Trafalgar

89 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 4 voor Trafalgar komt uit 89 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Trafalgar gevonden hebben:

ErvaringenSite (7)
TrustPilot (82)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Trafalgar biedt een gemengde ervaring met enkele positieve aspecten, zoals geweldige gidsen en comfortabele hotels, maar ook negatieve aspecten, zoals slechte communicatie en ongemakkelijke bussen. De website biedt een gemakkelijk boekingssysteem, maar de retourbeleid wordt sterk bekritiseerd door klanten. Verbeteringen in communicatie, klantenservice en transparantie zijn nodig om de algehele reiservaring te verbeteren. (40% positieve feedback)

Product

“Uitstekende Australische tourdirecteur en goede hotels”

“Goede hotels, geweldige bezienswaardigheden, uitstekende tourgids”

“Misleidende informatie over dekking”

“Verandering van hotel naar een verder weg”

“Boeking in een ander hotel dan aangevraagd”

“Vieze bussen en saai reisprogramma”

“Gebrek aan extra's en ongeïnspireerde gidsen”

“Cool t-shirt”

“Reis veranderde in een nachtmerrie”

“Uitstekende service van gidsen Moraig en Dimitri”

“Aandacht voor detail in tourorganisatie”

“Behulpzame en attente lokale experts”

“Mislidende informatie over accommodatie en stopplaatsen”

“Oncomfortabele bus en slechte accommodatie”

“Moeilijkheden bij het contacteren van hulpverlening en medische hulp”

“Over het algemeen was de rondleiding best leuk”

“Ruimte voor verbetering in de hotelfaciliteiten”

“Compleet reisplan met interessante attracties”

“slechte gidsen, vuile bussen, gevaarlijke rit, saai programma, weinig extra's, teleurstellende locaties, gebrek aan inspiratie”

“Aangename ervaring met goed uitgebalanceerde reisroute”

“Voldoende hotel, maar ontbrak enkele voorzieningen”

“Schone en comfortabele bussen voor vervoer”

“Compenseerde niet voor vertraagde vlucht en slechte ervaring met United”

“Beste tour die ik ooit heb gemaakt”

“Mooie reis”

“gebrek aan tijd in het park voor wandelen en wandelingen”

“Optionele tours kosten veel en zijn een rip-off”

“Reis overtrof verwachtingen”

“Geweldige gids en comfortabele hotels”

“Lekker eten, onvergetelijk diner in Toscane”

“Comfortabele en propere bus”

“Slechte kwaliteit voedsel”

“Lage kwaliteit hotels met problemen”

“Verblijven in verschillende hotels dan geadverteerd, ondermaatse faciliteiten”

“Focus op het verkopen van dure extra's, hotels buiten de gebaande paden”

“Totale verspilling van een dag met vertraagd vertrek, teleurstellend afscheidsdiner”

“Personeel moest constant vragen om zuivel- en vleesvrij voedsel ondanks het informeren van het bedrijf over dieetwensen”

“Optionele ervaringen voelden verplicht door de druk van Caroline”

“Vreselijke ervaring met Trafalgar, gehaaste en uitputtende reis”

“Oneven kwaliteit van hotels en maaltijden, snel tempo wandeltocht”

“Beperkte tijd om te verkennen, weinig rekening houdend met de behoeften van passagiers”

“Geen specifieke reisdetails verstrekt, breng de helft van de tour door in een volle bus.”

“Gebrek aan COVID-veiligheidsmaatregelen.”

“Goede hotels, slechte maaltijden en ochtendstadsrondleidingen.”

“Annulering van gewenste tour en verspilde tijd.”

“Beperkte tijd voor persoonlijke activiteiten.”

“Gedeeltelijke bagage-ondersteuning verleend.”

“Negatieve algehele ervaring.”

“Three tour directors en 2 chauffeurs binnen de eerste 6 dagen!”

“Misleidende informatie op papierwerk voor rondleidingen”

“Comfort van luxe autocar en beenruimte”

“Accommodatie ver van stadscentra”

“Misleidende bestemming namen”

“Reis overtrof verwachtingen”

“Reisgids Romeo was uitstekend”

“Comfortabele hotels, sommige luxueus”

“Goed aanbod van eten”

“Diner in Tuscany Hills was ongelooflijk”

“Comfortabele en schone touringcar”

“Trafalgar was het beste bedrijf”

“Hoop op nog meer rondleidingen met Trafalgar”

“Positieve Tourervaring”

“Comfortproblemen met de bus”

“Attente selectie van bezienswaardigheden”

“Gemengde kwaliteit van accommodaties”

“Inconsistentie in voedselkwaliteit”

“Veel rondleidingen waren zonde van tijd en geld”

“Hotels zijn oud en missen liften”

“Te veel wandelen vereist”

“Steden waren vies en druk”

“Beperkte vrije tijd en gehaakt reisschema”

“Niet aan normen van andere Europese hotels”

“Top prijs betaald en budgettour gekregen”

“Zeer weinig stops om foto's te nemen”

“Zeer weinig toeristische attracties getoond”

“Alles over van begin tot eind gaan”

“Kon geen naam-tags voor gasten verstrekken”

“Misleidende advertenties, Slecht vervoer, Accommodaties van lage kwaliteit, Hoge prijzen”

“Geweldige ervaring met de tour”

“Hogelijk aanbevolen tour”

“Tourgidsen en chauffeur altijd op tijd”

“Heb een geweldige tijd gehad op de tour”

“Slecht beheer van maaltijden, Niet tegemoetkomend aan dieetvoorkeuren”

“Beperkte voedselopties voor optioneel diner”

“Focus op optionele ervaringen boven belangrijke plaatsen”

“Slechte kwaliteit 'inbegrepen' maaltijden”

“Gebrek aan USB-oplaadpunten in de bus”

“Geweldig reisplan en leider”

“Uitstekende ervaring”

“Vol schema met veel ervaringen”

“Behulpzame chauffeur”

“Misleidende last-minute deals en gebrek aan respons op klantvragen”

“Beautiful places but limited time”

“Hotels en touringcar waren oké”

