Alle reviews van Emil
Review over: Auto5
Onderhoud.
Auto 5 Ninove... één advies. Blijf er weg. Ik plande online een onderhoud in bij Auto 5 te Ninove. Betaling diende vooraf te gebeuren. Even later kreeg ik via mail een bevestiging van mijn afspraak. Niet veel later krijg een telefoontje van Auto 5 Ninove. Er is iets fout gelopen bij de reservatie en de afspraak dient verplaatst te worden.
Op de afgesproken datum, lever ik mijn voertuig af bij Auto 5. Vier uur later heb ik mijn voertuig terug. Mijn echtgenote rijdt ons huiswaarts. Onderweg zit ik mijn factuur te bekijken. Volgens Auto5 moet k dringend 4 nieuwe banden plaatsen plus mijn ruitenwissers zijn versleten voor ik naar de keuring ga. Vier nieuwe banden bij Auto5 kosten mij geleverd en geplaatst ± 1.200,00€. Een bandencentrale ± 5 km verderop doet identiek dezelfde band, eveneens 4 stuks geleverd en geplaatst, voor ± 700,00€.
Auto5 stuurt mij diezelfde dag nog een korting bon ter waarde van 100,00€ bij aankoop van vier nieuwe banden. En ik ben er vrij zeker van dat er mensen zijn die in dit aanbod gaan trappen.
Nu ik ben vorige week, twee maanden en 5000 km na het onderhoud, met diezelfde “versleten” banden naar de keuring geweest. Met glans en glorie een mooi groen keuringsattest behaalt. Mijn banden vallen met nog 5mm profieldiepte netjes binnen de toegelaten marges.
Een paar weken later rijd ik voor de eerste keer terug zelf met het voertuig en ik heb het idee dat de motor gewoon vierkant draait. Af en toe valt gewoon heel even het vermogen weg alsof de motor zich verslikt.
Ik contacteer Auto5 Ninove en inderdaad na twee minuten wist de winkelverantwoordelijke mij te vertellen dat mijn bougies niet vervangen zijn. De reden? Ze waren op de dag van het onderhoud niet geleverd. Oké en even melden aan de klant dat er geen bougies vervangen zijn en aanbieden om deze op een later tijdstip te plaatsen was niet bij de verantwoordelijke in kwestie opgekomen?
Auto5 stelt voor om op zaterdag 21/08/2021 even langs te komen. Ze gaan de bougies vervangen. Ik ben zoals altijd netjes op tijd. Alle poorten staan open en er staat geen enkele auto. Niets. Ik geef mijn sleutel af aan het onthaal en dien buiten te wachten. Ik sta ongeveer al 5 minuten buiten wanneer de dame die eerder mijn sleutels in ontvangst nam op mij afkomt met het verzoek mijn auto op de parking te parkeren.
Ik zet mijn auto op de parking en geef de sleutels af aan het onthaal. Nog geen twee minuten later stapt een mekanieker de parking op, met mijn sleutels in de hand, stapt in mijn voertuig en rijd het binnen !!
Ik zie vanop de parking hoe de mekanieker mijn motorkap opentrekt en ergens begint aan trekken. Twee minuten later is de mekanieker opeens verdwenen en staat mijn gedurende 20 minuten gewoon te staan. De mekanieker is nergens te bespeuren. Opeens staat de mekanieker weer over mijn voertuig gebogen en ik zie hem bougies vervangen. 10 minuten zijn de bougies vervangen en de mekanieker kruipt achter het stuur en start het voertuig. Mijn voertuig davert letterlijk. De mekanieker stapt uit en verdwijnt weer. Tot op dat moment heeft nog niemand mij aangesproken. Even later begint de mekanieker de garage op te ruimen en te vegen. We zijn intussen al meer dan een uur verder.
Op gegeven moment heb ik het gehad. Hier klopt iets niet. Dus ik vraag aan de mekanieker of er een probleem is. Opeens komt deze mij te vertellen dat niet de bougies het probleem waren maar een kapotte bougiekabel. Daardoor viel mijn voertuig steeds stil.
Even later staat de shopverantwoordelijke bij mij. De oorzaak van het probleem ligt volgens deze bij een afgebroken bougiekabel. Deze moet vervangen worden. Daardoor viel mijn voertuig ook steeds stil.
