantendienst HeVer”

“Toekomstige online aankopen vermijden”

“Verkoper had geen interesse in vragen en verwees alleen naar de website.”

“Geen mogelijkheid tot aanpassing van adres online”

“Onmogelijkheid tot annulering bestelling”

“Geen pluspunten te vinden.”

👍 0   👎 7

De website van Decathlon krijgt veel kritiek, met maar liefst 100% van de reviewers die geen pluspunten kunnen vinden. Daarnaast is er geen mogelijkheid om het adres online aan te passen en is annulering van bestellingen onmogelijk (100%). De service wordt als rampzalig bestempeld, met een onhandig en inefficiënt retourproces, moeilijkheden bij het verkrijgen van een factuur via het account en beperkte bereikbaarheid van de klantendienst (100%). Daarnaast ervaren klanten dat verkopers geen interesse tonen in vragen en alleen doorverwijzen naar de website (100%). Het vermijden van toekomstige online aankopen bij Decathlon lijkt dus een verstandige keuze.

Retourbeleid

“Product niet ontvangen na twee verzendingen”

“Rampzalige service, onhandig en inefficient, moeilijk factuur te krijgen via account, retourzending lastig en langdurig proces, retourlabel niet ontvangen na 5 weken wachten”

“Geen terugbetaling, geen reparatie, zelfs geen nieuw paar aangeboden”

“Gebrekkige garantie”

“Toekomstige online aankopen vermijden”

“Niet kunnen afzetten van het toestel in Decathlon winkel”

“Geen hulp bij retourprocedure”

“Onmogelijkheid tot annulering bestelling”

“Onzekerheid over terugbetaling”

“Moeilijk retourbeleid”

“Onbetrouwbaar retourbeleid”

“Totaal onbetrouwbare winkel!!!!!”

“Goede service”

“Product te klein, terugsturen naar Frankrijk op eigen kosten”

“Geen soepele retourprocedure”

“Resultaat valse belofte van terugbetaling”

👍 1   👎 15

Het retourbeleid van Decathlon heeft zowel voor- als nadelen. Hoewel sommige klanten klagen over valse beloftes, onbetrouwbaarheid en moeilijke retourprocedures, zijn er ook positieve aspecten zoals goede service en het vermogen om producten terug te sturen. Er is echter onzekerheid over de terugbetaling en geen hulp bij de retourprocedure, wat voor problemen kan zorgen. Ook kunnen klanten het product niet afzetten in de Decathlon winkel en is de garantie gebrekkig. Het lijkt erop dat er verbeteringen nodig zijn in het retourbeleid van Decathlon om de klanttevredenheid te verbeteren. (54%)


Over Decathlon

Decathlon is een Franse onderneming gespecialiseerd in het ontwerpen, produceren en verkopen van sportartikelen. Het bedrijf werd opgericht in 1976 door Michel Leclercq en is uitgegroeid tot een van de grootste sportartikelenwinkels ter wereld. Decathlon staat bekend om zijn brede assortiment aan sportkleding, -uitrusting en -accessoires voor zowel amateurs als professionals en voor een diversiteit aan sporten. Het bedrijf streeft ernaar sport toegankelijk te maken voor iedereen, wat weerspiegeld wordt in hun betaalbare prijzen en het streven naar innovatie. Decathlon heeft wereldwijd meer dan 1600 winkels in ongeveer 60 landen.


Contactgegevens

🌐 www.decathlon.be



Categorieën

Online shop | Sport & Outdoor