“Beperkte keuzes en gehaaste maaltijden”

“Verlies van aanbeveling voor Trafalgar-tours”

“Verloor £10.000 bij de eerste horde”

“Incompetent verkoopteam”

“Eersteklas elke dag”

“Mooie hotels op geweldige locaties”

“Geweldige bus en chauffeur”

“Slechts 1 sterrenhotels”

“Geen airconditioning, oud, gedateerd”

“Ongeorganiseerd en chaotisch”

“Gebrek aan variëteit”

“Geen keuze in inclusieve maaltijden”

“Goed reisbedrijf”

“heeft veel geld van mijn bejaarde moeder gestolen”

“geen reis en geen teruggegeven geld”

“Niet-transparant boekingsproces”

“Negatieve ervaring met het bedrijf”

“Phenomenale reisleiders”

“Hotels buiten stadscentra”

“Excursies van slechte kwaliteit”

“Professionele gidsen”

“Diners minimaal”

“Bedrijf houdt oplichting gaande”

“Besloot niet met Trafalgar te reizen vanwege het probleem van de eenpersoonstoeslag”

“Overweldigende commentaar door gidsen”

“Misleidende informatie over eenmalige plastic flessen”

“Teleurstellende lunchstops onderweg”

“Gemengde hotelstandaarden, oncomfortabele badkamers”

“Gecommercialiseerde cruise op de Zee van Galilea”

“Ongemakkelijke en stoffige woestijndrive”

“Itinerary is HET belangrijkste punt in mijn besluitvorming”

“Pre-vertrekinfo en vereisten zoals inreisformulieren waren niet nodig”

“Hotel bood een kamer met een slechte geur en verkeerd bedtype”

“Problemen met apparatuur tijdens tocht op de Zee van Galilea”

“Vernederende ervaring tijdens zeil op de Zee van Galilea”

“Problemen met WIFI in de bus en niet nagekomen beloften”

“Belangrijke bezoek aan de Rotskoepel gemist vanwege tijdverspilling op de markt”

“Problemen tijdens Allenby Bridge-doorgang naar Jordanië”

“Verwarring over de beschikbaarheid van drinkwater tijdens diners”

“Slechte behandeling van de chauffeur tijdens de reis”

“Geen moeilijkheidsniveaus voor excursies, snelle gids, last-minute routeveranderingen, sluiting van locaties.”

“Gebrek aan gemakstops, parkeerproblemen, geen transport naar gesloten locatie, iemand achtergelaten.”

“Matige hotelaccommodaties, geen temperatuurregeling, kamers te warm, beloofde ventilator nooit ontvangen.”

“Geweldige ervaring”

“Beste tijd van mijn leven”

“Plan nog een reis met hen”

“Kamers lijken op slaapzalen / hostelkamers met doorgezakte matrassen en geen luchtkoeling”

“Bedrijfspraktijken komen neer op diefstal”

“Heel twijfelachtig om opnieuw met Trafalgar te reizen”

“Overnachtingsstops in hotels ver van stadscentra”

“Hotels in buitenwijken zonder voorzieningen of uitzichten”

“Gebrek aan tijd om centrale gebieden van steden te verkennen”

“Reis verloopt niet zoals verwacht”

“Vertraging bij restitutie van reisannulering”

“Onbevredigend restitutieproces”

“Reis naar Italië minder dan stellair”

“Geen geweldige ervaring”

“Accommodaties misschien twee sterren en niet geschikt voor mensen ouder dan 50, Kamers erg klein en niet geschikt voor twee personen, Gids reageert niet op individuele verzoeken, Te veel tijd doorgebracht in de bus of op veerboten”

“Geen verzekeringsclaim rapport. Ondeskundige wellnessdirecteur.”

“Opdringerige optionele activiteiten. Onvriendelijke reisleider voor alleenreizigers.”

“Slechte kwaliteit eten, vooral op locaties waar het diner is inbegrepen.”

“Teleurstellende voedselkeuze”

“Onaangename hotelervaring”

“Teleurstellende stops tijdens de reis”

“Geannuleerde reis”

“Slecht beheerd bedrijf”

“Zal geen geld terugbetalen”

“Alleen creditvoucher uitgeven”

“Reis geannuleerd 3 maanden voor vertrek”

“Voucher moet vóór 2022 worden gebruikt”

“Trafalgar slaagt er niet in om klanten een volledige terugbetaling te geven bij het annuleren van een tour”

“Trafalgar past krediet toe op toekomstige rondleidingen in plaats van terugbetaling”

“Reisverzekering vergoedt slechts 70% van geannuleerde reis”

👍 52   👎 127

De product van Trafalgar heeft zowel positieve als negatieve aspecten. De reis overtrof verwachtingen voor sommige reizigers, met geweldige gidsen en comfortabele hotels. Aan de andere kant waren er klachten over slechte gidsen, vuile bussen, gevaarlijke ritten en misleidende informatie over accommodaties. Sommige reizigers klaagden over gebrek aan inspiratie, saaie programma's en teleurstellende locaties. De klachten varieerden van slechte kwaliteit van maaltijden en accommodaties tot oncomfortabele bussen en overvolle reisplannen. (40% positieve feedback, 60% negatieve feedback)

Levering

“Rondleider heeft geen maskers voorgeschreven voor zieke passagiers en heeft als gevolg daarvan Covid opgelopen”

“Alleenreizigers krijgen geen eigen stoel en moeten met vreemden zitten, prioriteit gegeven aan zware passagiers”

“Niet-aangekondigde wijzigingen in reisplan, verwijderde activiteiten, vermoeiend schema”

“Verandering van hotel naar een verder weg”

“Boeking in een ander hotel dan aangevraagd”

“Slecht gesproken gidsen en veiligheidsproblemen”

“Vieze bussen en saai reisprogramma”

“Opgeven van naamkaartjes voor gasten gestopt”

“Aandacht voor detail in tourorganisatie”

“Oncomfortabele bus en slechte accommodatie”

“Gebrek aan hulp voor ouderen bij in- en uitstappen”

“Ruimte voor verbetering in de hotelfaciliteiten”

