Alle reviews van Philippe De Bruycker

  • Review over: Leen Bakker

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Salon DEAN 3 RELAX

    Op 26 april 2022 had ik een bestelling geplaatst in het filiaal 7041 te Brugge en werd er afgesproken dat mijn VOLLEDIGE bestelling op 27 juni 2022 ging geleverd worden. Op de dag van de levering bleek echter dat mijn bestelde salon ter waarde van 1401,65 euro niet bij de levering zat. Ik vind het frappant dat ik daarvan niet vooraf op de hoogte werd gesteld. Dezelfde dag nog heb ik gebeld naar het filiaal en na wat rondbellen zijn ze te weten gekomen dat mijn bestelde salon niet in stock was op dat moment. Ik heb ook niks van geruststelling gekregen wanneer mijn bestelde salon daadwerkelijk in mijn bezit ging hebben.
    Op woensdag 29 juni heb ik een aangetekende brief verstuurd naar het filiaal te Brugge, want op de site van Leen Bakker is er natuurlijk ging adres te vinden.
    Daarin heb ik jullie 2 weken de tijd gegeven om een alternatief aan te bieden of mijn betaalde bedrag terug te storten.
    Voor de zekerheid had ik zelfs een kopij van de aangetekende zending persoonlijk overhandigd in het filiaal en in mijn bijzijn is die zelfs gescand en doorgemaild naar de klantendienst.
    Zelfs dan komt er geen reactie.
    Op vrijdag 01 juli 2022 heb ik dan uiteindelijk een klacht naar de klantendienst gestuurd met de vraag om mijn bestelde salon per direct te annuleren en het bedrag van 1401,65 euro terug te storten. Mijn vertrouwen in Leen Bakker is volledig weg. In bijlage had ik nogmaals mijn aangetekend schrijven van 29 juni 2022 toegevoegd.
    Nog steeds word er niet gereageerd. Op dinsdag 05 juli 2022 werd ik uiteindelijk telefonisch gecontacteerd door de filiaalverantwoordelijke van de winkel in Brugge om eens te polsen of ik ondertussen nog iets gehoord had.
    Toen ik zei dat ik de bewuste salon ondertussen geannuleerd had en mijn geld terug wou omdat het vertrouwen geschonden is, stelde ze voor om de nodige gegevens die nodig zijn voor de terugbetaling naar haar door te mailen. Zij ging er voor zorgen dat de afhandeling op die manier vlotter zou verlopen.
    Ondertussen zijn we half juli en is er nog steeds niks ondernomen. GEEN ANTWOORD, GEEN GELD TERUGGESTORT, TOTAAL NIKS!
    ZELFS GEEN EXCUSES!!
    Ondertussen zit ik al sinds 27 juni zonder salon en heb ik uit noodzaak een alternatief moeten zoeken en behelp ik me nu met een tuinset die nu binnen staat.
    Het spreekt voor zich dat dit niet aangenaam zitten is om een hele avond in te moeten zitten. Rugklachten zijn dan ook het logische gevolg.
    Bedankt Leen Bakker om de klant op te zadelen met de miserie terwijl jullie doen alsof jullie neus bloeden.
    Het menselijke aspect is bij jullie ver te zoeken en de dienst na verkoop laat te wensen over.


  • Review over: Leen Bakker

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Bank Tom

    In Februari 2022 hebben wij een bank besteld bij Leen Bakker. Deze zou 5 Mei 2022 bezorgd worden. De bank werd niet bezorgd. Nul communicatie van het bezorgbedrijf OF Leen Bakker hierover, wij mochten zelf contact opnemen. Het is nu 15 Juni 2022, 5 weken na de bezorgdatum, en we hebben van Leen Bakker nog altijd niks gehoord: geen reden voor het niet leveren en geen informatie over een nieuwe bezorgdatum of terugstorting van het geld. Ook niet na onze vele pogingen om Leen Bakker in beweging te krijgen via de telefonische klantenservice (5+ keer), social media en een mail met een uiterlijke datum voor actie van hun kant. Keer op keer horen we dat 'een andere afdeling' iets gaat doen. Na 5 weken hebben ze nog NIKS voor ons gedaan. Op dit moment heeft Leen Bakker ons dus gewoon bedrogen. Ze pakken je geld maar leveren niet. Waardeloos bedrijf met waardeloze klantenservice. Ze hebben het laatste van ons nog niet gehoord hierover.

