ErvaringenSite

    Ervaringen Belvilla

    Is het Belvilla, of toch ‘Belviela’? De reclames zijn inmiddels overal in België bekend, maar geldt dat ook voor het bedrijf? Zoals de naam al weergeeft, verhuurt Belvilla prachtige vakantiehuizen en bungalows, maar voordat je zo’n luxe vakantie boekt, wil je natuurlijk weten met welke partij je in zee gaat. Zijn de villa’s echt zo belle? Bieden ze waar voor hun geld? Ga je hier de beste vakantie van je leven beleven? En, is het nu Belvilla, of toch ‘Belviela’?

    Over Belvilla

    Een ‘uniek vakantiehuis in een ideale omgeving voor een aantrekkelijke prijs’, wie wil dat nou niet? En dat is precies wat Belvilla aan haar reizigers belooft. Het bedrijf is wellicht ouder dan je denkt: het gaat terug tot 1980 en inmiddels is Belvilla marktleider in de Benelux. Ze bieden dan ook een grote variëteit aan verblijven aan, in totaal ruim 20.000 vakantiehuizen: villa’s op een landgoed, boerenhuizen, chalets voor wintersportvakanties, luxe bungalows, vakantiehuizen met of zonder privézwembad, bungalowparken en lastminutes. Ook de locaties zijn legio en gelegen in maar liefst twintig Europese landen, van nostalgische boerenhuizen in Italië tot vakantiehuizen in Zweden en Groot-Brittannië, of dichter bij huis in België, België of Duitsland.


    Seasonal vakantie inspiratie van belvilla!

    Diensten van Belvilla

    Via telefoon of website zoek en boek je een vakantiehuis of winterchalet, kies nog even of je liever bij zee of in de bergen zit en hoe ver weg van de dichtstbijzijnde golfbaan of piste en away you go! Belvilla is een belangrijke tussenpartij tussen jou en tal van accommodaties, verspreid over heel Europa. Niet alleen aan de Middellandse Zee zoals Griekenland, Italië, Spanje en Turkije, maar ook in skioorden als Oostenrijk en Zwitserland en meer naar het oosten, zoals Hongarije, Tsjechië en Kroatië. Jaarlijks maken ruim 550.000 gasten gebruik van de diensten van Belvilla. Hun lidmaatschap aan verschillende organisaties bieden boekers de nodige zekerheden: de ANVR, Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), Thuiswinkel en de Europese holding @Leisure. Een ervaren team aan medewerkers moet ervoor zorgen dat het gebruiksgemak bij het zoek- en boekproces altijd optimaal is. Daarnaast is er een Customer Contact Center dat zeven dagen per week, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat geopend is. Hier kan je terecht met vragen, voor advies en voor het maken van boekingen of het afsluiten van verzekeringen. Ook als je eenmaal geboekt hebt, word je niet vergeten. Wanneer er een noodgeval is, is Belvilla 24 uur per dag bereikbaar via een speciale SOS-lijn.

    Klachten van Belvilla

    Belvilla doet er alles aan om eventuele klachten te vermijden. Zo werken ze volgens ‘de Zekerheden van Belvilla’, een lijst met zes punten dat onder andere garandeert dat de huizen regelmatig gecontroleerd worden, er intensief contact is met de huiseigenaren, er eerlijke informatie wordt verstrekt en dat er veel mogelijkheden zijn om Belvilla te bereiken, zowel met simpele vragen of klachten als bij noodgevallen. Contact kan worden opgenomen via een speciaal contactformulier op de website (24/7), via email (binnen 48 uur een reactie) of via verschillende telefoonnummers (met ruime openingstijden op de gewone lijn, of 24 uur per dag op de noodlijn).

    Heb je zelf andere, of juist dezelfde ervaringen met Belvilla? Deel nu jouw mening en help zo anderen een goede keuze te maken voor een topvakantie, al dan niet in een Belvilla!

