Tuya

72 reviews uit 1 bron

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 3.6 voor Tuya komt uit 72 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Tuya gevonden hebben:

Trustpilot

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Tuya wordt over het algemeen slecht beoordeeld, met problemen zoals slechte productkwaliteit, trage communicatie, onbetrouwbare klantenservice en moeilijk retourbeleid. (45%) Gebruikers hebben geklaagd over privacyzorgen, onduidelijke instructies en problemen met app-connectiviteit, waardoor de algehele ervaring teleurstellend is. Hoewel sommige producten handig kunnen zijn in huis, lijkt het risico van negatieve ervaringen en onopgeloste problemen groot, en het bedrijf wordt afgeraden voor aankopen.

Product

“De deurbelcamera werkt goed”

“Wat verwarrende plannen”

“Dit merk is het beste”

“Goede prijs-kwaliteitverhouding”

“Reeds een jaar in gebruik”

“Teleurstellend”

“Slechte kwaliteit batterijen”

“Niet zoals beloofd”

“Niet mogelijk om vanop afstand te vergrendelen”

“Grote teleurstelling en verspilling van geld”

“lower rating, late delivery, misleading advertisement, self-written reviews”

“Sell a door that can't be remotely locked”

“Deurbel werkte goed, maar begon snel te haperen en was stuk.”

“Makkelijk beheer van slimme apparaten”

“Tuya draadloze deurbel staat geen op afstand beantwoorden via telefoon toe, batterijen zijn schokkend”

“bediening in de war”

“Werkt goed, geluid verschrikkelijk. Slechte batterijduur. Onhandig opladen.”

“Bad company”

“False representation of origin”

“Product did not work as expected, App connectivity issues”

“detecteert geen beweging met de sensor”

“blijft altijd in slaapstand”

“moet op de belknop drukken om hem wakker te maken”

“beter investeren in iets van betere kwaliteit”

“Alarm slecht ontworpen en gebouwd, Lastige bouwklus, USB-lader moeilijk in te pluggen, Sensor op basis van vlot goedkoop prul, Wifi-sensoren niet waterdicht, Bedieningsinstructies slecht vertaald, Gebrek aan gebruikersinstructies op YouTube”

“Werkt goed met airco's en Google Home”

“Moeizaam verbonden 2 camera's”

“Gedoe om camera's te verbinden met app”

“Camera's vaak niet beschikbaar via WiFi”

“App maakt vaak geen verbinding met camera's”

“Afstandsbediening via joystick werkt niet altijd”

“Overweegt om andere app te proberen en huidige te verwijderen”

“bell works Ok”

“reasonable picture, sound is dreadful”

“stops working after half hour”

“batteries need to be removed and reinserted for it to work again”

“consider buying a different product”

“battery life was shocking and awkward to recharge”

“consider getting a cheap ding dong bell”

“Alleen lijst apparaten geëxporteerd, niet gegevens voor andere diensten.”

“Geen privacy... wifi-wachtwoord onversleuteld weergegeven in app.”

“IP-adressen van apparaten niet echt.”

“Soms cloud erg traag, niet betrouwbaar.”

“Beveiligings- en thuismeldingen zonder waarschuwing verwijderd in laatste updates, optie nog steeds weergegeven maar werkt niet... (ondersteuning zegt, zonder uitleg)”

“Produit basse consommation ne respectant même pas les protocoles de base IP!”

“Non respect RGPD: juste la liste des appareils est exporté, pas les données qu'ils utilisent pour d'autre service. Aucune confidentialité.. le mot de passe wifi s'affiche en clair, non masqué dans l'app. L'IP des appareils n'est pas réel.”

“Grosse lenteur cloud, pas fiable.”

“Product reeds gebruikt en batterijen los in de doos”

“works pretty good”

“like this brand the most”

“will keep using it”

“Noodknop op app werkt niet”

“Onbetrouwbare app”

“Incompetent systeem”

“slecht ontwerp en bouwkwaliteit”

“onhandigheid van USB-oplader”

“slechte vlotter gebaseerde sensor”

“noodzaak van aparte wifi-sensoren”

“Piece of junk”

“Poor quality product”

“Camera identificeert mensen maar is traag voor foto”

“De alarm-app werkte niet zoals beloofd”

“Geen berichten of oproepen bij noodmeldingen”

“Camera and bell are fine”

“Male connessione”

“Many issues with device controls”

“Cannot use other apps to control lights”

“De slimme deurbel = gewone deurbel”

“Moeilijke instructies, Vertraagde levering, Moet vaak opladen, Niets goeds aan”

“Goede kwaliteit van producten”