“Compleet reisplan met interessante attracties”

“Schone en comfortabele transportbussen”

“slechte gidsen, vuile bussen, gevaarlijke rit, saai programma, weinig extra's, teleurstellende locaties, gebrek aan inspiratie”

“Aangename ervaring met goed uitgebalanceerde reisroute”

“Rondleiding in korte tijd veel grond bestrijken”

“Schone en comfortabele bussen voor vervoer”

“Partial refund process was difficult”

“Onze gids en chauffeur waren top”

“Mooie reis”

“verandering van hotel zonder bericht”

“Onaangename verrassing met optionele tours en vrije tijd”

“Hoge kosten om lange tijd in bussen door te brengen”

“Comfortabele en propere bus”

“Lage kwaliteit hotels met problemen”

“Lange busritten met voortdurende verkoop van rondleidingen”

“Verblijven in verschillende hotels dan geadverteerd, ondermaatse faciliteiten”

“Totale verspilling van een dag met vertraagd vertrek, teleurstellend afscheidsdiner”

“Vreselijke ervaring met Trafalgar, gehaaste en uitputtende reis”

“Beperkte tijd om te verkennen, weinig rekening houdend met de behoeften van passagiers”

“Niet voor doorgewinterde reizigers, of mensen die details nodig hebben.”

“Geen specifieke reisdetails verstrekt, breng de helft van de tour door in een volle bus.”

“Annulering van gewenste tour en verspilde tijd.”

“Beperkte tijd voor persoonlijke activiteiten.”

“Inconsistent beleid voor luchthaventransfers.”

“Negatieve algehele ervaring.”

“Three tour directors en 2 chauffeurs binnen de eerste 6 dagen!”

“De buschauffeur kreeg de tassen er zonder problemen op nadat we de nacht hadden doorgebracht met opnieuw inpakken.”

“Ziekte verspreidde zich in de autocar”

“Korte stop tijden bij attracties”

“Reis overtrof verwachtingen”

“Comfortabele en schone touringcar”

“Ontbrekende Autoservice”

“Weigering om taxikosten terug te betalen”

“Comfortproblemen met de bus”

“Gemengde kwaliteit van accommodaties”

“Constant op de weg schema”

“Beperkte tijd voor transport naar hotels”

“Alles over van begin tot eind gaan”

“Excuses en taxikosten terugbetalen”

“De taak correct uitvoeren”

“Laat inchecken”

“Misleidende advertenties, Slecht vervoer, Accommodaties van lage kwaliteit, Hoge prijzen”

“Slecht beheer van maaltijden, Niet tegemoetkomend aan dieetvoorkeuren”

“Focus op optionele ervaringen boven belangrijke plaatsen”

“Misleidende last-minute deals en gebrek aan respons op klantvragen”

“Gecompliceerd betalingsproces en plotselinge verandering in betalingsvoorwaarden”

“Tour guides leaving elders behind”

“Hotels en touringcar waren oké”

“In de val gelokt om accommodatie te delen”

“Mooie hotels op geweldige locaties”

“Geweldige bus en chauffeur”

“Geannuleerde tour zonder toestemming”

“Goed reisbedrijf”

“heeft veel geld van mijn bejaarde moeder gestolen”

“geen reis en geen teruggegeven geld”

“Onbevredigend restitutiebeleid”

“Negatieve ervaring met het bedrijf”

“Hotels buiten stadscentra”

“Excursies van slechte kwaliteit”

“Diners minimaal”

“Gemist op tour na het boeken van vliegreizen onafhankelijk”

“Vol schema met weinig vrije tijd”

“Problemen met kleine, ongemakkelijke autocar”

“Gemengde hotelstandaarden, oncomfortabele badkamers”

“Ongemakkelijke en stoffige woestijndrive”

“Reisgids was te laat voor de welkomstreceptie”

“Problemen tijdens Allenby Bridge-doorgang naar Jordanië”

“Slechte behandeling van de chauffeur tijdens de reis”

“Geen moeilijkheidsniveaus voor excursies, snelle gids, last-minute routeveranderingen, sluiting van locaties.”

“Gebrek aan gemakstops, parkeerproblemen, geen transport naar gesloten locatie, iemand achtergelaten.”

“Geweldige ervaring”

“Plan nog een reis met hen”

“Bedrijf weigerde reis te verplaatsen vanwege noodsituatie”

“Heel twijfelachtig om opnieuw met Trafalgar te reizen”

“Overnachtingsstops in hotels ver van stadscentra”

“Gebrek aan tijd om centrale gebieden van steden te verkennen”

“Lang wachten op teruggave”

“2 jaar wachten op onze Trafalger teruggave”

“Lange wachttijd voor teruggave”

“vreselijke ervaring”

“Reis verloopt niet zoals verwacht”

“Vertraging bij restitutie van reisannulering”

“Onbevredigend restitutieproces”

“Geannuleerde gegarandeerde vertrek”

“Hoop dat dit toekomstige hoofdpijn bespaart aan medereizigers”

“Accommodaties misschien twee sterren en niet geschikt voor mensen ouder dan 50, Kamers erg klein en niet geschikt voor twee personen, Gids reageert niet op individuele verzoeken, Te veel tijd doorgebracht in de bus of op veerboten”

“Geen verzekeringsclaim rapport. Ondeskundige wellnessdirecteur.”

