Alle reviews van Helga
Review over: Primo
PRIMO
Van de 9 exemplaren die moest ontvangen er slechts 4 gekregen. Wil abonnement opzeggen maar dat mag niet. Service 0,00. Uiteindelijk zou ik 1 gratis Primo krijgen ter compensatie en heb er inderdaad 1 gekregen. Wel ene van de voorbije week. Dus voor het oud papier
Review over: Expedia
Vlucht naar Praag
Expedia is totaal onbetrouwbaar. We hebben nog steeds geen terugbetaling gekregen van een vlucht naar Praag die in maart 2020 geannuleerd werd omwille van corona. Al ontelbare keren afgescheept door de klantendienst, vandaag presteerden ze het zelfs om de telefoon gewoon af te leggen, ongelofelijk onbeschoft. Ik kan iedereen alleen maar aanraden om nooit met deze afzetters in zee te gaan.
Klopt! Klantendienst is bij Primo onbestaande. Ze antwoorden nooit. Toen ik de ombudsdienst eens inschakelde om aan te klagen, dat de publiciteit die ze vaak opnemen nooit interessant is voor de lezer (hij wordt bij de neus genomen omdat b.v. hun afgeprijsde waterkoker in een gewone winkel zelfs veel goedkoper te krijgen is en in meer kleuren... of het jaarlijkse reisaanbod vanaf x euro dat ze als koopje aanprijzen o.a. ’s winters in Turkije, wat helemaal geen koopje is, want de goedkoopste prijs is nooit te krijgen en je moet voor alles en nog wat bijbetalen, waardoor je uiteindelijk een ’dure’ reis hebt in een periode met wisselvallog weer). Hun klachtenpagina met invulformulier werkt ook niet, want er komt al jaren een automatisch antwoord: ’unable to deliver’... en dit alles wou ik aanklagen. Zij krijgen ongetwijfeld veel geld om deze reclames op te nemen... zelfde met ’Atlas for Men’-brochure. Antwoord van de ombudsdienst: ’DPG weigert te reageren en mee te werken.’ Bovendien is ons opgevallen dat sinds begin januari ’23 ongeveer de drukkwaliteit van hun foto’s heel slecht is geworden: wazig, afgebleekt, onduidelijk... wellicht om op inkt te besparen. Tot 2 x toe heb ik via email aan de redactie gevraagd hoe dit komt. Weerom geen enkele reactie. Toen ik eens meldde dat een nummer niet geleverd werd, stuurden ze wel een nummer na (van de voorbije week, met onbruikbare tv-programma’s). Conclusie: Sinds Primo overgenomen werd door DPG (De Persgroep... ook eigenaar van andere kranten en tijdschriften (HLN) en mediakanalen (VTM, ...), is het enkel verslechterd en zeer commercieel geworden. DPG is oppermachtig in het medialandschap en dus haast onaantastbaar, dus waarom zouden ze luisteren naar een ontevreden abonnee? Misschien is het wel hun hoop en bedoeling (met hun slechte fotokwaliteit en onbestaande klantendienst) om Primo-abonnees over te zetten naar de duurdere bladen, zoals Dag Allemaal... want daar verdienen ze nog meer aan. Tip voor Primo-abonnees: misschien eens gezamenlijk een klacht indienen!