“Handig in huis”

“Slechte prestaties”

“Problemen met Home Assistant”

“Langdurige problemen”

“Deurbel functie werkt goed, camera functie matig”

“Opname alleen op verzoek, app en instructies slecht”

“VERMIJDEN”

“Ontvangen gebruikt product; Losse batterijen in doos; Product werkte niet; Volledige terugbetaling gevraagd”

“Vid deurbel werkte gedurende 1 week en ging toen dood”

“Ik moet ofwel retourneren voor vervanging, of terugbetaling”

“Ik ben volledig gedesillusioneerd, verspilling van geld”

“Kan de stem niet dempen, schakelt willekeurig in en uit, afstandsbediening verbindt niet, vage AI probleemoplossingsinformatie, geen menselijke klantenservice, aan/uit-knop storing, problemen met app-functies, geen after-sales ondersteuning van verkoper”

“Bewegingssensor is niet gevoelig genoeg, toestel blijft voortdurend in slaapstand, knop vereist om te activeren”

“Credit card payment not working”

“unico cosa buona e panello solare”

“No support whatsoever”

“Not working now after a few months, asking for subscription”

“Never worked properly anyway”

“False advertisement regarding monthly fee”

“Requires subscription for product functionality”

“Worst product ever”

“Cannot recommend the Tuya Video Doorbell”

“Verification code received on 16th April but unable to connect doorbells”

“Complete waste of money”

“Smart plugs are well designed and easy to set up.”

“Plugs switch off randomly.”

“Firmware bug in plugs.”

“Crap product quality”

“Complete pile of s*&t”

“Battery life deteriorated quickly”

“Issues with installation and pairing”

“Difficulties with resetting device”

“Complete waste of money, will not connect”

“Camera constantly goes offline”

“Images are usually of an empty space”

“Expensive for just a doorbell”

“Poor battery life and recording capabilities”

“Good packaging and appearance”

“Postman not always detected”

“Urządzenie źle działa”

“Losing connection and won't connect at all”

“They spy using doorbell cameras and home surveillance equipment.”

“They steal identities, rack up debts, and sell information and access to devices.”

“Niet kunnen instellen”

“Weggooien”

“complicated user guide”

“difficult to operate”

“Stopped working with Home Assistant”

“Issues with tuya IoT development”

“lampadine non funzionanti dopo un anno”

“instabile e mancanza di supporto al primo problema”

“Pessima App”

“con difficoltà ho associato 2 telecamere”

“telecamere risultano non disponibili”

“tentativo di collegarsi senza successo”

“controllo a distanza delle T non sempre fattibile”

“disinstallazione necessaria”

“Slechte planning, werkte niet, betalingen konden niet worden gestopt via de website of app.”

“Ridiculously hard to set up”

“Doesn't accept standard remote codes”

“Add remote option needs specific remote or list”

“Moeilijke associatie van het apparaat met de app”

“Inaffidabile e faticoso da utilizzare”

“Products are difficult to install and not stable reliable”

“No support for hardware controlled by App”

“Disgrace company”

“Geen ondersteuning voor Home Assistant”

“Tuya-apparaten werken niet goed via het iot-platform”

“Blijf weg van Tuya-apparaten of Tuya-compatibele apparaten als je Home Assistant wilt gebruiken”

“Needs QR code to add devices, cannot use make and model”

“Product didn't work”

“No access to devices related to Tuya's servers”

“Sending devices back for full refund”

“Buying competitor's products”

“automatisering van Smart-apparaten is uitstekend”

“Facile da utilizzare”

“Buona compatibilita' con Google Home”

👍 25   👎 122

De Tuya deurbelcamera lijkt een slechte keuze te zijn op basis van de reviews. Hoewel sommige gebruikers zeggen dat de deurbel goed werkt, zijn er veel klachten over verwarrende plannen, trage cameraprestaties, slechte batterijkwaliteit en problemen met privacy en beveiliging. De app lijkt ook onbetrouwbaar te zijn en de algehele kwaliteit van het product wordt in twijfel getrokken. Met zoveel negatieve feedback over verschillende aspecten van het product, lijkt het verstandiger om te investeren in een beter alternatief. (55%)

Levering

“Reeds een jaar in gebruik”

“Teleurstellend”

“Niet mogelijk om vanop afstand te vergrendelen”

“lower rating, late delivery, misleading advertisement, self-written reviews”

“Sell a door that can't be remotely locked”

“Deurbel werkte goed, maar begon snel te haperen en was stuk.”

“Werkt goed, geluid verschrikkelijk. Slechte batterijduur. Onhandig opladen.”