    Frankrijk, italia of ibiza of wintersport chalet? Belvilla bied overal vakantiehuizen aan. Maar voordat u een reis boekt, lees eerst de ervaringen over belvilla hier

    Belvilla
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (19)

    5.4
    42% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.2
    Service
    rating
    4.8
    Prijs
    rating
    5.2
    Leveren
    rating
    5.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel België zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Toch nog goed gekomen

    Ik had met een paar vrienden een huisje gehuurd in Italie. Hartstikke leuk huisje en we waren er erg blij mee. Top vakantie gehad en veel zon dus niets over te klagen. Wat we wel vreemd vonden was dat er geen voorinspectie was van alle gebreken. Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat we niet veel hebben kunnen ontdekken. Een domper op de vakantie was dat bij de eindinspectie deze mevrouw vond dat we krassen hadden gemaakt in de tafel. Daardoor is een deel van onze borg ingehouden. Dat vonden wij uiterst vreemd want hoe kon deze mevrouw nu weten of de (gerbuiks)krassen er wel of niet inzaten? Wij voelden ons echt belazerd. We hebben onder protest betaald (ja, kan het geld niet uit haar handen grissen) en het daar bij gelaten in Italie. Teruggekomen in België hebben we het verhaal uitgelegd aan belvilla en hoe belachelijk we het vonden dat borg zomaar, zonder opgave van rede, ingehouden kon worden. Afgezien het feit dat belvilla niet verantwoordelijk was voor de afhandeling van borg (dit is namelijk tussen de verhuurder en de eigenaar) hebben we toch 50% uit coulance teruggekregen van belvilla zelf. Daar zijn we erg blij om en willen daarom belvilla aanraden bij iedereen!

    Door: Luuk Snapen25-06-2015
    Jurgen13-07-2020

    bestemming: België / Hotton, reisperiode: juli 2020 Hadden een reis geboekt in een bungalow met 3 slaapkamers twv plusminus 550 euro. Ter plaatse bleken die helemaal niet te bestaan en kregen we een aftandse bungalow met 1 slaapkamer voor 4 personen en 2 grote honden. Gebeld naar de sos centrale van belvilla en daar kregen we als antwoord dat we onze plan moesten trekken. Genoodzaakt omdat de bungalow te klein was zijn we terug naar huis gereden. We hadden een all risk verzekering maar men heeft ons al laten weten dat men niks terugbetaald. We werken in een bedrijf met 25000 werknemers en daar is het beter georganiseerder dan belvilla. Belvilla mag er zeker van zijn dat er in elk van onze bedrijfsafdelingen een waarschuwing hangt dat er via hun een groot risico is dat je je geld verliest.

    Jurgen13-07-2020

    bestemming: België / Hotton, reisperiode: juli 2020 Hadden een reis geboekt in een bungalow met 3 slaapkamers twv plusminus 550 euro. Ter plaatse bleken die helemaal niet te bestaan en kregen we een aftandse bungalow met 1 slaapkamer voor 4 personen en 2 grote honden. Gebeld naar de sos centrale van belvilla en daar kregen we als antwoord dat we onze plan moesten trekken. Genoodzaakt omdat de bungalow te klein was zijn we terug naar huis gereden. We hadden een all risk verzekering maar men heeft ons al laten weten dat men niks terugbetaald. We werken in een bedrijf met 25000 werknemers en daar is het beter georganiseerder dan belvilla. Belvilla mag er zeker van zijn dat er in elk van onze bedrijfsafdelingen een waarschuwing hangt dat er via hun een groot risico is dat je je geld verliest.

    Inez Van Loock12-08-2020

    Wij hadden een huis geboekt bij Belvilla in Bruinisse Nederland voor de periode van 11 tot en met 18 juli 2020 voor 9 personen (grootouders, ouders en volwassen kinderen). De prijs (2.700 EUR + kosten, zijnde samen 3.200 EUR werd volledig betaald vooraf betaald). In de week voorafgaand 11 juli 2020 was er een grotere verspreiding van het Coronavirus. Er werd afgeraden om met grootouders en zeker in groep op vakantie te gaan. Ik wenste de reservatie te verplaatsen naar een latere tijdstip maar dit was enkel mogelijk mits betaling van meer dan 75% van de reeds betaalde prijs. Meermaals heb ik mails verzonden, waarop niet werd geantwoord alsook getracht telefonisch contact te hebben, zonder succes. Ik kreeg enkel personen aan de lijn die mij beloofde dat ik zou worden teruggebeld, hetgeen niet gebeurde!!! De klantvriendelijkheid, organisatie, bereikbaarheid is eer ramp. Het enige dat Belvilla kan, is geld innen. Dit is puur bedrog. Eén goede raad: BOEK NIET BIJ BELVILLA,!!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Net als in de reclame

    Volgens mij hadden wij dat huisje in de reclame, die met dat zwembad en dat de een dan in het water ligt BELVILLA ligt te roepen naar de ander. SUPERmooi daar in ieder geval, prachtige uitzichten en het huisje was ruim en zeer schoon. En het voelt toch veel unieker dan naar een flathotel in een drukke stad.