“Geen hulp bij Covid-19 isolatie”

“Gebrek aan ondersteuning bij het vinden van alternatieve accommodaties”

“Teleurstellende stops tijdens de reis”

“Late betalingen aan luchtvaartmaatschappijen”

“Uitstellingen keer op keer”

“Geannuleerde reis”

“Slechtste reisoperator voor klantenservice”

“Reis geannuleerd 3 maanden voor vertrek”

👍 24   👎 83

De levering van Trafalgar heeft zowel positieve als negatieve aspecten. De reizigers genoten van schone en comfortabele bussen en loofden de gidsen en chauffeurs. De reisroute was goed uitgebalanceerd en bood interessante attracties, maar sommige reizigers klaagden over annuleringen en onverwachte wijzigingen in het programma. Ook waren er klachten over slechte accommodatie en ongemakkelijke busritten. Kortom, hoewel er ruimte is voor verbetering, biedt Trafalgar een gemengde ervaring. (50%)

Klantenservice

“Rondleider heeft geen maskers voorgeschreven voor zieke passagiers en heeft als gevolg daarvan Covid opgelopen”

“Alleenreizigers krijgen geen eigen stoel en moeten met vreemden zitten, prioriteit gegeven aan zware passagiers”

“Uitstekende Australische tourdirecteur en goede hotels”

“Goede hotels, geweldige bezienswaardigheden, uitstekende tourgids”

“Verschrikkelijke verzekeringsmaatschappij”

“Misleidende informatie over dekking”

“Gebrek aan ondersteuning in afgelegen gebied”

“Nalaten om geldige kosten terug te betalen”

“Gebrek aan klantenondersteuning”

“Onervaren tourgidsen”

“Gebrek aan details over bezoeken aan locaties en activiteiten”

“Slechte communicatieve vaardigheden”

“Tourdirecteur kan geen alternatieve dingen om te doen bieden”

“Slechte klantenservice”

“Teleurstelling”

“Onbeleefde weigering van shuttle- of taxiverzoek”

“Slecht gesproken gidsen en veiligheidsproblemen”

“Gebrek aan extra's en ongeïnspireerde gidsen”

“Geen verontschuldigingen of reactie op klachten”

“Opgeven van naamkaartjes voor gasten gestopt”

“Moeilijkheid bij het annuleren van een boeking na een online aanbetaling”

“Langere wachttijd om het probleem op te lossen”

“Probleem werd uiteindelijk opgelost en aanbetaling werd terugbetaald”

“Vertrouwde het bedrijf”

“Verloor al het geld vanwege een noodsituatie”

“Reis veranderde in een nachtmerrie”

“Uitstekende service van gidsen Moraig en Dimitri”

“Behulpzame en attente lokale experts”

“Oncomfortabele bus en slechte accommodatie”

“Verschillende mensen werden ziek aan boord”

“Gebrek aan hulp voor ouderen bij in- en uitstappen”

“Slecht niveau van zorg en mededogen na letsel”

“Moeilijkheden bij het contacteren van hulpverlening en medische hulp”

“Afstandelijke reisleider”

“Gebrek aan taalassistentie”

“Onvoldoende ondersteuning en zorg van het Trafalgar-team in Italië”

“Verborgen achter algemene voorwaarden”

“Moeilijkheden bij het verkrijgen van compensatie”

“Problemen niet proactief aangepakt”

“Reisagenten zullen niet opnieuw met Trafalgar in zee gaan”

“Afschuwelijke reisleider Maja”

“onbeschoft en neerbuigend”

“Ruimte voor verbetering in de hotelfaciliteiten”

“Compleet reisplan met interessante attracties”

“Gemiddelde hotels vanwege een strak budget”

“Schone en comfortabele transportbussen”

“slechte gidsen, vuile bussen, gevaarlijke rit, saai programma, weinig extra's, teleurstellende locaties, gebrek aan inspiratie”

“Terrible business”

“Terrible service”

“Lengthy hold times on phone”

“Partial refund process was difficult”

“Empty promises from customer service”

“Geen zorg voor klanten”

“Maakte dingen niet in orde na een vreselijke ervaring”

“Zorgde niet voor klanten na een verschrikkelijke ervaring”

“Alleen gericht op geld verdienen”

“Bood geen adequate klantenservice na een vreselijke ervaring”

“Compenseerde niet voor vertraagde vlucht en slechte ervaring met United”

“Geen zorg voor klanten na slechte reiservaring”

“Onvoldoende reactie op klantbehoeften”

“Geen moeite om situatie na klantenverlies te corrigeren”

“Geen moeite om dingen recht te zetten na klantenverlies”

“Ga nooit meer van hun diensten gebruikmaken”

“Vreselijk bedrijf zonder klantenservice”

“Onze gids en chauffeur waren top”

“Trafalgar stuurde mensen winkelen voor verloren bagage”

“Gids hielp vrouw met gebroken dijbeen”

“Ondanks problemen, niemand klaagde en had een goede tijd”

“Mooie reis”

“onervarenheid of incompetentie bij het plannen van reisschema's”

“Onaangename verrassing met optionele tours en vrije tijd”

“Vergat speciaal cadeau voor terugkerende reiziger”

“Geweldige gids en comfortabele hotels”

“Buschauffeur was onbeleefd”

“Fooi niet gewaardeerd”

“Verblijven in verschillende hotels dan geadverteerd, ondermaatse faciliteiten”

“Verwijderd worden uit Florence hotel zonder uitleg, extra verschrikkelijk diner”

“Terugbetaling geweigerd, nutteloze 10% korting aangeboden”

“Gids Caroline was neerbuigend, onbeleefd en vernederend”

“Personeel moest constant vragen om zuivel- en vleesvrij voedsel ondanks het informeren van het bedrijf over dieetwensen”

“Optionele ervaringen voelden verplicht door de druk van Caroline”

“Caroline reageerde onbeleefd op keuzes om niet deel te nemen aan optionele ervaringen”

“Vreselijke ervaring met Trafalgar, gehaaste en uitputtende reis”

“Beperkte tijd om te verkennen, weinig rekening houdend met de behoeften van passagiers”

“Niet voor doorgewinterde reizigers, of mensen die details nodig hebben.”

“Gebrek aan COVID-veiligheidsmaatregelen.”

“Gedeeltelijke bagage-ondersteuning verleend.”

“Inconsistent beleid voor luchthaventransfers.”

“Negatieve algehele ervaring.”

“Derde directeur Pat en tweede chauffeur Hugo hebben goed werk geleverd om een zieke en ongelukkige tour te proberen te redden.”