    Ik zit precies in dezelfde situatie.
    Bestelling in de winkel doorgegeven op 26 en 27 april 2022.
    Alles netjes en op tijd betaald voor dat ze gingen leveren.
    De garantie gekregen dat ze alles op de gevraagde datum (27 juni 2022) zouden leveren.
    Bij de levering tot de vaststelling komen dat mijn salon niet meegeleverd is en dat zonder de klant vooraf op de hoogte te brengen.
    Dezelfde dag nog gebeld naar het filiaal waar ik besteld had en krijg ik te horen dat mijn bestelde salon niet meer in stock is zonder dat er een alternatief of nieuwe leveringsdatum voorgesteld wordt.
    Ik ging zogezegd nog een mail krijgen van Leenbakker, maar tot op heden zonder gevolg.


  • Review over: Meubis

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    slaapkamer gekocht op 17 jan 2021

    Ik moet de mensen die een reactie hebben geschreven in negatieve zin hun gelijk geven. Ik heb op 17 jan 2021 een volledige slaapkamer gekocht leverings termein week 14. Niet dus het werd telkens uitgesteld naar week 15,week 23,week 25,week 33 ennu ineens week 35 zonder dat iemand jou een bericht stuurt. Bedankt om ons als klant in de kou laten staan. Moet al maanden op de grond slapen en mijn vrouw op een veldbed. Daar geven ze geen moer om.
    ben 62 jaar hoe halen ze het in hun hoofd om het af te schuiven als overmacht. Dank jullie wel.

    Mocht je interesse hebben, ik ben bezig met een rechtzaak en zoek mensen die ook door Meubis zijn opgelicht.

    Zoals velen hier net hetzelfde probleem. Ik heb via de verzekering van de mastercard mijn geld teruggekregen, misschien een oplossing? Neem dan contact op met je bank, het is een beetje administratie, maar zeker niet te moeilijk.

    nog geen matras of salontafels ontvangen.

    @ Mow
    Ik ben ook opgelicht en heb interesse.


  • Review over: Meubis

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    6 eetkamerstoelen

    Ik heb 500 euro betaald voor stoelen die ik nooit ontvangen heb. Telefonisch en per mail zijn ze niet bereikbaar en dus je bent gewoon de lul. Pure diefstal is het, en het gaat niet om de minste bedragen. Ik lees mensen die voor duizenden euro's zijn opgelicht. Tijd om deze zaak eens serieus aan te pakken. Ik ben met mijn advocaat bezig om een dossier op te bouwen, zaken zoals negeren, niet terug mailen telefonisch onbereikbaar wordt allemaal meegenomen. Iedereen die zich wil aansluiten kan mij mailen.

    Bezig met een rechtzaak tegen deze oplichters. Ik zoek zoveel mogelijk ervaringen, indien mogelijk stuur me je verhaal per mail.

    Ik heb net als u en velen hetzelfde probleem. Niet- levering en geen terugbetaling buiten standaardantwoord. Gelukkig heb ik met mastercard betaald en via deze weg heb ik mijn geld terug. Ik vermoed dat mastercard dit geld zal terugvorderen? Misschien een oplossing?

    Ook misschien interessant om te vermelden dat ze vermoedelijk valse reviews op trustpilot geven (alle Engelse namen geven goeie reviews, ik denk niet dat iemand uit Illinois Vlaamse meubelen gaat kopen :-) )

    Ook nog fijn om te weten, ik had meubis nog eventjes laten weten dat bestelling noch terugstorting naar mij nog nodig waren. Uiteraard stond ik nu net op de lijst van terugbetaling :-) Wel 2 weken na ingebrekestelling. En nog steeds levertermijn van 3 à 4 weken op de website van het goed dat ik wou hebben. Bij andere meubelbedrijven zoals bv. leenbakker niet meer te verkrijgen.

