Iberia Reviews
Reviews (18)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..
Een varkensvlees, Business Class, Verrassend Vegetarisch
Mijn ervaring in de Business Class van de luchtvaartmaatschappij was echt niet goed. Ik had recent een ticket van meer dan drieduizend euro gekocht om van de luxe van Business Class te genieten. Maar tijdens de langeafstandsvlucht was ik echt teleurgesteld toen ik achteraan in de Business Class zat en enkel de vegetarische optie kreeg aangeboden als diner. Dit was niet alleen een beperkte keuze, maar ook toonde het een gebrek aan zorg voor de klant. Ik heb de luchtvaartmaatschappij gecontacteerd om mijn ontevredenheid te uiten, maar kreeg enkel een standaardreactie die me doorverwees naar de veelgestelde vragen. Dit bevestigde voor mij dat de luchtvaartmaatschappij weinig belang hecht aan klantenservice. Het gebrek aan aandacht voor details en zorg voor de klant maakt de ervaring van vliegen in de Business Class echt minder aangenaam.
Boeking vlucht van Düsseldorf naar Miami via Madrid
Onlangs boekte ik een vlucht van Düsseldorf naar Miami met een tussenstop in Madrid. Helaas verliep de reis niet zoals gepland. De check-in balie opende pas 10 MINUTEN !!! voor het instappen, waardoor we ons moesten haasten door de veiligheidscontrole. Door vertragingen misten we onze vlucht en weten we niet waar onze koffers zich bevinden. We hebben 4 uur op de luchthaven gewacht, maar tevergeefs. Zowel de kofferhotline als de website van het bedrijf gaven problemen en er was geen enkele medewerker van het bedrijf die ons kon helpen. We werden beloofd dat we binnen 2 uur een e-mail zouden ontvangen, maar die is nooit aangekomen. Onze koffers zijn nooit teruggevonden en onze reis naar Miami met Iberia werd geannuleerd.
Moeilijke inchecken
Ik begrijp echt niet waarom je je instapkaart niet kan krijgen tot 24 uur voor vertrek. En dan ineens vertellen ze je dat je met een partnermaatschappij zal vliegen en dat je je stoelen bij hen moet reserveren, maar die info staat niet op de website van die partner (al stond het wel in hun app).
Aankoop vliegtickets
Onlangs heb ik online vliegtickets gekocht, maar helaas heb ik nooit een bevestigingsmail gekregen, dus ook geen vliegtickets. Het geld werd wel van mijn rekening gehaald. Daarna heb ik vaak contact opgenomen met de klantendienst om mijn geld terug te krijgen, maar dat verliep helemaal niet vlot. Na vele telefoontjes heb ik mijn geld nog steeds niet terug. De klantendienst is niet echt behulpzaam en blijft komen met excuses en beloftes die niet worden nagekomen. Tot nu toe heb ik nog steeds geen geld ontvangen en ben ik erg teleurgesteld over de slechte service.
Aankoop vlucht Madrid-Dakar en terug
Mijn vlucht van Madrid naar Dakar, en weer terug, was echt niet goed. Het leek wel een goedkope chartervlucht. Er was geen ruimte voor mijn benen, het eten was niet zo lekker en koud, er was geen plek voor bagage en ik had alleen maar een documententas bij. Het inchecken in Dakar was echt verschrikkelijk.. het duurde 30 minuten om maar 2 plaatsen op te schuiven... En in het vliegtuig was er zelfs geen scherm... Sinds COVID is dit bedrijf echt te vermijden voor vluchten van Frankrijk naar Dakar. Ik was altijd een trouwe klant, maar sinds vorig jaar is het echt een ramp.. zo jammer, want ik hield van mijn ham sandwich bij Baril en het biertje tijdens de tussenstop.
Vluchtreservering
Echt, ik ben zo kwaad op dat bedrijf. Ik heb 5 euro voorschot betaald en volgens hun eigen belofte zou ik mijn geld terugkrijgen als ik binnen 5 dagen mijn reservering zou afronden. Dat heb ik diezelfde dag nog gedaan en wat was hun reactie? "Onze gegevens tonen aan dat uw vliegticket is gebruikt en daarom kunnen we uw terugbetalingsverzoek niet verwerken." Wat een bedrog! Ik ga hier zeker een klacht over indienen!
My bag lost for 2 weeks
Mijn tas was twee hele weken weg en ik moest steeds dezelfde kleren dragen. Ik vroeg herhaaldelijk om hulp om de spullen te krijgen die ik nodig had en ze negeerden me gewoon. Ik vroeg zelfs om geld terug voor het eten dat bedorven was door het verlies van mijn tas, maar ook dat negeerden ze. Toen ik online wilde controleren over mijn claims, zeiden ze dat de nummers die ze me hadden gegeven fout waren! Zo stom en frustrerend.
