Alle reviews van Joris Rappé

  • Review over: Wijkopenautos

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    RIP OFF bij verkoop GLC

    Rip Off gevoel bij de verkoop van onze GLC 250 4matic: afgerond rekent men 900,-€ voor 100km. Ik had goedkoper geweest om een wagen te huren ! (een premium wagen voor 10 dagen kost geen 700,-€ waar 2855km inbegrepen zijn.)
    START
    Via mijn aanbieden online kreeg ik als lokmiddel een mooie taxatie, bij het vooronderzoek te Drongen werd het bod wat verlaagd (wat binnen mijn verwachting van een commercieel bedrijf lag).
    We konden de wagen pas 9 dagen later indienen maar dat was geen probleem: "De prijs staat vast voor zover je geen schade krijgt aan voertuig, daarbij mag je nog een 500km rijden."
    Fair en blij tot dusver.
    AANLOOP
    Vrij snel kreeg ik bevestiging per mail met instructies voor het opmaken van verkoopfactuur, wat ik zonder uitstel opzond.
    Op afgesproken dag en uur kwam ik mijn wagen inleveren, de werknemer wilde nog een controle en testritje doen, we zagen daar geen graten in en zijzelf hebben de nummerplaten terug opgevezen.
    VERDICT ... RIP OFF
    Bij terugkomst vertelde de man, vrij achteloos: "Voila, de prijs voor jouw wagen is xx,00€." ...
    Eehhh ?!
    Dat is een 900,-€ minder dan afgesproken en door jullie hoofdkantoor aan ons gemaild en waarop mijn factuur gemaakt is...
    Maar de kerel is onverwurmbaar: "Tja mijnheer, je mag de wagen ook terug meenemen, geen probleem, maar je hebt sinds vorig bezoek nog een 1000km gereden en dus brengen we dat in rekening."
    Onmogelijk ! En absoluut niet transparant, zelfs arbitrair want geen mogelijkheid tot overleg.
    Ik rekende bruut mijn ritten uit en komt niet aan 400km.
    Blijkt dat de man naar de kilometerstand van mijn eerste contact via website had gekeken. Als hij corrigeert naar teller bij vorig bezoek zou ik toch een 600km gereden hebben. Dàt zal ik niet tegenspreken.
    Onbetwist is het feit dat ik een 500km mocht rijden, wat betekent dat de 100km extra voor WijKopenAutos 900€ kosten en dat is een dievenprijs (sorry voor mijn woordgebruik) dus onaanvaardbaar als men niet met de rug tegen de muur staat.
    Als dit de bedrijfscultuur is, dan is dat niet de mijne.
    Ook de administratieve afhandeling is louch: ik moet meerder documenten tekenen maar krijg daar geen kopij van ! Na serieus aandringen dan toch wel.
    Ze vragen ook kopij van een bankkaart wat ik weiger, mijn bankgegevens staan op mijn factuur en dat volstaat vind ik. Ze ontfutselen me toch een printscreen van een rekeningnummer waar geen transacties op gebeuren, blijkbaar zouden ze daar de verkoopsom op storten waarbij ze absoluut geen rekening houden met mijn factuur ?! "Mijnheer, dat is hoe wij werken, maar als je wilt mag je vertrekken hoor."
    We handelen af en ik vertrek om niet meer terug te komen.
    Later die namiddag krijg ik al een mailing met felicitaties dat ik nu lid ben van de 3.000.000 tevreden klanten... IK DACHT HET NIET
    ... en of ik kans wil maken om 100,-€ te verdienen door hen aan te raden ... IK BEN ZEKER DAT IK HET TEGENDEEL ZAL DOEN.