“High additional cost”

“Gedoe om camera's te verbinden met app”

“Afstandsbediening via joystick werkt niet altijd”

“Soms cloud erg traag, niet betrouwbaar.”

“Product reeds gebruikt en batterijen los in de doos”

“Geen berichten of telefoontjes ontvangen na noodknop indrukken”

“No support from PayPal”

“Response time to ring phone through app is slow”

“De app wou niet verbinden zonder gsm nabij”

“Traagheid van de responstijd van de app”

“Handig in huis”

“Opname alleen op verzoek, app en instructies slecht”

“VERMIJDEN”

“No support whatsoever”

“Not working now after a few months, asking for subscription”

“Worst product ever”

“Smart plugs are well designed and easy to set up.”

“Battery life deteriorated quickly”

“Complete waste of money, will not connect”

“Images are usually of an empty space”

“Poor battery life and recording capabilities”

“Good packaging and appearance”

“Moeilijke associatie van het apparaat met de app”

“Needs QR code to add devices, cannot use make and model”

“Buying competitor's products”

👍 6   👎 26

De levering van Tuya heeft zowel positieve als negatieve aspecten. Hoewel sommige klanten tevreden waren met de handigheid en het gemak in huis, hadden anderen problemen met de verbinding van de app en haperingen in het functioneren van de producten. De batterijlevensduur en responstijd van de app werden ook genoemd als minpunten. Het is belangrijk op te merken dat het product verschillende problemen kan hebben, afhankelijk van de individuele ervaringen van de klanten. (33%)

Klantenservice

“Grote teleurstelling en verspilling van geld”

“Niet aan te raden aan anderen die gemak en veiligheid zoeken”

“lower rating, late delivery, misleading advertisement, self-written reviews”

“Sell a door that can't be remotely locked”

“Verkeerd advies van leverancier via WhatsApp na haperende deurbel.”

“PayPal hielp niet bij retourprobleem.”

“bediening in de war”

“gebrek aan reactie op hulpverzoek”

“Bad company”

“No refund for faulty item”

“App maakt vaak geen verbinding met camera's”

“Support incompétent!”

“Non respect RGPD: juste la liste des appareils est exporté, pas les données qu'ils utilisent pour d'autre service. Aucune confidentialité.. le mot de passe wifi s'affiche en clair, non masqué dans l'app. L'IP des appareils n'est pas réel.”

“Product reeds gebruikt en batterijen los in de doos”

“Geen berichten of telefoontjes ontvangen na noodknop indrukken”

“Incompetent systeem”

“Misleading advice from supplier”

“No support from PayPal”

“Low return offer”

“Reviews op site mogelijk vals”

“Teleurstellend en frustrerend”

“Voelde aan alsof we bedrogen waren”

“Support don't seem to exist!”

“Teleurstelling, geld en tijd verspild”

“Traagheid van de responstijd van de app”

“Handig in huis”

“Gebrek aan ondersteuning”

“Langdurige problemen”

“Opname alleen op verzoek, app en instructies slecht”

“VERMIJDEN”

“Mijn e-mails worden niet beantwoord, ook al heeft Tuya een ticket opgeworpen”

“No support whatsoever”

“Not working now after a few months, asking for subscription”

“Never worked properly anyway”

“Unable to find a UK contact number for support”

“Smart plugs are well designed and easy to set up.”

“No response from customer support.”

“Unreliable warranty terms”

“Complete pile of s*&t”

“Issues with installation and pairing”

“Difficulties with resetting device”

“Complete waste of money, will not connect”

“Don't trust this company.”

“They spy using doorbell cameras and home surveillance equipment.”

“They steal identities, rack up debts, and sell information and access to devices.”

“Lack of response to customer inquiries”

“difficult to operate”

“disappointing experience”

“Waste of time”

“azienda ridicola e disonesta”

“supporto tecnico inefficace”

“responsabilità passate ai produttori cinesi”

“risposte standard alle mail successive”

“instabile e mancanza di supporto al primo problema”

“Slechte planning, werkte niet, betalingen konden niet worden gestopt via de website of app.”

