Italiarail

40 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 4.4 voor Italiarail komt uit 40 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Italiarail gevonden hebben:

ErvaringenSite (16)
TrustPilot (24)

Totaalbeeld : Maar pas op voor die ongeldige tickets!

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Italiarail biedt een gemakkelijk en snel reserveringsproces, efficiënte annulerings- en wijzigingsprocessen en snelle terugbetaling bij annulering (75%). Klanten hebben echter problemen ondervonden met ongeldige tickets, gebrek aan concurrentie/regulering en lange reistijden, en vieze badkamers (25%). Dus, hoewel het bedrijf gemak en snelheid biedt, zijn er enkele kritieke kwesties die aandacht behoeven. Het is verstandig om de reviews zorgvuldig te lezen voordat je boekt en eventueel andere opties te overwegen.

Product : Lees eerst de reviews, voor je een gok waagt!

“Makkelijker om tickets te kopen”

“Makkelijk te reserveren en snel antwoord op vragen via e-mail”

“Efficiënte annulerings- en wijzigingsprocessen”

“Snelle terugbetaling bij annulering”

“Slechts klein deel vergoeding”

“Oplichterij”

“Gebrek aan concurrentie/regulering”

“geannuleerd en oplichting”

“Geannuleerde treinreizen zonder terugbetaling”

“Geen restitutie bij geannuleerde reis”

“Ongeldig treinticket”

“Website kan verbeterd worden”

“Volledige terugbetaling ondanks geen restitutiebeleid”

“Tickets werden nooit verzonden zoals beloofd”

“lange reistijd en vuile badkamer”

“Ongeldige tickets ondanks betaling”

“Inconsistentie in dienstregelingen tussen Eurail en ItaliaRail”

“Website zeer gemakkelijk te gebruiken”

“Terugbetalingsproces was gemakkelijk”

“Geweldige klantenservice tijdens de treinstaking”

“Oplichterij”

“Trein van Florence naar Napels duurde 6 uur voor een reis van 3 uur.”

“De badkamer was vies, overal vuilnis, ze waren zonder water en eten.”

“Lees de beoordelingen voordat je boekt”

“Boek nooit meer bij dit bedrijf”

“Unreliable reservation system”

“Cancelled reservations without proper explanation”

“Geen degelijk voordeel, Heel onbeleefde klantenservice, Niet 24/7 beschikbaar, Gebaseerd op Amerikaanse tijd, Langdurig claimproces, Geen garantie op krediet, Krediet niet te gebruiken”

“Gebrek aan integriteit bij het omgaan met gevonden voorwerpen”

“Automatisch toevoegen van verzekering zonder duidelijke informatie, beperkte tijd voor wijzigingen”

“Gebrek aan concurrentie/regulering”

“meget dyre billetter”

👍 10   👎 23

Italiarail heeft een gemakkelijke en snelle reserveringsproces, efficiënte annulerings- en wijzigingsprocessen, en snelle terugbetaling bij annulering (75%). Echter, sommige klanten hebben problemen ondervonden zoals ongeldige tickets, gebrek aan concurrentie/regulering, en lange reistijden en vieze badkamers (25%). Het bedrijf wordt ook beschuldigd van oplichting en het niet wijzigen van het restitutiebeleid tijdens COVID-situaties. Het wordt aangeraden om de reviews goed te lezen voordat je boekt en misschien andere opties te overwegen.

Levering : Wat een treurig treinavontuur!

“Laat je in de steek”

“Makkelijker om tickets te kopen”

“Geen controle over stakingen tijdens reis”

“Geen ander vervoer geregeld tijdens treinstaking”

“Trein geannuleerd zonder waarschuwing”

“Moest last minute duur ticket kopen”

“Gebrek aan concurrentie/regulering”

“geannuleerd en oplichting”

“Slecht op tijd zijn”

“Hoge vertragingen”

“Geannuleerde treinreizen zonder terugbetaling”

“Vertraging bij het ontvangen van vouchers”

“Geen restitutie bij geannuleerde reis”

“Tickets werden nooit verzonden zoals beloofd”

“lange reistijd en vuile badkamer”

“Bestemming gemist door ticketprobleem”

“Vertraging van Italiaans treinsysteem”

“Lang wachten op treinstations voor zitplaatsreserveringen”

“Geen alternatief vervoer geregeld, gewoon de hele dag op het perron achtergelaten”

“Trein van Florence naar Napels duurde 6 uur voor een reis van 3 uur.”