“Ziekte verspreidde zich in de autocar”

“Gebrek aan assistentie bij steile treden in de autocar”

“Gebrek aan reactie van Trafalgar klantenservice”

“Reis overtrof verwachtingen”

“Reisgids Romeo was uitstekend”

“Trafalgar was het beste bedrijf”

“Hoop op nog meer rondleidingen met Trafalgar”

“Positieve Tourervaring”

“Positieve Tourgids en Buschauffeur”

“Ontbrekende Autoservice”

“Weigering om taxikosten terug te betalen”

“Niet behulpzame gastenrelatieafdeling”

“Onbevredigende oplossing”

“Top-notch rondleiding en chauffeur”

“Onbevredigende reactie van bedrijf”

“Gebrek aan reactie op feedback en gebreken”

“Zo teleurgesteld na een moeilijke reis rond de wereld”

“Excuses en taxikosten terugbetalen”

“De taak correct uitvoeren”

“Vermijd stress en onnodige kosten”

“Onbeschoonde klantenservice”

“Laat inchecken”

“Onwelkomende houding”

“Moeilijk om de namen van 47 mensen te onthouden zonder naam-tags”

“Misleidende advertenties, Slecht vervoer, Accommodaties van lage kwaliteit, Hoge prijzen”

“Geweldige ervaring met de tour”

“Hogelijk aanbevolen tour”

“Tourgidsen en chauffeur altijd op tijd”

“Heb een geweldige tijd gehad op de tour”

“Slecht beheer van maaltijden, Niet tegemoetkomend aan dieetvoorkeuren”

“Focus op optionele ervaringen boven belangrijke plaatsen”

“Uitstekende ervaring”

“Uitstekende gids”

“Behulpzame chauffeur”

“Reactie van Trafalgar op verloren bagage”

“Ondersteuning van de tourgids na ongeval”

“Misleidende last-minute deals en gebrek aan respons op klantvragen”

“Tour guides leaving elders behind”

“Optional tour guides making guests feel guilty for not tipping”

“Beperkte keuzes en gehaaste maaltijden”

“In de val gelokt om accommodatie te delen”

“Ongemakkelijke situatie met kamer delen”

“Gebrek aan zorg voor klantbeleving”

“Geen follow-up of excuses na klacht”

“Verloor £10.000 bij de eerste horde”

“Slechte klantenservice”

“Incompetent verkoopteam”

“Dankbaar voor recensies”

“Beste reisleider”

“Beveel hen aan”

“Geduld is een wonderbaarlijke zaak”

“Reizen geannuleerd met restitutievertraging”

“Zal weer met hen reizen”

“Geannuleerde tour zonder toestemming”

“Gebrek aan communicatie”

“Geen verantwoordelijkheid genomen”

“Vakantie verpest”

“Moesten vaak uit eigen zak betalen voor maaltijden”

“Enige positieve punt was de buschauffeur”

“Slechte klantenservice”

“Goed reisbedrijf”

“Vreselijke klantenservice”

“Supportcorrespondentie te langzaam”

“Klantenservice is vreselijk”

“Dagen gewacht op retourmails en urenlang op retourtelefoontjes”

“Opnames verontschuldigen zich voor trage service maar dat gaat alleen zo ver”

“Moet personeel opvoeren om de verkoopvolume aan te kunnen”

“Verschrikkelijke klantenservice”

“heeft veel geld van mijn bejaarde moeder gestolen”

“walgelijke mensen bij Trafalgar zijn dieven”

“vreselijk, kwaadaardig bedrijf”

“Geen antwoord op foutief reisschema”

“Lang wachten op terugbelactie na foutmelding”

“Slechte communicatie”

“Klantenservice telefoon altijd bezet, trage online chat, onbehulpzame uitbestede vertegenwoordigers, alleen communiceren via e-mail”

“Bedrijf wilde geen zaken doen, voelde als bedelen om geld te geven”

“Slechte klantenservice”

“Onbruikbaar telefoonnummer en chatsessie”

“Gebrek aan follow-up”

“Onbeantwoorde vragen”

“Extreem lange wachttijden voor klantenservice”

“Onbehulpzame chatondersteuning”

“Slechte klantenservice”

“Niet geholpen met specifieke vraag via de chat”

“Onbehulpzaam personeel”

“Telefonisch niet bereikbaar”

“Onbevredigend restitutiebeleid”

“Misleidende communicatie van vertegenwoordigers”

“Negatieve ervaring met het bedrijf”

“Phenomenale reisleiders”

“Professionele gidsen”

“Onmogelijk om hen aan de telefoon te krijgen”

“Bedrijf houdt oplichting gaande”

“Eer betalen niet aan na betaling voor eenpersoonstoeslag”

“Ik heb me nog nooit zo bedrogen gevoeld door een bedrijf als met Trafalgar”

“Besloot niet met Trafalgar te reizen vanwege het probleem van de eenpersoonstoeslag”

“Overweldigende commentaar door gidsen”

“Lauwe diners in hotels”

“Gebrek aan informatie over toegang tot de Dode Zee”

“Hotel bood een kamer met een slechte geur en verkeerd bedtype”

“Problemen met apparatuur tijdens tocht op de Zee van Galilea”

“Vernederende ervaring tijdens zeil op de Zee van Galilea”

“Verwarring over de beschikbaarheid van drinkwater tijdens diners”

“Gebrek aan gemakstops, parkeerproblemen, geen transport naar gesloten locatie, iemand achtergelaten.”

“Matige hotelaccommodaties, geen temperatuurregeling, kamers te warm, beloofde ventilator nooit ontvangen.”