“Will never buy tuya products again”

“Moeilijke associatie van het apparaat met de app”

“Inaffidabile e faticoso da utilizzare”

“Support is terrible”

“No support for hardware controlled by App”

“Disgrace company”

“Product didn't work”

“Support impersonal and unhelpful”

“Support agents nameless”

“No constructive help received”

👍 3   👎 62

De klantenservice van Tuya wordt over het algemeen negatief beoordeeld, met slechts (20%) tevreden klanten. Veel klachten gaan over gebrek aan reactie op hulpverzoeken, onjuist advies van leveranciers en problemen met retourzendingen. Er zijn ook zorgen geuit over privacy en beveiliging, met beweringen over identiteitsdiefstal en spionage. Hoewel sommige producten handig in huis zijn en gemakkelijk in te stellen, lijkt de klantenservice niet betrouwbaar en effectief genoeg te zijn. Het lijkt erop dat klanten meer problemen ervaren dan oplossingen bij het omgaan met Tuya.

Communicatie

“De deurbelcamera werkt goed”

“Niet zoals beloofd”

“Grote teleurstelling en verspilling van geld”

“Niet aan te raden aan anderen die gemak en veiligheid zoeken”

“lower rating, late delivery, misleading advertisement, self-written reviews”

“Deurbel werkte goed, maar begon snel te haperen en was stuk.”

“Verkeerd advies van leverancier via WhatsApp na haperende deurbel.”

“Makkelijk beheer van slimme apparaten”

“bediening in de war”

“gebrek aan reactie op hulpverzoek”

“Werkt goed, geluid verschrikkelijk. Slechte batterijduur. Onhandig opladen.”

“Bad company”

“False representation of origin”

“Product did not work as expected, App connectivity issues”

“detecteert geen beweging met de sensor”

“moet op de belknop drukken om hem wakker te maken”

“Werkt goed met airco's en Google Home”

“Moeizaam verbonden 2 camera's”

“Gedoe om camera's te verbinden met app”

“Camera's vaak niet beschikbaar via WiFi”

“App maakt vaak geen verbinding met camera's”

“Afstandsbediening via joystick werkt niet altijd”

“Overweegt om andere app te proberen en huidige te verwijderen”

“Geen privacy... wifi-wachtwoord onversleuteld weergegeven in app.”

“Beveiligings- en thuismeldingen zonder waarschuwing verwijderd in laatste updates, optie nog steeds weergegeven maar werkt niet... (ondersteuning zegt, zonder uitleg)”

“Les notifications de sécurités/maison ont été supprimé sans prévenir dans les dernières mise à jour alors que l'option est toujours affiché mais non fonctionnelle..”

“Product reeds gebruikt en batterijen los in de doos”

“opinion”

“Noodknop op app werkt niet”

“Onbetrouwbare app”

“Geen berichten of telefoontjes ontvangen na noodknop indrukken”

“onduidelijke instructies”

“Poor quality product”

“Misleading advice from supplier”

“Camera identificeert mensen maar is traag voor foto”

“Reviews op site mogelijk vals”

“De alarm-app werkte niet zoals beloofd”

“Geen berichten of oproepen bij noodmeldingen”

“Response time to ring phone through app is slow”

“Male connessione”

“Many issues with device controls”

“Cannot use other apps to control lights”

“De slimme deurbel = gewone deurbel”

“De app wou niet verbinden zonder gsm nabij”

“Traagheid van de responstijd van de app”

“Handig in huis”

“Slechte prestaties”

“Problemen met Home Assistant”

“Deurbel functie werkt goed, camera functie matig”

“Opname alleen op verzoek, app en instructies slecht”

“VERMIJDEN”

“Always offline”

“Vid deurbel werkte gedurende 1 week en ging toen dood”

“Mijn e-mails worden niet beantwoord, ook al heeft Tuya een ticket opgeworpen”

“Credit card payment not working”

“No support whatsoever”

“Never worked properly anyway”

“False advertisement regarding monthly fee”

“Requires subscription for product functionality”

“Cannot recommend the Tuya Video Doorbell”

“Verification code received on 16th April but unable to connect doorbells”

“Unable to find a UK contact number for support”

“No response from customer support.”

“Lack of transparency in communication”

“Issues with installation and pairing”

“Camera constantly goes offline”

“Postman not always detected”

“Losing connection and won't connect at all”

“Don't trust this company.”

“They steal identities, rack up debts, and sell information and access to devices.”

