Alle reviews van Elisabeth De Kaey

  • Review over: Coolblue

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vaatwasser

    Of een bedrijf een goede klantenservice biedt, ondervindt men wanneer er iets misgaat. Spijtig genoeg is het bij Coolblue voor ons al enkele keren misgegaan. Een tweede keuze TV betaalden we aan de prijs van een nieuwe, niet vervallen toners van het huismerk die defect waren, werden niet teruggenomen omdat ze met het huismerk gestopt waren en een compensatie niet voorzien was in hun policy. Maar het wordt nog erger. Na een aankoop in de winkel van een vaatwasser met de levering vanuit het depot werd gewoon de leveringsdatum zonder enige vorm van communicatie gewijzigd. De belofte van ‘s anderdaags te leveren werd straal genegeerd. Alleen de klant heeft verplichtingen ! Omdat ik bovendien geen enkele email van mijn bestelling ontving noch mijn bestelling kon zien in mijn klantenruimte, belde ik tot 3 keer toe naar Coolblue om mij ervan te vergewissen of alles in orde was. Als ik opbelde had de operator zonder dat ik enige uitleg moest geven dadelijk mijn bestelling voor zich. Telkens garandeerde mij dat alles in orde was met de leverdatum maar dat er vertraging was bij de digitale verwerking. Inside informatie bracht verduidelijking : Coolblue houdt de gsm-nummers van de klanten bij als aanknopingspunt voor de bestelling. Als je oproept zien ze dus dadelijk jouw dossier en zeggen automatisch dat alles OK is zonder verder na te kijken. Helaas de levering kwam niet en ik beschikte nog steeds niet over enig spoor niet in de email en niet in mijn klantenzone. Ik heb toen een vierde keer opgebeld met een ander GSM-nummer. En inderdaad, toen heeft de operator moeten zoeken naar onze bestelling en stelde vast dat de verkoper bij onze bestelling in de winkel een verkeerd emailadres had genoteerd waardoor onze aankoop voor ons nergens te traceren was. Bovendien hield hij vol dat de levering niet was uitgesteld maar van in het begin voorzien was voor een dag later. Dat we nodeloos een dag vakantie hadden genomen en de keukeninstallateur nodeloos hadden laten komen, vond hij jammer. We konden hiervoor een financiële compensatie krijgen van 20 euro in een aankoopbon voor volgende keer maar tegelijk moesten we 19 euro betalen om zeker te zijn dat ze onze vaatwasser in de voormiddag zouden leveren. Kortom Coolblue is zeker geen goedkope keten maar levert bovendien ondermaatse service. De medewerkers zijn getraind in vriendelijk en geduldig aanhoren van de klachten maar lossen niets op. Ze verwijzen door naar de klantendienst en geven dan een opsomming van hoe je dossier voor de klantendienst moet worden samengesteld. Zulk een dossier samenstellen is zo omslachtig dat het echte doel erin bestaat om een torenhoge drempel te maken voor elke klacht opdat de klanten hun klacht dan maar inslikken. Coolblue is alleen imago en schijnvertoon. Als alles volgens hun boekje verloopt, heb je de illusie dat het een goede firma is. Eens een probleem, leert men het echte Coolblue kennen: een groot misprijzen voor de klanten vanwege medewerkers die gevormd zijn om te blijven lachen maar in werkelijkheid geen enkel begrip tonen en vooral elke aansprakelijkheid van Coolblue professioneel afhouden.