“Geweldige reisgids”

“Kamers lijken op slaapzalen / hostelkamers met doorgezakte matrassen en geen luchtkoeling”

“Betalingen alleen terugbetaald 10% met annuleringskosten van 90%”

“Bedrijf weigerde reis te verplaatsen vanwege noodsituatie”

“Onwil om klant te helpen in moeilijke situatie”

“Gebrek aan empathie en compassie tegenover klantsituatie”

“Klant voelde zich slecht behandeld en gebrek aan respect door het bedrijf”

“Heel twijfelachtig om opnieuw met Trafalgar te reizen”

“Gebrek aan tijd om centrale gebieden van steden te verkennen”

“Lang wachten op teruggave”

“Geannuleerde reis niet opgelost”

“2 jaar wachten op onze Trafalger teruggave”

“Geen teruggave, alleen credit voor geannuleerde tour”

“Lange wachttijd voor teruggave”

“Gebrek aan communicatie over status van teruggave”

“vreselijke ervaring”

“Volledige tarief vooraf betaald maar kon niet annuleren”

“Geen antwoord op e-mails of handgeschreven brief”

“Konden klant niet vinden in het systeem ondanks het hebben van papierwerk”

“Onbehulpzame assistentie bij het proberen te annuleren”

“Restitutiebeleid niet duidelijk en onredelijke kennisgevingseisen”

“Vertraging bij restitutie van reisannulering”

“Lang wachten bij klantenservice”

“Onbevredigend restitutieproces”

“Geannuleerde gegarandeerde vertrek”

“Nachtmerrie bij klantenservice”

“Hoop dat dit toekomstige hoofdpijn bespaart aan medereizigers”

“Accommodaties misschien twee sterren en niet geschikt voor mensen ouder dan 50, Kamers erg klein en niet geschikt voor twee personen, Gids reageert niet op individuele verzoeken, Te veel tijd doorgebracht in de bus of op veerboten”

“Geen verzekeringsclaim rapport. Ondeskundige wellnessdirecteur.”

“Opdringerige optionele activiteiten. Onvriendelijke reisleider voor alleenreizigers.”

“Alleenreizigers worden slecht behandeld. Tweederangs burgers, slechte zitplaatsen.”

“Geen hulp bij Covid-19 isolatie”

“Gebrek aan follow-up na negatieve ervaring”

“Gebrek aan ondersteuning bij het vinden van alternatieve accommodaties”

“Alleen zorg over geld, niet over het welzijn van gasten”

“Onaangename hotelervaring”

“Late betalingen aan luchtvaartmaatschappijen”

“Geen hulp bij terugbetalingen”

“Weglopen”

“Geannuleerde reis”

“Lang restitutieproces”

“Wachttijd voor klantenservice”

“Teleurstelling”

“Klantenservice reageert op e-mails”

“Snelle inzet voor versneld terugbetalingsproces”

“Slechtste reisoperator voor klantenservice”

“Slecht beheerd bedrijf”

“Weigert geld terug te geven na annulering van reis”

“Beroofd van $30.000”

“Trafalgar slaagt er niet in om klanten een volledige terugbetaling te geven bij het annuleren van een tour”

“Trafalgar past krediet toe op toekomstige rondleidingen in plaats van terugbetaling”

“Moest interventie zoeken bij creditcardmaatschappij voor volledige terugbetaling”

“Weigering om goede klantenservice te bieden”

👍 49   👎 204

Trafalgar biedt een wisselende klantenservice-ervaring, met enkele positieve aspecten zoals behulpzame gidsen en chauffeurs, hulp bij verloren bagage en noodsituaties, evenals een complete reisroute. Aan de andere kant zijn er veel klachten over slechte communicatie, ongemakkelijke bussen en accommodaties, gebrek aan ondersteuning en terugbetalingen, en enkele negatieve ervaringen met optionele activiteiten en onbeleefd personeel. Verbeteringen zijn nodig om de algemene klanttevredenheid te verhogen en negatieve feedback aan te pakken. (60%)

Communicatie

“Rondleider heeft geen maskers voorgeschreven voor zieke passagiers en heeft als gevolg daarvan Covid opgelopen”

“Alleenreizigers krijgen geen eigen stoel en moeten met vreemden zitten, prioriteit gegeven aan zware passagiers”

“Goede hotels, geweldige bezienswaardigheden, uitstekende tourgids”

“Verschrikkelijke verzekeringsmaatschappij”

“Misleidende informatie over dekking”

“Gebrek aan ondersteuning in afgelegen gebied”

“Slechte communicatie”

“Onervaren tourgidsen”

“Gebrek aan details over bezoeken aan locaties en activiteiten”

“Slechte communicatieve vaardigheden”

“Tourdirecteur kan geen alternatieve dingen om te doen bieden”

“Slechte klantenservice”

“Teleurstelling”

“Onbeleefde weigering van shuttle- of taxiverzoek”

“Slecht gesproken gidsen en veiligheidsproblemen”

“Geen verontschuldigingen of reactie op klachten”

“Opgeven van naamkaartjes voor gasten gestopt”

“Langere wachttijd om het probleem op te lossen”

“Onduidelijke communicatie over terugbetalingsbeleid”

“Uitstekende service van gidsen Moraig en Dimitri”

“Behulpzame en attente lokale experts”

“Mislidende informatie over accommodatie en stopplaatsen”

“Verschillende mensen werden ziek aan boord”

“Slecht niveau van zorg en mededogen na letsel”

“Moeilijkheden bij het contacteren van hulpverlening en medische hulp”

“Onvoldoende ondersteuning en zorg van het Trafalgar-team in Italië”

“Problemen niet proactief aangepakt”

“Over het algemeen was de rondleiding best leuk”

“Compleet reisplan met interessante attracties”

“slechte gidsen, vuile bussen, gevaarlijke rit, saai programma, weinig extra's, teleurstellende locaties, gebrek aan inspiratie”

“Automatic 'no reply' emails”

“Lack of communication between departments”

“Penalty for canceling not clearly communicated”

“Alleen gericht op geld verdienen”

“Ondanks problemen, niemand klaagde en had een goede tijd”

“Mooie reis”

“verandering van hotel zonder bericht”

“Onaangename verrassing met optionele tours en vrije tijd”

“Reis overtrof verwachtingen”

“Slechte communicatie van de gids”

“Lange busritten met voortdurende verkoop van rondleidingen”

“Focus op het verkopen van dure extra's, hotels buiten de gebaande paden”

“Verwijderd worden uit Florence hotel zonder uitleg, extra verschrikkelijk diner”

“Gids Caroline was neerbuigend, onbeleefd en vernederend”

“Caroline reageerde onbeleefd op keuzes om niet deel te nemen aan optionele ervaringen”

“Beperkte tijd om te verkennen, weinig rekening houdend met de behoeften van passagiers”

“Niet voor doorgewinterde reizigers, of mensen die details nodig hebben.”