Aankoop in het najaar - Business Class
Wat een ellendige klantenservice zeg. Ik vloog business class met Iberia van Londen naar Buenos Aires via Madrid. En terug? Verschrikkelijk. De slechtste service die ik ooit heb meegemaakt bij langeafstandsvluchten. Het begon al met die verschrikkelijke Iberia-website. Probeerde in te checken en stoelen te kiezen, maar de website fr. Het crashte en vertelde me zelfs dat ik al ingecheckt was, met een compleet andere stoel. Probeerde het te veranderen, maar nee hoor. Belde de klantenservice, na 15 minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn. Maar toen vertelden ze doodleuk dat ze stoelen niet konden wijzigen via de telefoon en dat ik daarvoor op de luchthaven moest zijn. Eenmaal op de luchthaven lukte het nog steeds niet, niet omdat het niet beschikbaar was, maar gewoon omdat het Iberia-systeem het niet aan kon. Het vliegtuig naar Buenos Aires was vuil en versleten, met zelfs de spiegel in het business-toilet bij elkaar gehouden met tape. Oude, versleten stoelen en vieze tapijten. Personeel was ongelooflijk onoplettend. Bijna 5 uur zonder een enkel bezoekje om te vragen of we iets wilden. Overal lagen lege glazen en snackverpakkingen. Zelfs toen ik een leeg glas op de kast plaatste, bleef het daar 4 uur staan, totdat ik het maar aan een onwillig personeelslid gaf. Bij het inchecken voor mijn terugvlucht hetzelfde verhaal, website crashte en een stoel die ik niet wil. Uiteraard stond er weer dat ik ingecheckt was, terwijl dat niet het geval was. Na 20 minuten aan de telefoon met een agent, nog steeds geen oplossing. Moest gewoon wachten tot op de luchthaven om een stoel te kiezen. We hebben £5000 betaald voor deze vluchten, dezelfde prijs als hun partnermaatschappij BA. Schokkende ervaring. Iberia moet hun kapotte systemen repareren en hun personeel veel beter trainen. Ze lijken totaal geen zorg te dragen voor hun passagiers.
Vlucht naar San Jose
Eerst hadden we schade en toen werden we nog beledigd! Het was echt nipt met onze aansluiting... Nu hopen we vol verwachting op onze rugzakken te wachten. Met deze luchtvaartmaatschappij vliegen we echt nooit meer.
Vlucht van XNA naar Madrid naar Malaga in business class
De vlucht in business class van XNA naar Dallas naar Madrid naar Malaga was eigenlijk teleurstellend. Het eten was niet geweldig en de stoelen waren echt niet comfortabel voor wat we ervoor betaald hebben. De stewardessen tijdens de heenreis letten niet echt op. Toen mijn vriend zijn bagage in Madrid verloren was, hebben we onze eerste dag in Malaga moeten opofferen omdat we moesten wachten op de levering bij onze Airbnb. Ze probeerden zelfs de levering te vertragen, en dat was het moment dat ik mijn geduld verloor! En dan dezelfde luchthavens in omgekeerde volgorde voor de terugvlucht. Het vliegtuig had bijna een uur vertraging vanuit Malaga. Gelukkig had ik een rolstoel voor mijn vriend aangevraagd, anders hadden we nooit onze aansluitingen gehaald. Ik moest hollen naast de rolstoel om mee te kunnen, wat erg pijnlijk was door mijn verzwikte enkel.
Boekte een vlucht naar Miami vanuit Gatwick...
Ik heb een vlucht geboekt naar Miami vanuit Gatwick via Madrid. Normaal vlieg ik vaak met EasyJet & BA en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte ervaring heb gehad met dit bedrijf. Allereerst kan je pas 24 uur van tevoren online inchecken, zelfs als je al een stoel hebt gereserveerd. Het ergste is dat hun IT-systeem helemaal niet werkt, waardoor we urenlang geen enkele kans hadden om online in te checken. We kregen voortdurend foutmeldingen en de knoppen werkten niet, zowel voor de heen- als terugvlucht. Dit resulteerde in enkel luchthaven inchecken, wat totaal onaanvaardbaar, stressvol en onhandig was, zeker in het buitenland. Zelfs de incheckmedewerkers hadden problemen met het IT-systeem. Het Spaanse cabinepersoneel was onbeleefd op zijn best en ongeïnteresseerd op zijn slechtst tijdens alle 4 vluchten. Ondanks dat de vliegtuigen vrij nieuw waren, waren de stoelen, armleuningen en toiletten in slechte staat en op sommige plaatsen kapot. Het is moeilijk te geloven dat dit bedrijf eigendom is van dezelfde onderneming als BA, want de ervaring is compleet anders. Helaas moet ik het eens zijn met de meeste andere opmerkingen, dus voor ons helaas nooit meer.