    Wij zijn ook het slachtoffer geworden van Meubis.
    Nu hebben wij contact gemaakt met de uitbater en hij ging ons het volledige bedrag van onze boxspring terugbetalen (terwijl dit normaal gezien niet meer mogelijk was), maar het salon wilde ze alsnog leveren op 7/08/2021. Wij gaan nog even afwachten wat het resultaat hiervan gaat zijn, anders springen wij met veel plezier in het rechtzaak verhaal. I’ll keep you posted.

    Ook hele slechte ervaring beloftes, uitstellen van levering keer op keer, geen fatsoenlijk contact mee te maken, zonder enig overleg steeds weer uitstellen, nu weer iets nieuws..ze storten mijn geld terug, tuurlijk een week later nog niks ontvangen, gemailt, over 14 dagen krijg ik het
    Geen corona smoesjes meer maar gewoon leugens!

    Ik wacht en wacht en steeds wordt de levering van het tv meubel uitgesteld. Contact is alleen via onpersoonlijke SMS mogelijk. Dus... Waardeloze firma en vooralsnog niks ontvangen. Wel aanbetaald... Ik heb gevraagd de order dan maar te cancellen, maar dat is niet mogelijk. Dus je zit er mooi aan vast.

    Ook hier eenzelfde verhaal. Een bureau besteld, en betaald. Een dag erna zaken we dat de levering 5 weken was ipv 1 week. Dus direct verzocht om te stoppen. Dat kon niet meer, en nu 5 maanden verder en nog steeds niets. Wij doen graag mee aan de rechtzaak.

    Dankje voor jullie reacties is erg waardevol voor de zaak. Ik laat het er niet bij zitten in elk geval. Wellicht kunnen we samen meer dan alleen. @joke ik had helaas niet met mastercard betaald dus dat is geen optie. @jonathan ben ook wel benieuwd of jij nog wat gehoord hebt?

    Ik heb gisteren officieel aangifte gedaan. Als ik meer weet laat ik het hier weten.

    Diverse mails, zonder enige oplossing.

    Begin dit jaar kleerkast besteld. Ging geleverd worden in juni, dan in week van 13 september. Dan ging ze geleverd worden op 2 oktober. Ging bevestiging krijgen. JE RAAD HET AL, GEEN BEVESTIGING GEEN LEVERING, GEEN ANTWOORD OP MEERDERE SMSEN. GELD AANNEMEN ZIJN ZE GOED IN, ZICH AAN HUN WOORD HOUDEN DAT IS WAT ANDERS. ALS IK DEZE WEEK MIJN KAST NIET HEB DAN EIS IK MIJN GELD TERUG !!!! TELEFONISCH NIET BEREIKBAAR, DAT KAN IK GELOVEN MET AL DIE NIET NAGEKOMEN BELOFTES VAN HUN. Mag ik ook 5 maanden wachten om de rest van mijn bestelling te betalen ? Mag ik ook niet reageren als ze daarna achter hun geld vragen, dacht het niet. RESTEREND BEDRAG MOET AAN DE CHAUFFEUR BETAALD WORDEN. DAARVOOR MOET ER NATUURLIJK WEL EERST GELEVERD WORDEN !!!!