    Door: Christientje29-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Prima aanbieder

    2 weken in villa met zwembad in spanje gehuurd in Mei. De bemiddeling verliep prima. De huisbeheerder was zeer aardig, hielp ons met alles en het huis was een zeer goede staat. We hebben genoten. En niet echt duur ofzo. Prima te doen met 6 mensen de huur verdelen. Aanrader!

    Door: S. Hesseling15-07-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Ervaringen met Belvilla

    - Boeken ging goed, gemakkelijk online.
    - Het huisje kon wel beter schoongemaakt worden, we vonden zelfs een schoen van de vorige gast. Niet dat het heel vies was, hoor, maar het kon gewoon beter.
    - Prachtige omgeving, echt ideaal om veel te wandelen.

    Door: Lydia28-05-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    huur vakantiehuis Frankrijk

    We hadden een mooi huisje gehuurd in Dordogne.
    Bestellen verliep vlot.
    Daar aangekomen, was de ligging wel subliem. Er was niet erg grondig gekuist toen we aankwamen. Bleek dat we daar 200 eur cash moesten betalen voor waarborg, terwijl dat nergens vermeld werd bij het reserveren. Bij het verlaten hebben we het zelf gekuist. De waarborg zou op mijn rekening gestort worden. Dat geld hebben we nooit meer gezien. Bij Belvilla krijg ik geen antwoord en bij de eigenaars van het vakantiehuis ook niet. :-(

    Door: Wim Adriaenssens11-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Huis 12p

    Wij hadden een huisje gehuurd voor 8 volwassenen en 4 kinderen.
    Er moest 900euro betaald worden voor 18 september, wat ik ook gedaan had.
    Maar het huisje bleek verhuurd aan andere gasten?
    Hoe ben ik dit te weten gekomen door zelf contact op te nemen met Belvilla, aangezien ik geen bevestiging ontvangen had van mijn betaling.
    Het geld zou ik terugkrijgen tot 3 maanden na contactering of ik kon een ander huisje boeken? Ik hoop mijn betaling te ontvangen, anders neem ik gerechtelijke stappen!

    Door: Melissa30-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Prachtig huisje met zwembad

    Het huisje was prachtig en ook erg schoon, zelfs het zwembad.
    prachtig uitzicht.

    Maar niet heel veel te beleven in de buurt, dus we hebben vooral bij het zwembad gelegen de vakantie. ook wel weer eens rustig.

    Door: F. Smit09-11-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Leuk huisje

    Weekendje weggeweest met vriendinnen naar Volendam, hebben hier geboekt omdat de prijs erg aantrekkelijk was. Prima huisje en leuk weekend gehad. Aanrader!

    Door: Lindsy Amerongen25-06-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Bellissimo

    zeer schoon huisje gehuurd in Italië!
    Bellissimo zeggen we dan!

    Door: Marcel01-12-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Belvilla

    Volgens mij is het BelvIElla! :p

    Door: Ikje07-10-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Vakantiehuis

