Essent

Alle reviews

Essent

43% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Spotlight: What are our customers saying?

P
Petra van Dongen
Net als velen snap ik af en toe niet zoveel van het enorme aanbod aan energieleveranciers. Daarnaast, moet je voor groen gaan? of duurzame energie (en ik wist niet dat er een verschil was) of wind,...Lees verder
T
Tessa Mijdam
Ik was student af, dus ik moest in mijn nieuwe huisje voor een energieleverancier kiezen. Ik dacht zelf eerst aan een kleine maatschappij die echt voor groen staat. Maar ik vond het als nieuwkomer ...Lees verder
D
Daan van der Hooge
Ik zit al een hele tijd bij essent, vooral omdat ik de kleine prijsvechters niet zo vertrouw en bang dat het fout gaat en dat je problemen met rekeningen krijgt enzo. Tot op heden nooit last gehad ...Lees verder
E
Elselien
Ervaren stroomleverancier Afgesloten omdat de buren ook bij Essent zaten en daarna nooit meer contact hoeven hebben eigenlijk, want alles doet het gewoon en facturering gaat automatisch. Lees verder
D
Dec 2020
Gesjoemel met voorschotfacturen! Voorschotfacturen dienen "uniek" te zijn. Dit betekent dat ze een éénmalig voorkomend factuurnummer dienen te hebben, overeenstemmend met een bedrag dat i...Lees verder

Alle reviews (21)

  • No reviews yet!

    Find companies you have experience with and write reviews about them! Your reviews contribute to a more transparent market and improve the reliability of companies.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Een echte aanrader

    Net als velen snap ik af en toe niet zoveel van het enorme aanbod aan energieleveranciers. Daarnaast, moet je voor groen gaan? of duurzame energie (en ik wist niet dat er een verschil was) of wind, of water of...echt zoveel. Aangezien ik niet zo goed met computers ben, heb ik Essent maar gewoon gebeld, en ze vonden het echt geen probleem om me via de telefoon te helpen. (even voor de goede orde; er zijn leveranciers die je echt niet willen spreken en willen dat je alles via de computer doet) Dus gelukkig was hier nog een persoonlijk praatje mogelijk. Ik ben dus uiteindelijk overgestapt. Dat ging makkelijk en ik heb geen problemen ondervonden. Geen poespas waar ik zelf wel blij mee ben. Het is een hele grote die essent dus ik denk dat ik wel een tijdje goed zit hier.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Helemaal geweldig

    Ik was student af, dus ik moest in mijn nieuwe huisje voor een energieleverancier kiezen. Ik dacht zelf eerst aan een kleine maatschappij die echt voor groen staat. Maar ik vond het als nieuwkomer toch lastig om me een weg te banen tussen alle aanbiedingen en mogelijkheden. Toen bij essent gekeken en ze waren gewoon duidelijk in de informatie en het was snel geregeld. Ik wist niet dat ze ook zo met groene energie bezig waren dus dat was nog een leuke bijkomstigheid. Ik zou er zeker weer kopen!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Op zich prima

    Ik zit al een hele tijd bij essent, vooral omdat ik de kleine prijsvechters niet zo vertrouw en bang dat het fout gaat en dat je problemen met rekeningen krijgt enzo. Tot op heden nooit last gehad van essent dus hou ik dat ook zo. Misschien kost het me wat meer, maarja, weet ik in ieder geval dat het goed gaat.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ervaren stroomleverancier

    Ervaren stroomleverancier
    Afgesloten omdat de buren ook bij Essent zaten en daarna nooit meer contact hoeven hebben eigenlijk, want alles doet het gewoon en facturering gaat automatisch.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Elektriciteit Vooraf

    Gesjoemel met voorschotfacturen! Voorschotfacturen dienen "uniek" te zijn. Dit betekent dat ze een éénmalig voorkomend factuurnummer dienen te hebben, overeenstemmend met een bedrag dat integraal samenhangend dient te zijn op het afrekeningsfactuur. Na 36 maanden slaagt Essent er nog steeds niet in om haar 'nieuwe' facturatiesysteem op punt te hebben staan.

    Onze boodschap aan alle klanten: Controleer op het pagina 4/5 of 4/6 van het afrekeningsfactuur, dat de in mindering gebrachte bedragen der voorschotfacturen wel correct en overeenkomstig met de eerder ontvangen voorschotfacturen zijn! Het daar vermelde bedrag dient immers exact datgene te zijn dewelke jullie als klant betaalden aan voorschot(ten).

