Alle reviews van Marco Verbaaten

  • Review over: TravelBird

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Marocco

    Eigenlijk was de reis erg leuk, behalve dat het op het einde pure stress was.

    De lokale partner van Travelbird, die ons van het hotel naar de luchthaven van Marrakech zou brengen, was ons gewoon vergeten.

    Ondanks herhaalde telefoontjes gebeurde er niets. Pas na de derde oproep werd een auto gestuurd (1 1/2 uur voor vertrek). De bestuurder beging vervolgens een verkeersovertreding op een rotonde en werd prompt tegengehouden door een politieagent. Bestuurder en politieagent kwamen vervolgens met elkaar in botsing, wat leidde tot verdere vertragingen. Eindelijk, een uur voor vertrek, kwamen we aan op het vliegveld en moesten we eerst door de ingangscontrole. Om 10:10 (vertrek is 11:00) waren we bij de Lufthansa bagage check-in. De LH-klerk vertelde ons toen dat de vlucht check-in gesloten was en de bagage niet accepteerde.

    Na enorme druk nam hij de bagage 10 minuten later aan. 40 minuten voor vertrek moesten we door de daadwerkelijke veiligheidscontrole en de Marokkaanse douane. We zijn erin geslaagd om 10 minuten voor vertrek bij de gate te zijn om te horen dat de vlucht 1 1/2 uur te laat was.

    Dit was nu een geluk voor Travelbird en voor ons anders zouden we waarschijnlijk nog een nacht in Marokko moeten doorbrengen. Inmiddels hebben we vernomen dat je minimaal 2 uur van te voren op de luchthaven van Marokko moet zijn om de vele bedieningen etc onder de knie te krijgen.

    De communicatie tussen de lokale partner en ons had eerder niet gewerkt, omdat de geboekte stadsgids zonder kennisgeving kwam opdagen en we het hotel gelukkig nog niet hadden verlaten.

    Dit hebben wij per e-mail met Travelbird gecommuniceerd. We kregen toen € 35 compensatie aangeboden, wat een grap is, afgemeten aan de stress die we hadden. We hebben Travelbird toen gevraagd om de € 35 aan de lokale partner te geven zodat hij stickers kan printen voor de chauffeurs met het opschrift "Vergeet niet om de gasten op te halen".

    Last but not least kwamen we erachter dat het telefoongesprek met Travelbird in Duitsland geld kost. Het Travelbird-contactnummer, 032211001160, is niet gratis. We betaalden voor de 3 minuten één euro. Stel je voor dat je 10 minuten in de wacht staat en dan nog 5 minuten met het personeel van Travelbird praat, allemaal op kosten van de klant. Dit staat niet vermeld door Travelbird op hun website dat er kosten verbonden zijn aan dit telefoonnummer.

    Deze communicatieproblemen met de lokale partner zijn niet nieuw, zie recensie door Franziska Ar, 14 november 2017.

    Ik zou in de toekomst liever wat meer betalen en dan een reisorganisatie hebben die een betrouwbare partner heeft en me niet oplichten als ik de reisorganisatie bel.