    We gingen met een grote groep op weekend naar een vakantiehuisje dat we via belvilla hadden gereserveerd, dat weekend zou 9 en 10 mei 2020 zijn, in het midden van de lockdown.
    In maart moesten we onze 2e betaling doen, aangezien het toen nog heel onduidelijk was of we op weekend zouden kunnen gaan, wouden we daar mee wachten.
    Uiteindelijk mochten we dus niet op weekend. Belvilla was heel moeilijk bereikbaar, wat heel logisch is in deze hectische periode. Toen ik ze de eerste maal, na een uur aan de wachtlijn hangen, aan de lijn had, dan kwam het er op neer dat ze niet wouden omboeken. Ook al had ik al met de eigenaar van het huisje contact gehad dat dit mocht. Ook wouden ze ons geld niet teruggeven, aangezien we niet tijdig hadden betaald (in maart dus). Ze ging dan iemand contacteren van een andere dienst, ik werd terug in de wacht gezet en plots werd de verbinding verbroken.
    Ik heb dan enkele dagen gewacht om opnieuw te bellen, want zo lang in de wachtlijn hangen, is niet gemakkelijk te combineren met werk. Opnieuw gebeld (weer een uur wachten) en ik had iemand veel begripvoller aan de lijn en die luisterde goed en ging dan naar de eigenaar van het huisje bellen. Ik werd terug in de wacht gezet en ze kwam terug aan de lijn en ze zei dat de eigenaar enkel wou verplaatsen naar een datum in 2020 en niet in 2021. Dus ze zei dat we het nog eens moesten bekijken wat we wouden doen en dan terug contact opnemen. We hebben dan direct zelf naar de eigenaar gebeld, hij nam niet op en belde 15 minuten later terug. Hij vertelde dat hij geen telefoon had gekregen van Belvilla en dat we zeker in 2021 konden komen. Hij ging alles regelen met Belvilla en het zou in orde komen.
    Dat we lang aan de lijn moeten wachten en dat alles niet evident is in tijden van corona dat kan ik begrijpen, maar dat ik bij het eerste telefoontje even moet wachten omdat ze iemand moeten spreken en dat dan de verbindingen verbroken wordt, vind ik echt niet oké. Ik dacht eerst dat het een foutje was en vond het toen wel jammer dat ze niet zelf terugbelden, want ik zelf zou ik dan weer meer dan een uur moeten wachten om iemand aan de lijn te krijgen. Bij het tweede telefoontje werd wel duidelijk dat het niet per ongeluk was. Ze hebben gewoon gedaan alsof ze naar de eigenaar belden en hebben dan gelogen. Daar kan ik écht niet bij. Dit is nooit oké, tijden van crisis of niet. Daarom zal ik dus nooit meer iets boeken bij belvilla.

    Door: Delphine Van de Velde14-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Huur vakantiewoning voor fietsweekend in Eifel

    Voor ons is het Helvilla ipv Belvilla. We hadden een verblijf geboekt in de Eifel. Een jaar geleden al deden we een aanbetaling van 500 euro. Recent misten we echter de deadline voor de restbetaling. Wat doet Belvilla: zij sturen op 6 dagen tijd 3 aanmaningen. ze laten dus niet de wettelijke termijn van 14 dagen ter betaling zoals nochtans in hun eigen boekingsvoorwaarden staat beschreven. Probleem is dat deze mails owv de bijlagen in onze spam terecht kwamen. Op de 7de dag na deadline kregen we een mail zonder bijlagen, die dus wel in de inbox zat met de melding dat zij dit doodleuk geannuleerd hadden met annuleringskosten tbv 600 euro. Ze hadden het ook al verder verhuurd. Via telefoon of mail zijn ze compleet onbereikbaar. Enkel voor nieuwe boekingen kan je heel makkelijk via de chat hun sales-team bereiken, maar zij weten uiteraard niets over bestaande boekingen of annuleringen. Het lijkt dus sinds corona een heel bewuste strategie om mensen geld afhandig te maken. Zeer moreel verwerpelijk als strategie en bovendien onwettig. Stel je voor dat na een week na vervaldatum factuur er een deurwaarder voor uw deur staat. Dit schendt alle aanmaningsregels. We zijn ons verblijf kwijt en een heel deel van ons geld. Nooit meer Belvilla. Ongehoorde maffia-praktijken.

    Door: Sven Meermans03-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Vakantie woning

    - niet bereikbaar voor info
    - niet bereikbaar voor annulering
    - wachten zo lang met antwoorden op een annulering dat deze 'te laat' is volgens hun
    - zelfs na contact en goedkeuring van de eigenaar willen ze ons verblijf niet annuleren
    - geen navolging van de Corona regels omtrent annuleren
    - antwoorden 1 keer en dan weer enkele dagen niet

    Door: Lies Tambeur03-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Villa

    Zeer slechte ervaring. Nog nooit zo een onbekwame klantenservice meegemaakt. Onbeantwoorde telefoon, mails worden enkel met computergestuurde mailtjes beantwoord, wacht al weken op de terugbetaling.