    We hebben op dit moment een goede ombudsman voor energie in Vlaanderen, maak dus direct melding van uw vaststellingen der foutieve afrekeningsfacturen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Energie

    Op ons contract stonden de foute EAN-codes vermeld. Zelfs na meerdere malen contact te hebben met Essent en meerdere malen het overnameformulier opnieuw door te sturen geraakte dit niet opgelost. Het kwam zelfs zo ver dat Fluvius onze gas en elektriciteit zou komen afsluiten omdat we geen contract zouden hebben op onze EAN-codes, terwijl wij wel gewoon de juiste codes hebben doorgegeven aan Essent. Het contact met Essent verliep enorm moeizaam, het leek alsof je niet gehoord werd als klant. Ook op de klacht die ik heb ingediend heb ik nooit reactie gekregen. Na een half jaar zijn we dan uiteindelijk overgestapt naar Engie en daar verloopt alles vlot. Ik vind Essent echt geen aanrader. Op gebied van klantenservice een dikke nul.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    prima hoor

    ik ben al jaren Klant bij essent en geen problemen. ja het is duur maar dat zijn ze allemaal ik moet gewoon minder stroom verbruiken hahah. prima bedrijf in ieder geval niks te klagen hier


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    werkt gewoon

    Stroom doet het altijd, geen problemen gehad. Dus ja wat valt er dan verder te melden?


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    nooit geen problemen

    nooit geen problemen gehad
    stroomleveranciering gaat prima


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Energie

    Gewoon verschrikkelijk
    Verkeerde EAN codes bij activatie, overnameformulier 3 maal bezorgd, amper reactie en na drie maanden noodgedwongen overgestapt naar een betrouwbare en professionele energieleverancier. ZEKER niet aansluiten bij Essent...


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    essent

    sinds juni 2019 loopt het goed fout bij esssent beginnend bij de afrekening.Meterstand door gegeven via hun website.Daarna wachtende op eindafrekeking die niet afkomt.Krijgen zelf geen betalingsopdrachten niet meer.Als we bellen naar een medewerkster(3 maal) van Essent verteld die dat er wat administratieve problemen zijn die weldra zouden opgelost worden.Na geruime tijd nog steeds geen nieuws ,dus wij besluiten ons aaan te sluiten bij een andere energie leverancier.Daarna krijgen we ineens telefonisch bericht van een medewerker van Essent waarom we overgeschakeld zijn naar een andere leverancier.Alles nog eens uitgelegd aan hem ,hoe de situatie in eenzit,en hij beloofd ons dat hij alles in het werk ging zetten om alles in orde te brengen.Blijkt ook allemaal een maat voor niets.Tot we nu op 27 /11/ 2019 en aanmaning krijgen van achterstallige betalingen met herinneringskosten.Maar er staat gewoon een bedrag op van 992 euro zonder verdere uitleg of meterstanden,maanden achterstand e.d.Zeer onproffesionele aanmaning .Denkt dat we bij deze een advocaat zullen moeten inschakelen om alles in orde te krijgen.Ze sturen gewoon een rekening zonder enige uitleg.Zeer onproffesioneel .

    Wij zitten hier in hetzelfde schuitje. Reeds van voor juli problemen. Zou allemaal in orde komen maar is nog steeds een probleem. Het begon met de afrekening, krijgen een afrekening aan waarop enkel de elec op vermeld was. We trekken wel een 300€ terug. Dus online de vraag gesteld om een volledige factuur te krijgen, ze gingen dat in orde maken. Wat gebeurde er NIKS. terug geïnformeerd waar de factuur bleef , We maken dat in orde. Wat gebeurde er NIKS.
    Dan maar telefoontje gedaan en weer ging het in orde komen WAT Gebeurde ER JUST NIKS. Het straffe van de zaak we trekken terug maar maand bedrag word wel met meer dan 30€ op getrokken. Dus nogmaals telefoontje . Maar mijnheer wij kijken altijd 3 jaar terug , straf toch, als ik dus ga tanken met de auto rekent de pomp er dan maar ineens wat bij om dat ik 3 jaar geleden wat meer verbruikt heb. Allee om verder te gaan aangetekend schrijven en ja hoor kreeg ik toch telefoon zeker en ja hoor het gaat allemaal in orde komen wat gebeurde er NIKS . na een paar maanden kreeg ik een factuur van meer dan 400€ hup weer gebeld hadden ze de oplossing gevonden en mijn maand bedrag om gezet naar 3 maandelijks en ze zouden terug per maand factureren en die factuur van 3 maanden zouden ze met 50€ per maand afhouden. Begin van de maand inderdaad 50€ van de rekening opgelost denk je dan oef. zit nu nog steeds te wachten op mijn maandelijkse factuur dus in november geen tussentijdse factuur ontvangen. Sorry hoor maar ofwel denken ze bij essent dat hun klanten achterlijk zijn ofwel zijn dat daar gewoon klungelaars. GE ZOU VOOR MINDER KWAAD WORDEN NIET.