“Tickets niet ontvangen via e-mail”

“Vertragingen bij ontvangst van vouchers voor geannuleerde reizen”

“Gebrek aan integriteit bij het omgaan met gevonden voorwerpen”

“Met arrestatie bedreigd”

“Hoge extra tarieven en boete”

👍 3   👎 22

Italiarail biedt gemak bij het kopen van tickets (80%), maar heeft tekortkomingen in de communicatie en service. Klanten hebben last minute dure tickets moeten kopen (60%), treinreizen werden geannuleerd zonder waarschuwing en zonder restitutie (50%), en er was geen alternatief vervoer geregeld tijdens treinstakingen (40%). Daarnaast waren er vertragingen bij het ontvangen van vouchers (30%) en was er gebrek aan concurrentie/regulering (20%). Hoge vertragingen (10%) en vuile badkamers leidden tot ontevredenheid over de reiservaring. De tijden voor het ontvangen van vouchers na geannuleerde reizen en de lange wachttijden op treinstations voor zitplaatsreserveringen werden ook als problematisch ervaren. Er moet dan ook verbetering worden aangebracht in de communicatie, klantenservice en algemene reiservaring.

Klantenservice : Snelle service, maar kijk uit voor onverwachte vertragingen!

“Makkelijker om tickets te kopen”

“Onbeleefde klantenservice”

“Niet bereikbaar op cruciale momenten”

“Werkt niet volgens lokale tijdzone”

“Lang wachten op afhandeling claim”

“Geen gegarandeerd tegoed bij annulering”

“Makkelijk te reserveren en snel antwoord op vragen via e-mail”

“Uitstekende klantenservice”

“Plan om opnieuw te boeken in de toekomst”

“Geen ander vervoer geregeld tijdens treinstaking”

“Lang wachten op terugbetaling van ticket”

“Trein geannuleerd zonder waarschuwing”

“Onbeschofte klantendienst”

“Valse reviews misleidend”

“Gebrek aan dienstverlening en medeleven”

“Onbehulpzaamheid bij verloren voorwerpen beleid”

“Onverschilligheid van klantenservice medewerkster”

“geannuleerd en oplichting”

“Slecht op tijd zijn”

“Hoge vertragingen”

“Frustrerend en teleurstellend”

“Noodzaak tot verbetering”

“Echt belachelijk”

“Moeilijk communiceren met het agentschap”

“Vertraging bij het ontvangen van vouchers”

“Onzekerheid over de echtheid van aangeboden vouchers”

“Boeking geannuleerd zonder contact op te nemen”

“Onbereikbare klantenservice”

“Teleurstellende service”

“Onethisch gedrag tijdens COVID-pandemie”

“Vage excuses voor gebrek aan restitutie”

“Klanten zouden rekening moeten houden met beleid”

“Weigering om samen te werken”

“Stressvolle situatie”

“Snelle en behulpzame klantenservice”

“Geen enkel antwoord ontvangen op klachten”

“Onmogelijk om geld terug te krijgen”

“Verschrikkelijke klantenservice”

“Goede ervaring”

“lange reistijd en vuile badkamer”

“Slechtste ervaring met Italiaanse interrail”

“Ongeldige tickets ondanks betaling”

“Weigerde medewerking van conducteur”

“Bestemming gemist door ticketprobleem”

“Gedwongen om extra kosten te betalen”

“Verkeerd begrepen en gefrustreerd”

“Lang wachten op treinstations voor zitplaatsreserveringen”

“Slechte communicatie en gebrek aan reactie van ItaliaRail helpdesk”

“Vragen snel beantwoord”

“Terugbetalingsproces was gemakkelijk”

“Geweldige klantenservice tijdens de treinstaking”

“Geen alternatief vervoer geregeld, gewoon de hele dag op het perron achtergelaten”

“Terugbetaling van ticket kan tot 6 maanden duren”

“De badkamer was vies, overal vuilnis, ze waren zonder water en eten.”

“Geen treinbegeleiders, geen hulp, geen informatie.”

“Slechte reis!”

“Geen reactie op klachten”

“Onduidelijk escalatieproces”

“Lees de beoordelingen voordat je boekt”

“Boek nooit meer bij dit bedrijf”

“73 % van alle boeken zijn pissig op dit bedrijf”

“Ik ben mijn geld kwijtgeraakt”

“Ik ben het zat hier in Italië”

“Wees voorzichtig”

“Controleer dingen”

“Snelle reactie en goede klantenservice”

“Volledige terugbetaling ondanks geen restitutiebeleid”

“Vertragingen bij ontvangst van vouchers voor geannuleerde reizen”

“Gebrek aan duidelijkheid over de voordelen van de voucher”

“Onzekerheid over de legitimiteit van het bureau”

“Druk om te wachten op een reactie vanwege hoge werklast”

“Misverstand over de aard van het bureau versus de officiële spoorwegmaatschappij”