    @ Merike, ik wil me aansluiten


  • Review over: Meubis

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    hoeksalon en allerhande meubilair van Kora

    Op 22/07/2021 mijn bestelling geplaatst voor een totaalbedrag van 1341,75 euro waarvan de helft als voorschot betaald. Tijdens de bestelling heb ik duidelijk als opmerking vermeld dat ik op de 2de etage woon en dat er een verhuislift nodig is. Tot zover geen probleem zou men denken, maar ondertussen de ene tekortkoming na de andere ondervonden.
    1ste geval: op 30/08/2021 ontvang ik een mail dat ze de meubelen zouden leveren op 04/09/2021. Toen ik de verbodsborden wou aanvragen bij de gemeente (de verhuislift in gedachten), kreeg ik de melding dat die minstens 7 werkdagen op voorhand moest aanvragen. Dus kon die levering onmogelijk doorgaan. Heb via mail dan ook vriendelijk gevraagd om bij een nieuwe leveringsdatum daar rekening mee te houden.
    Als antwoord kreeg ik dat het geen probleem was en dat ze het zo gingen doorgeven.
    2de geval: Op 05/09/2021 krijg ik opnieuw een mail met een nieuwe leveringsdatum. En wat blijkt? Leveringsdatum voorzien op 08/09/2021!
    Terug hetzelfde probleem dus!
    Dan vraag ik mij af wat ze met mijn vorige mail gedaan hadden.
    Gingen ze dat niet zo doorgeven dat er minstens 7 werkdagen moeten tussen zitten?
    Uit frustratie heb ik dan een boze mail gestuurd en het voorstel gedaan om mijn bestelling te annuleren en mijn betaalde voorschot terug te betalen gezien ze zich toch niet kunnen schikken naar wat ik gevraagd had.
    Diezelfde dag nog werd ik telefonisch gecontacteerd door één of andere medewerkster om duidelijkheid te scheppen.
    Mevrouw begreep niet zo goed waarom ik van die borden moest aanvragen aangezien ze met een kleine wagen gingen leveren. Toen ik begon over die verhuislift viel mevrouw als het ware uit de lucht.
    Dan is er een alarmbelletje beginnen rinkelen bij mij en besloot ik eens op de site van meubis mijn bestelling nog eens te overlopen.
    Daar zag ik dat ze gingen leveren op de gelijkvloers. Totaal niet wat ik tijdens mijn bestelling vermeld had!
    Toen werd er telefonisch een nieuwe datum vastgelegd. Die zou in principe vandaag (18/09/2021) plaatsvinden. Ik ging dan juist nog een mailtje ontvangen van het tijdstip wanneer ze gingen langskomen.
    3de geval: Vandaag zijn we de 18de september (in principe de dag van de levering). De borden zijn geplaatst zodat er voldoende plaats is om te leveren. De beloofde mail van het tijdstip heb ik nooit ontvangen, dus zit ik al sedert deze morgen 07u te wachten.
    Hoe later het wordt vandaag, hoe meer ik begin te denken dat ze hun kat zullen sturen.
    Als ik tegen deze avond niemand gezien heb zal ik mijn bestelling annuleren en mijn betaalde voorschot terug eisen wegens ernstige tekortkomingen van Meubis.
    Ik stel ze nu al in gebreke!!!!!
    De service en levering is voor mij een dikke 0

    Goedemiddag Philippe.

    Alle goederen zijn reeds aangekomen enige tijd geleden en de levering is tot 2x toe aangemeld en er werd niet op geantwoord dat dit lukte. Zoals er duidelijk in de mail staat moet er geantwoord worden anders worden er geen goederen geladen. We kunnen het niet maken voor onze logistiek en voor andere klanten dat we met volle vrachtwagens rondrijden als er niemand thuis is natuurlijk.

    Alle goederen zijn hier dus al tijdig binnen en zou kunnen geleverd worden indien er geantwoord zou zijn, wat niet het geval was.

    We zullen dus contact opnemen voor een nieuwe levering.

    Bullshit!
    Als je mijn klachten goed leest zal je wel zien waar het fout is gegaan. Jullie moeten de rollen nu niet omkeren.
    Zelfs de levering is niet correct verlopen!
    Verkeerd artikel geleverd in tegenstelling van wat ik besteld heb.
    Jullie zijn een stelletje amateurs en bedriegers!

    jullie hebben verdomme nog chance dat ik de bewijzen van het emailverkeer niet kan plaatsen zodat ik kan aantonen dat uw reactie zever in pakjes is