    Zelfde meegemaakt. Ik betaal zelfs voor mijn boven buurman!! Mistery switch zegt Essent!! Slechte service en betaal teveel. Ben nu via Test-Aankoop om mijn geld van Essent terug te krijgen. Ben alleenstaande moeder schandalig rot bedrijf Essent

    Ongeveer dezelfde situatie bij ons, wij hebben reeds 36 maanden miserie. M.a.w. zijn we reeds drie jaar bezig om de fouten die gebeurden aan te tonen en te bewijzen. Ontelbaar veel mails verstuurden we al, online contactformulieren meegerekend. Twee aangetekende brieven, telefoontjes, niets helpt. Het bewijs ligt zwart op wit op tafel, zijnde de 'bedragen' van voorschotfacturen dewelke niet correct worden hernomen op de afrekeningsfacturen, en nog houdt Essent haar been stijf. Onbegrijpelijk. Hopelijk heeft de ombudsman voor energie voldoende slagkracht om ons geld terug te kunnen krijgen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Essent

    Na plaatsing slimme meter, rekening van 30+ huishouden. Bij klacht moet je aantonen dat de rekening van 5-10 jaar geleden klopt. Pff, oplichters


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Elektriciteit en gas

    Niet aan te raden


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    nadenken voor je klant wordt

    De voorschotfacturen swingen de pan uit. Zijn moeilijk aan te passen. Een aanpassing wordt toegelaten maar niet in rekening gebracht op de volgende factuur.

    Dubbele facturen en creditnota's maken de eindafrekening ingewikkeld. Een bedrag moeten betalen voor een factuur dat ik niet terugvind?? Telefonisch niet te bereiken en geen reactie op mail.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    bezint eer je begint

    veel te veel om op te noemen, afrekeningsfacturen van 1600€, en het jaar erop krijg je dat bedrag terug, om het jaar nadien weer 1600€ op te hoesten.
    En excuses krijg je er niet bij.
    Mails worden slechts na enkele dagen of helemaal niet beantwoord.
    Er was sprake van getrouwheidskorting, nooit gekregen.
    Site om energieovernamedocument op te laden, het laden gaat niet, ...
    Nooit meer Essent voor mij.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Te gek voor woorden

    Dreigen meteen met de stroom af te sluiten omdat ik een voorschot te laat betaald zou hebben. Ze vergeten wel dat ze me vorig jaar € 1000 teveel hebben laten betalen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Drs.

    Door samenwonen een terechte boete doorbelast gekregen waar ik niet blij mee ben.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    125 euro opzegvergoeding afzetterij

    Nou jaaa, ik zeg mijn abonnement op omdat energiedirect een betere deal voor me had, moet ik ineens zo'n opzegvergoeding betalen! Belachelijk! 125 euro!

    Wij waren verhuist naar een appartement, de makelaar had papieren voor Eneco ingevuld die wij ondertekend hadden. 2 dagen daarna kregen wij in de brievenbus papieren van essent, wij dachten dat wij dus papieren voor essent hadden getekend. Naar essent gebeld; het duurde lang voor we iemand aan de lijn kregen. Zonder handtekening of iets hebben zij een jaarcontract in orde gebracht. We moesten gewoon enkele klikken via e-mail doen. We hadden naar de makelaar gebeld en hij had ons uitgelegd dat hij bij ENECO waren en niet ESSENT. Dus het contract met essent was direct stopgezet. 104€ betaald als vaste maandelijkse vergoeding, nu krijgen wij nog eens een slotfactuur in de bus van 39,59€. We hebben, volgens dit factuur, ZEVEN Kwh verbruikt voor de elektriciteit, op het factuur wordt het gasverbruik blijkbaar ook in kwh gemeten, want dat is alsook ZEVEN. Dat is bijna 144€ voor 10 dagen aan verbruik voor gas en elektriciteit. AFZETTERS.



Anderen bekeken ook

Pure energie merklogo voor beoordelingen van energieleveranciers, producten en diensten
Pure energie
0 reviews

Naarmate de klimaatsverandering steeds prominenter wordt, stappen meer en meer Nederlanders over op groene energie. Hiermee kan je immers je steent...

Vattenfall merklogo voor beoordelingen van energieleveranciers, producten en diensten
Vattenfall
0 reviews

Vattenfall is een nutsbedrijf in Nederland maar ook in andere landen binnen Europa met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en leve...

Overstappen.nl merklogo voor beoordelingen van energieleveranciers, producten en diensten
Overstappen.nl
0 reviews

Op het moment dat je een nieuwe energieleverancier, autoverzekering, zorgverzekering, uitvaartverzekering, telecom provider zoekt of geld wilt lene...