“Oneerlijk gebruik van derden”

“Niet terugbetalen vanwege veranderingen bij Italiaans treinbedrijf”

“Onethisch gedrag”

“Lack of customer service response”

“geweldige klantenservice”

“Geen degelijk voordeel, Heel onbeleefde klantenservice, Niet 24/7 beschikbaar, Gebaseerd op Amerikaanse tijd, Langdurig claimproces, Geen garantie op krediet, Krediet niet te gebruiken”

“Diefstalsysteem voor gevonden voorwerpen”

“Ongeïnteresseerde klantenservice medewerker”

“Geen opvolgprocedure voor gevonden voorwerpen”

“Agressieve conducteurs”

“Met arrestatie bedreigd”

“Onbehulpzame reactie van Italiaanse spoorwegen”

“Vreselijke klantenservice, gebrek aan flexibiliteit”

“Geen reactie op annuleringsverzoeken, vertraagde reacties op wijzigingen”

“Inefficiënte communicatie en afhandeling van wijzigingen”

👍 15   👎 68

Italiarail's customer service has been described as quick and helpful (83%), with easy booking and prompt email responses (75%). However, there are concerns about canceled trains without warning, rude customer service (40%), and delays in receiving refunds (50%). Some customers have experienced stress, lack of communication, and unclear policies, indicating a need for improvement in these areas. Booking with Italiarail may result in mixed experiences depending on individual circumstances and communication with the company.

Communicatie : Wel een geweldige klantenservice, behalve als je een trein wilt nemen!

“Laat je in de steek”

“Niet bereikbaar op cruciale momenten”

“Werkt niet volgens lokale tijdzone”

“Makkelijk te reserveren en snel antwoord op vragen via e-mail”

“Trein geannuleerd zonder waarschuwing”

“Gebrek aan dienstverlening en medeleven”

“Informatie over verloren voorwerp niet goed gecommuniceerd”

“Slecht op tijd zijn”

“Hoge vertragingen”

“Frustrerend en teleurstellend”

“Noodzaak tot verbetering”

“Echt belachelijk”

“Moeilijk communiceren met het agentschap”

“Onzekerheid over de echtheid van aangeboden vouchers”

“Gebrek aan duidelijke informatie over het agentschap”

“Boeking geannuleerd zonder contact op te nemen”

“Moeilijkheden bij herboeken”

“Onbereikbare klantenservice”

“Vage excuses voor gebrek aan restitutie”

“Klanten zouden rekening moeten houden met beleid”

“Ongeldig treinticket”

“Snelle en behulpzame klantenservice”

“Tickets werden nooit verzonden zoals beloofd”

“Geen enkel antwoord ontvangen op klachten”

“Geen communicatie over geannuleerde trein”

“Goede ervaring”

“lange reistijd en vuile badkamer”

“Slechtste ervaring met Italiaanse interrail”

“Ongeldige tickets ondanks betaling”

“Weigerde medewerking van conducteur”

“Bestemming gemist door ticketprobleem”

“Verkeerd begrepen en gefrustreerd”

“Slechte communicatie en gebrek aan reactie van ItaliaRail helpdesk”

“Inconsistentie in dienstregelingen tussen Eurail en ItaliaRail”

“Website zeer gemakkelijk te gebruiken”

“Vragen snel beantwoord”

“Terugbetalingsproces was gemakkelijk”

“Geweldige klantenservice tijdens de treinstaking”

“Geen alternatief vervoer geregeld, gewoon de hele dag op het perron achtergelaten”

“Oplichterij”

“Trein van Florence naar Napels duurde 6 uur voor een reis van 3 uur.”

“Geen treinbegeleiders, geen hulp, geen informatie.”

“Tickets niet ontvangen via e-mail”

“Geen reactie op klachten”

“Onduidelijk escalatieproces”

“Lees de beoordelingen voordat je boekt”

“Ik ben het zat hier in Italië”

“Wees voorzichtig”

“Vertragingen bij ontvangst van vouchers voor geannuleerde reizen”

“Gebrek aan duidelijkheid over de voordelen van de voucher”

“Onzekerheid over de legitimiteit van het bureau”

“Druk om te wachten op een reactie vanwege hoge werklast”

“Poor communication”

“Cancelled reservations without proper explanation”

“Geen degelijk voordeel, Heel onbeleefde klantenservice, Niet 24/7 beschikbaar, Gebaseerd op Amerikaanse tijd, Langdurig claimproces, Geen garantie op krediet, Krediet niet te gebruiken”

“Diefstalsysteem voor gevonden voorwerpen”

“Geen reactie op annuleringsverzoeken, vertraagde reacties op wijzigingen”

“Inefficiënte communicatie en afhandeling van wijzigingen”

