Alle reviews van H.Overbosch

  • Review over: Europcar

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    drs.

    De afgelopen jaren heb ik in diverse Europese landen auto's gehuurd van Europcar. Dat ging altijd heel goed. In juni ging het in Engeland echter mis. In juni heb ik op het vliegveld van Birmingham voor een week een auto opgehaald die ik enkele maanden tevoren had gehuurd via internet. Huurprijs 314 euro. Normaal krijg ik een jonge auto, deze auto in Engeland ( een Ford Focus station) had echter al meer dan 65.000 km gereden. De auto had een achterklep die niet op slot bleek te kunnen. Op de tweede dag kreeg ik een lekke band. Met hulp van de wegenwacht is die gewisseld voor een thuiskomer. De derde dag kwam Europcar de band vervangen. Via mijn creditcard is meer dan 350 euro gereserveerd. Na enkele weken verdween de reservering, waardoor ik in redelijkheid kon aannemen dat Europcar Birmingham/Leicester mij geen extra kosten in rekening zou brengen. Ik kon dat ook aannemen omdat er in die week diverse telefoontjes zijn gepleegd met Europcar. Twee maanden later is 45 euro afgeschreven voor een parkeerboete. Ik ontving daarvoor netjes een brief met toelichting. Echter: er is nu zonder enig bericht en zonder enige specificatie 345 euro van mijn creditcard afgeschreven. Ik vind het -zeker als trouwe klant van Europcar- heel ernstig dat dit zo gebeurt. Een lekke band kost dus nog veel meer dan een week autohuur ! Afgelopen twee weken in Italië heb ik ook bij Europcar een auto gehuurd. Hoewel in Italië alles goed is verlopen heb ik door de Engelse ervaring besloten geen auto's meer te huren bij Europcar. Deze brief zal ik ook aan Europcar toesturen, want telefonische kontakten verlopen moeizaam