IXINA Reviews: Deel je review & Lees ervaringen!

Alle reviews

IXINA

30% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Ontdek onafhankelijke recensies, klachten en ervaringen op onze site. Blijf goed geïnformeerd over waar u het beste uw aankopen kunt doen, of deel zelf een beoordeling over een winkel waar u recent een aankoop heeft gedaan. Zo draagt iedereen in België bij aan het onderscheiden van de goede en minder goede winkels!

Spotlight: Wat zeggen onze klanten?

B
Benjamin Dogan
Des problèmes de qualité des meublesLees verder
J
Jean-Marie Thijs
hallo, ik heb de keuken in hasselt gekocht zoals mijn broer en een vriend. Er is van alles misgegaan, maar het ergste vind ik nog, geen terugkoppeling bij problemen, ben telkens zelf moeten gaan v...Lees verder
L
L.v.
Weet goed waar je aan begint wanneer je met deze firma in zee gaat… Ik doe het verhaal even kort uit te doeken. Enkele jaren geleden plaatste Ixinia een keuken bij een dicht familielid. Om het v...Lees verder
S
Souad
Ik ben teleurgesteld. Weggegooid geld Onprofessioneel en een speelgoed materiaal.Lees verder
J
JBX
Wij zijn al EEN JAAR aan het wachten op de afwerking van onze keuken én de terugbetaling van het verkeerde werkblad. Daar hebben ze na een lang welles-nietes-spelletje een creditnota voor gemaakt, ...Lees verder

Alle reviews (30)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Déception après achat cuisines chez Ixina

    Des problèmes de qualité des meubles


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Een keuken bij ixina hasselt

    hallo, ik heb de keuken in hasselt gekocht zoals mijn broer en een vriend.
    Er is van alles misgegaan, maar het ergste vind ik nog, geen terugkoppeling bij problemen, ben telkens zelf moeten gaan vragen hoe of wat enz.
    Mijn offerte werd gemaakt op 31/01/23, de levering zou eerst 28/03/23 zijn. uiteindelijke plaatsing 26/04/23. de levertijd zou eerst 6weken zijn uiteindelijk bijna 12 weken.
    Maar dan kast van de afzuiging verkeerd, afzuigbuis niet meegeleverd, frigo deur beschadigd, steun van het eiland te klein en 1 zijde niet geleverd!
    Op 2/5/23 ben ik dan gaan vragen wanneer ze de ontbrekende kasten enz zouden leveren zodat ik tenminste mijn kookplaat zou kunnen gebruiken. Op 10/05/23 heeft men dan de afzuigbuis van de dampkap komen plaatsen. na opnieuw te zijn gaan vragen wanneer de ontbrekende kast en eiland steun , zou heeft men mijn na veel op en neer bellen om iemand aan de lijn te krijgen, op 3/07/23 , dat is morgen, zou men de rest komen plaatsen...sorry meer dan 5 maanden na offerte?
    Wie een fout gemaakt heeft, of de medewerker van ixina of de leverancier maakt mij niet uit, maar constant moeten achterna lopen om info te krijgen is echt niet normaal en van enige compensatie of excuses moest ik niet verwachten.
    Om te eindigen , ik zal er nooit geen keuken meer kopen. hopelijk een antwoordt terug van de hoofdzetel.

    vriendelijke groeten


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Keuken

    Weet goed waar je aan begint wanneer je met deze firma in zee gaat… Ik doe het verhaal even kort uit te doeken.

    Enkele jaren geleden plaatste Ixinia een keuken bij een dicht familielid. Om het verhaal in de juiste context te plaatsen, het gaat om iemand op leeftijd. Vanaf de eerste dag tot op heden één groot fiasco.

    De keuken werd geplaatst door Ixina Deinze. Deze vestiging is ondertussen (het zal je niet verbazen) failliet.

    1) Plaatsing gebeurt door onderaannemers, NIET Ixina

    De plaatsing zelf gebeurt niet door Ixinia maar onderaannemers. Je merkt dat het allemaal snel moet gaan en de tijdsdruk groot is. Voor alle duidelijkheid, sommige vestigingen zullen ongetwijfeld samenwerken met een aantal competente onderaannemers, maar dat was in deze niet het geval. Er moest continu bijgestuurd worden: dampkap werd scheef geplaatst, er werd slordig omgesprongen met siliconen (o.a. plekken op inox), wandpanelen hadden de verkeerde afmetingen (i.p.v. nieuwe te bestellen werden deze verzaagd) enz… De zaakvoerders van Ixina proberen bereiken? Veel succes.