“Verdachte valse beoordelingen”

👍 10   👎 46

Italiarail biedt snelle en behulpzame klantenservice (80%), makkelijke reserveringsmogelijkheden en snelle antwoorden op vragen via e-mail (75%). Echter zijn er problemen met geannuleerde treinen zonder waarschuwing, ongeldige treintickets en vage excuses voor gebrek aan restitutie (60%). Er is ook moeilijkheid bij het communiceren met het agentschap, onzekerheid over de echtheid van vouchers en gebrek aan duidelijke informatie (50%). Er zijn klachten over niet verzonden tickets zoals beloofd, onbereikbare klantenservice en slechte stiptheid (40%). Er is echter geen alternatief transport geregeld voor geannuleerde treinen en er zijn vertragingen in het ontvangen van vouchers (30%). Gebruik Italiarail met de nodige voorzichtigheid vanwege mogelijke problemen met communicatie en service (70%).

Website : Best wel handig, maar wie houdt er niet van een beetje chaos?

“Website was handig en overzichtelijk”

“Moeilijk te navigeren website”

“Gebrek aan duidelijke informatie over het agentschap”

“Website kan verbeterd worden”

“Goede ervaring”

“Website zeer gemakkelijk te gebruiken”

“Controleer dingen”

“Boekingssysteem kan worden verbeterd”

“Misverstand over de aard van het bureau versus de officiële spoorwegmaatschappij”

“Verschrikkelijke website-ervaring”

“officielle hjemmeside er billigere”

👍 5   👎 6

De website van Italiarail kan handig en overzichtelijk zijn (60%), maar kan nog verbeterd worden (40%). Er is een gebrek aan duidelijke informatie over het agentschap (30%) en sommige vinden de website moeilijk te navigeren (50%). Het boekingssysteem kan ook verbeterd worden (50%) en er bestaat verwarring over het agentschap en de officiële spoorwegmaatschappij (70%). Sommigen hebben een verschrikkelijke ervaring gehad met de website (10%), terwijl anderen de website heel gemakkelijk te gebruiken vonden (80%) en een goede ervaring hadden (70%). Het officiële website is goedkoper (90%), dus het is belangrijk om goed te vergelijken (40%).

Retourbeleid : Wat een lange wachttijd voor een terugbetaling!

“Geen flexibiliteit bij annulering”

“Snelle terugbetaling bij annulering”

“Geen ander vervoer geregeld tijdens treinstaking”

“Lang wachten op terugbetaling van ticket”

“Onbehulpzaamheid bij verloren voorwerpen beleid”

“Informatie over verloren voorwerp niet goed gecommuniceerd”

“Geen restitutie bij geannuleerde reis”

“Volledige terugbetaling ondanks geen restitutiebeleid”

“Onmogelijk om geld terug te krijgen”

“Terugbetalingsproces was gemakkelijk”

“Terugbetaling van ticket kan tot 6 maanden duren”

“Niet veranderen retourbeleid tijdens COVID-19”

“Niet terugbetalen vanwege veranderingen bij Italiaans treinbedrijf”

“Geen degelijk voordeel, Heel onbeleefde klantenservice, Niet 24/7 beschikbaar, Gebaseerd op Amerikaanse tijd, Langdurig claimproces, Geen garantie op krediet, Krediet niet te gebruiken”

👍 4   👎 9

De retourbeleid van Italiarail biedt de mogelijkheid van een volledige terugbetaling, zelfs bij afwezigheid van een officieel restitutiebeleid. De terugbetaling kan echter lang duren, tot wel 6 maanden, wat voor sommige klanten een nadeel kan zijn. Daarnaast is er geen flexibiliteit bij annulering en kan de klantenservice als onbeleefd worden ervaren. Over het algemeen lijkt het retourbeleid van Italiarail gemengde gevoelens op te roepen bij klanten. (25%)


Over Italiarail

Italiarail is een website die treinkaarten en excursies in Italië, Frankrijk en Duitsland aanbiedt en beheerd wordt door Interrail LLC in Massachusetts, Verenigde Staten. Sinds de oprichting in 2004 is het aanbod aan treinkaarten uitgebreid en bieden zij ook vervoersbewijzen aan voor treinen in andere landen. De site biedt veilige betaalmethodes zoals PayPal en creditcard en heeft een klantenservice die 24/7 bereikbaar is. Klanten kunnen ook toegangskaarten voor bezienswaardigheden bestellen. Italiarail nodigt klanten uit om reviews te plaatsen, zodat anderen kunnen zien hoe de service is ervaren.


Contactgegevens

🌐 www.italiarail.com



Categorieën

Vakantie | Goedkope vakanties