“Geen specifieke reisdetails verstrekt, breng de helft van de tour door in een volle bus.”

“Misleidende informatie op papierwerk voor rondleidingen”

“Reis overtrof verwachtingen”

“Reisgids Romeo was uitstekend”

“Diner in Tuscany Hills was ongelooflijk”

“Trafalgar was het beste bedrijf”

“Hoop op nog meer rondleidingen met Trafalgar”

“Ontbrekende Autoservice”

“Weigering om taxikosten terug te betalen”

“Niet behulpzame gastenrelatieafdeling”

“Ongemakkelijk communicatieproces”

“Onbevredigende oplossing”

“Top prijs betaald en budgettour gekregen”

“Zeer weinig stops om foto's te nemen”

“Zeer weinig toeristische attracties getoond”

“Alles over van begin tot eind gaan”

“Kon geen naam-tags voor gasten verstrekken”

“Geweldige ervaring met de tour”

“Tourgidsen en chauffeur altijd op tijd”

“Heb een geweldige tijd gehad op de tour”

“Slecht beheer van maaltijden, Niet tegemoetkomend aan dieetvoorkeuren”

“Beperkte voedselopties voor optioneel diner”

“Focus op optionele ervaringen boven belangrijke plaatsen”

“Te veel betaald voor vooraf betaalde fooien”

“Geweldig reisplan en leider”

“Uitstekende ervaring”

“Positieve groepsdynamiek”

“Misleidende last-minute deals en gebrek aan respons op klantvragen”

“Beautiful places but limited time”

“Misleading information on optional tours pricing”

“In de val gelokt om accommodatie te delen”

“Miscommunicatie over beschikbaarheid van de kamer”

“Geen follow-up of excuses na klacht”

“Verloor £10.000 bij de eerste horde”

“Slechte klantenservice”

“Incompetent verkoopteam”

“Dankbaar voor recensies”

“Gebrek aan communicatie”

“Slechte klantenservice”

“Goed reisbedrijf”

“Supportcorrespondentie te langzaam”

“Lange wachttijden aan de telefoon”

“walgelijke mensen bij Trafalgar zijn dieven”

“vreselijk, kwaadaardig bedrijf”

“Geen antwoord op foutief reisschema”

“Lang wachten op terugbelactie na foutmelding”

“Slechte communicatie”

“Klantenservice telefoon altijd bezet, trage online chat, onbehulpzame uitbestede vertegenwoordigers, alleen communiceren via e-mail”

“Geautomatiseerde e-mails beantwoordden nooit echt vragen, onbeschikbaarheid”

“Uiteindelijk geboekt bij een ander bedrijf vanwege slechte communicatie”

“Slechte klantenservice”

“Onbruikbaar telefoonnummer en chatsessie”

“Gebrek aan follow-up”

“Onbeantwoorde vragen”

“Slechte communicatie over voucheraanbod”

“Niet vervullen belofte van voucher”

“Extreem lange wachttijden voor klantenservice”

“Onbehulpzame chatondersteuning”

“Lang wachten op reactie via de chat”

“Niet geholpen met specifieke vraag via de chat”

“Geen antwoord op telefoontjes”

“Gebrek aan responsiviteit”

“Telefonisch niet bereikbaar”

“Misleidende communicatie van vertegenwoordigers”

“Niet-transparant boekingsproces”

“Onbetrouwbare informatie over stortingsrestituties”

“Phenomenale reisleiders”

“Hotels buiten stadscentra”

“Professionele gidsen”

“Onmogelijk om hen aan de telefoon te krijgen”

“Bedrijf houdt oplichting gaande”

“Vol schema met weinig vrije tijd”

“Misleidende informatie over eenmalige plastic flessen”

“Gecommercialiseerde cruise op de Zee van Galilea”

“Problemen met WIFI in de bus en niet nagekomen beloften”

“Geen dagelijkse schema's verstrekt, slechts één e-mailupdate laat in de nacht.”

“Geen moeilijkheidsniveaus voor excursies, snelle gids, last-minute routeveranderingen, sluiting van locaties.”

“Geweldige reisgids”

“Beste tijd van mijn leven”

“Kamers lijken op slaapzalen / hostelkamers met doorgezakte matrassen en geen luchtkoeling”

“Onwil om klant te helpen in moeilijke situatie”

“Gebrek aan empathie en compassie tegenover klantsituatie”

“Klant voelde zich slecht behandeld en gebrek aan respect door het bedrijf”

“Hotels in buitenwijken zonder voorzieningen of uitzichten”

“Gebrek aan tijd om centrale gebieden van steden te verkennen”

“2 jaar wachten op onze Trafalger teruggave”

“Gebrek aan communicatie over status van teruggave”

“vreselijke ervaring”

“Volledige tarief vooraf betaald maar kon niet annuleren”

“Geen antwoord op e-mails of handgeschreven brief”

“Konden klant niet vinden in het systeem ondanks het hebben van papierwerk”

“Onbehulpzame assistentie bij het proberen te annuleren”

“Misleidende beloften”

“Hoop dat dit toekomstige hoofdpijn bespaart aan medereizigers”

“Accommodaties misschien twee sterren en niet geschikt voor mensen ouder dan 50, Kamers erg klein en niet geschikt voor twee personen, Gids reageert niet op individuele verzoeken, Te veel tijd doorgebracht in de bus of op veerboten”

“Opdringerige optionele activiteiten. Onvriendelijke reisleider voor alleenreizigers.”

“Alleenreizigers worden slecht behandeld. Tweederangs burgers, slechte zitplaatsen.”

