Italiarail

40 reviews uit 1 bron

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 4.4 voor Italiarail komt uit 40 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Italiarail gevonden hebben:

Trustpilot

Ervaringen met Levering Levering

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Italiarail biedt gemak bij het kopen van tickets (80%), maar heeft tekortkomingen in de communicatie en service. Klanten hebben last minute dure tickets moeten kopen (60%), treinreizen werden geannuleerd zonder waarschuwing en zonder restitutie (50%), en er was geen alternatief vervoer geregeld tijdens treinstakingen (40%). Daarnaast waren er vertragingen bij het ontvangen van vouchers (30%) en was er gebrek aan concurrentie/regulering (20%). Hoge vertragingen (10%) en vuile badkamers leidden tot ontevredenheid over de reiservaring. De tijden voor het ontvangen van vouchers na geannuleerde reizen en de lange wachttijden op treinstations voor zitplaatsreserveringen werden ook als problematisch ervaren. Er moet dan ook verbetering worden aangebracht in de communicatie, klantenservice en algemene reiservaring.

“Easier to buy tickets”

“Geen controle over stakingen tijdens reis”

“Geen ander vervoer geregeld tijdens treinstaking”

“Trein geannuleerd zonder waarschuwing”

“Moest last minute duur ticket kopen”

“Gebrek aan concurrentie/regulering”

“geannuleerd en oplichting”

“Slecht op tijd zijn”

“Hoge vertragingen”

“Geannuleerde treinreizen zonder terugbetaling”

👍 3   👎 22

Samengevatte reviews

We gebruiken AI om elke beoordeling om te zetten in een duidelijke en beknopte samenvatting. Deze samenvattingen zijn chronologisch geordend, zodat je gemakkelijk de meest recente meningen en ervaringen van gebruikers kunt lezen. Hieronder vind je deze overzichten, waarmee je snel kunt zien wat andere gebruikers belangrijk vinden.

Nicholas Cardamone - 5 weken geledenTrustpilot 🔗

  • Easier to buy tickets

B. Saidi - 3 maanden geleden

  • Website was handig en overzichtelijk
  • Makkelijk te reserveren en snel antwoord op vragen via e-mail
  • Efficiënte annulerings- en wijzigingsprocessen
  • Snelle terugbetaling bij annulering
  • Uitstekende klantenservice
  • Geen controle over stakingen tijdens reis
  • Plan om opnieuw te boeken in de toekomst

Ferre - 3 maanden geleden

  • Geen ander vervoer geregeld tijdens treinstaking
  • Lang wachten op terugbetaling van ticket

Axelle Pirotte - 3 maanden geleden

  • Trein geannuleerd zonder waarschuwing
  • Moest last minute duur ticket kopen
  • Slechts klein deel vergoeding
  • Onbeschofte klantendienst
  • Oplichterij

Lenaerts - 3 maanden geleden

  • Moeilijk te navigeren website
  • Hoge en verwarrende toeslagen
  • Gebrek aan concurrentie/regulering
  • Valse reviews misleidend

Hajji - 5 maanden geleden

  • geannuleerd en oplichting

L. Herman - 5 maanden geleden

  • Slecht op tijd zijn
  • Hoge vertragingen
  • Frustrerend en teleurstellend
  • Noodzaak tot verbetering

Vermeersch - 6 maanden geleden

  • Geannuleerde treinreizen zonder terugbetaling
  • Moeilijk communiceren met het agentschap
  • Vertraging bij het ontvangen van vouchers
  • Onzekerheid over de echtheid van aangeboden vouchers
  • Gebrek aan duidelijke informatie over het agentschap

Desmet - 6 maanden geleden

  • Onethisch gedrag tijdens COVID-pandemie
  • Geen restitutie bij geannuleerde reis
  • Vage excuses voor gebrek aan restitutie
  • Klanten zouden rekening moeten houden met beleid

Nijs - 7 maanden geleden

  • Tickets werden nooit verzonden zoals beloofd
  • Geen enkel antwoord ontvangen op klachten
  • Onmogelijk om geld terug te krijgen

margaux - 8 maanden geleden

  • lange reistijd en vuile badkamer

Alice - 8 maanden geledenTrustpilot 🔗

  • Worst experience with Italian interrail
  • Invalid tickets despite payment
  • Refused cooperation from conductor
  • Missed destination due to ticket issue
  • Forced to pay additional fee
  • Misunderstood and frustrated

arihanta jain - 9 maanden geledenTrustpilot 🔗

  • Delay of Italian train system

Maria - 10 maanden geledenTrustpilot 🔗

  • Long waiting time at train stations for seat reservations
  • Additional fees for seat reservation transactions
  • Poor communication and lack of response from ItaliaRail help line
  • Inconsistent timetables between Eurail and ItaliaRail

Craig Banfield - 11 maanden geledenTrustpilot 🔗

  • No alternative transport arranged, just left waiting on the platform all day
  • Ticket refund can take up to 6 months

Stuart Campbell - 13 maanden geledenTrustpilot 🔗

  • Train from Florence to Naples took 6 hours for a 3 hour trip.
  • The bathroom was dirty, trash at every table, they ran out of water and food.
  • No attendants, no help, no information.
  • Bad trip!

JohnCRM - 14 maanden geledenTrustpilot 🔗

  • Tickets not received by email
  • No response to complaints
  • Unclear escalation process

Mary - 4 jaren geledenTrustpilot 🔗

  • Delays in receiving vouchers for cancelled trips
  • Lack of clarity on voucher benefits
  • Uncertainty on agency legitimacy
  • Pressure to wait for response due to high workload
  • Misunderstanding agency nature versus official rail company

Otto Hamilton - 5 jaren geledenTrustpilot 🔗

  • Thieving system for lost property
  • Uninterested customer service officer
  • No follow-up procedure for lost items
  • Lack of integrity in handling lost property

Dani Davis - 5 jaren geledenTrustpilot 🔗

  • Aggressive conductors
  • Threatened with arrest
  • Unhelpful response from Italia rail
  • High additional fares and fine