    Door: Gerda quaghebeur01-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Huisje in Nl met vertrek begin mei

    Belvilla is enorm goed in het verwerken van nieuwe boekingen.
    En daar stopt het dan ook !
    Tijdens de corona crisis leer je ze pas echt goed kennen.
    Ze hebben zich verrijkt op kap van nagenoeg elke consument. Het internet staat bol van de negatieve recensies.
    Toekomstige klanten: hou aub in het achterhoofd dat ze je letterlijk in de koude laten staan als er een probleem is.
    - De belofte om de klant te contacteren vóór het geplande vertrek met een oplossing voor de geannuleerde reis: gebeurt niet
    - Wel word je overspoeld door herinneringsmails om het restsaldo te betalen (gelukkig deed ik dit niet)
    - Brave klanten betaalden dit wel en krijgen vervolgens zelf de annulatie van Belvilla --> geld kwijt!
    - Enkele klanten kregen een voucher voor een nieuwe boeking. Uit wat ik uit de recensies lees, zijn de vouchers meestal niet te gebruiken
    - Klantendienst is telefonisch niet te bereiken of je moet uren geduld uitoefenen of Belvilla gooit zelf de hoorn op de haak
    - Ze zijn kampioen in het uitsturen van geautomatiseerde e-mails met verwijzing naar hun website, als reactie op je e-mails. Een echte oplossing aanbieden: NO WAY!
    - Annulatiekosten / omboekingskosten --> allemaal torenhoog.
    Ik vraag me af of er ondertussen al 5 % van de gedupeerden effectief geholpen is.
    Kent iemand een organisatie die alle klanten bundelt en verwerkt, graag info.
    Chantal Claes

    Door: Chantal Claes07-07-2020
    Chantal Claes15-07-2020

    Het is goedgekomen! Aanbetaling werd teruggestort. Dank u Belvilla! Goed nieuws mag ook gedeeld worden.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Belvilla: schandalige service

    Vakantie geannuleerd omwille van Corona, Belvilla zou een voucher geven ter waarde van wat ik betaald had (+€50), dit komt niet in orde. Belvilla is telefonisch NIET bereikbaar en er wordt NIET geantwoord op mails (ondertussen na twee maanden met de nodige reminders).

    Door: Wim Ost04-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    1ELL2QU1

    gelieve mij te contacteren om onze reis te kunnen betalen! dit moet vandaag gebeuren en wij verwachten onze voorschot terug en geen extra kosten aangerekend te krijgen van jullie. shame on u om mensen zo in de kou te laten staan!

    Door: lian hellings05-06-2020
    Cindy Bruylants05-06-2020

    Ondanks erg veel pogingen (4 mails, onnoemelijk veel pogingen om te telefoneren, waarbij 1 maar effectief contact na meer dan 75 minuten wachtmuziek) om in contact te komen met jullie omwille van een foute aanrekening is onze boeking nu verlopen. Schandalige klantenservice!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Vakantiehuis

    Duur én klantonvriendelijk! Op geen enkel moment was ik een slechte betaler of gaf ik aan te willen annuleren, mijn tweede betaling kwam echter pas 4 dagen later op hun !Zwitserse! rekening. De tijd om mij op te bellen vonden ze niet. Wel om me te annuleren en me !600 euro! annuleringskosten aan te rekenen.

    Door: Sara27-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Vakantie appartement edeger eller, khugasse 1 moesel

    Accommodatie viel erg tegen.
    Het ruikt muf, geen verwarming ,hebben met een deken in keuken gezeten,geen huiskamer,geen kledingkast en bijna geen keuken spullen ook waren er geen wijnglazen geen bierglazen en ga zo maar door het was erg triest ,dit zijn we niet gewend van bellvilla.en de wc bril was ook los ,de foto,s van de site zijn erg bedriegellijk,het is mooier gemaakt als dat het in werkelijkheid is .De fles wijn die bij bellvilla belooft word bij aankomst hebben we ook niet gehad !!!en de keuken is erg klein voor 5 personen. En op 1 slaapkamer waren er maar nachtlampjes.het enigste positieve het was schoon.

    Door: Te stroote23-10-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Schrijf zelf een review over Belvilla

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Belvilla een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 19 ervaringen geplaatst over Belvilla. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.4 gekregen, waarbij 42% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Belvilla actief?

    Belvilla is vooral actief in de categorie Vakantie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wintersport Vakanties, Hotels & Huisjes

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Belvilla gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.