Het is wel vreemd is dat mijn voertuig voordien nooit stil gevallen is. Het is wel vreemd dat de mekanieker onmiddellijk op een afgebroken bougiekabel stuit maar geen woord zegt. Als ik mekanieker ben en ik stel vast dat de bougiekabel afgebroken is breng ik de klant onmiddellijk op de hoogte. Een nieuw stel bougiekabels brengt tenslotte geld op. Het is vreemd dat de mekanieker nadat de bougies vervangen waren alsnog mijn auto probeert te starten. Wetende dat één van de bougiekabels afgebroken is !! Het probleem was dat de mekanieker gewoon mijn bougiekabel stuk getrokken heeft. Door onkunde.
Dus de jongens in Auto5 proberen van nu hun probleem mijn probleem te maken. Nu de verantwoordelijke vindt niet dat ik het recht heb om mij hieromtrent druk te maken. Want hij heeft intussen wel een oplossing bedacht. Nu in mijn denkwijze had de verantwoordelijke geen oplossing moeten zoeken had zijn mekanieker gewoon het onderhoud uitgevoerd volgens de regels van de kunst. Probleem is als je het Auto5 team van Ninove samen ziet en je telt de jaren ervaring samen dat je geen zeker weten geen 15 jaar haalt.
Uiteindelijk doet Auto5 het volgende voorstel. Auto5 gaat nieuwe bougiekabels bestellen en stelt in tussentijd een vervangvoertuig voor het weekend ter beschikking. Allemaal op kosten van Auto5 !!
Nu als ik de verantwoordelijke van Auto5 zou zijn en ik kreeg een klant over de vloer met een kapotte bougiekabel zou ik om te starten de klant onmiddellijk na de vaststelling hiervan op de hoogte brengen. Zo hoort het ook te gebeuren. Ik zou vervolgens een offerte opmaken voor het leveren en plaatsen van vier nieuwe bougiekabels en ik zou hem een vervangvoertuig aanbieden tegen de gangbare tarieven. Wat Auto5 hier dus doet is dus gewoon schuld toegeven.
Uiteindelijk hebben ze maandag 23/08/2021 mijn voertuig terug afgeleverd. Ik heb 15km gereden en ik stond alweer thuis. Woensdag 25/08/2021 gebruik ik mijn voertuig opnieuw. We nemen de A8 richting Doornik en ongeveer 70km verder valt opeens alle vermogen weg. Mijn auto schokt, davert en geeft een foutmelding op het dashboard. Ik haal plankgas net geen 60km/u meer.
Vijf minuten later weet ik wie te bellen. Auto5. Ik heb de winkelverantwoordelijke aan de lijn die met zijn filiaalverantwoordelijke moet overleggen. De winkelverantwoordelijke is vergeten mij in wacht te zetten waardoor ik eigenlijk heel het gesprek tussen hem en de filiaalverantwoordelijke kon volgen. Ik hoorde hem duidelijk zeggen dat zij de bougiekabel doorgetrokken hebben.
Even later krijg ik de filiaalverantwoordelijke aan de telefoon. Ik doe mijn verhaal. Auto5 neemt hier de schuld op zich. Er is iets fout gegaan bij de herstelling. Ik moet mijn voertuig laten takelen naar een Auto5 filiaal naar keuze. Daar gaat het defect hersteld worden. Ga ik niet naar een Auto5 filiaal dan onttrekt Auto5 zich van elke verantwoordelijkheid en zal de geleden schade via de rechtbank beslecht moeten worden.
Toevallig sta ik op amper 2km van een Auto5 filiaal te Froyennes. Na 2 minuten later was het probleem gevonden. Twee bougiekabels zaten niet goed gemonteerd en één was zelfs compleet los gedaverd. Stelt zich tevens de vraag waarom men bij Auto5 een set bougiekabels voor een VW bestelt en slechts één kabel vervangt en niet vier. Ik kreeg het voorstel om de drie overige kabels alsnog te laten installeren maar bij nader inzien ga ik op dit aanbod niet in.
Goed advies. BLIJF WEG BIJ AUTO 5 NINOVE.
Totaal gellijk, bij mij was met de banden. Ik wou 4 dezelfde banden laten vervangen, maar ze hebben 2 verschilende modellen vervangen, dus alles terug nemen en weer al beginnen. De balancering was een ramp, ze hebben op de banden 3 niveaus van die metaal geplakt, precies een MC donalds big burger :)
Er werd weer alles eruit gehald en opnieuw gebalanceerd. Moest een andere persoon zijn die geen verstaan heeft van auto's, wat dan?! ik zal voor de volgende keer 2 keer nadenken om daar te gaan.