Alle reviews van Fierens Tommy

  • Review over: Krefel

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Laptop - samenwerking KREFEL amp SHOP IN SHOP TONES

    Klacht:

    Op 25/07/2022 kocht ik een asus FA707RC-HX040W in uw shop in shop te krefel Rooiegemlaan, Gent.
    Deze bleek bij activatie defect. De linkerspeaker werkte niet. Ik belde naar Krefel Gent voor een omruiling. Dit kon omdat er binnen de week gereageerd werd. Men zou een nieuw toestel bestellen en me tegen 27/08 een nieuw toestel bezorgen. Ik nam onbetaald verlof omdat mijn uren anders het niet toestaan het toestel op een normale manier om te ruilen. Oei kon men mij op 27/08 toch het toestel niet bezorgen… Men zou het dan op 28/07 doen. Neem ik alsnog een keer onbetaald verlof om op 28/07 te horen dat ik het toestel op 3/8 zou ontvangen. Helaas niet meer binnen de bedenktijd van een week… Dus is mijn omruilperiode nog geldig ????

    Ondertussen toch zo maar liefst 210 euro aan inkomsten kwijt door dagen verlof te moeten nemen, stel ik aan uw verkoper voor om het toestel gewoon in defecte staat te blijven gebruiken. Ik vroeg om een commerciële geste van 50 euro om een 5.1 speakerset aan te kopen waarbij het geluid van deze laptop toch naar waarde kon beluisterd worden. 50 euro was geen doodzonde op een aankoop van toch wel 1250 euro… Helaas was dat voor de verkoper niet mogelijk. Hij stelde wel een toestel voor met mindere capaciteiten en kracht voor dezelfde prijs…. (Zie ik er als een volledige idioot uit?). Was dat nog niet voldoende wist uw verkoper me te zeggen dat het omruilen eigenlijk als een commerciële geste was. Eigenlijk had het toestel naar de fabrikant gemoeten en had ik maanden moeten wachten op herstel…Hallo heeft deze man eigenlijk ooit ergens wat te horen gekregen wat betreft de rechten van de consument? Toen ik dan vroeg of het eventueel niet mogelijk was gewoon de harde schijf te wisselen tussen beide toestellen wist de man me te vertellen dat dit niet kon. Men mocht het toestel niet openen anders zou de garantie niet meer gelden. Nu trok ik toch even mijn stoute schoenen aan en nam even telefonisch contact op met mijn asus inside man. Wat blijkt nu ? Ten eerste is het zo voorzien dat het ram geheugen en de opslagcapaciteit door de eindgebruiker mogen geüpgraded worden. Hiervoor moet de laptop open…. Dat verander niks aan de garantie. Ten tweede stelde deze dat uw verkoper zelf op vraag van de klant de upgrade kan doorvoeren. Dus had uw verkoper hiervan moeten weten …. Ai heeft u even een slechte naam gemaakt bij asus.

    Wij vinden deze aanpak weinig vertrouwen geeft aan klanten. We hebben financieel verlies door met u zaken te doen en stellen dus dat het misschien voor krefel verstandiger is om niet langer de shop in shop formule aan te bieden in samenwerking met Tones. Uw verkopers misleiden wat betreft leveringsdatum en maken inbreuken op de rechten van de consument. Wil krefel hier werkelijk de goede naam en reputatie aan verbinden? Bemerk ik nu toevallig op jullie eigenste website TONES.BE , tussen de reviews twee mensen die ook betreffende een asus product al een jaar aan het wachten zijn op een levering en amper informatie van u verkrijgen…. Hoeft het nog gekker te gaan? Wil u ook Asus doorheen het slijk halen? In elk geval forward ik die review ook door aan mijn Asus insider. Verwacht u aan contact met hen… Verder verwacht ik alsnog een correcte rechtzetting van u voor mijn loonsverlies door uw misleidende verkoper/ foute leveringstermijnen en dat de verkoper correct word opgeleid inzake consumentrecht/ garantievoorwaarden. Ik plaats deze klacht ook als review op de krefel website, en andere sites waar er waardering voor uw bedrijf mogelijk is. Bij correcte rechtzetting zal ik deze bij de review noteren, bij uitblijven weten de klanten genoeg.

    Een beetje gefrustreerd zoals u begrijpt?
    Fierens Tommy