    2) Ixina biedt geen ondersteuning na faillissement vestiging

    Na een tijdje ging de motor van de dampkap stuk. Gelukkig geen discussie over de vervanging op zich, maar de plaatsing was opnieuw een drama. Alles scheef en slecht gemonteerd met een erbarmelijke afwerking.

    Uiteindelijk één van de zaakvoerders van (het ondertussen failliete) Ixina Deinze zover gekregen om ter plaatste polshoogte te nemen van de situatie. Die stond met de mond vol tanden. Het is namelijk 1 ding om te discussiëren aan de telefoon, maar er valt natuurlijk weinig te argumenteren als je samen met de gedupeerden in een slecht afgewerkte keuken staat. Er is nog geprobeerd hier en daar iets recht te trekken, maar het faillissement van Ixina (Deinze) volgde snel, en een oplossing kwam er niet meer.


    Dit is een belangrijk aandachtspunt. Gaat zo’n vestiging van Ixinia failliet terwijl je problemen hebt met je keuken? Dan is het NIET zo dat je terecht kan in een andere vestiging van Ixina. De vestigingen worden door verschillende zelfstandigen uitgebaat, zijn juridisch verschillende entiteiten en hebben niets te zien met elkaar.


    3) Waardeloze extra garantie upsellen aan senioren

    Sommige senioren zijn nu éénmaal vatbaar voor gladde verkooppraatjes. Daar werd gretig gebruik van gemaakt. Extra garantie boezemt immers vertrouwen in niet? Ik ga er niet over uitweiden, maar vergelijk het met die typisch louche verzekeringen voor smartphones. (Laatstgenoemde zijn gelukkig recent aan banden gelegd). Kleine lettertjes nalezen is de boodschap.


    Conclusie

    Ongetwijfeld zullen er Ixina vestigen zijn die goed werk leveren. Maar het blijft één grote loterij. Ixinia hoeft als merk geen enkele verantwoordelijkheid te nemen omdat de winkels uitgebaat worden door zelfstandigen. Gaat er ééntje failliet? Dan sta je nergens. De zogenaamde klantensupport van het hoofdkantoor wekt een vals gevoel van veiligheid op. Het hoofdkantoor is een marketingmachine die geen enkele juridische verantwoordelijkheid hoeft te nemen wanneer het misgaat.

    Een Ixina keuken laten plaatsen houdt dus een gigantisch risico in. Volgens mij zijn er betere oplossingen op de markt.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Keuken

    Ik ben teleurgesteld. Weggegooid geld
    Onprofessioneel en een speelgoed materiaal.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Blijf weg bij Ixina

    Wij zijn al EEN JAAR aan het wachten op de afwerking van onze keuken én de terugbetaling van het verkeerde werkblad. Daar hebben ze na een lang welles-nietes-spelletje een creditnota voor gemaakt, maar deze nooit terugbetaald. De juridische dienst van Test-Aankoop is er al maanden mee bezig maar krijgt gewoon geen antwoord van Ixina Genk. Ze plaatsen verkeerde deurtjes, verkeerde werkblad, plinten staan los, grepen ontbreken, krassen op panelen, afwerking trekt op niks. Je moet het volledige bedrag op voorhand betalen dus je hebt geen poot om op te staan. Daarbovenop rekenen ze om onduidelijke redenen meer aan dan op de offerte. Keuken van >30.000 euro.

    Precies dezelfde ervaring bij Ixina Ixelles (Brussel). Perfecte verkoop maar zeer slechte plaatsing. Schuld lag bij onze aannemer (welles-nietes-spelletjes) en de overige klachten worden genegeerd. Alles vooraf betaald dus geen poot om op te staan. Directie, Isabelle Vermeir, niet geinteresseerd - klantendienst is waardeloos! Onbegrijpelijk want het product is goed, maar de afwerking is waardeloos dus het feit dat een onderaannemer van een franchisehouder de merknaam van Ixina kapot maakt is volledig niet belangrijk.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    ixina Oostende

    Zeer tevreden van onze Ixina-keuken. De kwaliteit van de materialen en de toestellen ligt in de lijn van wat we verwachtten. De keuken is zeer onderhoudsvriendelijk. We zijn blij met de indeling en de keuzes die we maakten. De zachte ‘automatische’ sluiting van de deuren is heerlijk. Het dampkaplampje dat zichzelf automatisch aanzet wanneer er een pot op het vuur komt en de dampkap die zelf aanvoelt wanneer ze moet aanslaan, zijn leuke extra’s die bijna een domoticagevoel geven.