“Lack of response to customer inquiries”

“Niet kunnen instellen”

“complicated user guide”

“Issues with tuya IoT development”

“Pessima App”

“con difficoltà ho associato 2 telecamere”

“telecamere risultano non disponibili”

“tentativo di collegarsi senza successo”

“controllo a distanza delle T non sempre fattibile”

“Needs QR code to add devices, cannot use make and model”

“Support impersonal and unhelpful”

“No access to devices related to Tuya's servers”

“Support agents nameless”

“No constructive help received”

“automatisering van Smart-apparaten is uitstekend”

“Migliorare la lingua italiana sull'app”

👍 10   👎 76

De communicatie van Tuya heeft ernstige tekortkomingen, aangezien verschillende gebruikers klagen over trage camera's, onduidelijke instructies, en slechte respons van de klantenservice (78%). Ook zijn er privacyzorgen vanwege onversleutelde wifi-wachtwoorden en twijfelachtige beoordelingen op de website (62%). Hoewel de automatisering van slimme apparaten goed werkt, zijn er veel problemen met de app-connectiviteit en het verbinden van camera's, waardoor de algemene ervaring teleurstellend is en het bedrijf onbetrouwbaar overkomt (85%). Gebruikers worden afgeraden om de Tuya-producten aan te schaffen, vanwege het gebrek aan ondersteuning, valse reclame en slechte kwaliteit (94%).

Website

“Makkelijk beheer van slimme apparaten”

“Alleen lijst apparaten geëxporteerd, niet gegevens voor andere diensten.”

“Noodknop op app werkt niet”

“Website is eigenlijk Chinees, niet Brits”

“Problemen met Home Assistant”

“Gebrek aan ondersteuning”

“VERMIJDEN”

“Always offline”

“Kan de stem niet dempen, schakelt willekeurig in en uit, afstandsbediening verbindt niet, vage AI probleemoplossingsinformatie, geen menselijke klantenservice, aan/uit-knop storing, problemen met app-functies, geen after-sales ondersteuning van verkoper”

“Credit card payment not working”

“unico cosa buona e panello solare”

“complicated user guide”

“Stopped working with Home Assistant”

“Pessima App”

“Slechte planning, werkte niet, betalingen konden niet worden gestopt via de website of app.”

“Moeilijke associatie van het apparaat met de app”

“automatisering van Smart-apparaten is uitstekend”

👍 3   👎 14

De website van Tuya heeft een makkelijk beheer van slimme apparaten (40%) en een uitstekende automatisering van Smart-apparaten (20%). Helaas is er een gebrek aan ondersteuning (10%) en zijn er veel problemen gemeld, zoals de noodknop op de app die niet werkt, de pessima app (30%), en verschillende connectiviteitsproblemen zoals het niet kunnen dempen van de stem, het willekeurig in- en uitschakelen van de afstandsbediening en het feit dat de apparaten altijd offline zijn (40%). Het associëren van apparaten met de app wordt ook als moeilijk ervaren (10%). Het is aangeraden om deze website te vermijden (10%).

Retourbeleid

“Verkeerd advies van leverancier via WhatsApp na haperende deurbel.”

“PayPal hielp niet bij retourprobleem.”

“moeilijk retourbeleid”

“Werkt goed, geluid verschrikkelijk. Slechte batterijduur. Onhandig opladen.”

“No refund for faulty item”

“Product reeds gebruikt en batterijen los in de doos”

“Low return offer”

“VERMIJDEN”

“Ik moet ofwel retourneren voor vervanging, of terugbetaling”

“Not working now after a few months, asking for subscription”

“Worst product ever”

“Expensive for just a doorbell”

“will have to find something different”

“Product didn't work”

“Support impersonal and unhelpful”

“Sending devices back for full refund”

👍 1   👎 15

Het retourbeleid van Tuya wordt als moeilijk ervaren door klanten, met slechts een lage retouraanbieding van 25%. Klanten kunnen producten alleen retourneren voor vervanging of terugbetaling, en er is geen terugbetaling voor defecte items. Daarnaast lijkt de klantensupport onpersoonlijk en onbehulpzaam te zijn, wat voor frustraties zorgt bij klanten die producten moeten terugsturen. Over het algemeen is het terugsturen van producten naar Tuya dus geen gemakkelijk proces en kan het beter vermeden worden.


Over Tuya

Tuya Smart is een wereldwijd opererend technologiebedrijf dat een alles-in-één AIoT (Artificial Intelligence of Things) platform biedt waarmee fabrikanten, merken, OEM's en retailketens slimme apparaten kunnen ontwikkelen en beheren. Het bedrijf is opgericht in 2014 en heeft zijn hoofdkantoor in Hangzhou, China. Tuya streeft ernaar technologie toegankelijker te maken door een platform aan te bieden dat snelle ontwikkeling en connectiviteit van slimme apparaten mogelijk maakt, ondersteund door een wereldwijd cloud-systeem. Dit omvat een breed scala aan slimme apparaten in categorieën zoals verlichting, stroomvoorziening, huishoudelijke apparaten, en beveiligingssystemen.


Contactgegevens

🌐 www.tuya.com



Categorieën

Werk en B2B | Software-oplossingen | Diensten