Mijn telefoontje naar de klantenservice
Laat me je vertellen over mijn recente ervaring met de klantenservice... Het is echt rampzalig. Ik heb gebeld voor hulp en alleen al de kosten voor het telefoongesprek waren belachelijk. Na maandenlang geprobeerd te hebben om mijn dochter aan te melden voor een loyaliteitskaart, terwijl ze steeds zeiden dat er iets ontbrak, konden we nooit haar punten bijhouden. En nu beweren ze zelfs dat de kaart niet bestaat, terwijl we een e-mail hebben waarin ze haar verwelkomen en haar nummer vermelden. En na nog eens tien euro te hebben verspild aan nutteloze gesprekken, beweren ze zelfs dat ze geen e-mail hebben geregistreerd op haar naam. Dus hoe hebben we dan die e-mail ontvangen met haar nummer? De 'oplossing' die ze bieden is gewoon om je van zich af te schudden en je door te verwijzen naar hun 'geweldige' website... Wat een grap.
Aankoop van vliegtickets met regels voor huisdieren
Volgens hun regels moet je eerst contact opnemen met hun "boekingskantoren" en met hen babbelen voordat je een ticket koopt als je met je hond in een tas wil reizen en onder de voorstoel wil stoppen alsof het een waardevol schepsel is. Het grappige is dat ze nooit de telefoon opnemen, precies middeleeuwse tijden.
Vluchten boeken via de website
Het reserveren van vluchten via de website is echt een gedoe. Na zes keer proberen en telkens vijf foutmeldingen te krijgen, heb ik het opgegeven. Zelfs het verwijderen van cookies bracht geen verbetering. De website was al moeilijk te gebruiken, maar nu werkt hij helemaal niet meer.
Valise perdue et aucun suivi
Ik was echt teleurgesteld in de service van het vliegtuig van Madrid naar Havana. Onze bagage was kwijt, met daarin belangrijke medicijnen voor mijn vrouw. Het duurde uren voordat we de verklaring konden indienen en zelfs dagen later hadden we nog steeds geen antwoord van Iberia. Het was echt stressvol en ik zou deze luchtvaartmaatschappij niet aanraden aan anderen.
Boek een vlucht van Jerez naar Madrid en van Madrid naar Lyon
Mijn ervaring met de luchtvaartmaatschappij was echt niet goed. Toen ik aan het boarden was voor de vlucht van Jerez naar Madrid, ben ik domweg mijn telefoon vergeten op de instaptafel. Hoe hard ik ook probeerde om het terug te krijgen, het personeel wilde niet meewerken. Eenmaal in Madrid belde ik het aangegeven nummer en ja hoor, ze hadden mijn telefoon daar. Maar ze deden geen enkele moeite om het terug te sturen. Het lijkt erop dat ze totaal geen interesse hebben om het probleem op te lossen en nu zit ik hier met de gebakken peren. Ik vind dit echt teleurstellend en ik had gehoopt op een betere klantenservice.
Aankoop van een vliegticket
Als klant van Iberia ben ik echt teleurgesteld in hoe ze omgaan met het downgraden van passagiers. Het lijkt alsof ze proberen om extra winst te maken door niet te voldoen aan de EU-regels en passagiers te weinig terug te betalen voor een stoel van mindere klasse. Dat is gewoon niet eerlijk en gaat in tegen wat andere luchtvaartmaatschappijen doen. Op korte termijn kan het misschien wat geld opleveren, maar op lange termijn zal dit zeker klanten afschrikken en de reputatie van Iberia schaden.
Misérable compagnie aérienne
Deze vliegmaatschappij zou ik echt vermijden. De tickets zijn veel te duur voor de geboden service, die niet beter is dan die van Easyjet, dat nochtans de helft goedkoper is! We hebben eerst een vlucht genomen met Vueling, een low-cost maatschappij, en dan een terugvlucht met Iberia, die niet beter was. De stoelen waren oncomfortabel, er werd geen drank aangeboden, de stewardessen waren onaangenaam en de toiletten waren piepklein. Bovendien werd er geen rekening gehouden met mensen met beperkte mobiliteit - ondanks mijn stok werd ik niet als prioriteit behandeld zoals bij Swiss. Kortom, ik raad deze maatschappij ten zeerste af voor een aangename reis, het is beter om te kiezen voor Easyjet dat directe vluchten aanbiedt tegen redelijke prijzen.
Review met meeste stemmen
Vlucht van XNA naar Madrid naa
Lees verder