    We hadden een uitstekende band met onze verkoper Gregory, van Ixina Oostende, die heel goed onze wensen en bezorgdheden kon vatten en vertalen in een mooi concept. Hij had de vaardigheid om ‘out of the box’ te denken en ons een andere indeling voor te stellen die we bij verschillende andere keukenbouwers niet te zien hadden gekregen.
    Toen er toch iets misliep in de technische uitvoering, werd dat correct en met dezelfde klantvriendelijke instelling opgelost, waardoor we met een goed gevoel konden afsluiten.

    De plaatser, Toon, was ook heel secuur en bekwaam. Kortom, een zeer goede vakman.
    We zouden beslist opnieuw voor Ixina kiezen ...


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    keuken

    Ixina ten zeerste af te raden !!! Bij ons halve keuken geplaatst daar verkeerde onderdelen bij levering geen werkblad geen spoelbakken meer dan 4000.00 euro natuursteen niet geplaatst en Ixina failliet wij geen keuken en ons geld kwijt ; Ixina neemt geen enkele verantwoordelijkheid de vestigingen zijn concessies ,

    Beste Heer Deruyck,

    Ook wij hebben een keuken van winkel Kuurne,reeds maanden hebben wij klacht ingediend,dat onze witte keuken na 7jaar geel aan het komen is met bruine vlekken
    afschuwelijk om op te kijken,,zij hebben de plaatser(alle lof voor deze persoon) gestuurd die bevestigd heeft het niet aan te zien is per telefoon aan ixina kuurne,en als antwoord op onze mails (klantendienst)nu kuurne gesloten is,krijgen wij dit. Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail die onze beste aandacht heeft gekregen.Maar nooit een oplossing,en nu dagelijks op tv durven ze nog reclame maken,zeg ja aan je dromen,bij ons is het een nachtmerrie,wekelijks stuur ik een mail naar klantendienst,altijd zelfde antwoord,Groetjes.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ixina Kuurne

    Ook een keuken gekocht bij Ixina , bij opmaak bestelling verkregen dat 10% mocht ingehouden worden tot na plaatsing en afwerking keuken. Voorschot betaald , saldo betaald bij levering , wat blijkt enkele stukken ( werkblad & spoelbakken ) verkeerd geleverd zodoende geen volledige keuken ook natuursteen ontbreekt zelfs niet opgemeten , Na vergeefs contact met ixina Kuurne blijkt filiaal houder boeken te hebben neergelegd , we staan hier met een halve afgewerkte keuken qua meubels en meer dan 4000.00 euro natuursteen niet geplaatst.Tot op heden na meer dan drie weken nog steeds geen respons van Ixina , klantendienst stuur je steeds weg met we weten nog van niks.Stel je voor deze morgen een aangetekend schrijven van de curator die de 10% opeist onvoorstelbaar , Beschamend voor een bedrijf als Ixina


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Keuken

    Een keuken gekocht bij ixina Turnhout en van begin tot einde super tevreden.
    Het gehele project werd perfect opgevolgd door Stijn .
    Ik raad ixina Turnhout voor iedereen aan.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Keuken zwart wit

    Vriendelijk geholpen, namen alle tijd, kei goede prijs ten opzichte van andere keukenzaken. En als we iets deden dat negatief zou zijn dan gaven ze ons betere optie.


Anderen bekeken ook

Tuinmeubelen merklogo voor beoordelingen van online winkelen voor Wonen producten

Tuinmeubelen

1 reviews

Tuinmeubelen Reviews - Discover the Best Outdoor Furniture Options in BelgiumWhen it comes to choosing the perfect furniture for your garden or pat...

CoolGift merklogo voor beoordelingen van online winkelen voor Wonen producten

CoolGift

1 reviews

Beoordelingen van CoolGiftWelkom bij ErvaringenSite, de website waar Belgische consumenten hun reviews, meningen en ervaringen kunnen delen over ve...

Lampentotaal merklogo voor beoordelingen van online winkelen voor Wonen producten

Lampentotaal

2 reviews

Verlichting Industrie: Beoordelingen en ErvaringenDe verlichtingsindustrie is een essentieel onderdeel van ons dagelijks leven geworden. We vertrou...

Klingel merklogo voor beoordelingen van online winkelen voor Mode producten

Klingel

2 reviews

Klingel Reviews: Ontdek Wat Belgische Consumenten ErvarenBen je op zoek naar betrouwbare Klingel reviews? Wil je weten wat andere Belgische consume...