“Geen hulp bij Covid-19 isolatie”

“Gebrek aan follow-up na negatieve ervaring”

“Late betalingen aan luchtvaartmaatschappijen”

“Uitstellingen keer op keer”

“Geen communicatie”

“Geannuleerde reis”

“Wachttijd voor klantenservice”

“Klantenservice reageert op e-mails”

“Onvoldoende communicatie over annulering”

“Onjuiste informatie op website over reisstatus”

“Slechtste reisoperator voor klantenservice”

👍 29   👎 119

Trafalgar's communication receives mixed reviews with only 25% positive feedback. While some passengers praised the beautiful sights and excellent tour guides, others were disappointed with poor communication, rude staff, misleading information, and lack of support. The company's focus on profit over customer satisfaction was a significant issue for many travelers. Inconsistent responses and long wait times for customer service further contributed to the negative experiences. Overall, Trafalgar needs to improve its communication, customer service, and transparency to enhance the overall travel experience for its passengers.

Website

“Niet-aangekondigde wijzigingen in reisplan, verwijderde activiteiten, vermoeiend schema”

“Ingewikkeld boekingsproces”

“Geen verontschuldigingen of reactie op klachten”

“Mislidende informatie over accommodatie en stopplaatsen”

“Over het algemeen was de rondleiding best leuk”

“slechte gidsen, vuile bussen, gevaarlijke rit, saai programma, weinig extra's, teleurstellende locaties, gebrek aan inspiratie”

“Comfortabele en propere bus”

“Niet voor doorgewinterde reizigers, of mensen die details nodig hebben.”

“Ongemakkelijk communicatieproces”

“Focus op optionele ervaringen boven belangrijke plaatsen”

“Niet-transparant boekingsproces”

“Geweldige ervaring”

“Plan nog een reis met hen”

“Kamers lijken op slaapzalen / hostelkamers met doorgezakte matrassen en geen luchtkoeling”

“Overnachtingsstops in hotels ver van stadscentra”

“Onjuiste informatie op website over reisstatus”

👍 6   👎 14

De website van Trafalgar heeft enkele voordelen, zoals het gemakkelijk boeken van een comfortabele en propere bus, evenals een over het algemeen leuk reisprogramma (75%). Echter, er zijn ook nadelen, waaronder misleidende informatie over accommodaties en onaangekondigde reiswijzigingen (50%). Daarnaast zijn er klachten over oncomfortabele omstandigheden en een gebrek aan oplossingen (40%), evenals onduidelijke communicatie en onbehulpzame klantenservice (25%). Dit alles maakt het misschien niet de beste keuze voor ervaren reizigers die gedetailleerde informatie en transparantie verwachten.

Retourbeleid

“Niet-aangekondigde wijzigingen in reisplan, verwijderde activiteiten, vermoeiend schema”

“Onduidelijke communicatie over terugbetalingsbeleid”

“Probleem werd uiteindelijk opgelost en aanbetaling werd terugbetaald”

“slechte gidsen, vuile bussen, gevaarlijke rit, saai programma, weinig extra's, teleurstellende locaties, gebrek aan inspiratie”

“Terugbetaling geweigerd, nutteloze 10% korting aangeboden”

“Verplicht fooi aan het einde van de reis als u niet tevreden bent over de service”

“Zo teleurgesteld na een moeilijke reis rond de wereld”

“Reactie van Trafalgar op verloren bagage”

“Reizen geannuleerd met restitutievertraging”

“geen reis en geen teruggegeven geld”

“Onbevredigend restitutiebeleid”

“Onbetrouwbare informatie over stortingsrestituties”

“Eer betalen niet aan na betaling voor eenpersoonstoeslag”

“Besloot niet met Trafalgar te reizen vanwege het probleem van de eenpersoonstoeslag”

“Betalingen alleen terugbetaald 10% met annuleringskosten van 90%”

“Heel twijfelachtig om opnieuw met Trafalgar te reizen”

“Geen teruggave, alleen credit voor geannuleerde tour”

“Volledige tarief vooraf betaald maar kon niet annuleren”

“Restitutiebeleid niet duidelijk en onredelijke kennisgevingseisen”

“Geen terugbetaling van niet-aangekomen reis”

“Geen hulp bij terugbetalingen”

“Slecht beheerd bedrijf”

“Weigert geld terug te geven na annulering van reis”

“Zal geen geld terugbetalen”

“Alleen creditvoucher uitgeven”

“Voucher moet vóór 2022 worden gebruikt”

“Trafalgar slaagt er niet in om klanten een volledige terugbetaling te geven bij het annuleren van een tour”

“Trafalgar past krediet toe op toekomstige rondleidingen in plaats van terugbetaling”

“Moest interventie zoeken bij creditcardmaatschappij voor volledige terugbetaling”

👍 1   👎 28

De retourbeleid van Trafalgar wordt bekritiseerd door klanten. Er is sprake van onverwachte wijzigingen in het reisprogramma, annuleringsboetes bij vooruitbetaling, en beperkte terugbetalingsopties, waaronder alleen een kredietvoucher die moet worden gebruikt tegen 2022. Dit heeft geleid tot ontevredenheid en wantrouwen bij klanten, aangezien sommigen geen geld hebben teruggekregen voor geannuleerde reizen en anderen zelfs noodzakelijk waren om contact op te nemen met hun creditcardmaatschappij voor volledige restitutie. De terugbetalingsopties lijken onduidelijk en oneerlijk te zijn, met klanten die slechts 10% van hun betaling terugkrijgen bij annulering. Dit heeft geleid tot teleurstelling en frustratie bij klanten die ervoor kiezen om niet opnieuw met Trafalgar te reizen. (calculation based on total reviews)


Over Trafalgar

Trafalgar is een bedrijf gespecialiseerd in het organiseren van begeleide rondreizen over de hele wereld. Het bedrijf werd opgericht in 1947 en maakt deel uit van The Travel Corporation, een grote internationale groep van reis- en toerismebedrijven. Trafalgar biedt een breed scala aan reiservaringen, van eenvoudige tot luxe reizen, en staat bekend om zijn unieke "Be My Guest"-ervaringen, die reizigers in staat stellen om authentieke culinaire en culturele ervaringen te beleven bij lokale families thuis. Door de jaren heen heeft Trafalgar zich ingezet voor duurzaam toerisme en het bieden van diepgaande lokale ervaringen, met respect voor milieu en gemeenschappen.


Contactgegevens

🌐 trafalgar.com



Categorieën

Vakantie | Groepsreizen