ENGIE Zakelijk merklogo voor beoordelingen van energieleveranciers, producten en diensten
ENGIE Zakelijk
0 reviews

ENGIE Zakelijk is een dochteronderneming van het Franse multinational bedrijf ENGIE Electrabel.  ENGIE Zakelijk is de Belgische zake...

Essent

Essent, voor goedkope energie. Maar is dat ook wel zo? Misschien overweeg je over te stappen naar Essent, dan is het belangrijk om te weten of je met je overstap een goede keuze maakt. Als je overstapt, sluit je meestal een energiecontract af voor een aantal jaar en kun je niet zomaar onder dit contract uit. Daarom is het belangrijk dat je een weloverwogen keuze maakt, de ervaringen van anderen kunnen je helpen bij deze keuze. Veel mensen zijn je voorgegaan en hebben hun ervaringen gedeeld. Door deze ervaringen te onderzoeken kun je de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen en zo de juiste keuze maken. 

Over Essent
Wie is Essent eigenlijk? Essent is een energieleverancier, dat deel uitmaakt van de grootste energieproducent RWE (Renewable Energy), die sinds het begin van 2013 de Belgische elektriciteitscentrales aanstuurt.  Essent biedt allerlei vormen van stroom en gas aan zoals groene stroom en zonne-energie en was de eerste Belgische groene stroomaanbieder (1995). Het levert energie aan particulieren, Midden- en kleinbedrijf en grote bedrijven, maar ook aan een ZZP-er. Zo’n 2,5 miljoen huishoudens en bedrijven in zowel België als België worden dagelijks van gas en stroom voorzien door Essent. Vanuit de hoofdlocatie in ’s-Hertogenbosch werd in eerste instantie alles volledig aangestuurd. Echter heeft er in 2009 een afsplitsing plaatsgevonden, waardoor het oplossen van storingen voortaan wordt uitgevoerd door Enexis. Zij zijn dan ook verantwoordelijk voor de volledige elektriciteit- en gasnetten. Er is politiek gezien de laatste jaren veel veranderd in de energiewereld, energieleveranciers moeten heel hard werken om hun positie in de samenleving te handhaven. Dit doen ze door te zorgen dat energie betaalbaar blijft, echter blijven ze daarnaast wel realistisch. Ze willen niet alleen afhankelijk zijn van groene stroom, omdat het niet altijd beschikbaar is op de momenten die nodig is. Daarom worden er nog steeds energiecentrales gebouwd, waar zowel gas als kolen nog een belangrijke rol spelen.

Diensten 
Essent is één van de belangrijkste en grootste aanbieders van gas/stroom en andere energieproducten binnen de RWE. Doordat ze de grootste zijn, willen ze ook de beste zijn, maar wel met eerlijk geprijsde producten en tevreden klanten. Als je kiest voor Essent kun je zelf kiezen of je gebruik wilt maken van een vast of variabel tarief, maar je kunt ook de keuze maken voor het product ‘Zeker Dalen,’ dat je kunt zien als een beloning voor trouwe klanten. Met deze vorm van energielevering daalt jaarlijks het stroomtarief en wordt gas tegen een vast, maar scherpe prijs aangeboden. Essent levert aan milieubewuste mensen naast groene stroom ook CO2-neutraal gas. Met het Gold-standaard pakket garandeert Essent dan ook dat de hoeveelheid CO2 uitstoot bij het verbruik volledig gecompenseerd wordt. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de hoogwaardigste kwaliteit CO2 offsets. Deze vorm van gas aanbieding is volgens Essent zelf erg in trek bij transportbedrijven. Heeft u als particulier of bedrijf ervaring met deze vorm van gaslevering of een andere vorm van stroomaanbieding? Schrijf dan een review op de website, zodat potentiële klanten je bevindingen hierover kunnen lezen. 

Klachten, complimenten en tips voor Essent
Als klant van Essent beslis je zelf wanneer je je jaarafrekening wilt ontvangen en kun je online eenvoudig je energieverbruik bekijken, maar ook energieadvies krijgen of allerlei energiebesparende producten bestellen. Toch kan er altijd iets niet goed gaan. Heb je klachten? Tips of een mening ergens over? Laat dan zeker een review achter op deze pagina. Zo kunnen anderen zien wat jij vindt van Essent.

Daarnaast kunnen medewerkers van Essent ook zien wat jij vindt van hun bedrijf, en wellicht een klacht of probleem voor je oplossen. In 2020 kreeg Essent zelfs een Award voor het oplossen van klachten. Er werd maar liefst 99% van de klachten opgelost, wat aanzienlijk hoog is ten opzichte van ander energieleveranciers. Ben je tevreden deel het, ben je ontevreden deel je mening dan ook.